F1 Seizoen 2020
-
OnlineWJ
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Vrije training rijden ze vaak met een andere motor.
Nog een keer naar buiten in Q1 is misschien angst voor 'track evolution', en de top rijd daar toch nog niet met de motor vol open.
Nog een keer naar buiten in Q1 is misschien angst voor 'track evolution', en de top rijd daar toch nog niet met de motor vol open.
-
Hoewel ze de settings van ICE en MGU's afzonderlijk kunnen instellen vallen die wel onder de motorsettings. Zo mag er per ronde 2 megajoules aan energie worden teruggewonnen met de MGU's en mag de MGU-K 4 megajoules per ronde terugleveren (2:1 ratio). Dat betekend dat ze strategisch met die energie moeten omgaan tijdens de race. Dus heel grofweg 2 ronden opladen en dan een ronde extra vermogen (met allerlei verhoudingen tussen opladen en ontladen ertussenin). In de quali staat hij dus op max vermogen afgifte.Luco schreef: 14 aug 2020, 08:42 motorsettings hebben toch niks met het regenereren en gebruik van de electramotor te maken, die werken bij elke motormapping.
Edit: Ik begrijp uit het filmpje dat Hielke gelinkt heeft dat het puur om de ICE settings gaat, met de rest mogen ze nog gewoon spelen.
Laatst gewijzigd door Forza op 14 aug 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineHielke
Motorbelasting is nauwelijks een issue bij de huidige regels. Vanaf een toerental van 10.500 mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Dus ook bij 13.000 toeren mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Heel inefficiënt om dan in de hoge toeren te rijden. In de video hieronder wordt het in de eerste 8 minuten haarfijn uitgelegd.daNpy schreef: 14 aug 2020, 07:23
Maar de gehele race in quali mode is natuurlijk de eerste paar rondjes leuk maar daarna komen motorbelasting--->brandstofverbruik en banden etc om de hoek kijken natuurlijk. Dat houdt geen F1 auto die '300km' vol.
https://www.youtube.com/watch?v=4nOH0_nuP-Y
Ben heel benieuwd wat Mercedes gaat doen vanaf Spa. Logischerwijze zou je denken dat de partij mode instelling de default instelling (dus ook in race) wordt. De rijder bepaalt dan zelf of ie dat extra vermogen, dat de Mercedes motoren vermeend moeten hebben, wil aanspreken of niet. Stel ze doen het niet, dan laden ze een verdachtmaking op zichzelf, want waarom zou je dat extra vermogen niet op ieder moment kunnen aanspreken. Nou, omdat Mercedes bijvoorbeeld met een extra tankje brandstof rondrijdt (achter de sensoren geplaats natuurlijk) dat ze in één of twee rondjes kwalificatie kunnen aanspreken. Ik noem maar wat. Maar ik hoor ook dat de man in de video hierboven heeft begrepen dat de FIA bang is dat ze niet alles kunnen monitoren en dat door zo'n regelwijziging ze hopen meer controle en een eerlijker speelveld te creëren.
-
Jeutje, wat ligt dat circuit er schraal bij in deze tijd van het jaar zeg. 

- Mari Oh Oh!
Mwah, ik denk eerder dat de motor dat fysiek niet trekt(oververhitting? is sowieso al een dingetje bij Mercedes). En party mode tijdens de race kan je bij elke motor gewoon vergeten volgens mij. Dat worden heel veel uitvallers en een PR-shitshow voor de fabrikant. En volgens mij kan je ook vergeten dat je dat met het pedaal kan managen, tenzij ze een soort kickdown introduceren(met extra weerstand) op (bijvoorbeeld)90% van de pedaal range. Anders weet je zeker dat je het of te vaak of te weinig gebruikt. Maar ik denk dat zo'n twee(/drie?)trapspedaal volgens de regels niet is toegestaan. Anders hadden de teams vast op die manier de extra energy deployment geïmplementeerd ipv een knopje op het stuur.Hielke schreef: 14 aug 2020, 11:00Motorbelasting is nauwelijks een issue bij de huidige regels. Vanaf een toerental van 10.500 mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Dus ook bij 13.000 toeren mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Heel inefficiënt om dan in de hoge toeren te rijden. In de video hieronder wordt het in de eerste 8 minuten haarfijn uitgelegd.daNpy schreef: 14 aug 2020, 07:23
Maar de gehele race in quali mode is natuurlijk de eerste paar rondjes leuk maar daarna komen motorbelasting--->brandstofverbruik en banden etc om de hoek kijken natuurlijk. Dat houdt geen F1 auto die '300km' vol.
Ben heel benieuwd wat Mercedes gaat doen vanaf Spa. Logischerwijze zou je denken dat de partij mode instelling de default instelling (dus ook in race) wordt. De rijder bepaalt dan zelf of ie dat extra vermogen, dat de Mercedes motoren vermeend moeten hebben, wil aanspreken of niet. Stel ze doen het niet, dan laden ze een verdachtmaking op zichzelf, want waarom zou je dat extra vermogen niet op ieder moment kunnen aanspreken. Nou, omdat Mercedes bijvoorbeeld met een extra tankje brandstof rondrijdt (achter de sensoren geplaats natuurlijk) dat ze in één of twee rondjes kwalificatie kunnen aanspreken. Ik noem maar wat. Maar ik hoor ook dat de man in de video hierboven heeft begrepen dat de FIA bang is dat ze niet alles kunnen monitoren en dat door zo'n regelwijziging ze hopen meer controle en een eerlijker speelveld te creëren.
Voorzover ik weet heb je x-budget in elke modus en daarom moet het ook in opdracht van het team(of eigenlijk in overleg met de afgevaardigde van de motorfabrikant) gebeuren. Manage je dat niet goed, heb je geluk dat je in de 4e race je motor heelhoudt in de allerlaagste motorstand.
- Philipoo
Weet niet of dit al uit gereguleerd is, maar elektronisch regelbare turbodruk of een elektronisch regelbaar gaspedaal zou dan inderdaad een optie kunnen zijnMari Oh Oh! schreef: 14 aug 2020, 12:12Mwah, ik denk eerder dat de motor dat fysiek niet trekt(oververhitting? is sowieso al een dingetje bij Mercedes). En party mode tijdens de race kan je bij elke motor gewoon vergeten volgens mij. Dat worden heel veel uitvallers en een PR-shitshow voor de fabrikant. En volgens mij kan je ook vergeten dat je dat met het pedaal kan managen, tenzij ze een soort kickdown introduceren(met extra weerstand) op (bijvoorbeeld)90% van de pedaal range. Anders weet je zeker dat je het of te vaak of te weinig gebruikt. Maar ik denk dat zo'n twee(/drie?)trapspedaal volgens de regels niet is toegestaan. Anders hadden de teams vast op die manier de extra energy deployment geïmplementeerd ipv een knopje op het stuurHielke schreef: 14 aug 2020, 11:00Motorbelasting is nauwelijks een issue bij de huidige regels. Vanaf een toerental van 10.500 mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Dus ook bij 13.000 toeren mag er niet meer dan 100 kg brandstof per uur worden ingespoten. Heel inefficiënt om dan in de hoge toeren te rijden. In de video hieronder wordt het in de eerste 8 minuten haarfijn uitgelegd.daNpy schreef: 14 aug 2020, 07:23
-
Zal wel als driver aid gezien worden, mag niet.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Racepace van Max is .25 sec per ronde sneller dan Mercedes op de medium band. Tenminste dat is wat werd afgeleid uit FP2. Over één rondje is Mercedes oppermachtig. Dus P3 voor Max en dan morgen knallen. 

-
OnlineHielke
Lekker scherp Ocon.
-
OnlineLuco
-
In de laatste minuut van FP3, daar zal z'n team ook blij mee zijn. 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Rare actie.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Sta er niet vreemd van te kijken als Magnussen dat expres deed, blijft een beetje een rare druif.

-
OnlineWJ
Fout van Ocon, domme actie van Magnussen.
Ocon had gewoon de race lijn moeten volgen, klaar.
Dat Magnussen er eerst voorbij gaat en dan gaat afremmen is vreemd/dom/etc, maar ook de fout van de engineer van Ocon want die zei dat Magnussen op een snelle ronde zat, en dat was niet zo.
Ocon had gewoon de race lijn moeten volgen, klaar.
Dat Magnussen er eerst voorbij gaat en dan gaat afremmen is vreemd/dom/etc, maar ook de fout van de engineer van Ocon want die zei dat Magnussen op een snelle ronde zat, en dat was niet zo.
-
Vorige week viel het me ook al op....
Norris pakt de laatste bocht nooit helemaal wijd, maar komt in het midden van de baan de bocht uit.
Dat kan toch bijna niet sneller zijn?!
Norris pakt de laatste bocht nooit helemaal wijd, maar komt in het midden van de baan de bocht uit.
Dat kan toch bijna niet sneller zijn?!
-
Vettel gaat het einde van het seizoen niet halen.
- EvdP
Albon 8/10 e langzamer, dat is ook niet echt fantastisch
-
OnlineLuco
was maar 2 tienden met lecrepe.
- EvdP
Die viel ook wel tegen idd.
-
Verwacht jij dat ie het seizoen wel af maakt? Vettel is duidelijk zeer teleurgesteld/ongelukkig met de situatie en hij presteert niks. Kan met de auto te maken hebben, maar ik verwacht dat ie de handdoek gooit voor het einde vh seizoen.
-
OnlineLuco
ik denk dat hij de handdoek niet gaat gooien.
- Mari Oh Oh!
Dat verwacht ik ook niet nee.
- Knot
Ik zou voor 40mln ook gewoon aanwezigheid premie pakken, ik krijg een stuk minder om op kantoor te zitten.
-
OnlineHielke
Voor de sport mogen we hopen van niet.
- Mari Oh Oh!
Ik ben wel benieuwd of ie morgen misschien voordeel weer te halen uit zijn vrije bandenkeuze. Zoveel schelen plek 9 en 11 nou ook weer niet.