Wat krijg je daarvoor denk je? 35k? Dat is 20k afschrijving (grootste deel heb je achter de kiezen natuurlijk) + 25k... en dan begin je opnieuw met afschrijven... oef..FerdiACS1 schreef:Ja, inruilen, moet natuurlijk een totale rekensom maken tov. NL en dan conclusies trekken.Arthur schreef:Ben benieuwd. Maar hoe doe je dat met je 135i, of wat ga je daarmee doen?
BMW 1 Serie M Coupé
-
Tom
- Berichten: 22484
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Ferdi krijgt max. 30K terug voor zijn 135i. Ik weet namelijk wat ik terug ga krijgen voor de 123d en dat is een stuk minder nog.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
BMWs Compared:
E46 M3 CSL - 7:50
E90/E92 M3 - 8:05
E63 M6 - 8:09
1 series M coupe - 8:12
Z4 M-Coupe - 8:12 (zelfde tijd)
E60 M5 - 8:13
Alpina B3 Biturbo - 8:14
Z4 M-Roadster - 8:15
Alpina Roadster S (Z4) - 8:15
E46 M3 - 8:22
335i E92 Coupe - 8:26
135i Coupe - 8:39 (zelf ff bijgevoegd)
Other Models Compared:
911 Carrera S PDK (997.5) - 7:50
Audi R8 4.2 - 8:04
Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
Audi RS4 - 8:09
Audi TT-RS - 8:09
BMW 1 series M coupe - 8:12
Aston Martin V8 Vantage - 8:13
Mercedes C63 AMG PP - 8:13
Corvette C6 - 8:15
Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
Porsche Boxter S (987.5) - 8:18
Lexus IS-F - 8:18
2010 VW Golf R - 8:23
Audi S5 (2007) - 8:26
Audi TT-S (2008) - 8:29
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 jan 2011, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43831
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1 ///M Coupé
Hij gaat naar een dealer in D. Zal het dan niet nog minder zijn? Voor 27k heb je daar 1 uit 2009.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Welk bouwjaar heeft de ACS1?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Welk bouwjaar heeft de ACS1?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
kijk ook eens het verschil van de Cayman S hoeveel dat is door wie de tijd rijd
die Walter R of die van sport
dat scheelt nogal...
bovendien scheelt temp en wind en vocht op baan e.d.
die Walter R of die van sport
bovendien scheelt temp en wind en vocht op baan e.d.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
De 135i is nooit serieus getest op De Ring.
Als die tijden zouden kloppen dan zou een 135i net zo snel als een 130i zonder sper zijn. Dat gaat niet gebeuren. Standaard 135i zal het in iets van 8.20 kunnen doen.
1M is voor 80.000 simpelweg veel te duur. Voor 65.000 koop je in Nederland een splikkiesplinternieuwe Boxster. Die prijs van 80k komt volledig op debet van de importeur. Hoe verzinnen ze het om de nederlandse kopers die idioot dure opties door de strot te drukken? Er zijn 3. partijen die daar lekker aan verdienen: 1. De importeur zelf, 2. De dealer, 3 last but not least de Nederlandse staat middels de BPM.
JUIST in Nederland hoort het als importeur je taak te zijn om vanwege die BPM modellen zo kaal mogelijk aan te kunnen bieden. Zonder die leren bekleding, zonder hun extra winstmarge en zonder die door henzelf samengestelde verplichte opties hadden ze de verkoopprijs in Nederland op 65.000 euro kunnen zetten.
Nu gaan echt geinteresseerden naar Duitsland kijken om te zien wat daar mogelijk is. Die Duitse dealers vinden dat in de donkere tijden waarin de duitse autoverkoop is gekomen hele dikke prima. BMW Nederland vindt het ook wel goed. Ze verkopen die kleine badge van 25 auto's toch wel, en nu met een lekkere winstmarge. Als Nederlandse BMW dealer zou ik me meer zorgen maken met een importeur die op deze wijze opereert. Klanten die de Duitse weg eenmaal gevonden hebben kun je wel eens voorgoed kwijt zijn.
Als die tijden zouden kloppen dan zou een 135i net zo snel als een 130i zonder sper zijn. Dat gaat niet gebeuren. Standaard 135i zal het in iets van 8.20 kunnen doen.
1M is voor 80.000 simpelweg veel te duur. Voor 65.000 koop je in Nederland een splikkiesplinternieuwe Boxster. Die prijs van 80k komt volledig op debet van de importeur. Hoe verzinnen ze het om de nederlandse kopers die idioot dure opties door de strot te drukken? Er zijn 3. partijen die daar lekker aan verdienen: 1. De importeur zelf, 2. De dealer, 3 last but not least de Nederlandse staat middels de BPM.
JUIST in Nederland hoort het als importeur je taak te zijn om vanwege die BPM modellen zo kaal mogelijk aan te kunnen bieden. Zonder die leren bekleding, zonder hun extra winstmarge en zonder die door henzelf samengestelde verplichte opties hadden ze de verkoopprijs in Nederland op 65.000 euro kunnen zetten.
Nu gaan echt geinteresseerden naar Duitsland kijken om te zien wat daar mogelijk is. Die Duitse dealers vinden dat in de donkere tijden waarin de duitse autoverkoop is gekomen hele dikke prima. BMW Nederland vindt het ook wel goed. Ze verkopen die kleine badge van 25 auto's toch wel, en nu met een lekkere winstmarge. Als Nederlandse BMW dealer zou ik me meer zorgen maken met een importeur die op deze wijze opereert. Klanten die de Duitse weg eenmaal gevonden hebben kun je wel eens voorgoed kwijt zijn.
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
GTRene schreef:BMWs Compared:
E46 M3 CSL - 7:50
E90/E92 M3 - 8:05
E63 M6 - 8:09
1 series M coupe - 8:12
Z4 M-Coupe - 8:12 (zelfde tijd)
E60 M5 - 8:13
Alpina B3 Biturbo - 8:14
Z4 M-Roadster - 8:15
Alpina Roadster S (Z4) - 8:15
E46 M3 - 8:22
335i E92 Coupe - 8:26
135i Coupe - 8:39 (zelf ff bijgevoegd)
Other Models Compared:
911 Carrera S PDK (997.5) - 7:50
Audi R8 4.2 - 8:04
Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
Audi RS4 - 8:09
Audi TT-RS - 8:09
BMW 1 series M coupe - 8:12
Aston Martin V8 Vantage - 8:13
Mercedes C63 AMG PP - 8:13
Corvette C6 - 8:15
Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
Porsche Boxter S (987.5) - 8:18
Lexus IS-F - 8:18
2010 VW Golf R - 8:23
Audi S5 (2007) - 8:26
Audi TT-S (2008) - 8:29
De 1 M is dus 27 seconden sneller op de NS dan de 135i. Blijkbaar.
MAAR MAAR MAAR MAAR.
De 335i E92 deed 't in 8:26 en je gaat me niet vertellen dat 'n 135i zoveel trager is, eerder andersom.
Ik ga dus gewoon van de 335i tijd uit dus dan scheelt 't nog maar 14 seconden....
FWIW
Just my 3.997.500 x 2cents
Cheers
Robin
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
ja ik vind dat ook raar...magoed misschien is die extra breedte van het onderstel des 335i beter?
anyway eens kijken of ik meer of beter tijden kan vinden
.
trouwens ik zou al blij zijn dat ik een 8.39 reed op de Ring
maja met men 4 rondjes en niet harder gaan dan dat ik kan overzien zal dat nog wel even zo blijven
anyway eens kijken of ik meer of beter tijden kan vinden
trouwens ik zou al blij zijn dat ik een 8.39 reed op de Ring
maja met men 4 rondjes en niet harder gaan dan dat ik kan overzien zal dat nog wel even zo blijven
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Goeie analyse Robin.
Hoe mensen de vermelde tijden in die lijstjes klakkeloos kunnen overnemen
Kind kan toch bedenken dat een slapschip van een 3 serie (met gelijke motor en gelijke overbrenging) altijd trager dan een 1 serie zal zijn.
Die tijd van 8.39 voor de 135i zal best kunnen als je de auto het hele rondje lang in de 4e versnelling laat staan 8) Of als je Rene dat rondje laat rijden

Hoe mensen de vermelde tijden in die lijstjes klakkeloos kunnen overnemen
Die tijd van 8.39 voor de 135i zal best kunnen als je de auto het hele rondje lang in de 4e versnelling laat staan 8) Of als je Rene dat rondje laat rijden
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
De enige tijd die ik ooit van een 135i heb gezien was opgegeven door BMW zelf (stond ooit in een persbericht) en dat was 8.35.
Geen idee of het sneller kan?
Geen idee of het sneller kan?
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Met kamikaze Hielke of hier-komt-de-dood Andre.RVV schreef:De enige tijd die ik ooit van een 135i heb gezien was opgegeven door BMW zelf (stond ooit in een persbericht) en dat was 8.35.
Geen idee of het sneller kan?
Denkhetwel.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Als een standaard 335i E92 het in 8.26 kan doen, ja, dan kan het sneller. Wie heeft die 8.26 dan gereden? Trouwens, een standaard 130i reed toch ook al ergens in de 8.30?RVV schreef:De enige tijd die ik ooit van een 135i heb gezien was opgegeven door BMW zelf (stond ooit in een persbericht) en dat was 8.35.
Geen idee of het sneller kan?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Of Andre het kan weet ik niet. Ik kan het zeker.Robin schreef:Met kamikaze Hielke of hier-komt-de-dood Andre.RVV schreef:De enige tijd die ik ooit van een 135i heb gezien was opgegeven door BMW zelf (stond ooit in een persbericht) en dat was 8.35.
Geen idee of het sneller kan?
Denkhetwel.
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Klopt, ouwe bermtoeristHielke schreef:Of Andre het kan weet ik niet. Ik kan het zeker.Robin schreef:Met kamikaze Hielke of hier-komt-de-dood Andre.RVV schreef:De enige tijd die ik ooit van een 135i heb gezien was opgegeven door BMW zelf (stond ooit in een persbericht) en dat was 8.35.
Geen idee of het sneller kan?
Denkhetwel.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
die tijd staat ook in deze lijst, vergeet niet dat standaard da ding op de eerste video's als een dwijl reed toch?
anyway alle BMW's uit de lijst gevist voor de lap times
anyway alle BMW's uit de lijst gevist voor de lap times
Nordschleife, Germany (20600 m)
Lap times (253)
049. BMW M3 GTS 7:48.00 158 '10 450 / 1543 sportauto
052. BMW M3 CSL (E46) 7:50.00 158 '03 360 / 1385 Sport Auto
088. BMW M3 (E92) 8:05.00 153 '07 420 / 1619 Sport Auto
094. BMW Z8 8:07.00 152 '00 400 / 1585
095. BMW M6 8:07.76 152 '05 507 / 1710 Sportauto
113. BMW M5 (E60) 8:13.00 150 '05 507 / 1848 Sport Auto
128. BMW M6 Cabrio 8:16.52 149 '07 507 / 1930 Wolfgang Kaufmann
140. BMW M3 (E46) 8:22.00 148 '00 343 / 1565 "Sport Auto"
142. BMW Z3 M Coupe 8:22.00 148 '99 315 / 1465 sportauto
150. BMW X6 M 8:24.00 147 '09 555 / 2343 sportauto
159. BMW 335i Coupe 8:26.00 147 '06 306 / 1610 Sport Auto
162. BMW M5 (E39) 8:28.00 146 '98 400 / 1795 Sport Auto
176. BMW Z4 3.0i 8:32.00 145 '03 231 / 1384 Sportauto
177. BMW Z4 3.0si Coupe 8:32.00 145 '06 265 / 1408 Sportauto
178. BMW Z3 M Roadster 8:32.00 145 '97 321 / 1350 Sport Auto
184. BMW Z3 3.0i 8:34.00 144 '00 231 / 1330 Sport Auto
185. BMW M3 (E36) 8:35.00 144 '96 321 / 1474 Sport Auto
203. BMW 135i Coupe (E82) 8:39.20 143 '07 306 / 1485
225. BMW E30 M3 Sport Evolutione 8:50.00 140 0 240 / 1277 sportauto
234. BMW X6 xDrive50i 8:54.40 139 '08 408 / 2190 Auto Bild Sportscars
1 M coupe 8:12
dat uit de lijst>>
http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 jan 2011, 15:14, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
GTRene schreef:een dwijl
gijl!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
huh, heb ik net ge edit om de tijden verder uit elkaar te zetten voor het overzicht staat alles weer aan elkaar 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
8.26 voor de 335i was sportauto. Van de 130i heb ik zelf nooit een tijd gezien.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Rene, waarom staan er überhaupt tijden van auto's (zoals de 135i) bij die niet door bladen of andere neutrale partijen gereden zijn?
Zulke tijden horen absoluut niet in die lijstjes voor te komen. Daar moet iemand in die auto hebben gezeten die de botte beil hanteerde.
@Robin, wat een skitterende Punto op die foto.
Zulke tijden horen absoluut niet in die lijstjes voor te komen. Daar moet iemand in die auto hebben gezeten die de botte beil hanteerde.
@Robin, wat een skitterende Punto op die foto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
Ik weet het niet Hielke, feit is het staat er tussen...Hielke schreef:Rene, waarom staan er überhaupt tijden van auto's (zoals de 135i) bij die niet door bladen of andere neutrale partijen gereden zijn?
Zulke tijden horen absoluut niet in die lijstjes voor te komen. Daar moet iemand in die auto hebben gezeten die de botte beil hanteerde
er is zoveel afhankelijk van een tijd zetten op de Ring, wellicht was het een wet lap? maar dat kun je nu niet terug vinden....wellicht op de persoonlijke 135i pagina, ik kom daar zo op terug.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
@Hielke, hier meer info over de 135i
staat onderandere dat de 335i van 0 naar 200 zelfs nipt sneller is dan de 135i
http://www.fastestlaps.com/cars/bmw_135i_coupe_e82.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bij de antwoorden naar onder staat wellicht je antwoord
slow driver?
staat onderandere dat de 335i van 0 naar 200 zelfs nipt sneller is dan de 135i
http://www.fastestlaps.com/cars/bmw_135i_coupe_e82.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bij de antwoorden naar onder staat wellicht je antwoord
slow driver?
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 jan 2011, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Rene,
Op het moment dat Sport Auto of AMS of een ander blad die E92 335i getest heeft, is zo'n 135i tijd direct irrelevant geworden. Sterker nog, is die tijd niet door een van de bekende mensen gereden dan had ie nooit opgenomen mogen worden.
Op het moment dat Sport Auto of AMS of een ander blad die E92 335i getest heeft, is zo'n 135i tijd direct irrelevant geworden. Sterker nog, is die tijd niet door een van de bekende mensen gereden dan had ie nooit opgenomen mogen worden.
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Hielke schreef: de botte beil
geil.
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1 ///M Coupé
Als we eens naar alternatieven kijken, bijvoorbeeld een Infiniti G37S. Kijken we even naar de specificaties:
- 3.7 V6, 330 pk bij 7000 tpm, max 7500 tpm.
- achterwielaandrijving
- handgeschakelde 6 bak
- 0-100 5,5 sec, top 265
- LSD visco
- 19 inch velgen
- actieve 4 wielbesturing
- 4 zuiger remklauwen voor, 2 zuigers achter
- waslijst aan accessoires zoals bi-xenon met bochtverlichting, schuifkanteldak etc etc.
En dat kost dan € 63.000,-


De 1 ///M zal nog wel wat scherper en sneller zijn maar goeiedag je moet er wat voor over hebben.
- 3.7 V6, 330 pk bij 7000 tpm, max 7500 tpm.
- achterwielaandrijving
- handgeschakelde 6 bak
- 0-100 5,5 sec, top 265
- LSD visco
- 19 inch velgen
- actieve 4 wielbesturing
- 4 zuiger remklauwen voor, 2 zuigers achter
- waslijst aan accessoires zoals bi-xenon met bochtverlichting, schuifkanteldak etc etc.
En dat kost dan € 63.000,-
De 1 ///M zal nog wel wat scherper en sneller zijn maar goeiedag je moet er wat voor over hebben.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
Laten we nu maar hopen dat de genoemde prijs niet klopt
En voor alle geïnteresseerden lijkt mij het advies om de auto in Duitsland te kopen zonder alle opties een uitstekend idee nietwaar ? Dan maar wat meer moeite doen voor een auto, hoewel het de omgekeerde wereld is.
Wat betreft de "aanval" naar mij toe: ik heb niets anders gezegd dan dat de netto meerprijs van de 1M ten opzichte van de 135i gewoon ontzettend meevalt. Meer niet.
En voor alle geïnteresseerden lijkt mij het advies om de auto in Duitsland te kopen zonder alle opties een uitstekend idee nietwaar ? Dan maar wat meer moeite doen voor een auto, hoewel het de omgekeerde wereld is.
Wat betreft de "aanval" naar mij toe: ik heb niets anders gezegd dan dat de netto meerprijs van de 1M ten opzichte van de 135i gewoon ontzettend meevalt. Meer niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 18 gasten
