Qua specs ook nog eens redelijk gelijk:Ruben schreef:Eat that BMW fappers@2.00
321pk 350nm @ 1190 kilo = 269pk @ 1000 kilo
220pk 210nm @ 835 kilo = 263pk @ 1000 kilo
Ik had verwacht dat zoveel meer nm voordeel zou brenegen, maar blijkbaar niet.
Qua specs ook nog eens redelijk gelijk:Ruben schreef:Eat that BMW fappers@2.00
Heb je dit oranje met de verfroller gedaan?Emiel schreef:3 liter 2k boot lak voor 140 euro, 25 euro rollers van de gamma, wat primer en ontvetter en eigen toy en joy
Geen zorgen om krasjes en steenslag, geen 3500 euro paintjob, etc.
Elise schreef:Heb je dit oranje met de verfroller gedaan?Emiel schreef:3 liter 2k boot lak voor 140 euro, 25 euro rollers van de gamma, wat primer en ontvetter en eigen toy en joy
Geen zorgen om krasjes en steenslag, geen 3500 euro paintjob, etc.
vind het nog een erg mooie glas voor een gerolde autoEmiel schreef:Yep
Emiel schreef: Als ik 65 ben laat ik hem wel spuiten en ga ik hem iedere week wassen.
Als het met een rollen is gedaan danElise schreef:Ik weet niet hoe het er van dichtbij uitziet, maar zo op de foto's ziet het er uit alsof de auto gespoten is....dus job well done![]()
Kun je wat meer vertellen hoe je e.e.a. hebt aangepakt? (viscositeit, aantal lagen, blanke lak etc.)
Diepe buiging Emiel!!! Klasse werk!!Emiel schreef:Vanaf de foto is het altijd mooi en van verderaf ook. In de zon word je verblind en veranderd de kleur.
Maar er zitten stofjes in, paar zakkers, etc.
De stofjes en zakkers wetsand je eruit en polijst je en zijn weg. Maar met een schonere ruimte , meer geduld en handigheid krijg je resultaat waarmee je geen verschil ziet met spuiten.
Ik heb het rij simpel aangepakt eigenlijk.
Polyester schuren met korrel 80 en 120.
Primer aangebracht met roller.
Uit laten harden en schuren met 240/320/400
3 a 4 lagen oranje lak aangebracht. Iedere dag een laag en lichtjes schuren met 400z
Dan 48 uur wachten en schuren met 400 en de finale laag.
Als de laatste laag in 1x goed is zonder foutjes is die echt superstrak.
Ik ben gaan wetsanden met 2000/2500 nat en daarna polijsten.
Lak is spiegel glad , wel met wat oneffenheden door onkunde. Oefening baart echt kunst.
Ga hem nog keer wetsanden met 3000/4000 nat en nogmaals polijsten.
Visositeit raad men aan tussen 50-55s din 4
Ik heb geexperimenteerd en 45-50 is fijnste, daaronder krijg je er snel lopers
De truc is , horizontaal of verticaal strijken , dan diagonaal en dan afblijven.
Meer als 1x aanraken geeft sinasappelhuid of de lak trekt de haren uit je roller ( 2k verf he )
Jachten en alles worden zo gedaan
Heb ijssel double coat gebruikt, geen blanke lak. Maakt bijwerken makkelijker.
Bijwerken is sowieso erg makkelijk heb ik al gemerkt.
Lak is goedkoopste bij non paint store in Haarlem, online te bestellen.
Dak wil ik nog keer opnieuw doen overigens en achterkant rear clam word zwart denk ik.
Jij denkt ook, ik heb een badkuip dus laat ik eens de bootforums opzoekenEmiel schreef:Op bootforums ...................