Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 19 sep 2007, 13:40

Ze moeten een M3 tegenover een normale 911 zetten. Dat is een eerlijkere vergelijking. Volgens mij weegt de M3 1.555 kg. Onze buren gooien er altijd 100kg bovenop.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 sep 2007, 19:08


Tom
Berichten: 22269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 sep 2007, 19:21

Lekker hoor!!

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 19 sep 2007, 20:03

Nice!
Gisteren nog de M3 cabrio irl gezien!
Tevens de M3 sedan.
Klinken wel erg lekker op het rechte stuk! (Nurnburgring)

[img:550:361]http://www.jumptide.nl/m3-1.jpg[/img]

En dit wordt de nieuwe 7 serie?

[img:550:413]http://www.jumptide.nl/7-1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 19 sep 2007, 22:57

Wit staat hem goed! Maar genoeg plaatjes...

ANDRE, HOE RIJDT DAT DING!!!

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 sep 2007, 23:50

Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3. Maar dat komt door het nieuwe onderstel. 5 links in de achteras en 2 links in de vooras. Wat voor hele gooie stuur reacties zorgt. De 1 serie was de eerste die dit onderstel had. De v8 hangt zeker goed aan het gas en zal niet veel onder doen van een m5. Kon niet volluit gaan, want de auto moet nog worden ingereden.

De auto rijdt comfortabel en het is een mix van sportiviteit/luxe en dagelijkse gebruikbaarheid. Zoek je in een m3 het spartaanse dan is deze auto niet voor jou. Zoek je comfort daglijkse gebruikbaarheid en meer sportiviteit dan een M5 of M6. Dan is een e92 m3 jou auto.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 sep 2007, 01:06

Andre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3.
Ai Rico ;)

Tom: sjop hem eens geel !

En ik vind dat lichte bruine/beige echt een super kleur voor het interieur, had ik niet gedacht.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 sep 2007, 01:08

Prima! Duidelijke analyse waar de mensen wat aan hebben. Heb de auto alleen snel zien staan en ben er niet bij geweest. Erg mooie wagen! Maar als de wagen zoals jij zegt André, iets sportiever is dan een M5/6. Is een (gewone) 911 dan geen betere keuze?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 01:17

Macboy schreef:
Andre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3.
Ai Rico ;)
neuh waarom? Sturen en rijden beter dan een e46.. zou niet best zijn als BMW in 7 jaar ontwikkeling geen vooruitgang zou boeken.

Daarbij is het algeheel bekend dat de e46 een e36 basis heeft. Onderstel en ophanging is zoals Andre zegt veel en veel moderner. Maar beter, zegt nauurlijk niet dat een een e46 slecht is he :wink:

Mijn kritiek is ook nooit op het sturen en wegligging van toepassing geweest, domweg omdat ik daar niet over kan oordelen (zonder er in gereden te hebben.)

Mijn kritieken zijn op andere punten van toepassing, had ze al uitgebreid opgesomd in dit draadje, herhalen lijkt me niet nodig :wink:

Dessalnietemin staat er wel een dik apparaat hoor.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 sep 2007, 10:27

Een e46 is zeker dus niet slecht laten we dat voorop stellen. Alleen deze nieuwe onderstel techniek is iets beter.

Ik zou nog steeds heel blij zijn als hier een m3 csl in de garage stond.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 20 sep 2007, 10:39

Macboy schreef:
Andre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3.
Ai Rico ;)

Tom: sjop hem eens geel !

En ik vind dat lichte bruine/beige echt een super kleur voor het interieur, had ik niet gedacht.
Juist, dakar geel aub!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2007, 10:58

Andre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3. Maar dat komt door het nieuwe onderstel. 5 links in de achteras en 2 links in de vooras. Wat voor hele gooie stuur reacties zorgt. De 1 serie was de eerste die dit onderstel had. De v8 hangt zeker goed aan het gas en zal niet veel onder doen van een m5. Kon niet volluit gaan, want de auto moet nog worden ingereden.

De auto rijdt comfortabel en het is een mix van sportiviteit/luxe en dagelijkse gebruikbaarheid. Zoek je in een m3 het spartaanse dan is deze auto niet voor jou. Zoek je comfort daglijkse gebruikbaarheid en meer sportiviteit dan een M5 of M6. Dan is een e92 m3 jou auto.

Mijn ding dus............................ :lol: :lol:


Nu nog even aftikken........................ :shock: :oops:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 11:03

Ja denk ik ook Romo. eigenlijk kun je niks verkeerds doen met het kopen van zo'n M3.

