BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jussi

Re: BMW M2

Bericht door Jussi » 23 apr 2016, 15:17

Laatst gewijzigd door Jussi op 23 apr 2016, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2016, 16:58

Jussi schreef:Knappe combo dit!

https://www.facebook.com/BM.Performance ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
heb die img dingen weggehaald, anders kon ik niet wat zien hiero :)

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 23 apr 2016, 22:06

Will F. schreef:Dat stickerpakket komt inclusief twee petjes in dezelfde kleur, hoorde ik.
:lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 24 apr 2016, 10:26

Ik begrijp dat jullie serieuze interesse hebben?

Stuur me even een pb dan komen die petjes jullie kant op.

:mrgreen:

allen

Bericht door allen » 24 apr 2016, 10:41

Niets mis met de petjes. Eh... stickers. :D

Hielke

Bericht door Hielke » 24 apr 2016, 10:45

Macboy schreef::love:
Ja, die boom in bloei is prachtig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 apr 2016, 13:47

Hey MarkS valt er nog wat te melden over je M2 proefrit of lig je op apegapen vanwege de saaiheid?:)

Will F.

Bericht door Will F. » 24 apr 2016, 14:56

MarkS schreef:Ik begrijp dat jullie serieuze interesse hebben?

Stuur me even een pb dan komen die petjes jullie kant op.

:mrgreen:
Interesse in wat je ervan vond. Wel petje af dat je 'm al gereden hebt, kunnen er hier niet veel zeggen.

MarkS

Bericht door MarkS » 24 apr 2016, 17:05

Wat overwegingen de "day after" ...

Ik heb me gister heel erg goed met de auto vermaakt. In die zin heeft hij m'n verwachtingen waargemaakt. Verwachtingen gebaseerd op de in het algemeen lovende woorden van de diverse reviews op internet/YouTube. Nou ben ik geen auto journo of coureur en heb hem ook alleen op de openbare weg gereden. Maar het rijdt wel heel makkelijk heel erg snel. In die zin kan ik me voorstellen dat hij wat minder "speels" is dan de 1M (die ik zelf nooit gereden heb maar wat ik ervan begrijp van de ervaringsdeskundigen), wat volwassener. Bedacht me nog dat hij eigenlijk ook prima te rijden is als daily. Nogmaals, het betrof dus een alpine wit in M Performance uitvoering incl striping (stickers) en M DCT. Voor zo'n dagje de hooligan uithangen is die Performance uitlaat zeer geschikt, opvallen doe je toch wel. Ben een paar keer ook een tijdje "gevolgd" door geïnteresseerde medeweggebruikers die erg hun best deden de auto op camera (telefoon) vast te leggen.

Ik moet nog even navragen bij de dealer of deze ook was voorzien van de performance remmen en het aangepaste onderstel. Ik vond de remmen namelijk nogal (over)gevoelig (ik rij dagelijks BMW automaat) en bijterig. Op een gegeven moment begonnen ze ook wat te piepen. Onderstel strak maar niet oncomfortabel. Drempels nemen ging zonder grote problemen. Auto tikte makkelijk 270 op de teller aan, op de autobahn natuurlijk. Met een constante snelheid van 120-130 bedroeg het verbruik 1:10. Tankje van iets meer dan 50 liter was wel heel erg snel leeg. M'n gemiddelde zal dus dichter bij de 1:5 zijn uitgekomen, Bij iets minder dan een kwart op de meter sloeg overigens het lampje van de reserve al aan. Zal ook wel iets met de rijstijl te maken hebben gehad.

Ik heb vooral in sport en sport+ gereden. En dan met de M DCT in handmatige modus, dus flipperen aan het stuur. Vooral het terug schakelen met tussengas en bijbehorende geluiden (ploffen), zeer verslavend met deze uitlaat. Mocht ik hem zelf configureren ging ik voor een witte, met M Performance exterieur en stuurwiel maar zonder stickers en toch ook zonder de sportuitlaat. Ben bang dat je er anders ook geen circuit mee op komt qua dB's. Bij constante snelheid op de snelweg was ook een lichte dreun/resonantie merkbaar. Bij mijn weten is de standaard uitlaat ook zeker niet stil. En dit was af en toe asociaal hard. Wel heel erg leuk voor even.

In comfort reageert hij wat vertraagd op het gas. Ik vond het wat te traag. In sport sneller en nauwkeuriger en in sport+ heel erg scherp tegen het nerveuze aan. In sport+ rij je standaard in dynamische mode met hulpmiddelen grotendeels uit en een vangnet(tje) mocht het echt mis gaan. Bij het ingedrukt houden van de DSC knop om alle hulpmiddelen helemaal uit te zetten kom je automatisch in sport terecht. De combinatie sport+ met alle hulpmiddelen helemaal uit is dus niet mogelijk. Ben dat ook wel vaker tegengekomen. Schijnt een bekend BMW "dingetje" te zijn.

