Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Individual
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Allemaal leuk en aardig, maar de echte freak maakt gewoon plaats voor twaalf cilinders.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Volgens mij was die Arosa/Lupo/Whatever motorisch ook niet standaard meer.. en idd aardig rapido.
- stefan740
- frank de jonge
Wat weegt zo'n Lupo??
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
890 KG 
Staat in de tekst he

Staat in de tekst he

- frank de jonge
Overheen gelezen 

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Hah, nou kijk eens aan.. dan gaat 'ie bijhoorlijk rap rond voor het vermogen. Daar kan SKRD tuning nog een puntje aan zuigen..
- Petrolhead Tom
Dan zou ik met een paar pk meer en een aantal kilo in theorie ook rond de 9 minuten uit kunnen gaan komen, mijn auto weegt nu zo rond de 840 kilo. Met plus minus 90 pk.
- KW
Denk dat je dat nog vies zal tegenvallenMichel Huisman schreef:Hah, nou kijk eens aan.. dan gaat 'ie bijhoorlijk rap rond voor het vermogen. Daar kan SKRD tuning nog een puntje aan zuigen..

- JP
Lees net op TFF, dat er het komende jaar in Breidscheid een muur gebouwd gaat worden om de bewoners langs de baan geluid te besparen....zucht...

Duitsers en muren......In der "Anordnung" der SGD Nord, Koblenz vom 11. Dezember 2009 wird übrigens der Bau einerLärmschutzwand im Ortsteil Breidscheid vorgeschrieben. Und die muss "bis zum 31. März des zweiten nach Bestandskraft der Anordnung folgenden Kalenderjahres" gebaut sein. Beidseitig der Strecke. Auf der linken Seite (in Fahrtrichtung) wird sie 285 Meter lang sein, auf der rechten Seite eine Länge von 125 Meter aufweisen und auf beiden Seiten eine "Mindesthöhe von 3 Meter über Streckenniveau" haben.

- KW
Omg hoop dat dat er toch niet gaat komen. Een van de dingen waarom ik de Ring zo geweldig vind is dat het gewoon open in de middel of nowhere ligt, zonder muren, tribunes en reclameborden.
-
Is niet heel raar..... Antiek filmje nog met Madeno blerpijp en te kleine achterremmen hieronder. Inmiddels beide gecorrigeerd!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MrElGnfI ... re=related[/youtube]
-
Als je naar een circuit toe verhuisd dan weet je toch dat je overlast krijgt? Het is niet alsof dat circuit er pas net 2 jaar ligt ofzo 

- KW
Ja precies, zelfde gezever als nu bij Spa Francorchamps al een paar maanden aan de gang is 

-
steve smith schreef:Is niet heel raar..... Antiek filmje nog met Madeno blerpijp en te kleine achterremmen hieronder. Inmiddels beide gecorrigeerd!
Daar ging iets niet goed. In eens last van blokkerende wielen ?
-
Was de eerste dag met Movit's aan de voorzijde, we reden toen nog met CDtjes als achterschijven. Om te beginnen een driver-FAIL door de rechter knik te vroeg in te sturen (dan krijg je een ongewilde apex ipv oplijnen met de kerb rechts) en een tweede driver-FAIL door te gaan remmen voordat de auto recht is. Nu kom je daar mee weg omdat de achterzijde voldoende afremt (grotere schijven + agressievere blokken) om de auto recht te trekken maar toen nog absoluut niet. Auto was onder achter hard remmen totaal instabiel, en dat hoor je ook in de video. Vandaar dus doodremmen richting muur, te laat terugschakelen en opnieuw beginnen met tempo opbouwen. Vond het destijds wel leerzaam om mijn grootste prutsmoment van de dag op video terug te zien!hugo schreef:steve smith schreef:Is niet heel raar..... Antiek filmje nog met Madeno blerpijp en te kleine achterremmen hieronder. Inmiddels beide gecorrigeerd!
Daar ging iets niet goed. In eens last van blokkerende wielen ?
- yorick
Madeno pijp had mogen blijven, ik hou wel van een beetje herrie 8) Zolder had moeilijk geworden 

- Downforce Hans
Twee keer liften en je kan gewoon op zolder rijden
Grtz, Hanz06

Grtz, Hanz06
- Knot
Toch vind ik dat niks, liften hoort niet als je lekker aan het knallen bent....
- TurboClouseau
niet opgefokt...gewoon standaard 225pkMarco R. schreef:Volgens mij is er hier op het forum ook iemand bezig met een Lupo/Arosa met een opgefokt blok, wie weet heeft die zilveren het ook![]()
8:50 in een lunchbox is best uitdagend lijkt mij.

gaaf karretje die Arosa
- Peter-Paul
Nog nooit eerder gezien.:
Sicher eine der erste onboard Aufnahmen überhaupt. 1975 Gruppe C Fahrer: Kurt Hild Fahrzeug Toj, Motor: Ford Cosworth 3,8 ex Formel 1 Gewicht: 750kg, Leistung 650PS.
Sicher eine der erste onboard Aufnahmen überhaupt. 1975 Gruppe C Fahrer: Kurt Hild Fahrzeug Toj, Motor: Ford Cosworth 3,8 ex Formel 1 Gewicht: 750kg, Leistung 650PS.
- Gerwin Ring
wow, leuk filmpje. Hij is lekker druk aan het sturen...
Je ziet wel dat -ondanks lage gewicht en hoge vermogen- ze dat in die tijd nog niet echt op de weg konden krijgen. Bandentechniek is blijkbaar echt ongelooflijk veel verbeterd in 35 jaar. In ieder geval gaat dit niet echt hard, snelheid is vergelijkbaar met 2009 TF snelheid in een grijs bmw'tje met de radio aan... Of er is gewoon iets mis met auto/filmpje/etc. Of heeft het asfalt veel meer grip gekregen?
Je ziet wel dat -ondanks lage gewicht en hoge vermogen- ze dat in die tijd nog niet echt op de weg konden krijgen. Bandentechniek is blijkbaar echt ongelooflijk veel verbeterd in 35 jaar. In ieder geval gaat dit niet echt hard, snelheid is vergelijkbaar met 2009 TF snelheid in een grijs bmw'tje met de radio aan... Of er is gewoon iets mis met auto/filmpje/etc. Of heeft het asfalt veel meer grip gekregen?
- JP
Zoals al eerder op deze pagina vermeld gaan ze op de NS iets doen met een muur thv Breidscheid en geluidslimieten.
Nu is blijkbaar besloten dat er op trackdays meetpunten komen, waaronder eentje op de brug in Breidscheid. Dit icm transponders en dan kan men de 'zondaars' er later bij Dottinger Hohe makkelijk uitpikken.
Bron; http://trackdays.de/newsreader/items/l% ... g_nos.html" onclick="window.open(this.href);return false; en Touristenfahrerforum.
Leuk als zo'n blérpijp je daar net inhaalt, al zal er natuurlijk wel nog een nameting komen
Nu is blijkbaar besloten dat er op trackdays meetpunten komen, waaronder eentje op de brug in Breidscheid. Dit icm transponders en dan kan men de 'zondaars' er later bij Dottinger Hohe makkelijk uitpikken.
Bron; http://trackdays.de/newsreader/items/l% ... g_nos.html" onclick="window.open(this.href);return false; en Touristenfahrerforum.
Leuk als zo'n blérpijp je daar net inhaalt, al zal er natuurlijk wel nog een nameting komen
- Knot
Ik vind t wel mooi hoor die meesterlijke geluiden, maar zelf rij ik lekker door met de standaarduitlaat, anders kom ik zolder en assen al niet eens op.
Hoe moet ik dat weten of ie open is trouwens, normaal kom je aan rijden en hoor je het bij breidscheid al galmen, ideaal meetinstrument!
Hoe moet ik dat weten of ie open is trouwens, normaal kom je aan rijden en hoor je het bij breidscheid al galmen, ideaal meetinstrument!
-
Kreeg idd een email waar zoiets in stond. Heb er geen last van, toen we nog met de Madeno reden moest je wel uitkijken naar de gele jassen met meetinstrument....
(edit: spelling gecorrigeerd, dikke vingers & blackberry niet altijd ideaal)
(edit: spelling gecorrigeerd, dikke vingers & blackberry niet altijd ideaal)
Laatst gewijzigd door steve smith op 02 feb 2010, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.