Knot schreef: 12 nov 2025, 14:41 Zal vanavond eens kijken, kan account niet voltooid, geen ID mee.
Die laatste link krijgt wel direct mijn aandacht overigens....![]()
Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
- Knot
Tsja, je moet toch wat... zat te kijken naar jaardeposito, bij ABN zelf 1,8% dat is lachwekkend, en anders bij Japi voor 2,35% of je moet naar het buitenland en vertrouwen op het europese garantiestelsel.
Leuk om dit eens te proberen met een paar honderd euro.
-
Arthursx
Is dit een optie bij Degiro of zit jij ergens anders?Paskal schreef: 12 nov 2025, 11:58 Exact wat Slowco en KoenM zeggen doe ik dus ook zoals ik in het huizentopic al schreef:
Saai, gespreid in NT World bracht 31, 8, 31, -14, 21 en 27% rendement de afgelopen jaren. Iedere ingelegde 100€ is nu dus 244€ geworden in zes jaar tijd. En ja, dat zal de komende jaren vast niet zo doorgaan, maar een procentje of 7 a 8 per jaar is toch wel het gemiddelde als je naar de historie kijkt waardoor je je inleg in zo'n 10 jaar verdubbelt. Naast een eerste storting gaat er maandelijks automatisch een vast bedrag naartoe. Heb er op die manier geen omkijken naar en het bouwt verrassend snel op. Ik vind het zonde om het maar gewoon op een spaarrekening te zetten want dat brengt je uiteindelijk niks.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik heb bij NIBC jaar depo voor 2% idd niet veel maar ook geen risico. (binnenkort van ABN las ik vandaagKnot schreef: 12 nov 2025, 15:03 Tsja, je moet toch wat... zat te kijken naar jaardeposito, bij ABN zelf 1,8% dat is lachwekkend, en anders bij Japi voor 2,35% of je moet naar het buitenland en vertrouwen op het europese garantiestelsel.
Zeker als nieuwe box3 regels komen vraag ik mij af hoeveel je netto rendement wordt met beleggen (zolang je geen toevallige mooie klappers maakt)
zie ook: https://www.financieelonafhankelijkblog ... 2026-2028/
- Paskal
- Auto: meerdere
@Arthrusx: voor de leuk/hobby heb ik nog wat bij de Giro staan, maar de NT World met automatische mogelijkheden heb ik bij de Rabo staan. Juist vanwege die automatische mogelijkheden en het feit dat de kosten iets lager liggen dan bijvoorbeeld VWRL bij de Giro.
Laatst gewijzigd door Paskal op 12 nov 2025, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Mooi vooruitzicht weer..... toch maar geen 100k erin stoppen dan. Voor je het weet ben je 10 Cuore's armer...
"Stel, je hebt €100.000 belegd. Tussen nu en 1 januari 2028 daalt de waarde met 57% (zoals tijdens de financiële crisis van 2008). Op de peildatum heb je dan nog €43.000 over.
Herstelt de beurs daarna volledig naar €100.000, dan heb je feitelijk géén rendement gemaakt. Maar volgens de belastingdienst heb je wel €57.000 winst geboekt. Over dat bedrag betaal je 36% belasting: €20.520. Ik hou hier omwille van de eenvoud geen rekening met het heffingsvrije resultaat van €1.800 dat voorgesteld is en met eventuele beleggingskosten die mogelijk in aftrek kunnen worden gebracht.
Na herstel houd je dus niet €100.000 over, maar slechts €79.480. Je bent daardoor ruim 20% van je vermogen kwijt, terwijl je in werkelijkheid helemaal geen winst hebt gemaakt."
"Stel, je hebt €100.000 belegd. Tussen nu en 1 januari 2028 daalt de waarde met 57% (zoals tijdens de financiële crisis van 2008). Op de peildatum heb je dan nog €43.000 over.
Herstelt de beurs daarna volledig naar €100.000, dan heb je feitelijk géén rendement gemaakt. Maar volgens de belastingdienst heb je wel €57.000 winst geboekt. Over dat bedrag betaal je 36% belasting: €20.520. Ik hou hier omwille van de eenvoud geen rekening met het heffingsvrije resultaat van €1.800 dat voorgesteld is en met eventuele beleggingskosten die mogelijk in aftrek kunnen worden gebracht.
Na herstel houd je dus niet €100.000 over, maar slechts €79.480. Je bent daardoor ruim 20% van je vermogen kwijt, terwijl je in werkelijkheid helemaal geen winst hebt gemaakt."
- Paskal
- Auto: meerdere
Er zijn inderdaad tig redenen en doemscenario's die in het verleden hebben plaatsgevonden te bedenken om er niet in te stappen, maar in plaats van twijfelen had je die ton gewoon 6 jaar geleden relatief veilig gespreid kunnen beleggen. Dan had je nu ruim over de 2 ton gehad.....