Martijn's Coopertje
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Ik was er laatst toevallig mee in Amersfoort, toen moest ik er nog aan denken. Helaas geen vrachtauto van ze gezien, anders had ik ff een combo-foto gemaakt!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26847
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's Coopertje
Echt super cool! Wat een mooie mini is het tochMartijnGizmo schreef: ↑04 nov 2018, 09:51 Al een tijdje geleden had ik bedacht dat Tartan-bekleding wel een goede toevoeging zou zijn op het "oude Porsche / Outlaw"-thema. Reeds een beetje zitten zoeken naar stoffen en stoffeerders hier in de buurt, maar dat heeft als nadeel dat je de stoelkussens even kwijt bent. Dat rijdt wat lastig, en rijden vind ik nou juist zo leuk in de MINI!
Had het projectje wat vooruit geschoven naar "misschien van de winter" tot ik via Instagram in contact kwam met Edd van B_RoadHunting Club. Die had wat MINI's aangepakt in een beetje dezelfde stijl als de mijne, en bleek goede connecties te hebben bij Corbeau. Dus via hem een extra set stoelkussens met de gewenste bekleding geregeld, rechtstreeks van Corbeau.
Wellicht overbodig om te zeggen, maar ik ben er enorm blij mee!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Martijn's Coopertje
Leukste build van D-F, zonder twijfel. Wat een ding!
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Philipoo
- Berichten: 4160
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Martijn's Coopertje
Wat een ontzettend cool ding Martijn!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Martijn's Coopertje
Wat ontzettend gaaf Martijn
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Martijn's Coopertje
Super gaaf gedaan! Staat echt goed
- Fabian
- Berichten: 7047
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Martijn's Coopertje
Super gaaf!! Echt helemaal top. Zo wil ik mn kuipen in de E34 ook nog een keer met “M-stof” laten bekleden, dat knaagt al heel lang. Dit geeft de doorslag
-
- Berichten: 51519
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Martijn's Coopertje
Die gaten in de motorkap vond ik wat te druk op deze algeheel leuke wagen, maar dit is prachtig. Ook die houten(?) pookknop a la CGT, of had je die al?
Nu nog 'n houten stuur, leren handschoenen, een doedelzak en 'n kilt:-)
Nu nog 'n houten stuur, leren handschoenen, een doedelzak en 'n kilt:-)
-
- Berichten: 21766
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Martijn's Coopertje
Erg geslaagd weer!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Pookknop zat er al een tijdje in, in 917-stijl, bij een Carrera GT (die ook daarop geïnspireerd is) is de onderste helft zilver. Het stuur is een Momo MOD 07, gebaseerd op de klassieke Prototipo, maar dan met 70mm dish en in suede. Zat in deze vorm ook in de 996 en 997 Cup-auto's.
-
- Berichten: 51519
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Martijn's Coopertje
Leuk, maar op één of andere manier vind ik de Mini eigenlijk wel redelijk Engels:)
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Martijn's Coopertje
Dat interieur
- Barend
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Martijn's Coopertje
Supertof Martijn!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Martijn's Coopertje
Swap je de motor zelf richting helemaal achterin of laat je dat iemand anders doen? Dan is 't thema afMartijnGizmo schreef: ↑05 nov 2018, 09:16 (...) 917-stijl, bij een Carrera GT (...) ook in de 996 en 997 Cup-auto's (...)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Ik rij tegenwoordig overal achteruit, wil binnen de bebouwde kom nog best aardig!
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Martijn's Coopertje
Heel gaaf!
Nu nog een rode set 4punts gordels erin?
Nu nog een rode set 4punts gordels erin?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Ja, dat overweeg ik wel voor volgend jaar. Nog even nadenken welke precies en hoe ik ze ga bevestigen.
- Ferdi
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Martijn's Coopertje
Is het niet mogelijk om een gordelbuis aan de rolbeugel te maken?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Die heeft ie al, gaat me om de bevestiging aan de vloer. Platen onder de auto, of aan de bestaande gordelpunten, en dan haken of niet, etc.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Martijn's Coopertje
Hij stond gisteren naast een hele mooie E46 330i geparkeerd
Dikke Mini hoor irl.
Dikke Mini hoor irl.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Martijn's Coopertje
Het streven om er wat meer mee te gaan rijden is iig gelukt, de teller staat voor de afgelopen 9 maanden op zo'n 3.500 km, waarvan ik dus ook nog eens 6 weken uit de running was met m'n sleutelbeen. Laatste serie upgrades is een hele goede gebleken, motortje loopt heerlijk door z'n toeren en remmen bijten zoals ik altijd al wilde.
Waar ik met name blij van word zijn de zitpositie en de balans in de auto. Met de laag gemonteerde Corbeau-stoel en het stuur dat wat dichter bij me komt zit ik er met mijn 1,97m precies goed in. Valt dan toch telkens een beetje tegen als ik er wat meer mee gereden heb en weer in de Mégane stap. Ook de Coolerworx-pook kort naast het stuur voelt heerlijk strak tijdens het sportievere werk, waarbij de houten pookknop lekker in de hand ligt.
Qua balans is de combinatie van dikke achterstabi, camber op de vooras en lichte wielen met wat stijvere wang een hele fijne. De KW V1 set die onder de auto is eigenlijk wat aan de zachte kant voor sportiever gebruik, maar daardoor is de overgang van grip naar slip heel mooi geleidelijk. In langere bochten kun je door een beetje te liften de auto mooi wat neutraler maken, waarbij je dankzij de hydraulische stuurbekrachtiging en het redelijk dunne stuur mooi aanvoelt wat de voorwielen doen. Bij korte bochtjes of op rotondes kun je naar wens lift-off overstuur oproepen, wat telkens weer voor een breeduit grijnzende bestuurder zorgt. Op termijn voorzie ik hier wel een mooier onderstel van AST oid, maar voor nu voldoet dit ook erg goed.
De power is nu ook helemaal prima, sinds het vervangen van de bypassvalve sleurt het motortje er fantastisch aan. Nu met zo'n 202.000 km (en dus ruim 170.000 voor de motor) probeer ik het geheel wel een beetje te ontzien qua hoge toeren, maar af en toe lekker vol doorhalen moet ie ook maar tegen kunnen. Nog steeds geen idee wat ie nu precies heeft, maar 235pk / 250Nm lijkt me een realistische schatting. Een Z4 3.0 bleek vorige week iig geen partij, en ook de 2de generatie cabrio van mijn vriendin legt het nu met 230pk / 340Nm nog steeds af tegen het roodgebumperde monstertje.
Enige nadeel van het extra vermogen is dat ik nu toch echt wel een sper mis. Op zich prima grip met de Federal 595 RS-R's, maar het zou fijn zijn om wat meer opties te hebben in bochten, zoals ik dat ook in de Mégane gewend ben. Een Quaife zou bijvoorbeeld prima voldoen met dit vermogen voor een straatauto, maar liefst zou ik dan ook meteen de rest aanpakken. Dat wil zeggen, een facelift-versnellingsbak monteren (die heeft wat kortere overbrengingen, vooral in 1-3) en een lichter vliegwiel monteren met bijpassende koppeling. De huidige versnellingen zijn vrij lang, wat betekent dat als je even doorhaalt in 2 en 3, je meteen al best hard gaat. Terwijl je juist bovenin de toeren nog even lekker die 'rush' krijgt van de jankende supercharger en de fellere nokkenas. Daarnaast vind ik zo'n zwaar vliegwiel altijd enorm afbreuk doen aan het motorkarakter van een sportieve auto, vond ik ook een nadeel toen ik van Cooper- naar Cooper-S-motor ging (7,65 naar 12,2kg). Nadeel van dit verhaal is dat er zomaar zo'n €3000 mee gemoeid gaat, wat ook zo'n beetje de dagwaarde van de auto zal zijn op dit moment.
Eerst maar even de Mégane vervangen door een M135i, daarna is de MINI weer aan de beurt. Dat is niet helemaal waar overigens, de MINI moet één dezer dagen voor de APK en een algehele checkup, en dan merk je meestal wel dat het toch gewoon een 17 jaar oude auto is. Zo moest ik dit weekend een klap op het deurpaneel geven om het elektrische raam weer te laten werken, en moest ik een tijdje geleden wat remvloeistof bijvullen. Nergens lekkage kunnen ontdekken, maar de vaste leidingen onder de auto willen nog wel eens gaan roesten, dus dat laat ik nu meteen controleren. Andere ergernis is dat ik nog steeds een lichte trilling heb bij 120-130, ondanks het nieuw balanceren van de wielen.
Voor de mensen die hier alleen voor de plaatjes komen, een foto van afgelopen weekend:
Waar ik met name blij van word zijn de zitpositie en de balans in de auto. Met de laag gemonteerde Corbeau-stoel en het stuur dat wat dichter bij me komt zit ik er met mijn 1,97m precies goed in. Valt dan toch telkens een beetje tegen als ik er wat meer mee gereden heb en weer in de Mégane stap. Ook de Coolerworx-pook kort naast het stuur voelt heerlijk strak tijdens het sportievere werk, waarbij de houten pookknop lekker in de hand ligt.
Qua balans is de combinatie van dikke achterstabi, camber op de vooras en lichte wielen met wat stijvere wang een hele fijne. De KW V1 set die onder de auto is eigenlijk wat aan de zachte kant voor sportiever gebruik, maar daardoor is de overgang van grip naar slip heel mooi geleidelijk. In langere bochten kun je door een beetje te liften de auto mooi wat neutraler maken, waarbij je dankzij de hydraulische stuurbekrachtiging en het redelijk dunne stuur mooi aanvoelt wat de voorwielen doen. Bij korte bochtjes of op rotondes kun je naar wens lift-off overstuur oproepen, wat telkens weer voor een breeduit grijnzende bestuurder zorgt. Op termijn voorzie ik hier wel een mooier onderstel van AST oid, maar voor nu voldoet dit ook erg goed.
De power is nu ook helemaal prima, sinds het vervangen van de bypassvalve sleurt het motortje er fantastisch aan. Nu met zo'n 202.000 km (en dus ruim 170.000 voor de motor) probeer ik het geheel wel een beetje te ontzien qua hoge toeren, maar af en toe lekker vol doorhalen moet ie ook maar tegen kunnen. Nog steeds geen idee wat ie nu precies heeft, maar 235pk / 250Nm lijkt me een realistische schatting. Een Z4 3.0 bleek vorige week iig geen partij, en ook de 2de generatie cabrio van mijn vriendin legt het nu met 230pk / 340Nm nog steeds af tegen het roodgebumperde monstertje.
Enige nadeel van het extra vermogen is dat ik nu toch echt wel een sper mis. Op zich prima grip met de Federal 595 RS-R's, maar het zou fijn zijn om wat meer opties te hebben in bochten, zoals ik dat ook in de Mégane gewend ben. Een Quaife zou bijvoorbeeld prima voldoen met dit vermogen voor een straatauto, maar liefst zou ik dan ook meteen de rest aanpakken. Dat wil zeggen, een facelift-versnellingsbak monteren (die heeft wat kortere overbrengingen, vooral in 1-3) en een lichter vliegwiel monteren met bijpassende koppeling. De huidige versnellingen zijn vrij lang, wat betekent dat als je even doorhaalt in 2 en 3, je meteen al best hard gaat. Terwijl je juist bovenin de toeren nog even lekker die 'rush' krijgt van de jankende supercharger en de fellere nokkenas. Daarnaast vind ik zo'n zwaar vliegwiel altijd enorm afbreuk doen aan het motorkarakter van een sportieve auto, vond ik ook een nadeel toen ik van Cooper- naar Cooper-S-motor ging (7,65 naar 12,2kg). Nadeel van dit verhaal is dat er zomaar zo'n €3000 mee gemoeid gaat, wat ook zo'n beetje de dagwaarde van de auto zal zijn op dit moment.
Eerst maar even de Mégane vervangen door een M135i, daarna is de MINI weer aan de beurt. Dat is niet helemaal waar overigens, de MINI moet één dezer dagen voor de APK en een algehele checkup, en dan merk je meestal wel dat het toch gewoon een 17 jaar oude auto is. Zo moest ik dit weekend een klap op het deurpaneel geven om het elektrische raam weer te laten werken, en moest ik een tijdje geleden wat remvloeistof bijvullen. Nergens lekkage kunnen ontdekken, maar de vaste leidingen onder de auto willen nog wel eens gaan roesten, dus dat laat ik nu meteen controleren. Andere ergernis is dat ik nog steeds een lichte trilling heb bij 120-130, ondanks het nieuw balanceren van de wielen.
Voor de mensen die hier alleen voor de plaatjes komen, een foto van afgelopen weekend:
-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Martijn's Coopertje
Leuk verhaal weer en echt een kek ding. Maar dagwaarde 3000 eur? Wat een koopje
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Martijn's Coopertje
Heerlijke hobbykar. Ook echt je eigen stijl helemaal doorgevoerd. Top.