Caterham Roadsport / Defender 130
- dvh
Re: Caterham Roadsport.... ehh...
Ik denk wellicht een beetje vreemd.
Maar ik verwen mezelf niet teveel. Koop een auto van 10k. Zit alles op en aan.. En dit keer pech, paar 1000 reparaties. Nu gaat het goed ( klopt af ). Maar bij een 25-30k kostende auto ben je het geld zeker kwijt.. rij je alleen wel in een nieuwe model.
Maar ik kan me ook nog verhalen van Robert herinneren die problemen had met een hagelnieuwe M3.. Dat zijn helemaal geen streken. Als je van een auto afhankelijk bent moet deze betrouwbaar zijn. Mijn geduld zou al 6x op zijn geweest als ik Allen's verhalen zo lees.
Maar ik verwen mezelf niet teveel. Koop een auto van 10k. Zit alles op en aan.. En dit keer pech, paar 1000 reparaties. Nu gaat het goed ( klopt af ). Maar bij een 25-30k kostende auto ben je het geld zeker kwijt.. rij je alleen wel in een nieuwe model.
Maar ik kan me ook nog verhalen van Robert herinneren die problemen had met een hagelnieuwe M3.. Dat zijn helemaal geen streken. Als je van een auto afhankelijk bent moet deze betrouwbaar zijn. Mijn geduld zou al 6x op zijn geweest als ik Allen's verhalen zo lees.
- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
Er zit ook verschil van dealer tot dealer qua klantervaring.
Mijn vader rijdt nu een v70 d5 awd, gekocht in Limburg, in onderhoud bij Broekhuis Zeist.
Binnen de bovag garantie is het blok stuk gelopen, broekhuis heeft het blok gerepareerd.. alles keurig opgelost.
echter binnen 7500km weer het zelfde probleem.. de multiriem had de distributie riem opgegeten.. alles in de kop was krom en/of gebroken.
Dat vond broekhuis een beetje vreemd en heeft weer het blok gerepareerd, onder weer garantie.. en nu is het blok zonder problemen 2ton verder.
Broekhuis Zeist heeft de factuur voor de 2 motor gewoon bij Volvo Nederland neergelegd.
Ik ben 1x bij volvo in Ede geweest, vlak voor mijn vakantie naar Italie kreeg ik een knipperende CEL (hield in bij accelleratie boven de 120km/h).. en daar werd ik amper aangekeken laat staan geholpen.
Daarna telefonisch met Broekhuis Zeist gesproken, op advies bougies vervangen en het probleem was weg.
Dus ik kom niet meer bij Volvo Ede, en mijn ervaring met hun deel ik met de rest van de fam. (schoonvader rijd een C30, zwager een V50) terwijl Broekhuis een compleet andere ervaring geeft.
Mijn vader rijdt nu een v70 d5 awd, gekocht in Limburg, in onderhoud bij Broekhuis Zeist.
Binnen de bovag garantie is het blok stuk gelopen, broekhuis heeft het blok gerepareerd.. alles keurig opgelost.
echter binnen 7500km weer het zelfde probleem.. de multiriem had de distributie riem opgegeten.. alles in de kop was krom en/of gebroken.
Dat vond broekhuis een beetje vreemd en heeft weer het blok gerepareerd, onder weer garantie.. en nu is het blok zonder problemen 2ton verder.
Broekhuis Zeist heeft de factuur voor de 2 motor gewoon bij Volvo Nederland neergelegd.
Ik ben 1x bij volvo in Ede geweest, vlak voor mijn vakantie naar Italie kreeg ik een knipperende CEL (hield in bij accelleratie boven de 120km/h).. en daar werd ik amper aangekeken laat staan geholpen.
Daarna telefonisch met Broekhuis Zeist gesproken, op advies bougies vervangen en het probleem was weg.
Dus ik kom niet meer bij Volvo Ede, en mijn ervaring met hun deel ik met de rest van de fam. (schoonvader rijd een C30, zwager een V50) terwijl Broekhuis een compleet andere ervaring geeft.
-
Mijn insteek was alsvolgt David. Koop een nieuwe wagen en rijd daar een jaar of tien in. Afschrijving over de eerste 2 jaar is beroerd, maar als je zo'n ding 10 jaar houdt is het niets.
De E39 was zo'n wagen. Achteraf gezien had ik dat hok nooit weg moeten doen. Afgezien de Forester is geen andere wagen zo betrouwbaar gebleken. Inmiddels dus ook alweer flink geld weggesluisd.
De V70 heb ik gekocht omdat ik dat E39 gevoel ermee terugkreeg. Sober ogende wagen. Geen lijn teveel. Net onderstel en wielen eronder en Volvo's zijn uitermate degelijk. 10 Jaar later verpatsen en dan heb je een afschrijving van 3-4k per jaar. Dealer had in mijn ogen sneller moeten handelen. Dan had ik nooit op het punt gestaan om meerdere auto's te gaan overwegen. XC70 is overigens de enige Volvo die nu nog een kans maakt bij me. En dan moet ik nog wel serieus even proefrijden ook, gezien daar geen sportstoelen (lees normale zachte stoelen) in zitten.
De E39 was zo'n wagen. Achteraf gezien had ik dat hok nooit weg moeten doen. Afgezien de Forester is geen andere wagen zo betrouwbaar gebleken. Inmiddels dus ook alweer flink geld weggesluisd.

De V70 heb ik gekocht omdat ik dat E39 gevoel ermee terugkreeg. Sober ogende wagen. Geen lijn teveel. Net onderstel en wielen eronder en Volvo's zijn uitermate degelijk. 10 Jaar later verpatsen en dan heb je een afschrijving van 3-4k per jaar. Dealer had in mijn ogen sneller moeten handelen. Dan had ik nooit op het punt gestaan om meerdere auto's te gaan overwegen. XC70 is overigens de enige Volvo die nu nog een kans maakt bij me. En dan moet ik nog wel serieus even proefrijden ook, gezien daar geen sportstoelen (lees normale zachte stoelen) in zitten.
-
LOL, en bedankt dan weer. Wat zijn dat nu weer voor verhalen over een in mijn beleving degelijke 5 cilinder. Moet ik gelijk maar weglopen nu? 

- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Die zachte stoelen zitten lekkerder dan de sportstoelen vind ik, heerlijk cruisen.... En voor de bochten koop je zo'n ding niet toch?allen schreef:En dan moet ik nog wel serieus even proefrijden ook, gezien daar geen sportstoelen (lees normale zachte stoelen) in zitten.
-
Nee Wout, dat is het punt. De sportstoelen die ik in de V70 heb zitten ogen als normale stoelen en zitten heerlijk door het soepele leer. Iets onderhoudsgevoeliger maar dat heb ik ervoor over.
De Polar+ uitvoeringen hebben normale stoelen en het leer daarvan is een stuk stugger. Ik zat daar wat minder fijn in. Heb een week in een V70 Polar 'moeten' rijden.
Nooit gedacht dat ik een Volvo zou rijden, maar het plaatje van deze V70 klopte voor mij voor de volle 100%.
De Polar+ uitvoeringen hebben normale stoelen en het leer daarvan is een stuk stugger. Ik zat daar wat minder fijn in. Heb een week in een V70 Polar 'moeten' rijden.
Nooit gedacht dat ik een Volvo zou rijden, maar het plaatje van deze V70 klopte voor mij voor de volle 100%.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar Allen, mss lees ik eroverheen, hebben ze je nu al een concrete aanbieding gedaan?
Ik heb het zelf ooit eens bij de hand gehad en maximale wat ik eruit kon halen was een goede inruilprijs op weer een duurdere nieuwe auto. Uit pure arremoede maar ingeruild bij een concurrent met het hele verhaal erbij. Ook die auto beviel mij niet maar kon ik gelukkig particulier na een half jaar goed verkopen
Ik heb het zelf ooit eens bij de hand gehad en maximale wat ik eruit kon halen was een goede inruilprijs op weer een duurdere nieuwe auto. Uit pure arremoede maar ingeruild bij een concurrent met het hele verhaal erbij. Ook die auto beviel mij niet maar kon ik gelukkig particulier na een half jaar goed verkopen

-
Een witte D3 op standaard onderstel met chroomlijsten en een taartspoiler. 

- E36-italia
- Auto: Laro Discovery TD5
bij het lezen van een taartspoiler moest ik meteen aan dit denken:allen schreef:En een taartspoiler.
wat doet zoiets nou op een Volvo?!
ik denk dat jij een iets subtielere variant bedoelt?

- Arthur

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Hmm....ik googlede eigenlijk meer om een beeld te krijgen van de auto, maar dit is de eerste "hit" die ik krijg :
http://www.autoweek.nl/autoreview/42268 ... 0-d3-polar" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoweek.nl/autoreview/42268 ... 0-d3-polar" onclick="window.open(this.href);return false;

- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
E36-italia schreef:Er zit ook verschil van dealer tot dealer qua klantervaring.
Is je pa niet de enige mee geweest, probleem zit/zat in de spanner van de multiriem die stuk liep. Zijn toendertijd ook terugroepacties opgeweest.
-
Eric, allemaal herkenbare dingen met uitzondering van de motor die wel netjes doortrekt en nog geen hinder ondervonden van de handsfree.
Arthur, die dakspoiler is irritant met autowassen.
Arthur, die dakspoiler is irritant met autowassen.

- Arthur
Weet de wasstraat toch wel raad mee? Bij ons lopen er van die ventjes rond die met zo'n washandschoen de bekende onbereikbare plekken alvast schoonmaken.
- Riceaux
Vraag me af of je met zo'n spoiler wel door de wasstraat kan? Laatst originele BMW spoiler laten monteren bij de dealer op de 1serie en die gaf aan dat het niet verstandig is om door de wasstraat te gaan ermee.
- Arthur
Bij vorige auto's deed ik dat wel gewoon. Nu heb ik geen spoiler 
Maar dat zit echt muurvast, als ze het goed doen tenminste

Maar dat zit echt muurvast, als ze het goed doen tenminste

-
Die taartschep van Volvo zit bevestigd met schroeven. Daar kun je gerust mee door de wasstraat hoor.
Maar mocht het een XC worden hoef ik dat ding niet meer.
Maar mocht het een XC worden hoef ik dat ding niet meer.
- Arthur
Jawel, dan ook 

- dvh
Berouw komt na de zonde...allen schreef:Mijn insteek was alsvolgt David. Koop een nieuwe wagen en rijd daar een jaar of tien in. Afschrijving over de eerste 2 jaar is beroerd, maar als je zo'n ding 10 jaar houdt is het niets.
De E39 was zo'n wagen. Achteraf gezien had ik dat hok nooit weg moeten doen.

- Dennis Cavallino
Gewoon inruilen dat ding. http://petrolicious.com/caterham-s-newe ... m-the-past
-
LOL@David.
Ding heb ik gezien Dennis. Supergaaf als je het mij vraagt.

Ding heb ik gezien Dennis. Supergaaf als je het mij vraagt.
-
Zijn al bijna uitverkocht, moet je op schieten 

-
Hoofdstuk afgesloten. Gisteren de directeur gebeld en aangegeven dat ik heb besloten dat ik de wagen wilde retourneren vanwege alle ellende. Per direct inruilen op iets dat niet helemaal naar m'n zin is plus een pak geld van mijn kant werkt bij mij niet. Blijf een autoliefhebber en dan moet alles tot in de puntjes naar m'n zin zijn. Ik moet exact weten wat ik krijg en hoe het oogt. Ook aangegeven dat afschrijving van mijn kant niet terecht zou zijn omdat ik niet van de auto heb kunnen genieten. Hij heeft op zijn beurt daarna de importeur gesproken en vanochtend het verlossende antwoord.
De wagen wordt opgehaald. Het geld wordt teruggestort. Zo goed als alles. Mocht ik besluiten om toch weer een auto bij ze te kopen wordt ook dat laatste deel nog tegemoetgekomen. Voor mij een meer dan redelijke oplossing.
Van mij krijgen ze in dit geval een
Voorlopig ga ik even de Fiat 500 van MdV gebruiken en me beraden op de mogelijke opties.
De wagen wordt opgehaald. Het geld wordt teruggestort. Zo goed als alles. Mocht ik besluiten om toch weer een auto bij ze te kopen wordt ook dat laatste deel nog tegemoetgekomen. Voor mij een meer dan redelijke oplossing.
Van mij krijgen ze in dit geval een

Voorlopig ga ik even de Fiat 500 van MdV gebruiken en me beraden op de mogelijke opties.
- tomgtr
Goed nieuws! Zonder inruiler en cash op zak is prettig shoppen denk ik zo.
- Martijn_bmw
Oh dat is wel erg netjes opgelost dan
Eigenlijk ook niet meer dan terrecht natuurlijk na zoveel ellende maar je hoort wel eens anders.
En als je toch besluit om voor een xc70 te gaan krijg je het restant dus ook nog terug?

Eigenlijk ook niet meer dan terrecht natuurlijk na zoveel ellende maar je hoort wel eens anders.
En als je toch besluit om voor een xc70 te gaan krijg je het restant dus ook nog terug?