Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Re: Caterham Roadsport.... ehh...

Bericht door Ar » 15 sep 2016, 17:14

Je kunt ook een normale auto voor in de stad nemen en een voor de vakantie, off road enz een belastingvrije jeep: Toyota, Chevrolet.

Inspiratie? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ar op 31 aug 2017, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 15 sep 2016, 17:56

:shock: Allemachtig dat klinkt lekker!

Ik bedoelde de zandpadenversie van de V90. Ben niet zo thuis in Volvo. :tooth:
XC90 is sowieso boven m'n budget. T8 is daarnaast vrij kansloos met die paar kilometer die je elektrisch kunt rijden in combinatie met een brandstoftank ter grootte van de gemiddelde plantengieter. :mrgreen:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 15 sep 2016, 18:54

Die V90 XC zal wel wat knikkers gaan kostten. De XC90 is trouwens ook een gigantisch ding.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 sep 2016, 21:33

En voor de lange winteravonden....

http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-lego ... ijst-91085" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 15 sep 2016, 21:57

Die doos gaat er komen. Zal niet voor de lange winteravonden zijn. Alhoewel... M'n zoontje trekt graag Lego uit elkaar.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 sep 2016, 08:44

Wellicht bij een Lego shop (online of offline) al die steentjes in het blauw kopen Allen. :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 sep 2016, 11:14

Mooi opgelost :thumbup:

Is een V70 niet wat? Staan er nog zat in het land als voorraadauto :tooth:

allen

Bericht door allen » 16 sep 2016, 11:36

Ik heb daar lang over nagedacht Arthur. Superfijne wagen. Mocht het een Volvo worden is het een XC70 of V90. Laatste heb ik in Beesd gezien en de afwerking was mooier dan de s90 die ik heb getest. Wellicht is er tussentijds toch nog wat veranderd?
5 Touring ben ik naar aan het kijken vanwege de prijs kwaliteit verhouding (en de volgestopte uitvoeringen die nu in de uitverkoop staan), maar zelfs een minimalistisch camperbusje wordt overwogen. Compleet tegenovergesteld van een luxewagen, maar het past dan weer wel heel goed bij een aantal dingen in het leven die voor mij erg belangrijk zijn.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 sep 2016, 13:37

allen schreef:... maar het past dan weer wel heel goed bij een aantal dingen in het leven die voor mij erg belangrijk zijn.
Onderweg koffie kunnen zetten? :)

allen

Bericht door allen » 16 sep 2016, 14:05

Controle over m'n eigen espresso is inderdaad een belangrijke! :tooth:
Bij mooi weer wil ik nog weleens een mooi plekje zoeken voor het avondeten met het gezin.
Weekendjes weg met het gezin, waarbij ik kan werken en zij kunnen spelen is voor mij misschien belangrijker dan een luxe strak sturende auto. Roodtrips zonder bestemming en de mogelijkheid hebben om overal te stoppen en overnachten voor een prikkie.
We zien wel wat het wordt.

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 19 sep 2016, 19:42

Niels schreef:
Ferdi Gielen schreef:
allen schreef:LOL, en bedankt dan weer. Wat zijn dat nu weer voor verhalen over een in mijn beleving degelijke 5 cilinder. Moet ik gelijk maar weglopen nu? :tooth:
Die van mij doet al 272.000 km geen slag verkeerd *klopt eventjes af* :bag:
Het risico van de distributie icm de multi riem is (althans bij de D5 op leeftijd) ook het enige zwakke punt volgens mij. Daarom heb ik ook op tijd de distributie laten vervangen en niet gewacht tot 160dkm. Dat zo'n blok kapot loopt bij 7500km is waarschijnlijk een fabricage fout geweest in een spanrol oid vermoed ik. Prima dieseltje verder zo ver ik weet al ben ik niet op de hoogte van de nieuwste motoren.
Klepstoters willen soms ook nog wel eens stuk gaan door een te lange onderhoudsinterval, maar verder inderdaad aardig probleemloos.
Ja, het pennetje van de wervelklep is in de Euro 4 diesels waardeloos, schiet nog wel eens los maar voor een paar euro haal je een andere en is het opgelost (of je jaagt er een spijker doorheen om te borgen)

XC90 T8 zou ik inderdaad niet doen, lees je nogal wat ellende over....

allen

Bericht door allen » 19 sep 2016, 21:55

Volvo is na vandaag definitief een no go.
Zaterdag in Amersfoort even bij California's wezen kijken. Erg gaaf.
Daarna terug en daar mogen ervaren hoe een XF stuurt. Prachtige wagen van binnen en buiten. Stuurt mooi, maar de wagen voelt wel groot aan. De automaat lijkt niet altijd de juiste keuze te maken.
Bij Audi een veel te onbeschofte verkoper. Als dat nu al zo gaat dan wordt dat bij een eventueel garantiegeval vast meppen. De enige tent die ik in m'n leven heb meegemaakt waar je zonder een fatsoenlijk praatje, zonder folder en / of koffie weer in 5 minuten het pand kunt verlaten. De boodschap, nul procent korting, en je kunt beter opschieten want ze gaan per uur, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Hoe anders gaat dat bij de lokale BMW dealer.
Vandaag een 520d touring meegekregen. Na de proefrit mij weer gewoon met de wagen wegsturen. Even de sleutel van de 500 overhandigen zodat ze die even veilig binnen kunnen zetten en ik was weer vertrokken. De 5 is een grote wagen. Echter blijkt dat ding veel makkelijker te plaatsen dan een S90 of XF. Zelfs op de meest kleine bochtige slingerweggetjes die we hier hebben rijdt je de wagen als een 3 serie. Nooit bang dat je er een spiegeltje af rijdt. Automaat in comfort mode slaat geen slag verkeerd. Een verkeersplein naderend schakelt hij tijdens gas los ook netjes op tijd terug zodat de juiste versnelling al is gekozen voor je het verkeersplein opstuurt.
Punten van kritiek?
Eco Pro modus werpt me voor m'n gevoel terug naar 2003. Absoluut niet fijn om mee te rijden.
Die kofferbak is serieus kleiner dan de V70 in de praktijk. We hebben dat kunnen vaststellen met de supermarkttest. Achterbank van de Volvo vind ik zelf prettiger zitten. Het is verder van de zotte dat je 400+ euro zou moeten betalen als je bevestigingsrails zou willen hebben in de kofferbak. Krijg je dan inclusief een leuning dat rechtop kan, maar dat zou ik niet hoeven.
Ik wacht nu nog op een offerte van de Disco Sport waarvan ik helaas al weet hoe die stuurt. :tooth:
En dan hebben we nog de California die ik serieus overweeg.
3 Modellen, alle 3 hun eigen sterkte punten. Ik ga me nog even goed beraden. De foto's volgen hoe dan ook in januari 2017. Tot die tijd: FiAT Power!!! :thumbup:

dvh

Bericht door dvh » 19 sep 2016, 22:45

Calafornia..
Kind op de schoot bij de vrouw. En de hond bij jou op schoot?
Maakt verder niet uit.
Doen!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 19 sep 2016, 23:25

:lol: Het zal wel om een transporter gaan.

allen

Bericht door allen » 19 sep 2016, 23:39

Lijkt me helemaal geweldig. Midlife crisis hippy tijd! :tooth:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 sep 2016, 00:43

Of samen met je broer een combo-deal sluiten. Financieel win FTW!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 sep 2016, 00:44

Die rails heb ik ook in de F11. Die ogen die erbij horen eraf gehaald, gebruik ik toch niet. Rugleuning ook nooit versteld :) Opbergpakket noemen ze dat geloof ik. Zat erin, zou ik niet aangevinkt hebben.

Je zoekt een BTW auto, toch?

allen

Bericht door allen » 20 sep 2016, 07:35

Ik denk ook niet dat ik dat opbergpakket ga aanvinken als het de 5 wordt. Die kantelbare rugleuning is onzin.
Bij de Disco Sport heb je standaard een achterbank die in lengterichting verschoven kan worden en zelfs in een soort van halve slaapstand gezet kan worden. Rails achterin kosten een prikkie. Ook een mooi sturende wagen. 5 Voelt wel weer degelijker aan.
BTW wagen idd.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 20 sep 2016, 08:05

allen schreef: Bij Audi een veel te onbeschofte verkoper. Als dat nu al zo gaat dan wordt dat bij een eventueel garantiegeval vast meppen. De enige tent die ik in m'n leven heb meegemaakt waar je zonder een fatsoenlijk praatje, zonder folder en / of koffie weer in 5 minuten het pand kunt verlaten. De boodschap, nul procent korting, en je kunt beter opschieten want ze gaan per uur, schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Weinig veranderd dus......Dit is ook mijn ervaring van al wat jaren geleden...
Alsof je blij moet zijn dat je daar, van hun, een auto MAG kopen.
Dat premium geneuzel is ze een beetje in de bol geslagen.

Welke BMW dealer ben je trouwens geweest ?

allen

Bericht door allen » 20 sep 2016, 08:18

Dubbelsteyn. In het verleden altijd goede service gehad daar.

Wat vreemd is, is dat je bij Amega verwacht overal dezelfde service te krijgen, maar waar ik destijds bij VW en Volvo super geholpen werd, blaften ze me bij Audi zo ongeveer per direct de deur weer uit. Blijkbaar verschilt de werkwijze per merk. :bag:

---
edit: Overigens ook bij De Fonkert in Numansdorp geweest. Ook erg goed geholpen daar.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 sep 2016, 09:42

allen schreef:Dubbelsteyn. In het verleden altijd goede service gehad daar.

Wat vreemd is, is dat je bij Amega verwacht overal dezelfde service te krijgen, maar waar ik destijds bij VW en Volvo super geholpen werd, blaften ze me bij Audi zo ongeveer per direct de deur weer uit. Blijkbaar verschilt de werkwijze per merk. :bag:

---
edit: Overigens ook bij De Fonkert in Numansdorp geweest. Ook erg goed geholpen daar.
Om een Audi te kopen moet je een Brabander zijn met een grote bek.

:)

Tommy

Bericht door Tommy » 20 sep 2016, 22:24

Ik heb na het aanbod voor mij aangehoord te hebben gezegd dat het voor mij dan sowieso niks wordt, misschien dat m'n broer nog zo gek zou zijn om erin te trappen maar die volgde me lachend de showroom uit. We lachten de verkoper absoluut niet toe... wel uit :-P

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 sep 2016, 08:30

allen schreef:Dubbelsteyn. In het verleden altijd goede service gehad daar.

---
Als je gaat leasen ff naar Nico Rouss vragen bij Dubbelsteyn.
Die heeft voor ons ook altijd alles prima geregeld.

Grtz, Hans

allen

Bericht door allen » 21 sep 2016, 09:32

Nico is inderdaad een goede gast! Die heeft me de Caterham destijds verkocht. Oh wacht?! :evil:

Zelf toegezegd bij Maurice Hazelebach. ;)
Offerte was te mooi om verder te zoeken. Januari rijden.
Na wat uitstapjes terug bij BMW. Voelt niet eens zo slecht. :tooth:
Overigens is dit voor het eerst dat ik meemaak dat ik helemaal niets hoefde te tekenen. :shock:
Laatst gewijzigd door allen op 21 sep 2016, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 sep 2016, 09:42

Mooi, gefeliciteerd :thumbup:

Heb je een overzichtje van de samenstelling?

Plaats reactie