Als die in je kop zit dan zit ie niet in je kont.. kopen die hap, maar wel met flippers op het stuur hoor ! Zo'n handbak is zo ouderwets :!:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2007, 11:28

Rico v Velzen schreef:Ja denk ik ook Romo. eigenlijk kun je niks verkeerds doen met het kopen van zo'n M3.

Als die in je kop zit dan zit ie niet in je kont.. kopen die hap, maar wel met flippers op het stuur hoor ! Zo'n handbak is zo ouderwets :!:

Daar is, voor mij dus, het wachten op; DSG komt U maar.............. :wink:

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 sep 2007, 11:29

Tja rico daar verschillen de meningen ook weer over.

Ik heb nog steeds het liefst een hand clutchertje.

romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 sep 2007, 11:35

Rico: hap hap hap hap :)

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 20 sep 2007, 11:38

Andre schreef: romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.
Dual Clutch Transmission ??

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 20 sep 2007, 11:47

indobesar schreef:
Andre schreef: romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.
Dual Clutch Transmission ??
Disturbingly Crap Transmission? :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 11:56

Andre schreef:Tja rico daar verschillen de meningen ook weer over.

Ik heb nog steeds het liefst een hand clutchertje.

romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.
Andre ik vind een ouderwetse handbak ook nog steeds heerlijk, maar ik vind ook dat die M3 die toch een echte technologiedrager is geworden (dit bedoel ik zeker niet negatief) af is met zo'n flippersysteem.

Verder vond ik het flippersysteem op Zandvoort een fantastisch systeem omdat je al je aandacht kunt houden bij he sturen en niet zo zit te kutten en te kloten voor bochten met het schakelen/hand van het stuur halen en tergelijk sturen..

Voor een average rijder zoals ik, echt super.

Maar als ik een andere auto zou kopen en er zit geen flippersysteem op, dan zou het me ook verder niet boeien.

Vind gewoon beide gaaf, met de hand schakelen en flipperen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2007, 12:41

indobesar schreef:
Andre schreef: romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.
Dual Clutch Transmission ??
Zo iets ja...................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 sep 2007, 12:42

DSG; komt toch op het zelfde neer, ok het is een Audi term, maar technisch op dezelfde leest geschoeid toch?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 13:21

romo schreef:DSG; komt toch op het zelfde neer, ok het is een Audi term, maar technisch op dezelfde leest geschoeid toch?
Is dat zo ? Is er wat technische info bekend dan ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 sep 2007, 14:30

Ja Rico ga nu alsjeblieft niet ontkennen dat Audi niet de vader is van het systeem dat BMW zelf ontwikkelt. Eigen ontwikkeling, eigen toevoeging, eigen variatie laat onverlet dat dit gewoon Audi is. Daar hoef ik geen specificaties en al helemaal geen info van BMW voor te vinden (natuurlijk kun je straks op het net vinden waarin de BMW DSG precies verschilt van de Audi DSG en dat het een héél ander systeem is etc etc).

Hier moet ik Rebel wel gelijk geven, die in het begin van het DSG-tijdperk al riep dat er een revolutie aan zat te komen.

DCT = Direct Copy Transmission ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 15:07

Macboy ik weet (wie wel ??) nog helemaal niks over het vermeende DSG systeem van BMW, hoe kan ik nou aannemen dat dit hetzelfde is als het systeem van Audi ?


BMW repte ergens in de pers dat het beste van SMG en DSG werd samengevoegd.. iets in die woorden.. nou dan weet ik nog niks,, behalve dat het toch wel een ander systeem kan zijn dan dat van Audi.

Ander voorbeeld

Audi heeft quattro en BMW heeft X drive, allebei AWD, maar toch een ander systeem.



Nu word min of meer de suggestie gewekt dat Audi/VAG de uitvinder van DSG (eigenlijk porsche) de blauwdruk levert voor het nieuwe systeem van BMW..

DAT ZOU KUNNEN.. maar of het werkelijk zo is ? Daar maar even op afwachten lijkt me. Denk dat er bij BMW genoeg kennis en know how aanwezig is om zelf iets uit "te vinden".


Laat verder helemaal in het midden wat het betere systeem is.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 sep 2007, 15:30

Nou ik weet zeker dat bmw er niet zo saai schakelsysteem van maakt als audi en vw.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten