
Was gewoon 300-400pk niet genoeg dan eigenlijk ?
Ge-wel-dig!Downforce Dennis schreef: 18 mar 2018, 20:05 Lang geleden dat ik hier nog ben geweest, tijd ontbreekt me echt helemaal![]()
Ik heb een van de eerste GT86's, ding is ergens half 2012 gebouwd. Altijd een heel leuke auto gevonden, maar als je van een M3/M5 komt mis je wel wat poeier natuurlijkIn 2014 besloten om full retard te gaan, Full Blown Motorsport een op maat gemaakte turbo kit laten leveren en voor de motor Mark Verhoeven van EMS tuning onder de arm te nemen. Om een lang verhaal kort te maken duwt de FA20 nu 510 pk op de achterwielen, met 560 Nm koppel. Dat koppel heeft Mark bewust begrenst om extreme krachten op de aandrijflijn te vermijden. De GT86 is, om het zacht uit te drukken, niet overengineered zoals ik dat van mijn Duitse en zelfs Italiaanse auto's gewend ben. Uiteindelijk is er weinig origineel aan de auto overgebleven, op het uiterlijk na dan. Want regel 1 in de bouw van dit project was dat de auto niet van origineel te onderscheiden mocht worden. Ik hou van het underdog-effect zeg maar.
Ondertussen loopt de GTT86 al meer dan 20k km vrolijk rond, zonder noemenswaardige problemen en perfect betrouwbaar. Ik gebruik em wanneer het mij uitkomt dus ook in regen, sneeuw, korte en extreem lange afstanden. Hoogtepunt was een 6000 km road trip vorig jaar, door Oostenrijk, Slovenië en Italië. Geen centje pijn, zelfs geen druppel olie moeten bijvullen.
Het is door al de aanpassingen inmiddels wel een erg scherpe maar ook listige auto geworden, ik leen em dan ook onder geen enkele voorwaarde uit. Wordt eigenlijk ook nooit naar bruikleen gevraagd door mijn vrienden en familie, want iedereen is er eigenlijk gewoon doodsbang van.
Fotocredits gaan trouwens uit naar the one and only Dennis Noten, genomen voor een artikel in een Belgisch autoblad.
![]()
Downforce Dennis schreef: 18 mar 2018, 20:05 Lang geleden dat ik hier nog ben geweest, tijd ontbreekt me echt helemaal![]()
Ik heb een van de eerste GT86's, ding is ergens half 2012 gebouwd. Altijd een heel leuke auto gevonden, maar als je van een M3/M5 komt mis je wel wat poeier natuurlijkIn 2014 besloten om full retard te gaan, Full Blown Motorsport een op maat gemaakte turbo kit laten leveren en voor de motor Mark Verhoeven van EMS tuning onder de arm te nemen. Om een lang verhaal kort te maken duwt de FA20 nu 510 pk op de achterwielen, met 560 Nm koppel. Dat koppel heeft Mark bewust begrenst om extreme krachten op de aandrijflijn te vermijden. De GT86 is, om het zacht uit te drukken, niet overengineered zoals ik dat van mijn Duitse en zelfs Italiaanse auto's gewend ben. Uiteindelijk is er weinig origineel aan de auto overgebleven, op het uiterlijk na dan. Want regel 1 in de bouw van dit project was dat de auto niet van origineel te onderscheiden mocht worden. Ik hou van het underdog-effect zeg maar.
Ondertussen loopt de GTT86 al meer dan 20k km vrolijk rond, zonder noemenswaardige problemen en perfect betrouwbaar. Ik gebruik em wanneer het mij uitkomt dus ook in regen, sneeuw, korte en extreem lange afstanden. Hoogtepunt was een 6000 km road trip vorig jaar, door Oostenrijk, Slovenië en Italië. Geen centje pijn, zelfs geen druppel olie moeten bijvullen.
Het is door al de aanpassingen inmiddels wel een erg scherpe maar ook listige auto geworden, ik leen em dan ook onder geen enkele voorwaarde uit. Wordt eigenlijk ook nooit naar bruikleen gevraagd door mijn vrienden en familie, want iedereen is er eigenlijk gewoon doodsbang van.
Fotocredits gaan trouwens uit naar the one and only Dennis Noten, genomen voor een artikel in een Belgisch autoblad.
![]()
Achja, inclusief die 30K verbouwing ben je in België net zo veel kwijt als wanneer je in Nederland een originele nieuw koopt. Zo gek is dat nog niet.
Dan liever aan mods; denk ook moeilijk voor het geld iets beters te treffen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten