Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Wereldwijde recessie is een feit.

Bericht door Niels » 10 sep 2009, 02:40

Ik weet het wel zeker Romo. Loop nu 17 dagen rond in de US en de bek valt me steeds weer open. Wat een wereld hiero. Vandaag weer een brood in de super gekocht voor 5 Dollar. Gisteren 2 pizza's en 2 drankjes erbij a 50 USD. Die hele Dollar is geen ene reet meer waard..... En dan heb ik het nog niet eens over de manier van consumeren/consument/Commercie. Je kunt hier gewoon alleen maar cash of met creditcard betalen. Een debit card, wat is dat :lol: Huisvrouwen rijden hier met een SUV van hier tot Tokio en rekenen vervolgens massa's boodschappen af met American Express. Als die olie weer gaat stijgen dan zijn hier (USA) de rapen gaar...

Moet de huurauto morgen afrekenen. Zou mooi zijn als de koers nog even verder omlaag gaat :mrgreen:

*kijkt vanuit het hotel in Las Vegas nog eens op "the strip"*

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 sep 2009, 10:02

Ik zou ook niet weten waarom de Dollar uberhaupt nog zou kunnen stijgen? Het enige wat zou kunnen gaan gebeuren is dat de euro ook (flink) in waarde zal dalen komende jaren, maar dan dalen die twee valuta ten opzichte van andere valuta samen. Geen idee hoe dat precies werkt, daar heb ik geen verstand van, maar de eerder geschetste scenario's met deflatie en flinke inflatie liggen overal op de loer natuurlijk.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 sep 2009, 11:11

Europa is zuiniger op zijn Euro dan de Amerikanen op de Dollar......................de Dollar stond voor de crisis al relatief zwak, en met het post crisis GIGA bijdrukken van Dollars is de hyperinflatie een feit...................je kan er op wachten.....................

Nu verdenk ik de Amerikanen ervan dat ze het expres doen, van hun schuld blijft op deze manier niet veel over, tenminste als de Dollar wereld munt nummer 1 blijft,........................egotrippers, dat zijn het...............

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 sep 2009, 14:29

China heeft flink 'geinvesteerd' door het kopen van de staatsschulden van de VS en zit echt in de houtgreep door deze situatie. Is al eerder gemeld in dit draadje. De gevolgen zijn eigenlijk niet goed te overzien. Wat China ook aan maatregelen zal treffen, het lost niets voor ze op. Best eng als dat ooit eens escaleert door allerlei emoties tussen beide landen.

Niall

Bericht door Niall » 10 sep 2009, 14:31

China moest wel, geeft de amerikanen geld om de economie te stimuleren. En laat de americaanse economie de grootste verbruiker van chineese goederen zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 sep 2009, 14:37

Jep, daarom die houtgreep.

Andere landen hebben ook (flinke) staatsschulden van de VS ingekocht, zoals Japan, maar ook Nederland.

Soms denk je weleens: it's a very sick world. Aan de andere kant, als 't allemaal goed was gegaan, snijdt 't mes aan meerdere kanten en nu moet je aan meerdere kanten de messen slijpen om te overleven. Want dat is 't als je als land door dit soort grappen geld ziet verdampen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 sep 2009, 15:28

Niels schreef:Ik weet het wel zeker Romo. Loop nu 17 dagen rond in de US en de bek valt me steeds weer open. Wat een wereld hiero. Vandaag weer een brood in de super gekocht voor 5 Dollar. Gisteren 2 pizza's en 2 drankjes erbij a 50 USD. Die hele Dollar is geen ene reet meer waard..... En dan heb ik het nog niet eens over de manier van consumeren/consument/Commercie. Je kunt hier gewoon alleen maar cash of met creditcard betalen. Een debit card, wat is dat :lol: Huisvrouwen rijden hier met een SUV van hier tot Tokio en rekenen vervolgens massa's boodschappen af met American Express. Als die olie weer gaat stijgen dan zijn hier (USA) de rapen gaar...

Moet de huurauto morgen afrekenen. Zou mooi zijn als de koers nog even verder omlaag gaat :mrgreen:

*kijkt vanuit het hotel in Las Vegas nog eens op "the strip"*
Die prijzen die je noemt...... :shocking: hoe doen in godsnaam die mensen dat dan???? Zag vorige week nog een docu over de nieuwe groentemannen in NY die goedkoop kunnen aanbieden ipv fastfood want fastfood kost daar niets 99cent voor een hamburger ed......is het zo'n verschil in het land dan?

Niall

Bericht door Niall » 10 sep 2009, 15:55

Junkfood is gewoon heel goedkoop in the US, taco's en hamburgers voor 99 cent. Rijendik staan ze 's ochtends voor de McD. Wil je fatsoenlijk uit eten of groentes kopen in de supermarkt, betaal je je helemaal scheel in verhouding tot the processed foods zoals ze het mooi noemen.

Gezond eten is duur, dus is het goedkoper en makkelijker om elke dag afhaal te eten, bij wijze van vind je op elke hoek van de straat een junkfood outlet.

Mooiste vond ik de driv-thru ATM, oftewel niet uit je auto hoeven te stappen om te pinnen bij de bank :roflol:

Tom

Bericht door Tom » 10 sep 2009, 16:18

:lol:

Helemaal mijn land hoor ik al.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 sep 2009, 16:23

Niall schreef:Junkfood is gewoon heel goedkoop in the US, taco's en hamburgers voor 99 cent. Rijendik staan ze 's ochtends voor de McD. Wil je fatsoenlijk uit eten of groentes kopen in de supermarkt, betaal je je helemaal scheel in verhouding tot the processed foods zoals ze het mooi noemen.

Gezond eten is duur, dus is het goedkoper en makkelijker om elke dag afhaal te eten, bij wijze van vind je op elke hoek van de straat een junkfood outlet.

Mooiste vond ik de driv-thru ATM, oftewel niet uit je auto hoeven te stappen om te pinnen bij de bank :roflol:

Proccesed Food.............................wwarom denk ik nu ineens aan Soylent Green??

Das een film uit 1972 of zo, scenario; er is te te weinig voeding, dus we maken van dode mensen koekjes, die koekjes zijn groen, de fabrikant is Soylent; Soylent Green dus.........................en daar leeft de mensheid dan van..................

OMG, het gaat nog uitkomen ook, die film heb ik als jochie gezien, ik het er 2 weken niet van kunnen slapen, zo`n impact..............................

Niall

Bericht door Niall » 10 sep 2009, 16:37

:mrgreen:

Processed food is de engelse verzamelnaam voor bv kant en klaar maaltijden of diepvries pizza's enz..

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2009, 16:44

daarbij aanschaf auto's goedkoop en brandstof ook nog steeds...daar bespaar je op jaarbasis aardig wat euro's mee (wat je overhoud in verhouding met ons BPM en brandstof)
als je dat weer verdeeld per maand kun je meer besteden :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 10 sep 2009, 16:55

Niall schreef::mrgreen:

Processed food is de engelse verzamelnaam voor bv kant en klaar maaltijden of diepvries pizza's enz..

Ja, dat snap ik, maar ik was reeds een paar stappen verder..................snapt u? :mrgreen:

Niall

Bericht door Niall » 10 sep 2009, 16:57

romo schreef:
Niall schreef::mrgreen:

Ja, dat snap ik, maar ik was reeds een paar stappen verder..................snapt u? :mrgreen:

Ik snap het nu :hammer:

Tom

Bericht door Tom » 13 sep 2009, 12:19

http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... t-ontzien/" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels

Bericht door Niels » 13 sep 2009, 13:48

duifjes.com schreef:Die prijzen die je noemt...... :shocking: hoe doen in godsnaam die mensen dat dan???? Zag vorige week nog een docu over de nieuwe groentemannen in NY die goedkoop kunnen aanbieden ipv fastfood want fastfood kost daar niets 99cent voor een hamburger ed......is het zo'n verschil in het land dan?
Het probleem is:

a) men eet nagenoeg alleen maar buiten de deur
b) fastfood als normaal eten wordt gezien waar wij het beschouwen als minder gezond
c) fastfood restaurants overal beschikbaar zijn terwijl normaal eten nauwelijks te vinden is....

Mensen beginnen al met een ontbijt bij de Mc D. :bag:

Overigens viel de prijs van fastfood (en veel meer dingen) in de US mij tegen. Rondje Mc kost daar gewoon 22 USD als we hetzelfde nemen als hier en hier 15 EUR moeten betalen. Hoe mensen dat allemaal betalen, ik zou het niet weten.....

Wat me trouwens ook opviel is dat enorm veel Chinese mensen een soort van vakantie werk doen. Echt enorm veel :hmmm:

romo

Bericht door romo » 13 sep 2009, 13:54

Leuk stukje.................................ik maak vast een bruggetje naar komende dinsdag...................Prinsjesdag.................

Wat staat ons te wachten na het reeds voortijdig uitlekken van de stukken?

1 Langer doorwerken, AOW vanaf 67 jaar

2 Bevriezen van de huidige AOW uitkering ( reeds eerder gedaan bij de crisis van begin jaren 80)

3 Afschaffen (partiëel) van de hypotheekrente aftrek

4 Verhogen van diverse belastingen/accijnzen/taxen

5 Bevriezen van de studiebeurs

Niels

Bericht door Niels » 13 sep 2009, 13:57

6) Snijden in persooneelskosten in sectoren die al maximaal uitgekleed zijn zoals in de zorg e.d. :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 13 sep 2009, 15:06

En het zijn allemaal weer maatregelen waarmee ze de belastingbetaler straffen. Als ze nou eens in hun eigen heilige huisjes gingen snijden, zoals ontwikkelingshulp, koningshuis, gigantisch ambtenarenapparaat en peperdure missies zoals Afghanistan...

