Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 15 aug 2020, 17:07

Philipoo schreef: 15 aug 2020, 17:00 Ik denk dat het "de tijd van de maand" is
27 dagen ongesteld, 1 dag bijkomen

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2020, 17:19

Heeft iemand ook maar enig idee wat de reden is van het rellen
Kijk even om je heen. Brussel, Parijs, Utrecht, Den-Haag. Er is slechts 1 reden en die ligt niet aan de buitenwereld.

Verder zeg ik niks anders staat er straks iemand bij mijn leidinggevende met een printje van het df forum.

Peric

Bericht door Peric » 15 aug 2020, 17:49

Snap ik Nandor, maar zo ineens out-of-the-blue?
In Brussel en Parijs was het dacht ik een reactie op arrestaties, maar nu?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 aug 2020, 18:11

Wat bedoel je inderdaad met die éne reden die je niet zegt nu Nandor?

?

Dan word je toch belet in je vrijheid van meningsuiting man, da's toch niet best dat jij bang bent dat er iemand met 'n printje bij jouw leidingevende komt?

Zeg waar 't op staat. De waarheid is hard.

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2020, 19:14

ze denken dat ze door dat BLM gebeuren alles kunnen doen, politie durft toch niks meer.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2020, 19:30

@ robin, nee helaas. Google iemand op Nandor met kwaad in de zin ben ik niet alleen hier klaar Ik kijk wel uit.

Niet voor niets is mijn gebruikersnaam Shakes.

Peric

Bericht door Peric » 15 aug 2020, 19:48

Shakes

Bericht door Shakes » 15 aug 2020, 20:53

Thanks, dan is het vooral combi voor plus achternaam.

Laat ik het zo zeggen, kort geleden heb ik op m'n LinkedIn het artikel over Femke Halsema en de demonstratie op de Dam uit het online magazine Joods geplaatst. Volgens mij had Romo deze hier gepost. Briljant artikel maar dat terzijde.
Binnen een paar uur kreeg ik reacties die heel snel de link legden met mijn werk en de plek waar ik werk en hoe ik het in mijn hoofd haalde dit te plaatsen. Heel snel genezen dus. Het was meer een anti Helsema artikel dan een anti BLM artikel maar hey, wie doet er nu nog aan nuanceren.

Ik werk tussen vakanties door met de meest toffe kinderen van wie de meeste een niet Nederlandse achtergrond hebben. Gelukkig heb ik ze op een leeftijd waarop 95% bereikbaar is maar ook deze kids worden ouder en rebelleren of radicaliseren zelfs op een gegeven moment. Misschien nadat ze een paar keer discriminatie hebben meegemaakt, this happens, misschien omdat hun eigen identiteit en achtergrond steeds belangrijker is omdat ze om wat voor reden dan ook niet geaccepteerd worden of dit gevoel in ieder geval hebben.

Mijn vader heeft ook een migratie-achtergrond en is vanuit een jappenkamp naar nl gekomen. Nooit een probleem hier veroorzaakt. Dag 2 in Nederland zat hij op school en deelde hij de materialen met zijn zus, er was geen geld, klaar. Als ik dan zie wat dat tuig dat door en door verwend is met alles de hele bende kapotmaakt dan breekt mijn hart serieus. Een ieder die nog denkt dat je in een grote stad in nl als jood of homoseksueel of twee witte meisjes van 16 nog onbedreigd de straat over kunt is naïef. Als je denkt dat die jongen uit Badhoevedorp vorige week ook afgeknald was als hij een Noord-Afrikaanse achtergrond had gehad ben je naïef. De jacht is geopend en alles wat niet links of slachtoffer is van het eigen falen kan de volgende krantenkop zijn.

Zed240

Bericht door Zed240 » 15 aug 2020, 21:07

Eens wat betreft namen op internet. Ik ben er ook huiverig voor, alles ligt onder een vergrootglas, zelfs al bedoel je het wellicht niet eens kwaad.

Waar de agressie/haat jegens het westen vandaan komt is iets wat mij ook enorm intrigeert. Heb het er wel eens over met een Marokkaanse vriendin van me. Geen eerste/tweede/derde generatie, maar geboren en getogen in Marokko en hierheen gekomen om te studeren. Is westerser en liberaler dan 95% van zij die in NL geboren zijn. Is zelf dan ook net zo kritisch (al dan niet kritischer) op het uitschot dat hier rondloopt, en voelt zich totaal niet aangesproken/beledigd als er wat over gezegd wordt.

Zij snapt er echter ook niks van. Vertelt me echter keer op keer dat het in NL nog gematigd is. De enige reden die ik kan bedenken is gewoon dat het ze geleerd wordt, maar waar de ouders de haat vandaan halen is mij dan ook weer onbekend. Hoewel m'n vriendin ook wel aangeeft dat het in Marokko niet veel anders is. Nafluiten is volgens haar ook echt niet iets dat ze 'thuis' niet zouden durven. Daar gebeurt het net zo goed.

Peric

Bericht door Peric » 15 aug 2020, 22:07

Waar die agressie vandaan komt? De slechte blanken/witten hebben alles zogenaamd leeggeroofd en toen weer vertrokken. En geloof speelt denk ik ook wel mee.
Ons wordt verweten dat we slavendrijvers waren. Maar het is ooit in Afrika zelf begonnen. Daar is het zelfs nog.
De westerlingen zijn niet zelf het land ingetrokken om op zoek te gaan naar slaven, dat werd hen aangeboden.

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2020, 08:35

Shakes schreef: 15 aug 2020, 20:53 Thanks, dan is het vooral combi voor plus achternaam.

Laat ik het zo zeggen, kort geleden heb ik op m'n LinkedIn het artikel over Femke Halsema en de demonstratie op de Dam uit het online magazine Joods geplaatst. Volgens mij had Romo deze hier gepost. Briljant artikel maar dat terzijde.
Binnen een paar uur kreeg ik reacties die heel snel de link legden met mijn werk en de plek waar ik werk en hoe ik het in mijn hoofd haalde dit te plaatsen. Heel snel genezen dus. Het was meer een anti Helsema artikel dan een anti BLM artikel maar hey, wie doet er nu nog aan nuanceren.

Ik werk tussen vakanties door met de meest toffe kinderen van wie de meeste een niet Nederlandse achtergrond hebben. Gelukkig heb ik ze op een leeftijd waarop 95% bereikbaar is maar ook deze kids worden ouder en rebelleren of radicaliseren zelfs op een gegeven moment. Misschien nadat ze een paar keer discriminatie hebben meegemaakt, this happens, misschien omdat hun eigen identiteit en achtergrond steeds belangrijker is omdat ze om wat voor reden dan ook niet geaccepteerd worden of dit gevoel in ieder geval hebben.

Mijn vader heeft ook een migratie-achtergrond en is vanuit een jappenkamp naar nl gekomen. Nooit een probleem hier veroorzaakt. Dag 2 in Nederland zat hij op school en deelde hij de materialen met zijn zus, er was geen geld, klaar. Als ik dan zie wat dat tuig dat door en door verwend is met alles de hele bende kapotmaakt dan breekt mijn hart serieus. Een ieder die nog denkt dat je in een grote stad in nl als jood of homoseksueel of twee witte meisjes van 16 nog onbedreigd de straat over kunt is naïef. Als je denkt dat die jongen uit Badhoevedorp vorige week ook afgeknald was als hij een Noord-Afrikaanse achtergrond had gehad ben je naïef. De jacht is geopend en alles wat niet links of slachtoffer is van het eigen falen kan de volgende krantenkop zijn.
Chapeau Nandor. Duidelijk.
Ik dacht ook altijd dat jij Joods van vaders kant bent toch?

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2020, 08:37

Peric schreef: 15 aug 2020, 22:07 Waar die agressie vandaan komt? De slechte blanken/witten hebben alles zogenaamd leeggeroofd en toen weer vertrokken. En geloof speelt denk ik ook wel mee.
Ons wordt verweten dat we slavendrijvers waren. Maar het is ooit in Afrika zelf begonnen. Daar is het zelfs nog.
De westerlingen zijn niet zelf het land ingetrokken om op zoek te gaan naar slaven, dat werd hen aangeboden.
Dat is ook waar, maar vertel dat die kudde 'zwarte schapen' maar eens, die geloven 'je' niet.

alt

Bericht door alt » 16 aug 2020, 09:30

Je moet wel weten dat in ieder zijn familie een of meer z.g.n. zwarte schapen zijn.
Vroeger waren dat familieleden die homo, met een persoon van een ander geloof trouwden of een misdadige inslag hadden van rijke familie's naar de kolonies gestuurd. Want dan waren zij uit het gezicht.
Nu kan je dat nog zien bij onze elite, die hebben, zeg maar, kinderen bij het corps diplomatie dienen.
Nog even terugkomend op deze verstotelingen in de kolonies, die niet in de toenmalig maatschappij in Nederland konden functioneren, hebben sommige echt de beest uit gehangen tegen de inboorlingen
Het was niet de crême de la crême die in de voor hun lol naar de kolonies werden gestuurd.

De burgers & boeren konden tegen betaling zulke kinderen al jong aan de r.k. kerk geven, vandaar dat de kerk veel land& rijkdom bezat.
Een op leeftijd zijnde chauffeur die voor mij reed vertelde mij dat het r.k. gekkenhuis in Heiloo in het verleden gevuld was met boerenzonen & dochters die homo waren. Dat de kerk, na overlijden van vader dan grote stukken land erfde.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 aug 2020, 10:35

Ik dacht ook altijd dat jij Joods van vaders kant bent toch?
Nee, maar ik heb iets meer met Israel dan met hun radicale tegenstanders. Orthodoxen zijn wat mij betreft bijna zo gek als wannabe piloten op 9-11.

Het gaat me ook niet om joden in het bijzonder maar ik ben van mening dat iedereen zich vrij moet kunnen bewegen in onze maatschappij. Als ik dan zie dat homo's, joden, transsexuelen, vrouwen, en vul het rijtje maar aan letterlijk worden aangevallen en wij daar niets tegen doen dan vind ik dat schandalig. Flikker nou eens op met dat softe gedoe, het werkt al jaren niet en het gaat alleen maar slechter worden als je maar blijft pamperen.

Zit je in een AZC en gooi je kokend water over een vrouw, wieberen. Val je mensen lastig, wieberen. Geertje W, eens met hem of niet hij moet kunnen zeggen wat hij wil. Wel allemaal rechten maar als het aankomt op plichten geven veel mensen geen thuis.

Ik zie het somber in.

Fernando

Bericht door Fernando » 16 aug 2020, 11:05

Helemaal met je eens Nan...

Karel

Bericht door Karel » 16 aug 2020, 11:23

Belgie is al langer naar de haaien:
https://m.hln.be/in-de-buurt/leuven/cha ... ~a6413583/

Benieuwd of ze hier nu ook rechtzaken gaan inspannen als toen ze geheime meer rechtste chatgroepen in de krant open gooiden.
Toen was het een heel drama...dit gaan ze wss weer onder de tafel schuiven.

Wat me opvalt is dat ze aangeven dat vooral Tsjesjenen zouden zijn?

En dan dit:
https://m.hln.be/in-de-buurt/brussel/-m ... ~ab9830ca/

2 weken terug een groepje Brusselse jongeren grote rel op strand geschopt waarbij ze de politie aanvielen met zelfs scherpe strandpalen.
Eentje van hen een werkstraf* gekregen...
Paar dagen later weer 2 politieagenten aangevallen.

Wanneer gaat de politiek/rechters hier nu eens iets aan doen?
En maakt me niet uit of ze nou wit, geel, zwart, rood, bruin, beige, donkerrood,... zijn!
Kappen met die handel en superhard aanpakken.
Zulke straffeloosheid signalen kan je toch niet blijven geven aan de jongeren en bevolking.

Werkstraf*: WTF??! Als je als jongere de politie aanvalt op die manier op een strand terwijl er zoveel mensen kijken dan moet je niet afkomen met werkstraffen. Dat is voor als je eens grafiti zet of iets kleins jat maar politie aanvallen die je aanspreken dat vereist wel iets duidelijker signaal in mijn ogen.
Of ga je wachten tot ze iemand kapot maken??

