Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%

Totaal aantal stemmen: 149

Rebel

Bericht door Rebel » 16 sep 2007, 18:04

romo schreef:Om even alles in perspectief te plaatsen;

[img:450:195]http://img523.imageshack.us/img523/5913 ... 20rwb2.jpg[/img]

Hoelang heb je daarop gesjopt? Vakwerk !

Joop

Bericht door Joop » 17 sep 2007, 00:03

:lol: :lol:

Joop

Bericht door Joop » 17 sep 2007, 00:04

In het zwart ziet de E92 M3 er trouwens ook niet verkeerd uit.

Maar Silverstone zal toch mijn favoriete kleur blijven.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 sep 2007, 16:52

Dat interieur is perfect. Rood leer, rood in deuren en zwarte leren interieurlijsten: briljant :)

Buitenkant is ook niet verkeerd, zwart. Liever wit, maar toch.

Velgen ook perfect.

Mooie vent :)

Hielke vertel eens wat meer man !

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 sep 2007, 19:16

Ja heren, vertel eens even........................................

Hielke

Bericht door Hielke » 17 sep 2007, 19:37

Ja, wat moet ik zeggen. Er valt bitter weinig te vertellen eigenlijk. Niks sneuers en saaiers dan stilstaande auto's.

Die auto (wit) stond in de garage in de kartbaan van Andre. Stond nog niet op kenteken. Was maar goed dat ie wit was want de horden die erlangs trokken fapten als 15 jarigen die net uit de disco kwamen :lol:

Niet een mooie kleur dat witte. Gelukkig was het interieur gewoon zwart anders hadden ze direct de rode lampen bij de ingang van de baan wel kunnen ontsteken.

Tsja, dat was het eigenlijk. Een stilstaande witte M3. Met een beetje geluk kun je 'm woensdagmiddag op Zandvoort tegenkomen.

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2007, 00:40

Ik vond het leuk om hem te zien, hoewel het een beetje lastig is om alle lijnen goed in je op te nemen als je er vlak met je snuffert opzit. Best een stoere auto om zo te zien, je ziet de extra optische speierballen tov de standaard coupe er wel vanaf. Belangrijkste indruk; technologiedrager.. zo vol met de nieuwste techniek en electronica snufjes dat het gewoon indruk maakt.

Stoelen bieden voor mijn gevoel minder steun dan die in de e46. Zitting is iets te smal en ik zit "minder" klem tussen de wangen, maar deze kun je vast weer aanpassen door ze op te pompen.

Geluid is typisch V8 met een M saus er overheen. Niet mooier dan van de e46 M3, maar zeker een heel stoer geluid.

Niet direct mijn auto, maar ik denk wel dat diegene die er 1 koopt of heeft gekocht er heel veel plezier van zal hebben.

De prijs van 122000 euro zag ik er niet echt vanaf.

Wel opvallend dat er een aantal mensen heel positief over de e46 spraken tov de e92. Maar waren uitsluitend subjectieve meningen uiteraard.

Als M verdiend ie wel een dikke kans om zich te bewijzen de komende jaren..

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 sep 2007, 00:41

Heeft Andre er wel mee gereden >? aangezien dat ding in zijn garage stond ?

Andre

Bericht door Andre » 18 sep 2007, 00:53

Nee andre heeft er nog niet mee gereden. Kenteken is er niet en ik kon hem wel voorzichtig op groene platen naar de dealer terug rijden maar doe het liever niet. Ik zal er vast wel een keer mee rijden. Geen haast.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 sep 2007, 00:54

ooh okee ..

Verkoper kwam hem even laten zien zegmaar.

Wat vond je ervan .. issie er woensdag bij ?

Andre

Bericht door Andre » 18 sep 2007, 01:07

misschien komt ie even langs.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 sep 2007, 07:59

Ook wel aardig;

Top Gear: Sadly for the others, the M3 exists. Damn you, BMW

--------------------------------------------------------------------------------

In the October issue of Top Gear Magazine the new M3 is taken to the Isle of Man along with the following driver’s cars:

Audi R8
Ariel Atom
Caparo T1
Renault Megane R26
Ford GT
Jaguar XKR
Aston Martin Vantage
Lamborghini Murcielago LP640
Ferrari 599
Porsche 911 GT3.

Pretty stiff competition and the different reporters have varied views of the cars.

Sorry, I have no scans and there's not much in terms of performance figures besides the usual but here’s some words on the M3:

Matt Master: What needs highlighting is just how real-world this car is. Everything else we took to the Isle of Man was in some significant way flawed, even Jeremy’s beloved R8 that neither Bill nor I could change gear in comfortably because the clutch travel is hampered. But the BMW is perfect in every respect. Good looking and respectable with the Wanker Factor set low, easily the most usable with four seats, big boot and comfortable ride, and, of course, at any given time or place, astonishingly fast.

Paul Horrell: Yes, the Jag is a mighty GT. And when I was following it in the GT3, the Porsche couldn’t reel it in on a straight. That’s proper all-round talent, though naturally not as rounded as the awesome M3. When you lean it into a bend it gives you usefully more sensation of the road than the old one did. Yet when you’re not flat-out, it’s more refined. How did they manage that? Brilliant. Oh, and the V8 isn’t just about 8k-plus mania. It’s got torque too. I don’t think any other car here gives you so much exotic engineering for every pound sterling. It’s not just a souped-up 3-series – it’s truly fit to touch the hem of any car here, including Ferrari’s.

Matt Master: The M3 is the car I have to end up championing, even with money no object. Beset by image problems as it doubtless will be, and less desirable as it doubtless is against the big guns here, it’d be the car I’d most happily live with, share experience with, fall back on in a crisis, ravage in a rash moment. It’s not perfect, and it’s certainly not the car I most want, but it’s the car that’d let me sleep deepest at night.

Pat Devereux: Was I the only person not to get on with the M3? It’s got tons of power but you’ve really got to thrash it far more than you should have to in a car with a 4.0-litre V8. Actually, it’s not just the engine that has masochistic tendencies. The whole car gets a bit sulky if it’s not being bent sideways into a corner. We all like a car that likes to be thrashed, but I also want one that works with me when there isn’t the space to do so sanely. The M3 doesn’t do that. You dance its tune, or dance alone.

romo

Bericht door romo » 18 sep 2007, 11:30

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 sep 2007, 11:41

mooi filmje. hart zeg"t:GT3, portemonee zegt nog geen M3. LOL :P

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2007, 11:46

weer helemaal goed Romo, leuk filmpje, het Hart/gevoel zegt Porsche en verstand BMW follow your heart 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 sep 2007, 11:46

Rico v Velzen schreef:Ik vond het leuk om hem te zien, hoewel het een beetje lastig is om alle lijnen goed in je op te nemen als je er vlak met je snuffert opzit. Best een stoere auto om zo te zien, je ziet de extra optische speierballen tov de standaard coupe er wel vanaf. Belangrijkste indruk; technologiedrager.. zo vol met de nieuwste techniek en electronica snufjes dat het gewoon indruk maakt.

Stoelen bieden voor mijn gevoel minder steun dan die in de e46. Zitting is iets te smal en ik zit "minder" klem tussen de wangen, maar deze kun je vast weer aanpassen door ze op te pompen.

Geluid is typisch V8 met een M saus er overheen. Niet mooier dan van de e46 M3, maar zeker een heel stoer geluid.

Niet direct mijn auto, maar ik denk wel dat diegene die er 1 koopt of heeft gekocht er heel veel plezier van zal hebben.

Wel opvallend dat er een aantal mensen heel positief over de e46 spraken tov de e92. Maar waren uitsluitend subjectieve meningen uiteraard.

Nog foto's gemaakt ??

Andre

Bericht door Andre » 18 sep 2007, 12:16

Tja als je dan de GT3 ziet met die mooie kuip stoelen alcantara stuur prachtige handling dan zou dat de auto voor mij zijn. Maar ja dagelijks kan je niks met zo n ding. Daar is de M3 weer heel sterk.

M3 is gewoon mooie compromis.

Wel mooi om te zien wat gewicht en tractie doet van de GT3 en dat met een 6 cil. Prachtig.

Uiteindelijk heb je helemaal geen 8 cil nodig als je maar zorgt dat een auto geen 1655kg weegt.

Je moet eigenlijk met je m3 naar het circuit rijden om daar in je GT3 te stappen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2007, 12:25

Andre schreef: Uiteindelijk heb je helemaal geen 8 cil nodig als je maar zorgt dat een auto geen 1655kg weegt.

Je moet eigenlijk met je m3 naar het circuit rijden om daar in je GT3 te stappen.
Kan ik me goed in vinden 8) althans dat lijkt me wel wat, lekker luxe :P
nu eerst nog ff de Jackpot winnen :idea:

RVV

Bericht door RVV » 18 sep 2007, 12:30

Sander Spoolder schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik vond het leuk om hem te zien, hoewel het een beetje lastig is om alle lijnen goed in je op te nemen als je er vlak met je snuffert opzit. Best een stoere auto om zo te zien, je ziet de extra optische speierballen tov de standaard coupe er wel vanaf. Belangrijkste indruk; technologiedrager.. zo vol met de nieuwste techniek en electronica snufjes dat het gewoon indruk maakt.

Nog foto's gemaakt ??
Nee geen foto's, de ruimte was te klein en zoals al geschreven komt de eigenaar waarschijnlijk woensdag op Zandvoort, daar lopen allemaal toppers rond op fotografie gebied, dan ga ik niet kutten met mijn GSM camera.

Tom

Bericht door Tom » 19 sep 2007, 13:24

Ik zou em in rood bestellen denk ik!

Christoph

Bericht door Christoph » 19 sep 2007, 13:28

http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=103731

Hier staan ook nogal wat mooie foto's.

En idd rood of wit...

Sander S.

Bericht door Sander S. » 19 sep 2007, 13:29

Christoph schreef:http://www.m5board.com/vbulletin/showth ... p?t=103731

Hier staan ook nogal wat mooie foto's.

En idd rood of wit...
of geel!!!

Staat super met een carbon/zwart dak :P

Sander S.

Bericht door Sander S. » 19 sep 2007, 13:32

die filthy monky heeft dus een M3, M5 én een m6 8)

Christoph

Bericht door Christoph » 19 sep 2007, 13:40

Sander Spoolder schreef:die filthy monky heeft dus een M3, M5 én een m6 8)
Nee die M5 en M6 heeft hij toch verkocht?

Een E92 dakar geel laten spuiten :roll: De dealer ziet je al komen :D

Tom, kan jij niet eens een E92 dakar geel photoshoppen ? ;)
Laatst gewijzigd door Christoph op 19 sep 2007, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten