Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
MX5T

Bericht door MX5T » 16 aug 2008, 16:48

Elmar schreef: Het midden van de grafiek (dus bij ca. 92 km/h) is de nul lijn voor G-krachten. Maximale waarde wat ie in de grafiek kan aangeven is 2.
Elmar corrigeer me maar als ik het fout zie

Zoals ik het dan ongeveer aflees indien bij 92 kmu de nullijn en dan is 136 / 46 kmu 1g en 184 / 0 kmu 2g

Vrij vertaald kom je dan voorbij start/finish met A long op -0,95 g en heb je in de 1e Linkse een max A lat van 1,5 g
Voor de Kanaalbocht rem je dan aan met max A long van 1,05 g en is je max A lat 1,1g

@Aad
Ik heb je filmpje eens bekeken waar je achter Elmar aanrijdt. Jij klaagt over stuiteren maar als ik zie hoe relaxed jij kunt rijden met die auto dan mag je niet klagen als ik vergelijk hoe ik moet werken om een beetje gang in het spul te krijgen

Aad

Bericht door Aad » 16 aug 2008, 17:50

Dieseltourist schreef: @Aad
Ik heb je filmpje eens bekeken waar je achter Elmar aanrijdt. Jij klaagt over stuiteren maar als ik zie hoe relaxed jij kunt rijden met die auto dan mag je niet klagen als ik vergelijk hoe ik moet werken om een beetje gang in het spul te krijgen
We gingen daar ook niet zo hard +/- 1.56 , als daar nog eens 5 sec af moeten begin het toch echt op werken te lijken :? Maar kwam toen niet lager dan een 1.53.4 , maar had ook een probleem met remmen , denk dat mijn vloeistof een keer vervangen moet worden , had links achter een berg lucht erin zitten en pedaal stondt steeds lager , kom er op een gegeven moment maar net bij :(

Welke remvloeistof is volgens jullie erg goed ? met oog op hogere temp.

Hoor je de herrie van mijn Carbone Lorraine renblokken , lijk wel of ik op een kalkoen zit te trappen :D
Laatst gewijzigd door Aad op 16 aug 2008, 18:17, 4 keer totaal gewijzigd.

Aad

Bericht door Aad » 16 aug 2008, 17:55

hugo schreef: Dat heb ik helemaal niet gezegd :shock: . Ik heb hoogstends 5 keer geroepen dat ik zo tevreden was met de SportMaxx voorbanden. Is overigens ook leuk te zien op dat filmpje van Steven, de snelheid bij turn-in van de E34 ligt echt significant veel hoger dan bij andere regenrijders. En aangezien ik helemaal niet goed kan rijden ligt dat toch echt aan de bandjes. :D :wink:
Hadden wij ook al vermeld dat je die mij mij heb gekocht tegen een zeer scherpe prijs, en dat de services zo vreselijk goed was en dergelijke en dat wij er nog veel meer hebben :?:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2008, 18:09

Hey Aad tegen mij zei je dat het kutbanden waren die Dunlops en dat die Toyo's veel beter zijn :mrgreen:

:wink:

J/K :lol: Ik heb zelf ook Sport Maxx gehad. Op droog kan je wel snellere banden kopen maar bij nattigheid vond ik het hele fijne banden om mee te rijden.

Aad

Bericht door Aad » 16 aug 2008, 18:15

Bert ///M3 schreef:Hey Aad tegen mij zei je dat het kutbanden waren die Dunlops en dat die Toyo's veel beter zijn :mrgreen:

J/K :lol: Ik heb zelf ook Sport Maxx gehad. Op droog kan je wel snellere banden kopen maar bij nattigheid vond ik het hele fijne banden om mee te rijden.
Ga een beetje andere M3 rijders op goede banden zetten , ben niet achterlijk :evil: Elmar had ik Wanli`s voor geschreven , maar hij geloofde mij helaas niet :mrgreen: de wijsneus :?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 aug 2008, 19:15

Aad Hoogendoorn schreef:
Bert ///M3 schreef:Hey Aad tegen mij zei je dat het kutbanden waren die Dunlops en dat die Toyo's veel beter zijn :mrgreen:

Ga een beetje andere M3 rijders op goede banden zetten , ben niet achterlijk :evil: Elmar had ik Wanli`s voor geschreven , maar hij geloofde mij helaas niet :mrgreen: de wijsneus :?
En ik altijd maar denken dat jij op die slechte banden reed.... :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 16 aug 2008, 22:59

Dieseltourist schreef:
Elmar schreef: Het midden van de grafiek (dus bij ca. 92 km/h) is de nul lijn voor G-krachten. Maximale waarde wat ie in de grafiek kan aangeven is 2.
Elmar corrigeer me maar als ik het fout zie

Zoals ik het dan ongeveer aflees indien bij 92 kmu de nullijn en dan is 136 / 46 kmu 1g en 184 / 0 kmu 2g

Vrij vertaald kom je dan voorbij start/finish met A long op -0,95 g en heb je in de 1e Linkse een max A lat van 1,5 g
Voor de Kanaalbocht rem je dan aan met max A long van 1,05 g en is je max A lat 1,1g
Ik hoef je niet te corrigeren.

Elmar

Bericht door Elmar » 16 aug 2008, 23:01

Aad Hoogendoorn schreef:
Aad, gewoon bij een garage vragen of ze nog een oud restje Dot 3 uit een 5 liter kannetje hebben... :P

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2008, 23:08

Hehe :mrgreen:

Bij mij hebben ze er de laatste keer in de rode auto Kroon 5.1 in gemikt. Maar naar mijn idee krijgt die ook alweer een softer pedaal :x

Allerbeste voor een racer is Castrol SRF. Maar ook meteen het duurste. ATE Racing Blue / Typ 200 zijn ook erg goed. Dan heb je ook nog een hele rits vloeistoffen van Motul, AP, Ferrodo enz, doen het ook allemaal prima en zijn goedkoper. Maar Ik gebruik zelf alleen nog maar Castrol SRF.

MX5T

Bericht door MX5T » 16 aug 2008, 23:40

Aad Hoogendoorn schreef: We gingen daar ook niet zo hard +/- 1.56 , als daar nog eens 5 sec af moeten begin het toch echt op werken te lijken :? :D
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie daar een beetje aan het showrijden voor de film en blijven lief achter elkaar aanrijden voor een mooi stabiel beeld.
Ondanks jouw 3.0 / 330 pk en 1200 kg kom je bij het accelereren niet voorbij de 3.2 / 321 pk en 1370 kg.........weet je zeker dat die vleugel goedom gemonteerd staat ?
Ik gooi in een rode auto altijd rode olie, ATF voor alles goed
Dieseltourist schreef

Elmar schreef:
Ik hoef je niet te corrigeren.
Als 1,5 g al haalbaar is met die slicks dan ga je in de Kanaalbocht als een natte wind met slechts 1,1 g........waar ligt dat aan, gaat links lekkerder dan rechts of is het vanwege de bestuurdersplaats waardoor linksom het contragewicht van de rijder positief werkt ??

Tom V

Bericht door Tom V » 16 aug 2008, 23:54

Dieseltourist schreef:
Aad Hoogendoorn schreef: We gingen daar ook niet zo hard +/- 1.56 , als daar nog eens 5 sec af moeten begin het toch echt op werken te lijken :? :D
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie daar een beetje aan het showrijden voor de film en blijven lief achter elkaar aanrijden voor een mooi stabiel beeld.
Ondanks jouw 3.0 / 330 pk en 1200 kg kom je bij het accelereren niet voorbij de 3.2 / 321 pk en 1370 kg.........weet je zeker dat die vleugel goedom gemonteerd staat ?
Ik ben benieuwd naar wat een 330pk auto van 1200 kg met wat downforce zou moeten kunnen doen op Zolder kwa rondetijd.

Tom V

Bericht door Tom V » 16 aug 2008, 23:56

Aad Hoogendoorn schreef:
ATE Racing Blue gebruik ik in alle auto's, bevalt me extreem goed op alle circuits.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 aug 2008, 23:59

Kan ook wegdek zijn. De kanaalbocht liggen wat hobbels, de auto lijkt daar al snel een stap op zij te willen springen. De laatste keer dat ik er zelf reed stond mijn auto een beetje oversturend en dan kan het daar lastig zijn om meteen op het gas te gaan.

Plus meestal kom je daar een beetje raar aan is mijn ervaring, je gaat eerst linksaf, vervolgens moet je de baan over naar de linker kant om in te sturen, als je de auto dan nog niet recht hebt hebt met aanremmen moet je ineens veel scherper draaien.

MX5T

Bericht door MX5T » 17 aug 2008, 10:03

Bert ///M3 schreef:Kan ook wegdek zijn. De kanaalbocht liggen wat hobbels, de auto lijkt daar al snel een stap op zij te willen springen. De laatste keer dat ik er zelf reed stond mijn auto een beetje oversturend en dan kan het daar lastig zijn om meteen op het gas te gaan.

Plus meestal kom je daar een beetje raar aan is mijn ervaring, je gaat eerst linksaf, vervolgens moet je de baan over naar de linker kant om in te sturen, als je de auto dan nog niet recht hebt hebt met aanremmen moet je ineens veel scherper draaien.
Ik zit er helemaal naast, het is niet de Kanaalbocht die ik bedoel maar de Bianchibocht (rechterbocht voor het achterste rechte eind). In de Kanaalbocht gaat het met ongeveer 1 g wat zeker niet verkeerd is voor die bocht

@Steven
Goed filmpje :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 aug 2008, 10:10

Bert ///M3 schreef:Ik gebruik zelf alleen nog maar Castrol SRF.
Heb ik ook. Relatief duur, maar ook erg goed.

Maik

Bericht door Maik » 18 aug 2008, 10:42

Stéphane, gebruik jij die dure zooi in de elise? Nergens voor nodig IMO, bij mij gaat er gewoon dealerspul/shit :wink: in en nooit problemen mee gehad op het circuit. Ik laat het wel elk jaar verversen. Het remsysteem van de elise/speedster is echt ruim voldoende om de temperaturen niet sky high te laten worden.
Zelfs v/d Kooi gebruikt doorsnee DOT4 in hun race auto'tjes :idea:

Mark

Bericht door Mark » 18 aug 2008, 11:25

Voor een auto die ook op de openbare weg wordt gebruikt zou ik Castrol SRF afraden, deze remvloeistof trekt heel snel vocht aan en moet dus zeer vaak worden ververst. Normaal gesproken elke 30 ronden, op de openbare weg om de week...

ATE Racing Blue bevalt me zeker zo goed en heeft dit nadeel niet.

PeerH

Bericht door PeerH » 18 aug 2008, 11:31

Paar erg gave pics van alle fotograven btw.

@ Dexter, op jou camera zag ik een foto van 'de rode duivel' ;) Met een hele flinke lock. Ik kwam hem alleen niet tegen op de link die je postte.

Zou je die alsnog willen posten :D :oops: :roll:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 11:38

Mark schreef:Voor een auto die ook op de openbare weg wordt gebruikt zou ik Castrol SRF afraden, deze remvloeistof trekt heel snel vocht aan en moet dus zeer vaak worden ververst. Normaal gesproken elke 30 ronden, op de openbare weg om de week...

ATE Racing Blue bevalt me zeker zo goed en heeft dit nadeel niet.
Op de openbare weg om de week :shock: :idea:
Ik weet niet waar je dat vandaan haald maar ik denk dat je er een beetje naast zit.
Ik rij al een tijd met dat spul maar nog nooit mee gemaakt dat ik na een week geen remmen meer had omdat er niks meer van de srf deugde.
In mijn ogen zijn dat gewoon indianen verhalen.

Grtz,Hanz06 :wink:

Aad

Bericht door Aad » 18 aug 2008, 11:40

Ik heb ook geprobeerd een paar foto`s te maken met mijn nieuwe camera , dit is mijn eerste keer dus verwacht er niet teveel van :D

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=KSLJTXMY

Gr Lizette

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 aug 2008, 11:44

Aad Hoogendoorn schreef:Ik heb ook geprobeerd een paar foto`s te maken met mijn nieuwe camera , dit is mijn eerste keer dus verwacht er niet teveel van :D

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=KSLJTXMY

Gr Lizette
Lizette,

De eerste keer is altijd effe wennen :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

Niall

Bericht door Niall » 18 aug 2008, 11:44

@Paul

Klopt ik reed op Uniroyal Rainsport straatbanden, deden het heel erg goed in de regen. Nu nog een paar nieuwe schokdempers en dan ben ik weer happy.

Niall

Bericht door Niall » 18 aug 2008, 11:45

Aad Hoogendoorn schreef:
Scotsman schreef: Was ook lekker stom van ons, we hadden het kunnen weten heel de parking stondt vol met oude Renaultjes 5 , we zeiden nog " heel die tent zit vol met wijfen " :roll:
Stonden toch ook Renault 19 en VW golf Cabrio's :P

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2008, 13:24

Aad Hoogendoorn schreef:
Dieseltourist schreef: @Aad
We gingen daar ook niet zo hard +/- 1.56 , als daar nog eens 5 sec af moeten begin het toch echt op werken te lijken :? Maar kwam toen niet lager dan een 1.53.4 , maar had ook een probleem met remmen , denk dat mijn vloeistof een keer vervangen moet worden , had links achter een berg lucht erin zitten en pedaal stondt steeds lager , kom er op een gegeven moment maar net bij :(

Hoor je de herrie van mijn Carbone Lorraine renblokken , lijk wel of ik op een kalkoen zit te trappen :D
niet echt veel ervaring met remvloeistof onder race omstandigheden, maar deze heb ik u...is duur maar schijnt erg goed te zijn...je hebt ook nog de 600 serie maar ik heb de top de 660 (stuk duurder) zie beschrijving top 660>>
MOTUL RBF 660 Factory Line Brake Fluid is 100% Synthetic Racing Fluid – DOT 4 for extreme temperature & racing applications. All types of hydraulic brake and clutch actuators requiring non-silicone synthetic fluid. Widely exceeds the DOT 3, DOT4 and DOT 5.1 standards (except for DOT 5.1 viscosity at – 40°C).

EXTREME THERMAL RESISTANCE AND STABILITY:
Very high boiling point (325°C / 617°F), superior to conventional DOT 5.1 non silicone base, DOT 5 silicone base fluids, and DOT4. MOTUL RBF 660 enables effective braking even under extreme conditions.

EFFICIENT WHEN RAINY: Very high wet boiling point (204°C / 400°F) far exceeds the requirements of DOT 3 & 4 & DOT 5.1 enabling brake efficiency while rainy. Reduces the risk of the “vapor lock” phenomena. Amber in color.

Do not mix with silicone (DOT 5 silicone base) or mineral base fluids (LHM
de goedkopere 600 heeft weer andere voordelen? anyway deze beschrijving hier 600>>
MOTUL RBF 600 (Racing Brake Fluid) is 100% synthetic fluid for hydraulic-actuated brake and clutch systems. Specifically designed to resist the high temperatures of actuated (steel or carbon) racing brakes and clutch systems.

EXTREME THERMAL RESISTANCE AND STABILITY: the elevated boiling point of RBF 600 FACTORY LINE (312°c / 593°F) enables effective braking even under the extreme conditions of competition.

VERY EFFICIENT WHEN RAINY: the very high wet boiling point (216°c / 420°F), is superior to conventional brake fluids provides a particularly efficient braking system in rain and put back the apparition of vapor lock.

FMVSS 116 DOT 4 / SAE J 1703 / ISO 4925

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 13:34

Die 600 heeft een hoger wet boiling point dat is wel apart. Dat geeft namelijk aan hoe hoog je kookpunt nog is met vocht er bij. Gebaseerd op de cijfertjes zou ik eerder 600 kopen.

Dat is ook het voordeel van Castrol SRF, die heeft een wet boiling point over de 300 graden volgens mij, zowat net zo hoog als dry boiling point.

Je hoeft dat ook echt niet elke week of elke 30 ronden te laten vervangen. Op de verpakking staat ook gewoon minimaal elke 18 maanden. SRF is juist speciaal ontwikkeld om vocht te kunnen weerstaan.

Plaats reactie