Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-13935

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-13935 » 24 mar 2020, 00:42

Bram schreef: 23 mar 2020, 23:42 Kan iemand de M3 af en toe uitlaten?
Daar wil ik best mee helpen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 mar 2020, 05:52

allen schreef: 24 mar 2020, 00:07 Tenten kopen, m3 voor je uitlaten en daarna zelf in quarantaine? Sorry Bram, je staat er alleen voor!
Het is weer duidelijk wie mijn vrienden zijn in deze barre tijden :tooth:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 24 mar 2020, 07:27

romo schreef: 23 mar 2020, 21:47 Ik acht het zeer wel mogelijk, om ook vervolg besmettingsgolven in de kiem te smoren, dat de schooldeuren t/m de grote vakantie gesloten blijven.
Het is een optie, maar hoe zit dat dan met de doorstroom?
Ofwel we moeten als de sodemieter voor goed thuisonderwijs gaan zorgen, of iedereen blijft een jaar zitten en dan zit je met een doorstroomprobleem vanaf de laagste klassen.

Bij ons op het werk is het sinds gisteren eindelijk beperkt voor ons mogelijk om toch thuis aan de gang te kunnen.
Deze week heb ik pech, maar na morgen begint mijn weekend dus dat is met een reden.
Volgende week zien we wel weer, maar het is al heel wat dat men eindelijk in begint te zien dat het haast belachelijk begint te worden dat wij de enige kantoorafdeling zijn die nog voltallig door draait.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 24 mar 2020, 10:22

Ja hoor, haal em wel op vanavond?

ErikS

Bericht door ErikS » 24 mar 2020, 11:23

Forza

Bericht door Forza » 24 mar 2020, 11:28

SlowCo

Bericht door SlowCo » 24 mar 2020, 11:30

Ferdi Gielen schreef: 24 mar 2020, 07:27
romo schreef: 23 mar 2020, 21:47 Ik acht het zeer wel mogelijk, om ook vervolg besmettingsgolven in de kiem te smoren, dat de schooldeuren t/m de grote vakantie gesloten blijven.
Het is een optie, maar hoe zit dat dan met de doorstroom?
Ofwel we moeten als de sodemieter voor goed thuisonderwijs gaan zorgen, of iedereen blijft een jaar zitten en dan zit je met een doorstroomprobleem vanaf de laagste klassen.
https://www.nu.nl/binnenland/6039624/ka ... idend.html

Hier thuis een kind in het eindexamenjaar. Ben benieuwd hoe dit bericht gaat vallen... :?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 mar 2020, 11:31

Er is altijd licht aan 't eind van de tunnel. Maar ja we zitten midden in dit theater.

Even tussendoor als de dag van gisteren. Wham. 230.000 doden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeebeving ... ceaan_2004

Niet om Corona of de maatregelen te bagatelliseren (op dit moment). Maar wat staat de wereld stil........unreal.

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 24 mar 2020, 11:35

Mooie overzichtelijke site.

Ik merk aan mezelf dat ik er veel minder ongerust over ben dan een paar dagen geleden. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen, ook al zullen er ongetwijfeld (helaas!) meer mensen aan overlijden dan aan een 'normale' griep.
Ik houd me uiteraard wel gewoon aan de regels.. :wink: Ik denk nog steeds dat we het in NL goed doen nu, als iedereen nu voor één keer doet wat Rutte zegt.

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2020, 11:41

+1 Wout.

Maaruh, nu vertrouw ik van nature als klein ondernemer overheden en banken niet meteen of geheel niet:)
En complottheorieën heb ik vaak/nog steeds mijn twijfels bij. Alhoewel....

Maar dit. De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be430fd6/
Virusangst is een perfecte dekmantel voor kwaadwillende regimes

23 maart 2020
Dat men een goede crisis altijd moet benutten, hoef je Viktor Orbán niet uit te leggen. Terwijl de Hongaren nog druk doende waren co-ro-na-pa-niek te spellen, lagen de plannen al klaar.

De noodtoestand werd uitgeroepen, later kwamen daar voornemens bij om langdurig per decreet te regeren. Er liggen plannen klaar voor in het uiterste geval celstraf voor journalisten die ‘onjuiste informatie’ verspreiden – waarbij het oordeel over de juistheid van de informatie aan de bovenliggende partij is voorbehouden. Net zoals de bovenliggende partij – de door Fidesz geleide regering die tweederde meerderheid in het parlement heeft – uitmaakt hoe lang de noodtoestand zal voortduren.

Het opschorten van burgerrechten en van democratische controle heeft tot protest geleid, van mensenrechtenorganisaties bijvoorbeeld en van de Raad van Europa, en het zal niet de eerste keer zijn dat het zorgenkindje van de Europese Unie onder druk inbindt, maar we zijn gewaarschuwd.