Miljarden naar de banken, iets waar wij niet bijsterveel aan hebben gehad maar 'wij' mogen het gevolg ervan, een giga begrotingstekort, wel weer voor 100% ophoesten.

romo

Bericht door romo » 13 sep 2009, 15:48

Exact, ik denk even aan begin jaren `80, zelfde verhaal........................bezuinigen en nog eens bezuinigen, ik ben er mee groot geworden zo ongeveer..................

Nu trek ik de lijn even door naar prive;

Iedereen weet toch dat je niet meer kan uitgeven dan dat er binnenkomt....sterker je geeft minder uit zodat je wat extra hebt als dat in onoverkomelijke momenten noodzakelijk is ( lees; sparen in de tijd, helpt je later uit de nood) en iedereen weet ook dat die momenten niet te vermijden zijn.
Dus je doet je best, je werkt hard en leeft bescheiden en niet boven je stand.................

Waarom kan de overheid met een voorbeeld functie pur sang, met de mond vol over waarden en normen dit nu niet simpelweg voor elkaar krijgen?.....................

Waarom moet de de netjes oppassende burger dit wanbeleid weer gaan financieren? Je wordt idd niet alleen gestraft, je wordt gewoon voor de gek gehouden.................

SteV6

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 16:00

Heel simpel, omdat het geen eigen geld is ... Tekorten worden altijd aangevuld met extra belastingmaatregelen :evil:

romo

Bericht door romo » 13 sep 2009, 16:05

SteV6 schreef:Heel simpel, omdat het geen eigen geld is ... Tekorten worden altijd aangevuld met extra belastingmaatregelen :evil:

Het moet duidelijk worden, dat de bevolking/belastingplichtige geen melkkoe kan zijn waarmee even met een knopdruk meer uitgeperst kan worden ( zo ging en gaat het nog steeds natuurlijk, maar hoe lang zal dit nog geaccepteerd worden?)

Daarom moet de politiek meer afgerekend (kunnen) worden op slecht rentmeesterschap....................en dan bedoel ik niet alleen middels verkiezingen.......

Het is zo makkelijk, geld uitgeven van iemand anders.......................

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 13 sep 2009, 16:24

Niall schreef:
Die heb je in Nederland ook. De rabobank in Spijkenisse heeft zo'n punt, voor de rest ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Niet dat ik er wat aan heb met RHD :banaan:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 14 sep 2009, 19:43

Net op RTL4, een reportage over het declaratiegedrag (bonnetjes inleveren) van ambtenaren en openbare bestuurders. Het is werkelijk bij de beesten af, werkelijk alles en iedereen rooft en steelt uit de ruif. Niemand die hen corrigeert ook want alles en iedereen doet eraan mee. Ter Horst zou onderzoek instellen maar alsof we daar vertrouwen in hebben...

De hebzucht en inhaligheid regeert. Zelfs onze bestuurders, die geacht worden het goede voorbeeld te geven (naïeve gedachte wellicht maar toch...) graaien en stelen erop los. Dezelfde personen die de banken moeten corrigeren met hun bonuscultuur zijn zelf even fout en corrupt. Want corruptie, dat is het.

Het is niets anders dan diefstal van ons geld. Een cassiere bij de AH die een tientje jat kan rekenen op ontslag en gerechtelijke stappen, ambtenaren die duizenden euro's roven komen er ongestraft mee weg.

En Obama die nu preekt dat we niet teruggaan naar het oude graaigedrag... mooi gesproken vriend maar de mens is onverbetelijk en inhalig. Bijna iedereen die kan graait en steelt erop los en ze houden elkaar de hand boven het hoofd.

Het is triest gesteld met de moraal en ik zie het ook niet goedkomen. Er gaat niets maar dan ook niets verbeteren.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2009, 19:56

heb het ook gezien wouter....erg triest, ja ik heb wel eens in men verleden mensen gehoord die dat deden en eigenlijk nooit zo bij stilgestaan...omdat het "ons" niet leek te raken, echter nu valt op op zo'n grote schaal het gebeurt die mensen mogen zich echt schamen als ze daar mee doorgaan...immers vele mensen in nood met weinig geld die in schulden komen en niks kunnen declareren terwijl zij die al redelijk wat geld krijgen/verdienen ook nog eens daar naast declareren als een gek...
zelfs de minister van onderwijs? hoorde ik laatst, der was te veel geld naar sommige scholen/universiteiten gegaan en andere te weinig van het te besteden bedrag...
toen vroegen ze hem, ga je dat teveel betaalde terug vragen? nee dat deed ie niet echter de te weinig betaalde scholen kregen aanvulling op dat waar ze recht op hadden...dat extra geld komt weer boven op de lasten van de burger...ze wimpelen miljoenen weg en halen er hun neus over op...soryy en oke?
terwijl van die miljoenen duizenden mensen die het echt zouden kunnen gebruiken blij mee gemaakt konden worden, en vergeet die grote groep niet, ze worden wel eens de onderkant genoemd van....maar dus wel de basis voor het meeste wat daar boven zit, keep those happy en graai niet zoveel daarboven :hammer: :mrgreen:

Plaats reactie