Hehehehe triest maar heel vaak waar.Sebring NL schreef:Bovendien, wat hebben dealers nog voor functies/ meerwaarde over??
1) Advisering, NOT, want mensen weten meer van de auto (zeker bij BMW) dan de verkoper
2) Levering, NOT, mensen zijn totaal niet dealertrouw, zeker niet in NL waar je op 100 euro een deal misloopt
3) Specificatie NOT, je kan op internet alles zelf al samenstellen en de prijs berekenen
4) Onderhoud NOT, grootste klunzen die niet improviseren kunnen en die je niet eens zelf te spreken krijgt lopen bij dealers. Bracht een BMW voor olieverbruikt, auto stond er 2 dagen en enige wat men zegt is " we hebben de onderplaat gedemonteerd en hij lekt nergens, dus we kunnen niks vinden)
5) nette leenauto's NOT, bij alle BMW dealers stond geen enkele leenauto met winterbanden,dus daar hadden we niks aan voor een ritje Duitsland
6) Financiering NOT, de deal is vaak slechter dan bij een derde partij, behalve als je voor veel geld het onderhoud ook meeneemt, waarvan zij weer het risico extern onderbrengen
Tel daar bij op, uren aan de telf wachten, nooit teruggebeld worden, dagenlang zeiken voordag je eindelijk een offerte hebt etc. , een duur pand, domme voorschriften waar men zich aan moet houden zogenaamd (zakkers in verf mogen maar 5cm bedragen en voorremblokken + vloeistof vervangen a raison 274 euro ex terwijl de ACHTER remblokken bijna staal op staal zijn) , ruitenwissers die niet meer werken na vervangen voorruit, wintersets die 'kwijt zijn' etc, bij hoog en laag volhouden dat een Z8 de X5 4.8 motor heeft etc.
Ik hoopte al dat er een hoop dealers zouden klappen met de crisis, belachelijke onwetende uitgeschoren-nekjes types die daar verkoper lopen te spelen alsof ze zelf naar huis rijden met een 760Li
Gewoon in D. bij de dealer kopen met korting en je eigen auto via ANWB laten opkopen. Goede betrouwbare bovag garage voor het onderhoud, weg met de glazen showroom meuk.
Michel
