Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door romo » 03 sep 2010, 20:06

Nou het gaat sneller als ik had verwacht, wederom speelt Wilders het spel geniaal...............

Ik heb zelden zo`n gebeten hond als Verhagen in de persconferentie gezien............die zat er flink doorheen zeg...........tjonge jonge............

Waar het om gaat als zaken mislukken; Wie krijgt de schuld ?

Nou das duidelijk, het CDA is de bok, en best ook.....................de instabiele factor....................met 3 dissidenten, de facto een verscheurde partij.....................

Hoe het verder gaat? Ik dur f het niet meer te zeggen...................ik zal het wederom met veel plezier volgen, waar nodig hier mijn eigen analyses posten................. :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 20:22

Die smerige rat van een Cohen staat nu natuurlijk klaar om weer in het pluche plaats te nemen en vergeet even dat de CDA hun kabinetje heeft laten struikelen.

Alles wordt gedaan om maar op die pluche stoel te kunnen zitten.

Geef mij maar nieuwe verkiezingen.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2010, 20:31

me too...
je hebt best kans dat alsnog gaat komen (nwe verkiezingen), of het volk moet het gedoe zat zijn en verslagen de pap van pappen en nathouden slikken die hen voorgeschoteld wordt...

ligt er aan hoe het volk reageert op media en websites e.d....dan kan er een roep komen om...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 sep 2010, 20:40

Quote Balkie.............................."het heeft wel een eigen dynamiek gekregen"............... :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 sep 2010, 20:50

Renee, de Tweede Kamer verkiezingen zijn geen verkiezingen op een ALV waar bij het staken van de stemmen een tweede ronde wordt gehouden. We moeten het doen met de uitslag die er is.

Er zijn genoeg mogelijkheden om tot een meederheidskabinet te komen dat met een zeer beperkt coalitieakkoord aan de slag gaat. Door een niet dichtgetimmerd coalitieakkoord komt er meer macht bij de Tweede Kamer te liggen en is het mogelijk om wisselende meerderheden te zoeken.

frankv

Bericht door frankv » 03 sep 2010, 21:34

Goed dat het is afgekapt. En het is nog maar eens aangetoond dat de PVV een anti democratische partij is. Het is niet mogelijk een kamerlid te verplichten zich te conformeren aan de uitspraak van een partijcongres zoals Wilders van de dissidente CDA-ers eiste. Een kamerlid is op persoonlijke titel gekozen en maakt alleen zijn eigen afweging. Al het andere is tegen de grondwet. En ja, we weten dat Geert die graag naar zijn eigen inzicht aan zou passen, maar dat is nu juist de essentie van een grondwet, dat die de burgers beschermt tegen de overheid en gelijkheid garandeert.

Metchu

Bericht door Metchu » 03 sep 2010, 21:36

oh oh oh en hij is zo de voorstander van vrijheid van meningsuiting.. hij zou dit moeten bejubelen! hahaha neeee meneer wil dat ze zich conformeerden :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 03 sep 2010, 21:37

Wanneer zou er een nieuwe kiezing kunnen komen?
Wie beslist dat? En wanneer mag zoiets?

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 21:43

Metchu schreef:oh oh oh en hij is zo de voorstander van vrijheid van meningsuiting.. hij zou dit moeten bejubelen! hahaha neeee meneer wil dat ze zich conformeerden :mrgreen:

Metchu, tuurlijk mag die zijn mening uiten, dat heeft die toch ook gedaan, maar als er maar een meerderheid is van 2 stemmen is het toch logisch dat als het erop aankomt je het partijbelang voor je persoonlijk belang laat gaan, dat werd er namelijk gevraagd, zoals jij het nu voor doet komen komt het heel anders over.

Er is voor de onderhandelingen toch ook gecontroleerd en gevraagd of de pvv stabiel genoeg was/is, dat mag dus wel, maar kom niet aan de cda of pvda, want die hoeven dat niet, kom op zeg :please:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2010, 22:00

Metchu schreef:oh oh oh en hij is zo de voorstander van vrijheid van meningsuiting.. hij zou dit moeten bejubelen! hahaha neeee meneer wil dat ze zich conformeerden :mrgreen:
Voorstander van de vrijheid van meningsuiting? Sinds wanneer? Dat interesseert Greet nooit zo als het over anderen dan hemzelf gaat.
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #1
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #2
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #3

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 22:07

Snipe schreef:
Voorstander van de vrijheid van meningsuiting? Sinds wanneer? Dat interesseert Greet nooit zo als het over anderen dan hemzelf gaat.
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #1
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #2
Vrijheid van meningsuiting volgens Wilders #3
En bij alledrie heeft die 100% gelijk :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 03 sep 2010, 22:08

Ja. Want de vrijheid van meningsuiting geldt voor Geert en anderen moeten gewoon hun bek houden.

Luco

Bericht door Luco » 03 sep 2010, 22:15

Snipe schreef:Ja. Want de vrijheid van meningsuiting geldt voor Geert en anderen moeten gewoon hun bek houden.
Ja want daar komt toch alleen maar onzin uit :popcorn:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2010, 22:25

:mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 03 sep 2010, 23:22

Wilders heeft in 2004 ZIJN zetel meegenomen uit de VVD en niet teruggegeven aan de VVD zodat een andere VVD'er de zich zou conformeren, die zetel kon gaan invullen . Dit waren enorm hypocriete woorden van Wilders ten aanzien van het CDA.

DVH, Volgens mij is het niet mogelijk om nieuwe verkiezingen uit te schrijven omdat een formatie lang duurt. De Kieswet zegt er niets over.

Link naar duur van formaties:
http://www.europa-nu.nl/id/vhnnmt7mnnzb ... sinds_1946

Toch denk ik dat Klink in samenspraak met Verhage de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid omdat men geen heil meer zag in de onderhandelingen. Verhage komt er nu redelijk netjes vanaf en ook Mark Rutte gaf aan dat de PVV de onderhandelingen heeft afgebroken terwijl de VVD (net als het CDA) nog geloof had in de onderhandelingen. Dat zegt mij dat de VVD meer op de hand in van het CDA dan van de PVV.

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2010, 00:05

Alles mag over Wilders gezegd worden, maar als een politiechef een politicus een fascist noemt dan is dat normaal?

Alles wat Wilders doet of zegt wordt op een weegschaal gelegd.

Rutger, toen Wilders wegging bij de VVD ging het niet om net wel of geen meerderheid, lijkt me een wezenlijk verschil.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 sep 2010, 00:44

Luco schreef:Alles mag over Wilders gezegd worden, maar als een politiechef een politicus een fascist noemt dan is dat normaal?
Wilders doet zich altijd voor als een voorvechter van het vrije woord. Zo gaat hij binnenkort naar Amerika, want "niemand houdt me tegen". En een politiechef die in haar vrije tijd op haar privé-Twitter iets zegt moet dan op staande voet ontslagen worden? Fraaie vrijheid van meningsuiting is dat dan.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 04 sep 2010, 07:35

Luco schreef:Alles mag over Wilders gezegd worden, maar als een politiechef een politicus een fascist noemt dan is dat normaal?

Rutger, toen Wilders wegging bij de VVD ging het niet om net wel of geen meerderheid, lijkt me een wezenlijk verschil.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme" onclick="window.open(this.href);return false; en oordeel zelf (geen democratisch stelsel in de partij. 1 leider die alles bepaald, extreem nationalistisch... :hmmm: ). Het heeft er wel wat trekjes van, met name ivm de niet-democratische strutcuur (omdat dat het begin kan zijn dat het het wel wordt), maar het lijkt mij wat ovderdreven op dit moment dat de Politie chef dit zou stellen.

Hypocriet is wat Geert deed inderdaad zeker wel. Indien de 3 CDA'ers niet 'ja' wilden stemmen of zij dan hun zetel af wilden staan. Dat heeft hij zelf ook niet gedaan zoals al aangegeven door RutgerK.

Dat neemt niet weg dat het niet zo'n slecht idee zou zijn als mijnheer Klink nog eens goed nadenkt over het vervolg van zijn carriere wat mij betreft (niet dat ik een CDA stemmer ben, maar wat hij gedaan heeft is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk...)

romo

Bericht door romo » 04 sep 2010, 09:19

http://www.nrc.nl/binnenland/article261 ... ring_Klink" onclick="window.open(this.href);return false;

CDA eiste zelf verklaring Klink

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2010, 09:28

Aernoudt schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme" onclick="window.open(this.href);return false; en oordeel zelf (geen democratisch stelsel in de partij. 1 leider die alles bepaald, extreem nationalistisch... :hmmm: ). Het heeft er wel wat trekjes van, met name ivm de niet-democratische strutcuur (omdat dat het begin kan zijn dat het het wel wordt), maar het lijkt mij wat ovderdreven op dit moment dat de Politie chef dit zou stellen.

Hypocriet is wat Geert deed inderdaad zeker wel. Indien de 3 CDA'ers niet 'ja' wilden stemmen of zij dan hun zetel af wilden staan. Dat heeft hij zelf ook niet gedaan zoals al aangegeven door RutgerK.

Dat neemt niet weg dat het niet zo'n slecht idee zou zijn als mijnheer Klink nog eens goed nadenkt over het vervolg van zijn carriere wat mij betreft (niet dat ik een CDA stemmer ben, maar wat hij gedaan heeft is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk...)

Nogmaals, een politiechef in functie mag zoiets nooit zeggen.
En toen Wilders uit de VVD stapte ging het niet om een meerderheid in de kamer, nu wel, dus een wezenlijk verschil en logisch dat die dan wil weten hoe ze dat wilden gaan doen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 sep 2010, 09:42

Maakt niet uit romo, het is allemaal de schuld van die fascist Wilders (zzzzzzzzzz).

Wordt men hier niet eens moe van het Wilders bashen?

Michel P

Bericht door Michel P » 04 sep 2010, 09:45

Maus335i schreef:Maakt niet uit romo, het is allemaal de schuld van die fascist Wilders (zzzzzzzzzz).

Wordt men hier niet eens moe van het Wilders bashen?
+1

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2010, 09:47

Daarom hoop ik dat er nieuwe verkiezingen komen, ik weet al waar ik nu op ga stemmen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 sep 2010, 09:52

Nu ik er over nadenk... ik ben als ondernemer misschien ook wel een fascist! Bij ons is geen mogelijkheid om democratisch in de directie te komen en er is feitelijk 1 (of bij ons dan toevallig 2) leiders. Daarnaast ben ik extreem nationalistisch omdat ik graag zie dat eerst de puinhopen binnen Nederland worden opgelost, voordat we ons gaan bemoeien met internationale problemen.

Het enige verschil is dat wij geen politieke partij zijn, maar je hebt er als ondernemer wel "trekjes van" ;) Met zo'n vrij brede omschrijving kan je één iemand in meerdere hokjes stoppen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 sep 2010, 10:03

Luco schreef:
Aernoudt schreef:

Nogmaals, een politiechef in functie mag zoiets nooit zeggen.
En toen Wilders uit de VVD stapte ging het niet om een meerderheid in de kamer, nu wel, dus een wezenlijk verschil en logisch dat die dan wil weten hoe ze dat wilden gaan doen.
Ook oppositiepartijen zoeken meerderheden voor wetsvoorstellen of amendementen in de Tweede Kamer. Het wegvallen van een partijzetel kan dus wel degelijk zorgen dat het om net wel of net niet een meerderheid gaat.

Plaats reactie