De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hielke

Re: De EU

Bericht door Hielke » 27 jul 2016, 11:04

Robin schreef:
romo schreef:Je zou toch wensen dat Obama, in`s lands en `s werelds belang, nog even POTUS mocht blijven........
+1000

terwijl ik geen Obama fan per sé ben. Dit wordt niks, Trump is een megalomane egotripper en Hillary nog veel en veel erger. En nog veel erger dan dat.
In hoeverre heeft Obama de groei van moslimterrorisme in de afgelopen 7 jaar kunnen afremmen? Of het uiteenvallen van relatief stabiele moslim staten tijden de arabische lente? Of de economische en oorlogsvlucht van islamieten naar het Westen? Ik heb alleen maar inactiviteit van Amerika jegens die regio gezien. En daar zijn we hier niet beter van geworden.

Hillary zie ik niet met oplossingen komen. Trump wel. Of we met zijn methoden blij moeten zijn is een ander verhaal. Maar op termijn, als de terreur zich blijft verergeren, is alles beter dan de slapjanussen Merkel en Hollande.

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2016, 11:19

http://speld.nl/2016/07/27/aanslag-soma ... l-ver-weg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 11:30

Hielke schreef:
Robin schreef:
romo schreef:Je zou toch wensen dat Obama, in`s lands en `s werelds belang, nog even POTUS mocht blijven........
+1000

terwijl ik geen Obama fan per sé ben. Dit wordt niks, Trump is een megalomane egotripper en Hillary nog veel en veel erger. En nog veel erger dan dat.
In hoeverre heeft Obama de groei van moslimterrorisme in de afgelopen 7 jaar kunnen afremmen? Of het uiteenvallen van relatief stabiele moslim staten tijden de arabische lente? Of de economische en oorlogsvlucht van islamieten naar het Westen? Ik heb alleen maar inactiviteit van Amerika jegens die regio gezien. En daar zijn we hier niet beter van geworden.

Hillary zie ik niet met oplossingen komen. Trump wel. Of we met zijn methoden blij moeten zijn is een ander verhaal. Maar op termijn, als de terreur zich blijft verergeren, is alles beter dan de slapjanussen Merkel en Hollande.
Trump(en Wilders hier) zijn in mijn ogen een paardemiddel. Hoe sterk werkt 't en wat zijn de side effects...

:hmmm:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jul 2016, 11:50

Zou goed kunnen Robin. Ik denk ook in die richting. Niet dat we die weg niet zouden moeten volgen, we zijn zo in politieke correctheid doorgeslagen dat er niet langer in zinnige en werkzame oplossingen gedacht mag worden.

Maar wat dan? Doormodderen met de vrienden van Mohammed totdat de bom helemaal barst, mensen een tweede Hitler laten roepen en de treinen weer naar het Oosten laten rijden? Want een tegenreactie gaat er komen.

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 12:20

Een kniesoor die hier wat van durft te zeggen: Zit gewoon in hun cultuurtje. Net als AL hun buren. Moeten we maar aan wennen hoor. In de EU ermee. Lieve mensen zijn 't. EN voordelig vakantieland:met actie op de koop toe:- )
http://www.nu.nl/buitenland/4298981/tur ... isten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zal mij benieuwen wat Koenders en al die échte kerels daar in Den Haag hier nu weer op te zeggen hebben....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jul 2016, 15:36

Hielke schreef:
Robin schreef:
+1000

Inactiviteit??

De Arabische Lente is bij uitstek een vb van een overactieve Amerikaanse geheime dienst, duidelijk extrinsiek gefaciliteerd, die lente is echt niet intrinsiek georganiseerd, dat dat vluchtelingen oplevert en de de EU destabiliseert is echt in het voordeel van de US. Dat we er uiteraard niet beter van worden is uiteraard van te voren bedacht, destabilisatie is strategie en doel.

Oekraïne, Libië, Algerije, Tunesië, Egypte, Irak, Syrië, Libanon, Iran, allemaal landen waar de Amerikaanse tentakels reiken. Met maar 1 doel, het veilig stellen van de Amerikaanse belangen (olie) en suprematie (Strategisch).

Nu is Obama maar een pupet on a string, net als alle voorgaande en na komende presidenten. Killary :tooth: , zoals ik haar genoemd zag, is uiteraard een deel van , wat heet zij "IS" het establishment, daarbij is het a manwife on a mission, gedreven door eerzucht en wraakgevoelens. Zij wil het uiteraard beter doen dan haar "meetlat" Cigar Bil, het huwelijk is schone schijn natuurlijk, dus we krijgen een haatdragend vol met wrok zittend, haar op de tanden manwife aan de rode knop, nou ik hoop dat die kelk aan ons voorbij gaat.

Dan Trump, als die het wordt, wat niet onmogelijk is, en hij wijkt te veel van de gebaande paden ( bepaald door het establishment, olie, wapen industrie) dan gaat ie er knetterhard aan, dat wordt een kort presidentschap.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jul 2016, 17:18

Ander, zeer denkbaar, scenario:

Mocht Trump het worden, en eigendraads zijn ding doen, dan hebben we in no time een false flag operatie uitgevoerd door de geheime diensten onder het het adagium "not need to know basis" waarbij de president precies dat gaat doen wat de diensten willen dat ie gaat doen.

Kortom; het is snel business as usual.......

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2016, 17:42

denk het ook, als er grotere 'machten' achter zitten kunnen ze het zo bijsturen naar gelieven wellicht...
en na een half jaar of jaar is het grote gros het al bijna weer 'vergeten' life as usual zeg maar, dat weten ze ook.
dan nog een beetje valse info de lucht in sturen om het lekker verwarrend te maken en of alternatieve media voor joker oid te zetten en de burger weet niet meer wat ze nou moeten geloven.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jul 2016, 21:39

Romo,

dus als het in de laatste 7 jaar goed is gegaan dan is dat de verdienste van Obama, en is het verkeerd gegaan dan is het de schuld van Amerika. Zo werkt het volgens mij niet.

Trump, Wilders, Le Pen, Deutsche alternative, het zijn logische tegenreacties.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2016, 21:44

nog ff buiten de EU en wat US aangaat want Killary zal het moeten worden, althans ze sturen allemaal mee zo lijkt het, zelfs Obama en zijn vrouw worden ingezet.

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 27 jul 2016, 21:54

Hielke schreef:Romo,

dus als het in de laatste 7 jaar goed is gegaan dan is dat de verdienste van Obama, en is het verkeerd gegaan dan is het de schuld van Amerika. Zo werkt het volgens mij niet.

Trump, Wilders, Le Pen, Deutsche alternative, het zijn logische tegenreacties.
Dat heb ik niet gezegd nog bedoeld.

Er is niks goed gegaan in de VS onder Obama, nou ja, wellicht Obama Care, maar dat was het ook wel zo`n beetje. Het beleid is niets gewijzigd tov Bush daarvoor en Clinton daarvoor. Das ook logisch want een president heeft maar beperkte macht om het beleid te wijzigen, daar spelen anderen, zoals genoemd, de eerste viool.

Hillary gaat daar niks aan veranderen, en Trump als tegenreactie, hoe logisch en begrijpelijk ook, ook niet. Ik heb duidelijk geschetst wat de 2 te verwachten scenario`s zijn als Trump het wordt en zijn ding gaat doordrukken.

Obama heeft mijn voorkeur omdat die de meeste diplomatieke skills heeft IMHO, we hebben en geen haatdragend, I will show the world, gefrustreerd, egocentrisch, manwife nodig, en ook geen Trumpet die veel wol heeft maar weinig inhoud. Daarom pleit ik voor nogmaals Obama, wetende dat dit niet kan na 2 termijnen van 4 jaar. Het is de minst slechte keuze. (dus niet dat Obama zo goed was, zeker niet)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2016, 22:07

schijnbaar is er een zieke weg zodat Obama toch zou kunnen blijven, althans ergens eens gehoord...
dan moet er een staat van iets zijn oorlog oid of andere ernstige zaken waar de US in betrokken is.

Obama is opzich een goede spreker, maar dat is Rutte ook, enough said ;-)

er zitten schijnbaar andere mensen oid aan de touwtjes te trekken, Trump zou wellicht wel goed zijn voor vriendschap met Rusland, schijnbaar kunnen die 2 elkaar wel goed vinden...

wat de US momenteel en eigenlijk al heel lang doet, dat opbouwen langs de grens van Rusland wat tegen vele eerder gemaakte afspraken in gaat, is helemaal niet goed en ook niet goed te praten...

ze vragen gewoon om iets en zal wellicht op den duur ook gebeuren en zitten wij daar dan ook mee...

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 22:11

Mijn lieftallige relatief milde vrouw( Colombiaans Nederlands)zei vanavond,toen we t hadden over het terrorisme wat de EU ten deel valt de laatste maanden en nu de paus die uitspraken doet( m'n vrouw is niet kerkgaand beetje rk) : kunnen ze de boel daar in het midden oosten niet gewoon platbombarderen dan zijn we ook klaar!

Ik moest even een traantje wegplinken: hoe vaak kun je t met je vrouw eens zijn?;)

romo

Bericht door romo » 27 jul 2016, 22:16

Robin schreef:Mijn lieftallige relatief milde vrouw( Colombiaans Nederlands)zei vanavond,toen we t hadden over het terrorisme wat de EU ten deel valt de laatste maanden en nu de paus die uitspraken doet( m'n vrouw is niet kerkgaand beetje rk) : kunnen ze de boel daar in het midden oosten niet gewoon platbombarderen dan zijn we ook klaar!

Ik moest even een traantje wegplinken: hoe vaak kun je t met je vrouw eens zijn?;)

Lees nog even na wat de Paus heeft gezegd.

Het is oorlog, maar niet een oorlog tussen geloven, maar wel om macht, geld, grondstoffen.

Het terrorisme (IS) wordt gefaciliteerd, zowel financieel, materieel, wapens door vul maar in......divide et imperia was het toch? Nou dit is hoe het praktisch wordt toegepast, Machiavelli kan d`r nog een puntje aan zuigen.

Voor de rest; Panem et Circences

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2016, 22:17

nog ff over Obama, stukje daarover gevonden, of het klopt?
Despite the 22nd Amendment, it is possible for Obama to stay in office. Obama has signed more executive orders than any other American president in history. One of those is Executive Order 13603, which he signed on March 16, 2012. EO 13603 also goes by the National Defense Resources Preparedness Order. it gives the President power over many things in case of an emergency. For example, if there is an earthquake, the president would have the power to decide how much food people could buy and be given power over civil transport and the military.

Under Executive Order 13603, Barack Obama can also stay in office as President of the United States if an emergency occurs. If Obama declares martial law in the event of an emergency, then he can stay in office as long as he wishes.

Under martial law no election is needed, and political power is handed over to the executive branch and the military, rather than being shared among a balance of the legislative, executive, and judicial branches as laid out in the Constitution.
meer>

http://theolivebranchreport.com/can-oba ... nd-beyond/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 22:20

En voordat we beginnen over onschuldige slachtoffers : dooddoener: die hebben we hier ook... en ook twee zware wereldoorlogen achter de rug, waar we als west europeanen door hard werken door onze voorouders ook nog profijt van hebben. Dat moet nooit en te nimmer te grabbel worden gegooid aan de islam in EU.

Romo ja klopt, maar de paus is n milde gek . Voor miljarden is t religie (en politiek)

Men kan lullen wat men wil: cultuur is cultuur en aanpassen hier. En anders wegwezen. Kortom wegwezen;)

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 22:24

Buiten dat heeft niemand hier toegang tot hoe het echt zit( IS gefaciliteerd door USA etc??)
En dan krijgen we weer documenten voorgeschoteld dat dat zo is:
Nato /eu/USA kern van al het kwaad en list en bedrog...
Neem even n aspirientje en denk even na asjeblieft,want hersenspoelen is zo 1958;)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 27 jul 2016, 22:32

De Paus heeft idd gelijk, het is geen oorlog tussen geloven. De wereld gaat met een noodgang op een clash af tussen inmiddels verrijkte, let op niet perfecte, culturen met hoofdzakelijk een oorspronkelijke christelijke basis en een hopeloos inferieure, niet allemaal even hopeloze, culturen met hoofdzakelijk een islamitische oorsprong. Waar te veel kerkelijke stromingen eeuwen geleden macht uitoefenden door middel van een beestachtige interpretatie van het christelijk geloof worden we nu geconfronteerd met te veel islamitische stromingen die macht uitoefenen door middel van een beestachtige interpretatie van de koran en nog wat van die geschriften. Het gaat om macht, niets anders. Nou maakt het mij geen reet uit of jij of ik nu wordt opgeblazen, platgereden of onthoofd obv een interpretatie van een sprookje, macht of bizarre voorkeur van een meute zwakzinnigen, ik wil dat ze opgeruimd worden. Als het stil is en weer een beetje overzichtelijk gaan de studiebollen er maar een paar eeuwen over discussiëren hoe het toch kwam. We discussiëren nu al 30 jaar, en doen, ben ik bang, te weinig.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 27 jul 2016, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2016, 22:33

Verder: dik 500 jaar terug had Christofoor Columbus de moed durf en beleving om de tocht te maken. Dat hij stuitte (indirect)op n stel canibaliserende inboorlingen wordt amper verteld: Cc id de vermenselijking ban onderdrukking en kolonisatie .Google maya Azteken etc.

Kortom de EU heeft t weer fout gedaan al >500jaar terug ; we hadden met onze musketten in de aanslag moeten wachten totdat Afrika en Amerika hier kwamen huishouden. Dan waren wij gevrijwaard van alles...

Natuurlijk niet: wij waren fris fruitig en ondernemend : denkt men nou echt dat als een Afrikaan of een Amerikaan/ indiaan in dat tijdsgewricht vredelievend was geweest tov een nieuw continent? Dream on..

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2016, 22:57

idd, veel stammen oorlogen ook, moorden complete dorpen uit, zit er nog steeds wel in in landen ala Africa

Robin

Bericht door Robin » 28 jul 2016, 09:26

De mensheid is van nature slecht(of goed hoe je 't bekijkt), of 't nou een Indianenstam, wat Afrikaanse inboorlingen , een Aziatische tribe, 'n stel Joden of wij EU /VOC/kolonisten zijn.

De enige juisten zijn natuurlijk de Moslims, met hoofdletter M, gevolgd door Noord Koreanen op 2 en daarna een man als Maduro in Venezuela bijvoorbeeld. Runner Up en net niet in de top 3 de gebr. Castro op dat mooie eilandje. Putin en Obama kwamen beide bijna in aanmerking voor de Nobelprijs voor de Vrede...

En wij moeten het boetekleed aantrekken, wij Westerlingen, wij, WIJ zijn de schuld van zo ongeveer alles.
Dat je 't even weet om half tien 's ochtends...

:coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2016, 10:00

:mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jul 2016, 11:26

Je vraagt je bijna af hoe denkbeelden over 'anderen' worden ingeprogrammeerd en versterkt in een mens.

Robin

Bericht door Robin » 28 jul 2016, 11:54

Ik had laatst ook bijna de Staatsloterij gewonnen.
En bijna een F12 gekocht.
Maar door die aanslagen heb ik eerst m'n belastingen maar betaald....

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 28 jul 2016, 13:57

De westerse media doet vooral uitgebreid verslag van de war on terror in Europa. Maar ze laten de westerse kant niet zien.

Bijvoorbeeld als er een vermeend terrorist in Pakistan zit dan word het huis even opgeblazen dmv een drone strike. Schuif je maar genoeg geld aan de lokale regering dan laten ze het ook gewoon toe. Maar het gebeurd regelmatig dat Intel er iets naast zat en dat ze gewoon een huis met onschuldige burgers platgooien. Met dat soort methoden kan je er vroeg of laat op wachten dat je bevolkingsgroepen tegen je krijgt.

De USA heeft in Vietnam al geleerd dat je een vijand met een andere ideologie niet in zijn eigen land verslaan kan tenzij je ze tot aan de allerlaatste uitmoord. Idem met Rusland in Afghanistan. Vandaar liever een drone strike, op afstand, uit het zicht, weg van de media.

Als je zo bezig bent is het natuurlijk wachten op een tegenreactie. Aangezien je iets makkelijker in Europa komt als in de VS worden wij met de rekening gepresenteerd.

Die aanslagen in de EU komen de VS prima uit. Zo kunnen ze namelijk de war on terror machine gewoon laten draaien en blijven ze zelf buiten schot. Er zijn ontzettende bedragen gemoeid met die war on terror. Aan beide zijden overigens.

Plaats reactie