F1 Seizoen 2020
- Hielke
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Perfect gedaan van Max.
- alt
Toch nog een onderhoudende race, mijn vrouw had veel te vertellen.
- ADV
Ik snap niet dat albon er nog zit.. echt niet..
- Mari Oh Oh!
Mag het? Ik vroeg me gister nog af wat hij kon doen als hij op geel zou starten(hij had tenslotte vrije keus). Halen ze hem tegelijk met Charles binnen en weet ie het voor elkaar te krijgen de race vanaf daar op softs uit te rijden. Ze gingen pas over zijn strategie nadenken nadat Charles uitgevallen was én Vettel ging vragen wat de bedoeling nou eigenlijk was. Ik begin serieus te snappen waar die radiostiltes vandaan komen. Het vertrouwen in goede intenties, of in elk geval inzet om zijn race zo succesvol mogelijk te laten verlopen lijkt compleet weg. Het is eerder wantrouwen geworden.WJ schreef: 16 aug 2020, 16:55Dat was volgensmij meer een Vettel support vote, hehe. En een beetje Fuck You Ferrari.JP schreef: 16 aug 2020, 16:51 Vettel rijdt in een Ferrari van 11 naar 7 (waarbij je concullega er nog tussenuit is gevallen) en dan ben je anno 2020 al "driver of the day".![]()
Dat Ferrari begint toch een mank paard te worden......
haha
-
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Vettel is nu ook al hoofd strategie bij Ferrari. Straks gaan ze m nog vragen of Lecrep moet pitten of doorrijden. Wat vallen die door de mand, met Binotti voorop.
- D20VT
Normaal krijgen ze gelijk een lekke band als ze over een stukje Carbon rijden. Nu rijdt die Hamilton over een halve Haas en gebeurd er niks.
Black Luck Matters denk ik dan.
Verstappen en RB hebben zich lekker in de luren laten leggen door het MB team doordat die zich in de underdogpositie lulden.
Blijkbaar hadden de Mercedessen genoeg over om alles en iedereen ogenschijnlijk gemakkelijk op 1 rondje te rijden. Wel serieus knap van Max dat die daar zich nog tussen weet te positioneren. Damage control voor de WK puntjes, 1e gaat hij sowieso niet meer worden, maar die 2e plek geeft hij denk ik niet meer af.
En Vettel, tsja ik vind dat hij wel een hart onder de riem mag krijgen, als je op de baan tegen 19 tegenstanders moet racen + je eigen team tegen je hebt.
Black Luck Matters denk ik dan.
Verstappen en RB hebben zich lekker in de luren laten leggen door het MB team doordat die zich in de underdogpositie lulden.
Blijkbaar hadden de Mercedessen genoeg over om alles en iedereen ogenschijnlijk gemakkelijk op 1 rondje te rijden. Wel serieus knap van Max dat die daar zich nog tussen weet te positioneren. Damage control voor de WK puntjes, 1e gaat hij sowieso niet meer worden, maar die 2e plek geeft hij denk ik niet meer af.
En Vettel, tsja ik vind dat hij wel een hart onder de riem mag krijgen, als je op de baan tegen 19 tegenstanders moet racen + je eigen team tegen je hebt.
- Luco
Ja Ferrari laat hem gewoon vallen, dat verdient die niet.
Ik zou toch lecrepe dit jaar lekker een paar keer van de baan rossen als wraak
Ik zou toch lecrepe dit jaar lekker een paar keer van de baan rossen als wraak

- WJ
Haha Ferrari was echt om te janken.
Tegelijk met Lec naar binnen terwijl die op een hardere band reed, totaal niet nagedacht over zijn strategie terwijl die er wel naar gevraagd had.
Mijn god wat een shitshow is dat team toch.
Tegelijk met Lec naar binnen terwijl die op een hardere band reed, totaal niet nagedacht over zijn strategie terwijl die er wel naar gevraagd had.
Mijn god wat een shitshow is dat team toch.
- Knot
https://youtu.be/dOQrM5qHfrY
Well here is the task for you.... en hem eerst 3 Laps laten pushen... echt te erg.
Well here is the task for you.... en hem eerst 3 Laps laten pushen... echt te erg.
-
Wat een saaie race.
Gebeurt werkelijk waar niks op de baan.
Albon rijdt geen deuk ik een pakje boter. Zelfs met verse banden maakte geen verschil.
Vettel is gewoon sneu, ik was weg gegaan. Goede prestatie & knap om die rits achter hem te houden.
Met Albon voorop natuurlijk. Die moet zich écht schamen.
Gebeurt werkelijk waar niks op de baan.
Albon rijdt geen deuk ik een pakje boter. Zelfs met verse banden maakte geen verschil.
Vettel is gewoon sneu, ik was weg gegaan. Goede prestatie & knap om die rits achter hem te houden.
Met Albon voorop natuurlijk. Die moet zich écht schamen.
- WJ
Ja echt bizar. Het is nu wel heel erg, maar Vettel heeft zich afgelopen seizoenen ook al met de shitshow op de muur moeten bemoeien. Wat dat betreft is het eigenlijk niks nieuws. TriestKnot schreef: 17 aug 2020, 07:53 https://youtu.be/dOQrM5qHfrY
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ze gaan hem nog wel missen. Ik denk dat ij best veel waardevolle informatie doorgeeft. Afgelopen race is wel gebleken dat Leclerc best nog een rookie is als de druk hoog wordt.
- Mari Oh Oh!
Nou ja, ook naar The Clerk luisteren ze niet goed. Hij gaf aan dat ze een gordelsluiting klaar moesten leggen(blijkbaar had hij die losgemaakt en was die ergens in de cockpit gevallen).
https://streamable.com/iemqgd
Uiteindelijk is hij ook om die reden uitgevallen:
https://www.planetf1.com/news/seatbelt- ... clerc-dnf/
Maar hij heeft schijnbaar dus 2(?) ronden gereden zonder gordels. Wat ik dan niet snap is waarom hij niet meteen de pits in is gereden. Met losse gordels kan je niet zo hard remmen als je wil, dus je verliest best veel tijd per ronde. En hij was vlak bij de ingang van de pits toen het fout ging.
Maar hij heeft schijnbaar dus 2(?) ronden gereden zonder gordels. Wat ik dan niet snap is waarom hij niet meteen de pits in is gereden. Met losse gordels kan je niet zo hard remmen als je wil, dus je verliest best veel tijd per ronde. En hij was vlak bij de ingang van de pits toen het fout ging.
- Luco
Omdat zijn engineer schreeuwde dat die door moest rijden, kan nog wel eens een straf op gaan leveren, zonder gordels doorrijden in f1 is not doneMari Oh Oh! schreef: 17 aug 2020, 11:59 Nou ja, ook naar The Clerk luisteren ze niet goed. Hij gaf aan dat ze een gordelsluiting klaar moesten leggen(blijkbaar had hij die losgemaakt en was die ergens in de cockpit gevallen).
- Mari Oh Oh!
Ik had het inderdaad beter kunnen formuleren.Luco schreef: 17 aug 2020, 12:47Omdat zijn engineer schreeuwde dat die door moest rijden, kan nog wel eens een straf op gaan leveren, zonder gordels doorrijden in f1 is not doneMari Oh Oh! schreef: 17 aug 2020, 11:59 Nou ja, ook naar The Clerk luisteren ze niet goed. Hij gaf aan dat ze een gordelsluiting klaar moesten leggen(blijkbaar had hij die losgemaakt en was die ergens in de cockpit gevallen).

- Luco
Hij wilde gelijk binnenkomen begreep ik, maar zijn engineering riep dat die door moest rijden, vandaar die twee rondjes.
-
Ferrari bevestigt momenteel even de stereotypes. Man, wat wordt daar aangeknoeid en niemand die verantwoordelijkheid lijkt te nemen, en dat bij het team met één van de grootste budgetten.
Vraag me af of Sainz al slapeloze nachten heeft. Ik vermoed dat die gewoon tweede viool wordt, dus het zal hem niet heel anders vergaan...
Vraag me af of Sainz al slapeloze nachten heeft. Ik vermoed dat die gewoon tweede viool wordt, dus het zal hem niet heel anders vergaan...
- Peric
Ik zou als team toch 's na gaan denken over Vettel voor volgend jaar. Die heeft aangetoond dat 'ie ook goed kan scoren terwijl het hele team slaapt.
Misschien toch niet zo'n slechte coureur als van 'm werd gedacht dit seizoen.
Misschien toch niet zo'n slechte coureur als van 'm werd gedacht dit seizoen.
-
OnlineEvdP
Wie heeft het wel goed gedaan na Schumacher bij Ferrari?
-
Eerder wat Ferrari heeft gepresteerd na het vertrek van eerst Ross Brawn en daarna Jean Todt.
-
OnlineEvdP
Het laatste coureurs kampioenschap van Ferrari voor het Schumacher tijdperk was in 1979... Maar wel veto recht.
- Mari Oh Oh!
En Rory Byrne, die(naast de 5 Ferrari's) niet geheel toevallig óók de twee kampioenschap winnende Benettons getekend heeftForza schreef: 17 aug 2020, 13:41 Eerder wat Ferrari heeft gepresteerd na het vertrek van eerst Ross Brawn en daarna Jean Todt.

En het is ook nogal opvallend dat ze alledrie(Brawn, Schumacher, Byrne) tegelijkertijd vertrokken zijn. Todt is todt (

-
- alt
Een idioot, precies & dat is geen engels. (English spoken)