Las net iets over die 4000 euro subsidie voor elektrische auto's voor particulieren. Gaat gelden voor auto's tussen de 12k en 45k en dan denk ik: wie gaat daar nou echt gebruik van maken voor zijn dagelijks vervoer? Een Model3 gaat er dik overheen, een i3 met een enkele optie gaat er overheen, eigenlijk alles wat je buiten de stad zou kunnen gebruiken gaat al heel snel over die 45k heen. Verwachte ze nou echt dat iemand zijn BMW 320d of iets in die richting gaat inruilen op een Peug 208e of Nissan Leaf? Ohnee, de Leaf met fatsoenlijke accu gaat ook al over de 45k..
Subsidie voor particulieren is leuk en aardig maar het lijkt me toch dat je toch vooral diegenen die veel CO2 uitstoten richting een EV wilt hebben. Waarom dan die max 45k nieuwprijs? Truus die nu een Aygo rijdt zal geen 208e gaan kopen omdat er nu wat subsidie op zit, aangeziende besparing nihil is en het ding na de korting alsnog 2x die Aygo kost. En de veelrijder niet omdat die niet 150km per dag in een 208je wilt rijden. Kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat van deze regeling heel veel gebruik gemaakt gaat worden..