Virusangst is de perfecte dekmantel voor regimes die er altijd al van hebben gedroomd om op een kwade dag te kunnen afrekenen met vervelende journalisten, zeikende burgers, tegenstribbelende critici, lastige kunstenaars, terugpratende intellectuelen en al die andere partijen die de goede bedoelingen van de boven hun gestelden in twijfel trekken.

Overal in de wereld worden rechten die vorige week nog als fundamenteel golden – vrijheid van vergadering, vrijheid van demonstratie, vrijheid van beweging – opgeschort. Doorgaans met goede redenen en doorgaans met goedvinden van grote delen van de bevolking, maar de meegaandheid gaat verbazingwekkend ver. Kennelijk wekken gevoelens van angst een grote autoriteitsgevoeligheid op.

Met groeiende verwondering las ik in De Volkskrant hoe privacyvoorvechters menen dat we tijdelijk wel toe kunnen met ‘minder privacy’. Dat het niet zo gek is als mensen nu akkoord gaan met het installeren van een app op hun telefoon die hun gangen nagaat. Enorm handig, zo’n app, omdat de autoriteiten bij een besmetting precies kunnen nagaan waar iemand allemaal is geweest. In Israël wordt gewerkt met een app die, wanneer iemand invult besmet te zijn, automatisch een berichtje stuurt naar iedereen die in zijn buurt is geweest.

Mij lijkt het geen gezonde app in combinatie met een overheid die van zins is boetes uit te delen aan burgers die zich niet houden aan tamelijk vaag geformuleerde bewegings- en samenscholingsverboden. Maar wie in het coronageweld dat soort overwegingen te berde brengt, is op Twitter al snel een ‘moordenaar’. Of op zijn minst ‘asociaal’, want ook het recht om asociaal te zijn, is razendsnel gesneuveld.

Vanuit onderzoekersoogpunt is het ongetwijfeld heel fijn om gewoon altijd, onder alle omstandigheden, de reisroutes van iedereen te registreren, en om mensen standaard vast te laten leggen hoe fit ze zich voelen. Een goudmijn van data, verzameld voor het grote goed, voor uw eigen bestwil. Er hoeft maar een handvol met macht omklede politici op te staan die zeggen ‘wat een goed idee’, en we zijn de klos.

Ook in tijden van corona is het zaak scherp in de gaten te houden wie er ook alweer voor wie werkt: de overheid voor haar burgers, of omgekeerd.

Knot

Bericht door Knot » 24 mar 2020, 11:45

https://www.nu.nl/economie/6039833/phil ... in-vs.html

Wet uit de jaren 50 ff erbij pakken, die man is gek, ik zou gewoon niks produceren dan als ik Philips was.

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 24 mar 2020, 11:47

In tijden van verwarring kan je heel veel voor elkaar krijgen. Geldt niet alleen bij virusangst. Maar strekking van artikel klopt wel denk ik.

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 mar 2020, 12:02

Goed stuk in de Volkskrant, Robin. Het zijn niet alleen de 'kwade' regimes zoals wij die kennen, maar ook Westerse politici zullen druk doende zijn met het implementeren van maatregelen en wetten die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn. Het bannen van cash geld is er een van. Dat komt er aan, let op mijn woorden.

JP

Bericht door JP » 24 mar 2020, 12:05

Ondanks dat er nog geen ic-bedden tekort is in Limburg, is er vandaag het Vd-Valk-Coronahotel geopend

https://www.1limburg.nl/terugkijken-opv ... nten-hotel

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 mar 2020, 12:06

ErikS schreef: 24 mar 2020, 11:23 https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoi ... IsImMiOjl9

Stabilisering.

Ik vind mooi. :tooth:
Dat is mooie data!

dvh

Bericht door dvh » 24 mar 2020, 12:21

Laat maar zakken. Ben het helemaal beu.
Ben niet zo stressbestendig voor dit soort dingen :p

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 mar 2020, 12:32

JP schreef: 24 mar 2020, 12:05 Ondanks dat er nog geen ic-bedden tekort is in Limburg, is er vandaag het Vd-Valk-Coronahotel geopend

Geen IC-bedden te kort... voor corona patiënten niet nee. Als ik zie hoeveel operaties geannuleerd zijn omdat er niet voldoende capaciteit is op de IC’s, dan denk ik daar toch wat anders over.

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2020, 12:53

Wout inderdaad.
///Joost schreef: 24 mar 2020, 12:02 Goed stuk in de Volkskrant, Robin. Het zijn niet alleen de 'kwade' regimes zoals wij die kennen, maar ook Westerse politici zullen druk doende zijn met het implementeren van maatregelen en wetten die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn. Het bannen van cash geld is er een van. Dat komt er aan, let op mijn woorden.
Ook. Zeer zeker. Cash geld is nog steeds in aardig wat armetierige continenten de basis natuurlijk he.
Maar een teken aan de wand.