Ik vond de M DCT erg prettig rijden, zowel in automatische mode, maar vooral in handmatige stand. Zoals gezegd heb ik de meeste tijd in die stand gereden. Het lijkt alsof hij van 1 naar 2 iets meer tijd nodig heeft maar daarna is het flitsend snel. Vanuit stilstand ook prima en soepel zonder horten en stoten. Hij kruipt iets maar veel minder en langzamer dan een standaard BMW automaat. Ook het bij stilstand automatisch in P gaan werkte prima. Eventueel in N met de handrem erbij om wegrollen te voorkomen. En ook al heb ik niet alle terugschakel pogingen geteld, bij mijn weten heeft hij er geen gemist en waren ze allemaal direct en zonder vertraging. Enige keer dat hij weigerde was toen ik terug wilde naar 1 maar nog te hoog in de toeren zat in z'n 2.

De auto heeft onderin al heel snel enorm veel koppel/vermogen. Je hebt dus de neiging om (te) snel op te schakelen ruim voor de 7000 toeren. Die max toeren zitten ook helemaal aan het einde van de schaal waardoor je ook vaak (te) vroeg opschakelt. Daarbij valt er ook niet heel veel meer te halen helemaal bovenin. De wagen heeft heel veel en lang grip maar verliest toch wel plotseling tractie als je een beetje je best doet en dat is dan weer redelijk goed op te vangen. Aangezien de proefrit beperkt is gebleven tot de openbare weg kon ik hier natuurlijk niet het onderste uit de kan halen maar het smaakte zeker naar meer en op het circuit lijkt me dit zeker een uitdagende auto. Het blijft natuurlijk een turbo motor en ondanks dat je daar in de praktijk weinig last van ondervindt qua gasresponse rijdt het natuurlijk anders dan atmosferisch. Het "doseren" vergt bij de M2 wat meer oefening dan bij voorbeeld een Porsche Cayman 981. Verder viel me nog op dat in sport+ bij volgas opschakelen door de versnellingen heen de aandrijving echt behoorlijk klappen krijgt en doorgeeft aan de inzittenden. (tussengas bij opschakelen?) Leuk voor de bestuurder en toeschouwers buiten de auto maar niks voor eventuele passagiers. Vraag me ook af of sport+ de stand zou zijn voor op het circuit of dat hij zich daar toch beter thuis voelt in sport en dan eventueel met DSC compleet uit.

Smokey burn-out en launch controls allemaal niet uitgeprobeerd natuurlijk. Ik denk dat het er af en toe toch al behoorlijk asociaal uitzag. Maar het gaf wel een ontzettende kick. En in die zin smaakt deze proefrit zeker naar meer en niet naar minder. Ter vergelijking met de proefrit die ik enige weken geleden maakte met een 991 GTS, heb ik met de M2 gister eigenlijk gewoon meer lol gehad.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 24 apr 2016, 21:30

Klinkt alsof er track pads gemonteerd waren.

En dat max toeren aan het einde van de schaal zitten, geloof je meteen. ;)

Klinkt als een lek rijijzer.

Macboy

Bericht door Macboy » 24 apr 2016, 21:58

Mooi uitgebreid verslag Mark wordt gewaardeerd :thumbup:

MarkS

Bericht door MarkS » 24 apr 2016, 22:03

Thanks.

Dat van die toeren max klinkt misschien wat apart maar de begrenzer valt nagenoeg samen met het laatste streepje van de schaalverdeling waar de meeste andere auto's nog een aardig stukje rood gebied over hebben. Geen issue maar iets kleins dat me opviel.

Denk idd dat er track pads op zaten.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 25 apr 2016, 00:09

Ik had ook zo'n kleppen gebeuren op de M5, aangesloten op de standaard kleppenaansturing, maar dan anders :mrgreen: Gevolg met kleppen open koude start 104dB gedurende 20sec. Daar maak je geen vrienden mee. In de parkeer garage gingen de alarmen van andere auto's af en kinderen stonden te huilen. Het was een soort van ontploffing man !

Als ie warm was maakt hij veel minder geluid als je hem startte, dik onder de 100dB (nog steeds luid maar heel anders). dan startte hij ook met alle kleppen open, leek wel stiller.....heeft denk ik met verhoogd rpm tbv oliedruk te maken.

