Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Kadett

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Kadett » 10 jul 2024, 07:13

Buurman en Buurman :) Ajeto!

350 Z

Bericht door 350 Z » 10 jul 2024, 09:07

Karlson auf dem dach
Pantau
Catweazle
Emil
Beertje kolargol

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jul 2024, 19:03

Op Prime, zit er nu een half uurtje in, based on a true story (van Churchill), beetje prequel James Bond-ish (en ja Ian Fleming de bedenker van 007 zit er ook in) , totnutoe de moeite waard; The Ministry of Ungentlemanly Warfare

Kadett

Bericht door Kadett » 26 jul 2024, 20:17

Robin schreef: 26 jul 2024, 19:03 Op Prime, zit er nu een half uurtje in, based on a true story (van Churchill), beetje prequel James Bond-ish (en ja Ian Fleming de bedenker van 007 zit er ook in) , totnutoe de moeite waard; The Ministry of Ungentlemanly Warfare
3 weken terug stond ie volledig op youtube. Vond hem wel geinig. Beetje mix van Guy Ritchie vs Quentin Tarantino film stijl.

Luco

Bericht door Luco » 26 jul 2024, 21:45

gisteren m3gan gekeken, was wel aardig.

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2024, 08:25

Kadett schreef: 26 jul 2024, 20:17

3 weken terug stond ie volledig op youtube. Vond hem wel geinig. Beetje mix van Guy Ritchie vs Quentin Tarantino film stijl.
Ok; leuk filmwerk, mooie beelden, verre van diepgaand behalve de U Boten:) Gewoon geinig.

Entertainment van Richie is altijd wel ok.

Hier nog even wat historische (in)accuracies. Geinig dat die March-Phillips mede model stond voor Ian Fleming's 007.
https://screenrant.com/ministry-ungentl ... -happened/

En dat die gast dus getrouwd is geweest met de (in de film zeer fraaie )Marjorie Stewart....

Kadett

Bericht door Kadett » 27 jul 2024, 11:12

Ik wist niet eens dat de film door Guy Ritchie geregisseerd is :tooth: zie het nu pas toen ik de naam van film opzocht. Filmstijl herkennen was kennelijk al genoeg :)

frankie

Bericht door frankie » 27 jul 2024, 21:53

Ik vond hem wel aardig, maar niet super bijzonder ofzo.

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2024, 07:04

Zit nu op de helft van een film die ik 'nooit' in de bios zou gaan kijken('kinderfilm van Disney, kids zijn al dik volwassen, fysiek dan he:)))
Maar ik zag ergens een scene voorbij komen en dochterlief heeft Disney Plus dus nu Cruella aan 't kijken.
Maar tjongejonge die is gedetailleerd gemaakt(ja Disney) in het Engeland/Londen van Mid 60s en Mid 70s. Skitterende auto's, kleding, straten en soundtrack, plus dialogen helemaal niet zo kinderachtig!

Emma Thompson altijd goed, Emma Stone top(die kén acteren en is niet bang zich letterlijk bloot te geven(Poor Things vreemde film)), Stone komt uit Arizona, maar met d'r posh Brits accent: Marvellous:) Je moet 't maar kunnen, en dan de rest allemaal Londonner/Britse accenten zwaar overdreven maar ok, beetje Austin Powers meets James Bond 60s/70s. Ik vind 'm gewoon erg leuk. Jullie?

350 Z

Bericht door 350 Z » 11 okt 2024, 09:42

Cruella is inderdaad een leuke film

Robin

Bericht door Robin » 13 okt 2024, 13:51

350 Z schreef: 11 okt 2024, 09:42 Cruella is inderdaad een leuke film
Ik vond 'm gewoon prima.

En dus volgend jaar Cruella 2 met Margot Robbie. Een Robbie (als bijv Harley Quinn) en Stone (als Cruella), die koppies lijken wel wat op elkaar. Zal mij benieuwen!

Robin

Bericht door Robin » 17 okt 2024, 19:25

Zoals ik vorig jaar Reservoir Dogs op Prime huurde (dan zit je er gefocussed voor ipv met 'n stelletje ongeregeld een video te kijken toendertijd) deed ik dat vanavond met Pulp Fiction (ook Prime €3.99) weer eens.

Nu kun je je dus wel concentreren op de dialogen, details , bijv:Vinnie Vega/Travolta woonde in de film 3 jaar in Amsterdam en ze roken 'Drum' shag, ligt op tafel bij Mia/Thurman thuis. Skitterend. Mooie muziek ook, maar 't blijft een mooie vreemde film. Ben er nu een uurtje weer in. Vorige eeuw dat ik 'm dus ergens met een te grote groep vrienden zag. Dat werd niks, je mist alles in 't bier/feestgeneuzel.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 okt 2024, 20:12

Denk dat ik PF wel 20 keer gezien over. Verhaal kan je in 3 zinnen vertellen, maar de volgorde zet je eerste keer op verkeerde been. Maar vooral de dialogen zijn geniaal. Ondanks dat ik bijna de hele film weet wat er gaat komen kom ik echt vaak niet meer bij.

Robin

Bericht door Robin » 18 okt 2024, 06:52

Inderdaad, dialogen geniaal. Topper hoor.
Ik kwam er gistermiddag achter dat Steve Buscemi de waiter 'Buddy Holly' is in die scene in dat Hollywood look-alike restaurant; dat triggerde me om 'm dus nog een keer gedetailleerd te kijken.

Kadett

Bericht door Kadett » 18 okt 2024, 11:28

tomgtr schreef: 17 okt 2024, 20:12 Denk dat ik PF wel 20 keer gezien over. Verhaal kan je in 3 zinnen vertellen, maar de volgorde zet je eerste keer op verkeerde been. Maar vooral de dialogen zijn geniaal. Ondanks dat ik bijna de hele film weet wat er gaat komen kom ik echt vaak niet meer bij.
They drown that shit in mayonaise :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 18 okt 2024, 12:10

Nou goed dan, ééntje. :lol:
In de gehele context en hoe die twee erbij liepen. Maar vanaf 34s lol

tomgtr

Bericht door tomgtr » 18 okt 2024, 13:00

Did you see a sign dead nigga storage?

English motherfucker, do you speak it.

Kan eindeloos doorgaan. Geniaal.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2024, 06:48

Even wat anders. Ben altijd vroeg op de laatste jaren en nu met wintertijd...dan maar even 'n filmpje. En wat voor één. Spectaculair. Helaas geen tiet gezien(NL film huh?)
Prime Video : Vuur & Vlam.

Tja. Ik vind 't van een aantal (ook leuke babe Bo Maerten) best houterig geacteerd, het meest naturel (want zo is zo ook in d'r tiktok en andere zooi: overdreven) was Janice Blok. :tooth:

Een cast om U tegen te zeggen terwijl je tutoieren gewend bent....ik ben al niet van de hedendaagse Nederlandse film, maarja 'nieuw' en ik denk ok daar gaan we. De personages zijn vlak, geen humor, maar misschien is dat wel de kracht, dat amateuristische. Ik bleef kijken, dat dan weer wel. Het is ook allemaal niet zo spannend. Maar het is gewoon geen goeie film. Ik hou van comedy, absurde toestanden en/ of het echte goede acteerwerk inclusief special effects. Maar dit heeft geen van die ingredienten.
https://www.filmtotaal.nl/recensie/22195
En toch...

Wat mij betreft eervolle vermelding voor Sterre Koning(amper acteerwerk te noemen, maar een poppie, en ik zag zojuist even een liedje van d'r, leuke meid, doet me denken aan de vriendin van een maat van me, da's dan de oude '50j' versie van die Sterre....)
Dan Gover Meit aka Donny Ronny die in de recensie afgekraakt wordt. Apart heerschap. Maar ik vond 'm wel ok in deze rotzooi. :P

Robin

Bericht door Robin » 23 nov 2024, 07:28

Gladiator II, ik had er hoge verwachtingen van. Die zijn redelijk uitgekomen. De entourage, effecten , beleving in en bij het 'Oude Rome' vind ik fascinerend, het verhaal zo-zo. Maarja en imo wel wat zaakjes die natuurlijk niet helemaal historisch correct zijn(ben zelf twee keer in het Colosseum geweest..) maar het hele verhaal is maar een stoer verhaal.

Denzel Washington mooie geinig rol, Derek Jacobi een kleine rol, maarja da's een icoon als 't om een 'Romeinse rol' gaat natuurlijk.

Wat ik nog niet wist(verbazing) is dat 'Captain Darling' (zit in GoT en ook in een video van Kate Bush bijv) van Blackadder een redelijke rol heeft. En die Israelische acteur van Fauda en Hit & Run.

Gewoon een goeie film, leuk, beetje bloedvergieten hoort erbij, maar bij mij geen verpletterende indruk helaas.

Juztins
Auto: ‘12 Mazda CX-5

Bericht door Juztins » 23 nov 2024, 15:46

Robin schreef: 23 nov 2024, 07:28
Gewoon een goeie film, leuk, beetje bloedvergieten hoort erbij, maar bij mij geen verpletterende indruk helaas.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 04 mar 2025, 20:15

Oscar voor Beste Korte Film 2025. Kort is ie wel, en een paar geinige klassiekers/youngtimers op 't parkeerdek:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2025, 06:50

Het 2025 Oscarwinnende Anora is in de eerste helft bij vlagen 'te traag' wat mij betreft. En wie denkt dat het een p*rnofilm is in een normaal jasje, daar heeft 't op momenten zeker wél iets van hetzij amateur-achtig.

De hele film is qua filter 'ongefilterd'. Soms denk je te zitten in een realityshow/docu, gefilmd met een iPhone uit 2007 bij wijze van en dan weer een vleugje glamour (nachtclubs/Vegas etc) Dat is artistiekerig enzo, maar dat werkt wél(bij mij iig)

Acteerwerk van Ani(Anora, gespeeld door Mikey Madison) is gewoon puur en top, ze heeft d'r net niet perfecte koppie/oogopslag(en d'r meer dan prima body) mee. Totáál géén fotomodel/glamourgirl, maar zeker erg leuk/beetje girl next door ook met normale kleren aan wat mij betreft:-)
Ook dat deze actrice Mikey uit een nette bovenklasse Joodse familie komt in LA, ze staat er toch maar open en bloot bijna letterlijk. Ook d'r New York accent, netjes aangeleerd. :thumbup:
Die komt d'r wel. Ook de gast die Toros speelt, een soort Russische Al Pacino. Maakt 't allemaal net wat meer beleving. Want ik zei al: Het loopt soms niet zo vlot door en de rijkeluiszoon Ivan ergerde ik me kapot aan(is goed acteerwerk dus, dat je 'in' de film zit)

Het is geen Pretty Woman of noem maar iets: Het is real life, geen poespas. Gewoon pakkend verhaal: 8.5 uiteindelijk van mijn kant.
Ik las in recensies dat het iets van een 'comedy' achtige film was. Geen enkele keer gelachen overigens....

Dit NYC verhaal staat in schril contrast met de al even op Prime te zien zijnde 'Harlem':

Ik zit nu sinds eergisteren in Seizoen 3 na een half jaar ofzo niet gekeken te hebben(ook in 't series draadje heb ik 't een keer erover gehad) Dat is dus de people of colour/LHGBTQ+ etc gemeenschap in Harlem , zwaar opgemaakt, strakke filters, de duurste kleding, (bijna) accentloos en iedereen heeft een 'topbaan'(de gekleurden, de 'blanken' zitten in de bediening in restaurants of zijn figurant lol)

Maar Meagan Good(een der hoofdrolspeelsters leuke dame ) die wél 'n clit-pic naar d'r ex stuurt. Een beetje het donkere Sex in The City.

Dat is dan naast dat het zich beide in NYC afspeelt nog een overeenkomst: Het draait toch wel erg om sex.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 mar 2025, 21:52

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2025, 07:57

smiley schreef: 13 mar 2025, 21:52 De nieuwe F1 film trailer.
https://www.youtube.com/watch?v=69ffwl-8pCU
Wat is die Hamilton veranderd zeg.....

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2025, 08:26

Ben nu net 'n kwartiertje met 'n kop koffie erbij in de film 'Schitterend' op Prime. De titel past me wel. Waar 't over gaat totnutoe wat minder:
Is dit comedy? Oh ja (best wel aantrekkelijke) vrouwen, in verschillende(levens)fases.
Holly Mae Brood wil ik graag meer van zien. Maar die Hannah Hoekstra speelt me toch 'n woke femi bitch. :tooth:
Nina heet ze : Hekel aan binnen 1 minuut. Het alwetende meisje met d'r ouwe niet cabrio Saab: hoe grachtengordel(woonboot echt waar) cliché.

:coffee:

Plaats reactie