Edit: Eigenlijk doet dit Volkskrant artikel me wat denken aan Robert Jensen's YouTube betoog wat Peric paar dagen terug postte.
Deze journaliste zegt 't niet veel anders dan Jensen, alleen kwam Jensen ook met complottheorieën(die ik niet meteen wegwuif trouwens)

PeterB

Bericht door PeterB » 24 mar 2020, 12:59

JP schreef: 24 mar 2020, 12:05 Ondanks dat er nog geen ic-bedden tekort is in Limburg, is er vandaag het Vd-Valk-Coronahotel geopend

Dat staat ook los van wel of geen tekort aan IC-bedden.
Prima initiatief.

dvh

Bericht door dvh » 24 mar 2020, 13:22

Waar in Nederland de regels alleen maar strenger en heftiger worden lijkt het in China eindelijk de goede kant op te gaan, want de totale lockdown in Wuhan wordt op 8 april opgeheven. Mensen die in goede gezondheid verkeren mogen vanaf die dag weer reizen nadat de stad met zo'n 10 miljoen inwoners vanaf 23 januari was afgesloten van de buitenwereld. De scholen blijven echter nog wel even dicht, maar al met al gaat het daar de goede kant op.

In China zijn in die tussentijd 81.171 mensen besmet geraakt en 3.300 mensen aan het virus overleden. Inmiddels is alles dusdanig onder controle dat er afgelopen nacht "slechts" 75 nieuwe gevallen bij zijn gekomen. Lijkt veel, maar als je het vergelijkt met de duizenden die er een aantal weken geleden dagelijks bij kwamen is dit extreem goed nieuws.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 mar 2020, 13:26

///Joost schreef: 24 mar 2020, 12:02 Goed stuk in de Volkskrant, Robin. Het zijn niet alleen de 'kwade' regimes zoals wij die kennen, maar ook Westerse politici zullen druk doende zijn met het implementeren van maatregelen en wetten die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn. Het bannen van cash geld is er een van. Dat komt er aan, let op mijn woorden.
wat mij betreft een prima ontwikkeling, dat band zwart en crimineel geld (meer) de wereld uit.
geen zwart geld betekend meer belasting inkomsten waarna die dan weer evenredig naar beneden kan c.q. gebruikt kan worden om ons zorgsysteem sterker te maken voor de volgende uitbraak :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 24 mar 2020, 13:31

Martijn_bmw schreef: 24 mar 2020, 13:26
wat mij betreft een prima ontwikkeling, dat band zwart en crimineel geld (meer) de wereld uit.
geen zwart geld betekend meer belasting inkomsten waarna die dan weer evenredig naar beneden kan c.q. gebruikt kan worden om ons zorgsysteem sterker te maken voor de volgende uitbraak :thumbup:
Ik snap je redenatie, maar ik denk dat je te makkelijk denkt betr cash en hoe groot de omvang wereldwijd is. Ook denk ik dat je zwart crimineel geld niet op die manier banned, want dat is een wereld op zich. Ook denk ik dat 'belasting niet zomaar eventjes evenredig naar beneden kan', want (R)overheden....

Wat ik wel denk is dat overheden en banken méér macht over de accounts/eigenaren van de bankrekening krijgen.

Over crimineel geld gesproken...

Dus ik zie het gevaar en gedoe eerder van een andere kant komen. De wereld van het zwarte geld is onmetelijk groot. Vandaar dat dit gebeurt, om er vat op te krijgen. Dat kan gaan gebeuren in westerse landen, maar niet in de rimboe en in de duistere wereld , en zo ja dan zijn er BTC en goud /diamanten etc.

Maar dan komen we weer op 'n punt, zit er 'n complot achter dit gedoe als we zo door gaan praten?

Door bijv. bureaucratie/belastingdruk en corruptie wordt zwart geld in de hand gewerkt. Toch?

:coffee:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 mar 2020, 13:35

Veranderd er voor de gemiddelde in loondienst zijnde werknemer dan zoveel bij een ban op cash?
Als ik naar mezelf en naaste vrienden, familie en collega's kijk niet.

ik pin alles al met applepay op de telefoon veruit het handigste en mijn contante geld is meestal niet meer dan een verdwaald tientje in de pasjes houder.

alleen als ik naar D op vakantie ga moet ik echt nadenken en wat opnemen om daar cash te kunnen betalen. (vanwegeg gebrek aan pin mogelijkheden)
en deze realiteit zie ik alleen maar om mij heen, maargoed wellicht zijn er heel veel mensen die nog wel anders met hun geld omgaan en daadwerkelijk het gestorte salaris meteen allemaal pinnen en in een oude sok stoppen...?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 mar 2020, 13:38

Martijn M schreef: 24 mar 2020, 10:22
Ja hoor, haal em wel op vanavond?
:df:

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2020, 13:44

https://nos.nl/artikel/2328112-zzp-ers- ... eente.html
mooi ritje voor met de M3 Bram, ff gebruik maken van de geboden kansen.

Mijn aanvragen zijn de deur al uit, kan ik misschien daarna ook een M3 kopen.

Plaats reactie