We hebben wel eens aan de autobahn getest, langs de A20 bij Rostock. Daar kun je uren lang boenderen op limietloze stukken. Collega uit de auto gezet. 20km door gereden, afrit oprit U turn Terug volle polle 314kmh op de klok. Collega hoorde ons opschakelen vanaf moment dat we de snelweg opgingen, 4 a 5 minuten later kwamen we voorbij, alsof de hel losbrak, dat was zijn beschrijving. Het scheen dat er niemand was in het benzine station/op de P die niet zijn nek verdraaide om te kijken wat er voorbij kwam.

Ik kon dat niet beinvloeden dat kleppen systeem, als dat met bluetooth wel kan, gewoon doen, ben je het zat druk je op de knop (ik heb het asd moeten uitzetten door de stekker te trekken, die tering herrie uit de uitlaat werd in interieur nog eens verder versterkt, dáár werd je hoorndol van).

Zou alleen die koude start wel willen weten, daar krijg je echt boze gezichten van (ook je buren)

:tooth:

Robin

Bericht door Robin » 25 apr 2016, 08:07

Je kunt met bluetooth de kleppen openen en dicht doen bij de MPE, zat dat dingetje er niet bij MarkS?

Mooi groot verslag, duidelijk, bedankt.

MarkS

Bericht door MarkS » 25 apr 2016, 08:44

BT bediening niet gezien Robin.

Will F.

Bericht door Will F. » 25 apr 2016, 12:31

Leuk, enthousiast en uitgebreid verslag, dank!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 apr 2016, 13:26

Erik schreef:Ik had ook zo'n kleppen gebeuren op de M5, aangesloten op de standaard kleppenaansturing, maar dan anders :mrgreen: Gevolg met kleppen open koude start 104dB gedurende 20sec. Daar maak je geen vrienden mee. In de parkeer garage gingen de alarmen van andere auto's af en kinderen stonden te huilen. Het was een soort van ontploffing man !

Als ie warm was maakt hij veel minder geluid als je hem startte, dik onder de 100dB (nog steeds luid maar heel anders). dan startte hij ook met alle kleppen open, leek wel stiller.....heeft denk ik met verhoogd rpm tbv oliedruk te maken.

We hebben wel eens aan de autobahn getest, langs de A20 bij Rostock. Daar kun je uren lang boenderen op limietloze stukken. Collega uit de auto gezet. 20km door gereden, afrit oprit U turn Terug volle polle 314kmh op de klok. Collega hoorde ons opschakelen vanaf moment dat we de snelweg opgingen, 4 a 5 minuten later kwamen we voorbij, alsof de hel losbrak, dat was zijn beschrijving. Het scheen dat er niemand was in het benzine station/op de P die niet zijn nek verdraaide om te kijken wat er voorbij kwam.

Ik kon dat niet beinvloeden dat kleppen systeem, als dat met bluetooth wel kan, gewoon doen, ben je het zat druk je op de knop (ik heb het asd moeten uitzetten door de stekker te trekken, die tering herrie uit de uitlaat werd in interieur nog eens verder versterkt, dáár werd je hoorndol van).

Zou alleen die koude start wel willen weten, daar krijg je echt boze gezichten van (ook je buren)

:tooth:
En die collega heeft dat niet gefilmd? :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 25 apr 2016, 15:36

indobesar schreef:
Erik schreef:
En die collega heeft dat niet gefilmd? :)
Ongeveer dit effect:

allen

Bericht door allen » 25 apr 2016, 15:37

MarkS schreef:Misschien niet de uitvoering die ik zou bestellen maar wat een gave machine!
M Performance pakket (incl sportuitlaat) en M DCT.

Vanochtend vroeg opgehaald, nu weer ff rijden ... :df:
Je hebt hem gesloopt?! :tooth:

Afbeelding

MarkS

Bericht door MarkS » 25 apr 2016, 15:55

Denk dat Rijswijk hem weer heeft opgehaald.

Of een van de verkopers heeft hem zaterdag avond misbruikt. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 apr 2016, 13:32

Afbeelding

Afbeelding

http://www.auto-motor-und-sport.de/einz ... 54751.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 apr 2016, 13:37

Voor het "naar kijken" toch wel een te klein wiel. 18" lijkt me dit?

Robin

Bericht door Robin » 26 apr 2016, 14:02

Een Nederlandse blauwe met de MPE en goodies op de openbare weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarkS

Bericht door MarkS » 26 apr 2016, 14:05

Voor diegene die hem hier al besteld hebben. Met of zonder schuifdakje? En waarom?

Robin

Bericht door Robin » 26 apr 2016, 14:08

Zonder. Half USA wil 'n schuifdak, maar(in bepaalde regios) niet leverbaar.
Hoger zwaartepunt?:)

En aangezien Global Warming nog niet in Noord Nederland is doorgedrongen ook niet:)

Plaats reactie