
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
mean machine



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
heeft deze Europqa meer dan 500pk?

ziet er best leuk uit zo.



ziet er best leuk uit zo.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
meer dan 60 pagina's Lotus en Opel speedster e.d.
veel foto's en specs en conversies enz...pff was een lange zit om dat door te spitten
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=1966807" onclick="window.open(this.href);return false;
veel foto's en specs en conversies enz...pff was een lange zit om dat door te spitten

http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=1966807" onclick="window.open(this.href);return false;
- smiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
In de europa zit een GM blok (opvolger van de speedster z20let turbo blok), wat zeer goed te tunen is.GTRene schreef:heeft deze Europqa meer dan 500pk?
Er zijn al 2 NL speedsters richting de 500 aan het gaan, en klaasen motorsport's dragspeedster heeft er 600 nog wat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wat een power voor zo'n ding
niet dat ik het erg vind hoor
alhoewel het dan soms wel wat eerder vragen kan zijn om moeilijkheden, zag net een video met een Lotus S1 elise en dik getuned op de sprint...ging en eind goed tot ie wat scheef ging achter en in de tankslippert kwam waarschijnlijk mede door het niet verwachten en niet correct/snel genoeg handelen? ging die andersom, gelukkig was de auto op de andere baan nog niet zo ver
en ging het verders goed.

niet dat ik het erg vind hoor

alhoewel het dan soms wel wat eerder vragen kan zijn om moeilijkheden, zag net een video met een Lotus S1 elise en dik getuned op de sprint...ging en eind goed tot ie wat scheef ging achter en in de tankslippert kwam waarschijnlijk mede door het niet verwachten en niet correct/snel genoeg handelen? ging die andersom, gelukkig was de auto op de andere baan nog niet zo ver

en ging het verders goed.
- smiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Mooie vonstGTRene schreef:meer dan 60 pagina's Lotus en Opel speedster e.d.
veel foto's en specs en conversies enz...pff was een lange zit om dat door te spitten![]()
http://www.forocoches.com/foro/showthread.php?t=1966807" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor het eerst dat ik foto's van hethel zie, met de speedster en elise assemblagelijn broederlijk naast elkaar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
die vond ik ook mooi en zit nu ook in een folder op men pc 

-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Eens gauw kijken :p
Heb gisteren mijn 2e lightweight opgehaald, 125cc schakel kart 2 takt.
Heb gisteren mijn 2e lightweight opgehaald, 125cc schakel kart 2 takt.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Op pagina 2:
Spanjaarden hebben het wel begrepen 
HaVersiones especiales: Con esta plataforma nacieron 2 versiones especiales en el año 2003, las versiones 135R y Type 99T
Voy a poner la foto del más bonito, el 135R con las llantas OZ de serie


- smiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik moest er ook even induiken over dat enthousiasme van die R extentie en die 13 p extra, maar die 80 kilo maakt wel zeker dik verschil uit :strong:Stéphane schreef:HaSpanjaarden hebben het wel begrepen
S2 lotus elise, 122pk / 168nm / 860 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 135R, 135pk / 175nm / 780 kilo / 5.3 sec
S2 lotus elise CR, 134pk / 160nm / 852 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 111R, 192pk / 181nm / 860 kilo / 5.4 sec
S2 lotus elise S, 218pk / 212nm / 910 kilo / 4.6 sec
En een stukje zelfbevlekking

Speedster 2.2 SC, 250pk / 295nm / 845 kilo / 4.6 sec
Jammer dat je er vrijdag (LOT CPZ) niet bij bent, had graag een rondje gebietst.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: lightweight cars, talk and video's
Goed zoek-werksmiley schreef:Ik moest er ook even induiken over dat enthousiasme van die R extentie en die 13 p extra, maar die 80 kilo maakt wel zeker dik verschil uit :strong:
S2 lotus elise, 122pk / 168nm / 860 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 135R, 135pk / 175nm / 780 kilo / 5.3 sec
S2 lotus elise CR, 134pk / 160nm / 852 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 111R, 192pk / 181nm / 860 kilo / 5.4 sec
S2 lotus elise S, 218pk / 212nm / 910 kilo / 4.6 sec
En een stukje zelfbevlekking![]()
Speedster 2.2 SC, 250pk / 295nm / 845 kilo / 4.6 sec
Jammer dat je er vrijdag (LOT CPZ) niet bij bent, had graag een rondje gebietst.

Die Speedster van jou wil dan ook wel behoorlijk vooruit zo te zien!
Balen inderdaad dat ik er vrijdag niet bij kan zijn, maar als het goed is 21 september wel weer met de groene buren. Als je een rondje mee wilt rijden kan dat zeker.
- smiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
TopStéphane schreef:Balen inderdaad dat ik er vrijdag niet bij kan zijn, maar als het goed is 21 september wel weer met de groene buren. Als je een rondje mee wilt rijden kan dat zeker.
En het volledige lijstje voor de lightweight specgeiler

340R, --- 178pk / 171nm / 658 kilo / 4.3 sec (had een optionele 192pk kit)
S2 lotus elise, --- 122pk / 168nm / 860 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 135R, --- 135pk / 175nm / 780 kilo / 5.3 sec
S2 lotus elise CR, --- 134pk / 160nm / 852 kilo / 6.5 sec
S2 lotus elise 111R, --- 192pk / 181nm / 860 kilo / 5.4 sec
S2 lotus elise S, --- 218pk / 212nm / 910 kilo / 4.6 sec
S2 lotus exige, --- 192pk / 181nm / 913 kilo / 5.2 sec
S2 lotus exige cup, --- 189pk / 181nm / 935 kilo / 5.2 sec
S2 lotus exige S, --- 223pk / 215nm / 935 kilo / 4.3 sec
S2 lotus exige cup 240, --- 243pk / 236nm / 935 kilo / 4.5 sec
S2 lotus exige cup 255, --- 255pk / 242nm / 950 kilo / 3.9 sec
S2 lotus exige cup 260, --- 260pk / 236nm / 935 kilo / 4.1 sec
2-11, --- 255pk / 242nm / 670 kilo / 3.9 sec
2-11 GT4, --- 267pk / 247nm / 800 kilo / 3.8 sec
speedster NA, --- 147pk / 203nm / 845 kilo / 5.9 sec
speedster turbo, --- 200pk / 250nm / 930 kilo / 4.9 sec
speedster SC (stage II), --- 250pk / 295nm / 875 kilo / 4.6 sec*
(*op koude straatbanden, door een amateur die al een halve sec nodig heeft om te schakelen

Laatst gewijzigd door smiley op 13 aug 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Als ik die tijden zie ben ik benieuwd wat een s1 met duratec moet doen dan
- smiley
- Berichten: 9592
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik denk verbazend veel uit de lijst hierboven van de sokken rijden.Emiel schreef:Als ik die tijden zie ben ik benieuwd wat een s1 met duratec moet doen dan
Niet voor niks dat die conversie S1's zo populair zijn in de elise cup klasse.
Lichtgewicht, en ballen van staal :strong:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
S1 met 2.3 duratec en tot 280 NA pk...nice.
also nice this>>
seen this Caterham 21? its called GTO, anyway normaly not much made, i believe under 50 and this one has a V8 conversion.
it has a RST V8 in it...jummie.





what a sound it has...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G_DFC3_R ... dded#at=23[/youtube]
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=6&t=37110" onclick="window.open(this.href);return false;
also nice this>>
seen this Caterham 21? its called GTO, anyway normaly not much made, i believe under 50 and this one has a V8 conversion.
it has a RST V8 in it...jummie.
what a sound it has...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G_DFC3_R ... dded#at=23[/youtube]
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?f=6&t=37110" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Mooi draadje gevonden Rene
Rover K Std 120/155cv .................................= 755 Kgs ( front 40.13% / rear 59.86% )
Rover K Race 180/260cv ...............................= 723 Kgs ( front 41.78% / rear 58.22% ) -32kg
Duratec 2.3 Std 200/230cv ...........................= 739 Kgs ( front 40.81% / rear 59.10% ) -16kg
Duratec 2.3 Race 260/300cv .........................= 730 Kgs ( front 41.31% / rear 58.63% ) -25kg
Honda K20a2 Std 220/245cv .........................= 770 Kgs ( front 39.50% / rear 60.50% ) +15kg
Honda K20a2 Race 260/310cv .......................= 761 Kgs ( front 40.00% / rear 60.00% ) +06kg
Honda SC Std 270/280cv..............................= 790 Kgs ( front 38.49% / rear 61.51% ) +35kg
Honda SC Race 300/380cv ...........................= 781 Kgs ( front 38.93% / rear 61.07% ) +26kg
Audi 1.8T 20VT 5 speed 260/475cv ...............= 795 Kgs ( front 38.24% / rear 61.76% ) +40kg
Audi 1.8T 20VT 6 speed 260/475cv ...............= 815 Kgs ( front 37.31% / rear 62.69% ) +60kg
Handig dit!

Rover K Std 120/155cv .................................= 755 Kgs ( front 40.13% / rear 59.86% )
Rover K Race 180/260cv ...............................= 723 Kgs ( front 41.78% / rear 58.22% ) -32kg
Duratec 2.3 Std 200/230cv ...........................= 739 Kgs ( front 40.81% / rear 59.10% ) -16kg
Duratec 2.3 Race 260/300cv .........................= 730 Kgs ( front 41.31% / rear 58.63% ) -25kg
Honda K20a2 Std 220/245cv .........................= 770 Kgs ( front 39.50% / rear 60.50% ) +15kg
Honda K20a2 Race 260/310cv .......................= 761 Kgs ( front 40.00% / rear 60.00% ) +06kg
Honda SC Std 270/280cv..............................= 790 Kgs ( front 38.49% / rear 61.51% ) +35kg
Honda SC Race 300/380cv ...........................= 781 Kgs ( front 38.93% / rear 61.07% ) +26kg
Audi 1.8T 20VT 5 speed 260/475cv ...............= 795 Kgs ( front 38.24% / rear 61.76% ) +40kg
Audi 1.8T 20VT 6 speed 260/475cv ...............= 815 Kgs ( front 37.31% / rear 62.69% ) +60kg
Handig dit!
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Volgens mij is een Duratec blok zwaarder als een kserie, dus hoe die lichter kan zijn ? Zal wel wat meer aan gedaan zijn.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: lightweight cars, talk and video's
Zo te zien gewoon een lijstje met gewichten van willekeurige auto's. Je weet niet met hoeveel brandstof ze in de tank gewogen zijn, hoeveel zooi er uit de auto is gehaald, welke wielen, wel of geen dak, etc. Zegt feitelijk dus niet zo heel veel. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Deze Exige vind ik ook mooi om als basis te gebruiken, prachtige kleur combo e.d. en LHD voor 28.900,-euro
van 07-2005 (jaja beter een vanaf 2006 maar toch leuk)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
British Racing Green





verder is dat ding nog standaard.
van 07-2005 (jaja beter een vanaf 2006 maar toch leuk)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
British Racing Green
verder is dat ding nog standaard.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Exige blijt een no go voor mij. Of het moet een 260 cup zijn, maar dan nog. Auto van Hans is een plaatje, maar die uitstraling heeft de oude Exige in mijn ogen absoluut niet. I am sorry :drieling:
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: lightweight cars, talk and video's
Mount Panoramasmiley schreef:[






Someday.....
Maar dan niet met een lightweight, doe maar wat meer van ditte.....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WbhxrIhk ... re=related[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
van buiten uit de auto lijkt dat circuit redelijk breed, doch van binnenuit vrij smal en veel muren
apart circuit, redelijk wat bulten zo lijkt het, en een vrij lang recht stuk?
niet een echt makkelijk circuit lijkt me

apart circuit, redelijk wat bulten zo lijkt het, en een vrij lang recht stuk?
niet een echt makkelijk circuit lijkt me

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: lightweight cars, talk and video's
Bathurst, oftewel Mount Panorama Circuit, Bathurst, NSW, Australia.GTRene schreef:niet een echt makkelijk circuit lijkt me
Makkelijk is het niet. Geen enkel leuk circuit is makkelijk, en deze staat heeeeel hoog op het mijn lijstje om ooit nog eens te rijden!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Australia?., ik dacht dat het in de UK zou zijn zo met al die Lotussen e.d.
hm, dan is de stap wel heel groot zo ver weg, bovendien ook een dure aangelegenheid al met al lijkt me.
but you never know

hm, dan is de stap wel heel groot zo ver weg, bovendien ook een dure aangelegenheid al met al lijkt me.
but you never know

-
- Berichten: 55248
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
No worries, Rene. Zo ver ligt Austria niet hoor. Onder Duitsland 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 30 gasten