Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Enkele foto's van de betreffende M3Sander Spoolder schreef:
Nog foto's gemaakt ??
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1190-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1191-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1192-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1193-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1195-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1207-2.jpg[/img]
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 1208-2.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Nice!
Gisteren nog de M3 cabrio irl gezien!
Tevens de M3 sedan.
Klinken wel erg lekker op het rechte stuk! (Nurnburgring)
[img:550:361]http://www.jumptide.nl/m3-1.jpg[/img]
En dit wordt de nieuwe 7 serie?
[img:550:413]http://www.jumptide.nl/7-1.jpg[/img]
Gisteren nog de M3 cabrio irl gezien!
Tevens de M3 sedan.
Klinken wel erg lekker op het rechte stuk! (Nurnburgring)
[img:550:361]http://www.jumptide.nl/m3-1.jpg[/img]
En dit wordt de nieuwe 7 serie?
[img:550:413]http://www.jumptide.nl/7-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3. Maar dat komt door het nieuwe onderstel. 5 links in de achteras en 2 links in de vooras. Wat voor hele gooie stuur reacties zorgt. De 1 serie was de eerste die dit onderstel had. De v8 hangt zeker goed aan het gas en zal niet veel onder doen van een m5. Kon niet volluit gaan, want de auto moet nog worden ingereden.
De auto rijdt comfortabel en het is een mix van sportiviteit/luxe en dagelijkse gebruikbaarheid. Zoek je in een m3 het spartaanse dan is deze auto niet voor jou. Zoek je comfort daglijkse gebruikbaarheid en meer sportiviteit dan een M5 of M6. Dan is een e92 m3 jou auto.
De auto rijdt comfortabel en het is een mix van sportiviteit/luxe en dagelijkse gebruikbaarheid. Zoek je in een m3 het spartaanse dan is deze auto niet voor jou. Zoek je comfort daglijkse gebruikbaarheid en meer sportiviteit dan een M5 of M6. Dan is een e92 m3 jou auto.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
neuh waarom? Sturen en rijden beter dan een e46.. zou niet best zijn als BMW in 7 jaar ontwikkeling geen vooruitgang zou boeken.Macboy schreef:Ai RicoAndre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3.
Daarbij is het algeheel bekend dat de e46 een e36 basis heeft. Onderstel en ophanging is zoals Andre zegt veel en veel moderner. Maar beter, zegt nauurlijk niet dat een een e46 slecht is he

Mijn kritiek is ook nooit op het sturen en wegligging van toepassing geweest, domweg omdat ik daar niet over kan oordelen (zonder er in gereden te hebben.)
Mijn kritieken zijn op andere punten van toepassing, had ze al uitgebreid opgesomd in dit draadje, herhalen lijkt me niet nodig

Dessalnietemin staat er wel een dik apparaat hoor.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Qua sturen en rijden is ie beter als een e46 m3. Maar dat komt door het nieuwe onderstel. 5 links in de achteras en 2 links in de vooras. Wat voor hele gooie stuur reacties zorgt. De 1 serie was de eerste die dit onderstel had. De v8 hangt zeker goed aan het gas en zal niet veel onder doen van een m5. Kon niet volluit gaan, want de auto moet nog worden ingereden.
De auto rijdt comfortabel en het is een mix van sportiviteit/luxe en dagelijkse gebruikbaarheid. Zoek je in een m3 het spartaanse dan is deze auto niet voor jou. Zoek je comfort daglijkse gebruikbaarheid en meer sportiviteit dan een M5 of M6. Dan is een e92 m3 jou auto.
Mijn ding dus............................


Nu nog even aftikken........................


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:Ja denk ik ook Romo. eigenlijk kun je niks verkeerds doen met het kopen van zo'n M3.
Als die in je kop zit dan zit ie niet in je kont.. kopen die hap, maar wel met flippers op het stuur hoor ! Zo'n handbak is zo ouderwets :!:
Daar is, voor mij dus, het wachten op; DSG komt U maar..............

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andre ik vind een ouderwetse handbak ook nog steeds heerlijk, maar ik vind ook dat die M3 die toch een echte technologiedrager is geworden (dit bedoel ik zeker niet negatief) af is met zo'n flippersysteem.Andre schreef:Tja rico daar verschillen de meningen ook weer over.
Ik heb nog steeds het liefst een hand clutchertje.
romo het nieuwe systeem heet M-DCT van bmw geloof ik.
Verder vond ik het flippersysteem op Zandvoort een fantastisch systeem omdat je al je aandacht kunt houden bij he sturen en niet zo zit te kutten en te kloten voor bochten met het schakelen/hand van het stuur halen en tergelijk sturen..
Voor een average rijder zoals ik, echt super.
Maar als ik een andere auto zou kopen en er zit geen flippersysteem op, dan zou het me ook verder niet boeien.
Vind gewoon beide gaaf, met de hand schakelen en flipperen.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ja Rico ga nu alsjeblieft niet ontkennen dat Audi niet de vader is van het systeem dat BMW zelf ontwikkelt. Eigen ontwikkeling, eigen toevoeging, eigen variatie laat onverlet dat dit gewoon Audi is. Daar hoef ik geen specificaties en al helemaal geen info van BMW voor te vinden (natuurlijk kun je straks op het net vinden waarin de BMW DSG precies verschilt van de Audi DSG en dat het een héél ander systeem is etc etc).
Hier moet ik Rebel wel gelijk geven, die in het begin van het DSG-tijdperk al riep dat er een revolutie aan zat te komen.
DCT = Direct Copy Transmission
Hier moet ik Rebel wel gelijk geven, die in het begin van het DSG-tijdperk al riep dat er een revolutie aan zat te komen.
DCT = Direct Copy Transmission

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy ik weet (wie wel ??) nog helemaal niks over het vermeende DSG systeem van BMW, hoe kan ik nou aannemen dat dit hetzelfde is als het systeem van Audi ?
BMW repte ergens in de pers dat het beste van SMG en DSG werd samengevoegd.. iets in die woorden.. nou dan weet ik nog niks,, behalve dat het toch wel een ander systeem kan zijn dan dat van Audi.
Ander voorbeeld
Audi heeft quattro en BMW heeft X drive, allebei AWD, maar toch een ander systeem.
Nu word min of meer de suggestie gewekt dat Audi/VAG de uitvinder van DSG (eigenlijk porsche) de blauwdruk levert voor het nieuwe systeem van BMW..
DAT ZOU KUNNEN.. maar of het werkelijk zo is ? Daar maar even op afwachten lijkt me. Denk dat er bij BMW genoeg kennis en know how aanwezig is om zelf iets uit "te vinden".
Laat verder helemaal in het midden wat het betere systeem is.
BMW repte ergens in de pers dat het beste van SMG en DSG werd samengevoegd.. iets in die woorden.. nou dan weet ik nog niks,, behalve dat het toch wel een ander systeem kan zijn dan dat van Audi.
Ander voorbeeld
Audi heeft quattro en BMW heeft X drive, allebei AWD, maar toch een ander systeem.
Nu word min of meer de suggestie gewekt dat Audi/VAG de uitvinder van DSG (eigenlijk porsche) de blauwdruk levert voor het nieuwe systeem van BMW..
DAT ZOU KUNNEN.. maar of het werkelijk zo is ? Daar maar even op afwachten lijkt me. Denk dat er bij BMW genoeg kennis en know how aanwezig is om zelf iets uit "te vinden".
Laat verder helemaal in het midden wat het betere systeem is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten