De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
- straightsix
Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
Daar ik nog geen actief DF'er ben kan ik geen eigen topic aanmaken in het aangeboden deel;
Prijs is 7500 euro
Hierbij te koop aangeboden mijn BMW 320iS uit 1988 met volgende specificaties;
-S14B20
-1990cc
-192 BHP @ 6900 RPM
-5 speed 'dogleg' versnellingsbak
-25% sper differentieel (3.46:1)
Body;
-Diamantschwarz
-2 deurs
-M-tech II
-Shadowline
-VIN WBAAK950502800807
De auto heeft verder de volgende extra's afwijkend van origineel;
-Racing Dynamics veerpootbrug
-Ramen zijn iets getint
-Omdat de bestuurders stoel beschadigd was heb ik deze door E30 M3 exemplaren vervangen
-Kettingspanner van E36 M3
-Parrot Bluetooth
-Garmin Europa navigatie (ingebouwde oplader)
-Alpine radio CD speler en Ipod aansluiting in dashboard kastje
Hetgeen dat verder afgelopen weken nog aan de auto is gedaan;
-Bougies
-Luchtfilter
-Olie & oliefilter
-differentieel olie
-Remslangen
De auto is pas gekeurd en dus in weer een jaar geldig.
Voor de mensen die niet bekend zijn met de 320iS;
De 320iS is speciaal ontwikkeld voor de Italiaanse & Portugese markt als alternatief voor de E30 M3. De M3 viel met een motorinhoud van 2300 cc namelijk in een ongustige belastingscategorie voor motoren boven de 2 liter.
Daarom werd de 320iS op de markt gebracht met een aandrijflijn die vrijwel identiek is aan de M3 op de krukas na waarmee het slagvolume werd gereduceerd naar 1990cc (terwijl het vermogen met 192 BHP gelijk bleef). De prestaties zijn nagenoeg gelijk aan die van de M3. Het onderstel is weer afgeleidt van de 325i.
Van de 320iS zijn 2540 exemplaren als 2-deurs uitgevoerd en 1206 als 4-deurs. Met een gezamelijke oplage van 3746 is de 320iS een veel zeldzamere verschijning als de E30 M3 waarvan er om en nabij de 18000 exemplaren zijn gebouwd.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste uitvoering van de 320iS, namelijk de 2-deurs met de volledige M-tech II bodykit in combinatie met het zwart lederen sport interieur. Door de kleur diamantschwarz en de shadowline uitvoering ziet de auto er haast een beetje sinister uit. De bedoeling is dat de volgende eigenaar deze combinatie ook zo kan waarderen. Er zitten her en der wel wat krasjes en steenslag op, maar niet meer dan normaal voor een auto van 20 jaar oud. 05/2008 zijn de kleppen nog gesteld, motor trekt moeiteloos door naar de 7000 toeren.
Ik heb de auto in 2008 uit Engeland geimporteerd. Het is überhaupt zeer moeilijk om er één te vinden, laat staan in deze uitvoering, na lang zoeken kwam ik deze dus tegen in Engeland.
De auto staat in Son en Breugel (bij Eindhoven). Ik ben doordeweeks niet thuis, alleen in het weekend.
Voor vragen kun je doordeweeks na 17:00 bellen of in het weekend. Mailen kan altijd, in dat geval kun je je telefoonnummer vermelden dan bel ik je terug zodra het schikt (ik ben vaak slecht te bereiken).
Voor foto's kun je me mailen op sandermooij@live.nl
Prijs is 7500 euro
Hierbij te koop aangeboden mijn BMW 320iS uit 1988 met volgende specificaties;
-S14B20
-1990cc
-192 BHP @ 6900 RPM
-5 speed 'dogleg' versnellingsbak
-25% sper differentieel (3.46:1)
Body;
-Diamantschwarz
-2 deurs
-M-tech II
-Shadowline
-VIN WBAAK950502800807
De auto heeft verder de volgende extra's afwijkend van origineel;
-Racing Dynamics veerpootbrug
-Ramen zijn iets getint
-Omdat de bestuurders stoel beschadigd was heb ik deze door E30 M3 exemplaren vervangen
-Kettingspanner van E36 M3
-Parrot Bluetooth
-Garmin Europa navigatie (ingebouwde oplader)
-Alpine radio CD speler en Ipod aansluiting in dashboard kastje
Hetgeen dat verder afgelopen weken nog aan de auto is gedaan;
-Bougies
-Luchtfilter
-Olie & oliefilter
-differentieel olie
-Remslangen
De auto is pas gekeurd en dus in weer een jaar geldig.
Voor de mensen die niet bekend zijn met de 320iS;
De 320iS is speciaal ontwikkeld voor de Italiaanse & Portugese markt als alternatief voor de E30 M3. De M3 viel met een motorinhoud van 2300 cc namelijk in een ongustige belastingscategorie voor motoren boven de 2 liter.
Daarom werd de 320iS op de markt gebracht met een aandrijflijn die vrijwel identiek is aan de M3 op de krukas na waarmee het slagvolume werd gereduceerd naar 1990cc (terwijl het vermogen met 192 BHP gelijk bleef). De prestaties zijn nagenoeg gelijk aan die van de M3. Het onderstel is weer afgeleidt van de 325i.
Van de 320iS zijn 2540 exemplaren als 2-deurs uitgevoerd en 1206 als 4-deurs. Met een gezamelijke oplage van 3746 is de 320iS een veel zeldzamere verschijning als de E30 M3 waarvan er om en nabij de 18000 exemplaren zijn gebouwd.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste uitvoering van de 320iS, namelijk de 2-deurs met de volledige M-tech II bodykit in combinatie met het zwart lederen sport interieur. Door de kleur diamantschwarz en de shadowline uitvoering ziet de auto er haast een beetje sinister uit. De bedoeling is dat de volgende eigenaar deze combinatie ook zo kan waarderen. Er zitten her en der wel wat krasjes en steenslag op, maar niet meer dan normaal voor een auto van 20 jaar oud. 05/2008 zijn de kleppen nog gesteld, motor trekt moeiteloos door naar de 7000 toeren.
Ik heb de auto in 2008 uit Engeland geimporteerd. Het is überhaupt zeer moeilijk om er één te vinden, laat staan in deze uitvoering, na lang zoeken kwam ik deze dus tegen in Engeland.
De auto staat in Son en Breugel (bij Eindhoven). Ik ben doordeweeks niet thuis, alleen in het weekend.
Voor vragen kun je doordeweeks na 17:00 bellen of in het weekend. Mailen kan altijd, in dat geval kun je je telefoonnummer vermelden dan bel ik je terug zodra het schikt (ik ben vaak slecht te bereiken).
Voor foto's kun je me mailen op sandermooij@live.nl
-
Niet echt een koopje.
- straightsix
@ Christoph; ik zou het wel waarderen als je je mening iets beter kunt beargumenteren.
Wat voor prijs verwacht jij voor een 320iS als je er in Italie en Duitsland minimaal 8500 voor betaald en er verder geen te vinden zijn?
Wat voor prijs verwacht jij voor een 320iS als je er in Italie en Duitsland minimaal 8500 voor betaald en er verder geen te vinden zijn?
-
Dat zijn al die 320is jes niet.........Christoph schreef:Niet echt een koopje.
Ik snap dat ook niet helemaal, stuurt natuurlijk top! maar ziet er uit als een simpel E30'je...
Indeed; Wat de gek ervoor geeft. 7500 lijkt me voor de rest marktconform.
-
Als je voor die prijs ook een E30 M3 kan kopen snap ik niet dat jij het een koopje noemt
Even buiten de staat om vind ik persoonlijk een 320is niet zo bijzonder als een E30 M3, ook al noem jij de bouw aantallen als een maatstaaf hiervoor. (Logisch, bedoeld voor een enkele markt).

Even buiten de staat om vind ik persoonlijk een 320is niet zo bijzonder als een E30 M3, ook al noem jij de bouw aantallen als een maatstaaf hiervoor. (Logisch, bedoeld voor een enkele markt).
- straightsix
Ok dan hebben we daarover totaal verschillende meningen.
Wat versta jij onder bijzonder, mij lijkt de oplage toch redelijk belangrijk daarbij? En qua aantallen is een iS veel en veel zeldzamer als een M3.
Dat een iS er (redelijk) standaard uitziet is voor sommigen juist een pre. Ik ben zelf geen fan van de helemaal standaard E30 iS'en maar in M-tech uitvoering vind ik het net zo mooi en minder schreeuwerig als een M3.
Maar ik zou ook heel graag een M3 willen hebben, vertel me aub eens waar ik voor 7500 euro een M3 kan kopen?
Dan ga ik hem vanmiddag nog halen, want je hebt geen M3 onder de 10.000 euro. Misschien wel een sloper ja, voordat je daarmee op de weg bent kost ie 15000.
PS die zwarte op marktplaats hoef je dus niet mee aan te komen want ik kan voor 10.000 euro ook een Ferrari kopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat versta jij onder bijzonder, mij lijkt de oplage toch redelijk belangrijk daarbij? En qua aantallen is een iS veel en veel zeldzamer als een M3.
Dat een iS er (redelijk) standaard uitziet is voor sommigen juist een pre. Ik ben zelf geen fan van de helemaal standaard E30 iS'en maar in M-tech uitvoering vind ik het net zo mooi en minder schreeuwerig als een M3.
Maar ik zou ook heel graag een M3 willen hebben, vertel me aub eens waar ik voor 7500 euro een M3 kan kopen?
Dan ga ik hem vanmiddag nog halen, want je hebt geen M3 onder de 10.000 euro. Misschien wel een sloper ja, voordat je daarmee op de weg bent kost ie 15000.
PS die zwarte op marktplaats hoef je dus niet mee aan te komen want ik kan voor 10.000 euro ook een Ferrari kopen als je begrijpt wat ik bedoel.
- Tom V
sunchaser schreef:@ Christoph; ik zou het wel waarderen als je je mening iets beter kunt beargumenteren.
Ik zou het waarderen als je je gewoon even netjes voorstelt, wel zo leuk toch?
- RobS
+1Tom V schreef:sunchaser schreef:@ Christoph; ik zou het wel waarderen als je je mening iets beter kunt beargumenteren.
Ik zou het waarderen als je je gewoon even netjes voorstelt, wel zo leuk toch?
- Henk Jan
Bij deze auto ben ik nog gaan kijken om hem evt naast de M3 te kopen.
Heb er zelf vanaf gezien. Niet vanwege de slechte staat van de auto, integendeel, maar zag er uiteindelijk voor mezelf geen heil in.
Prijs zit aan de onderkant van de markt. Prijzen in Europa beginnen rond de 10K voor een net(?) exemplaar.
@Sunchaser, je kent me vast nog wel. Stel je wel even voor, is wel zo netjes. 8)
Heb er zelf vanaf gezien. Niet vanwege de slechte staat van de auto, integendeel, maar zag er uiteindelijk voor mezelf geen heil in.
Prijs zit aan de onderkant van de markt. Prijzen in Europa beginnen rond de 10K voor een net(?) exemplaar.
@Sunchaser, je kent me vast nog wel. Stel je wel even voor, is wel zo netjes. 8)
- Hubert D
Als je de mijne bedoelt, daar zit wel werk aan, maar is absoluut geen sloper.sunchaser schreef:PS die zwarte op marktplaats hoef je dus niet mee aan te komen want ik kan voor 10.000 euro ook een Ferrari kopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Niks is makkelijker dan via internet andermans spullen afzeiken, dan kun je beter even komen kijken.
-
Met Hubert, ben naar zijn M3 gaan kijken, en het is absoluut geen sloper, beetje lullige opmerking ook zo.Hubert Duijzer schreef:Als je de mijne bedoelt, daar zit wel werk aan, maar is absoluut geen sloper.sunchaser schreef:PS die zwarte op marktplaats hoef je dus niet mee aan te komen want ik kan voor 10.000 euro ook een Ferrari kopen als je begrijpt wat ik bedoel.
Niks is makkelijker dan via internet andermans spullen afzeiken, dan kun je beter even komen kijken.
Dat je van je 320 afmoet betekend nog niet dat je auto's van anderen hier moet afzeiken.
-
Arthur, werk aan de winkel 

- Ar
- Auto: Prius
Inderdaad. Waar blijft hij nou? Er zijn al een paar minuten voorbij.Nandor schreef:Arthur, werk aan de winkel
- Hubert D
De term sloper heb je dus wel gebruikt, maar daar hebben we het verder niet over.sunchaser schreef:Maar ik heb wel iemand gesproken die naar jouw auto is wezen kijken (nu hoop ik weer niet dat ik die persoon in verlegenheid breng) en die persoon was ook niet echt ontevreden over de auto, het was alleen niet wat hij zocht. Maar ik hoorde wel dat er flink wat roest aanwezig was op de auto (correct me if i'm wrong), dus ik verzin niet zomaar wat.
Daarnaast neem ik aan dat er zaken aandacht nodig hebben aan die auto (de term sloper heb ik ook niet direct gebruikt maar dat kwam misschien zo over). Ik vind de prijs van 8000 ook zeer netjes voor een M3 met werk.
Er moeten inderdaad dingen gebeuren, maar die worden netjes benoemd in de advertentie, dus ik zie het probleem niet.
'Ik hoorde' en 'ik neem aan' daar heb je niks aan, of je vind de deal mooi en komt kijken of je slaat over, maar niet achter m'n rug om met sloper beginnen als je verder nergens van weet.
Degene waar jij het over hebt kan ik nog een leuke 'marktplaats anekdote' over vertellen, maar dat lijkt me niet gepast.
- straightsix
Ja ok verkeerde start laten we het daar op houden.
Ik hoop voor je dat er zich een geschikte koper aandoet op korte termijn.
Ik heb hetzelfde met mijn E30, in deze tijden is het heel moeilijk om te krijgen wat het waard is en dat is jammer.
Ik hoop voor je dat er zich een geschikte koper aandoet op korte termijn.
Ik heb hetzelfde met mijn E30, in deze tijden is het heel moeilijk om te krijgen wat het waard is en dat is jammer.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Gewoon rustig blijven. Lost zichzelf op zie ikAr schreef:Inderdaad. Waar blijft hij nou? Er zijn al een paar minuten voorbij.Nandor schreef:Arthur, werk aan de winkel

- Arthur
-
- Auto: M3P, 130i
- Arthur
Hierom: http://www.gaspedaal.nl/?merk=Audi&mode ... 1&x=26&y=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is dus de helft goedkoper.
Deze is dus de helft goedkoper.
Arthur schreef::
:
http://link.marktplaats.nl/251057497" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: M3P, 130i
Apart.
Vergeten advertentie te wijzigen? Vaak worden dezelfde advertenties gebruikt om plaatsingskosten te besparen.
Vergeten advertentie te wijzigen? Vaak worden dezelfde advertenties gebruikt om plaatsingskosten te besparen.
- Niels
- Auto: Prius+
Is gewoon scam die A4. Altijd een grote stad in het westen, geen telefoonnummer en veel te goedkoop met gejatte foto's 

- Arthur
Zoiets verwachte ik al...
-
Die auto heeft geen leer man, duidelijk toch

- straightsix
Mijn broer verkoopt zijn BMW 1602 (1600-02) uit 1971.
Exterieur is licht blauw met cognac kleurig skai interieur dat nog in zeer nette staat is.
Er zit geloof ik nog zo'n 1,5 jaar apk op en alles werkt prima.
Hij wil er 2250 euro voor hebben.
Niet omdat het mijn broer is maar dat is niet veel geld voor een dergelijke auto.
Mocht iemand fotos willen zien dan kun je mij een berichtje sturen via de mail (sandermooij@live.nl) of pb/pm.
Exterieur is licht blauw met cognac kleurig skai interieur dat nog in zeer nette staat is.
Er zit geloof ik nog zo'n 1,5 jaar apk op en alles werkt prima.
Hij wil er 2250 euro voor hebben.
Niet omdat het mijn broer is maar dat is niet veel geld voor een dergelijke auto.
Mocht iemand fotos willen zien dan kun je mij een berichtje sturen via de mail (sandermooij@live.nl) of pb/pm.
- straightsix
PS Mijn 320iS staat ook nog te wachten om iemand gelukkig te maken