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2020, 11:57

Nandor komt los. +1

Robin

Bericht door Robin » 16 aug 2020, 12:04

alt schreef: 16 aug 2020, 09:30 Je moet wel weten dat in ieder zijn familie een of meer z.g.n. zwarte schapen zijn.
Vroeger waren dat familieleden die homo, met een persoon van een ander geloof trouwden of een misdadige inslag hadden van rijke familie's naar de kolonies gestuurd. Want dan waren zij uit het gezicht.
Nu kan je dat nog zien bij onze elite, die hebben, zeg maar, kinderen bij het corps diplomatie dienen.
Nog even terugkomend op deze verstotelingen in de kolonies, die niet in de toenmalig maatschappij in Nederland konden functioneren, hebben sommige echt de beest uit gehangen tegen de inboorlingen
Het was niet de crême de la crême die in de voor hun lol naar de kolonies werden gestuurd.

De burgers & boeren konden tegen betaling zulke kinderen al jong aan de r.k. kerk geven, vandaar dat de kerk veel land& rijkdom bezat.
Een op leeftijd zijnde chauffeur die voor mij reed vertelde mij dat het r.k. gekkenhuis in Heiloo in het verleden gevuld was met boerenzonen & dochters die homo waren. Dat de kerk, na overlijden van vader dan grote stukken land erfde.
Geen twijfel. Klopt.

Wat dacht je van het celibaat. 'Met God getrouwd zijn'?
Tante van m'n pa was non. Andere oom(hij verpachtte een boerderij aan de opa van Sven Kramer) en tante van pa met nogal bezittingen alhier lieten alles na aan hun pleegdochter die het schonk aan de RK kerk. We hebben 't over>70(!) miljoen gulden bruto....>30j terug.

Wij kregen niks:)

Celibaat. Vóór de of net in Middeleeuwen was een RK priester pastoor getrouwd, maar overleed deze gingen al zijn centen/schatten door de leek bijeen gebracht naar zijn vrouw en kinderen...
Dat leek er niet op in de ogen van het Vaticaan. Dus kortom celibaat ingevoerd en al jouw schatten/gelden meteen naar 'de Kerk', en natuurlijk gelofte van Armoe daarbij betrekken. Korte lijnen naar 'de Kerk'.

Vandaar dat ik niet kerkgaand ben.

Karel

Bericht door Karel » 16 aug 2020, 12:55

Je zou voor minder de kerk beginnen te haten!

Daar ging je Chiron!

Met een beetje goeie beleggingen had jij mss nu in de plek van Albon gezeten.
Hadden we eindelijk geweten of Max nu echt goed was of niet :)
Laatst gewijzigd door Karel op 16 aug 2020, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 16 aug 2020, 12:56

Past daar een kinderzitje in dan ?

Karel

Bericht door Karel » 16 aug 2020, 12:58

Bestuurderskant niet denk ik dus had ie idd weinig aan dan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2020, 13:07

+1 Nandor/Robin

Het is allemaal niet moeilijk maar wel cyclisch;

Als we maar lang genoeg in een weekdieren samenleving participeren, dan is roep om strengere maatregelen geboren, dictatuur zal het kind zijn.

Is de dictatuur oud en grijs gedraaid, dan zal de roep om vrijheid de nieuwe geboorte zijn, de revolutie haar kind.

En zo ploegen wij voort.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 16 aug 2020, 13:10

Waarom er rellen zijn? Zij tegen ‘hen’ mentaliteit.
“We gaan de boel overnemen”
“Jouw kleinkinderen zullen een hoofddoek dragen en je zult naar Islam gaan bidden”
“Iemand die islam beledigd moet worden onthoofd”
“We gaan jullie kapot maken met geboorte cijfers”
“Jullie komen ons land kapot maken en nu maken we jullie kapot”

Wat doen progressieve ‘liberale’ mensen?

Verhuizen, verzoenen, verstoppen, underdog spelen, mensen afschilderen als racist wanneer er kritiek is.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 17 aug 2020, 10:23

Nederland heeft geen enkele strategie op demografisch gebied. Te idioot voor woorden, het is een kwestie van tijd dat Nederland niet meer is zoals het is.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 17 aug 2020, 10:59

Jan Terwolde schreef: 17 aug 2020, 10:23 Nederland heeft geen enkele strategie op demografisch gebied. Te idioot voor woorden, het is een kwestie van tijd dat Nederland niet meer is zoals het is.
Laten we het hopen, want nu is alles toch al helemaal kut niet :tooth:

Plaats reactie