Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- FreudeamFahren
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Eigenlijk is het een koopje. 20 mille is natuurlijk veel munten voor 4 schijven en 20 zuigers, maar dan heb je stoppers waarmee je volgens mij als je vol ankert op semi slicks zo ongeveer de draairichting van de aarde kunt veranderen 8)

-
- Auto: Fun Damn Mentally
20 mille voor 'n setje remmen op zo'n ding?
Give me a brake!
Give me a brake!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Robin schreef:20 mille voor 'n setje remmen op zo'n ding?
Give me a brake!
Die stop ik wel in de volgende kar..................
-
Of motor...

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dick Hoekendijk schreef:Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.
Klopt, maar voor de openbare weg onnodig................overkill.................
- romo
Roy schreef:Of motor...![]()
Dan heb ik aan €20K te weinig............................

- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Wil je ze nou wel of niet?Robin schreef:20 mille voor 'n setje remmen op zo'n ding?
Give me some decent brakes!

- Petrolhead Tom
Zijn dat echt nog grote aantallen Dick?Dick Hoekendijk schreef:Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Dat zijn echt behoorlijke aantallen hoor. Denk aan zo'n 70 sets op jaarbasis. En er zit een duidelijke groei in die markt. Er zijn altijd mensen die bereid zijn om wat extra uit te geven voor mooie spullen. Er schijnen ook horloges voor 10.000Euro te worden verkocht, en keukens voor 60.000Euro.
- Kasteel
Dit is misschien overkill op de openbare weg, maar er zijn genoeg mensen voor wie de std set niet toereikend is...romo schreef:Dick Hoekendijk schreef:Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.
Klopt, maar voor de openbare weg onnodig................overkill.................
- romo
Kasteel schreef:Dit is misschien overkill op de openbare weg, maar er zijn genoeg mensen voor wie de std set niet toereikend is...romo schreef:Dick Hoekendijk schreef:Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.
Dat kan, voor de circuit gangers .......................nou die stoppen er dan maar €20K in...............ieder wat ie wil........
- Petrolhead Tom
Dat kan, voor de circuit gangers .......................nou die stoppen er dan maar €20K in...............ieder wat ie wil........
Toch denk ik dat er ook nog wel een gulden midden weg is.

- romo
Tom Westendorp schreef:Dat kan, voor de circuit gangers .......................nou die stoppen er dan maar €20K in...............ieder wat ie wil........
Toch denk ik dat er ook nog wel een gulden midden weg is.
idd ..........................Hollandsche Florijnen; 44.000,--
Ga der maar aan staan...........................vroegah kreeg je daar de auto er voor bij..................

- Maus335i
Daar koop je ze dan (als het goed is) ook niet voorromo schreef:Dick Hoekendijk schreef:Tja, en je moest eens weten hoeveel van dat soort installaties wereldwijd verkocht worden.

- Bert ///M3
Carbon remmen heeft vaak niet zozeer met remkracht te maken, maar de schijven zijn veel lichter dus minder onafgeveerd gewicht. Dat is niet alleen voor racen interressant, maar ook voor op de openbare weg aangezien er meer hobbels in zitten.
Dus als je het geld hebt dan is een carbon systeem wel een leuke investering.
-
Ook goed verhaal. Ik vind alleen die 20k euro niet in verhouding staan tot 'n E9x M3 eigenlijk....hoe superpuik die remmerij ook zal zijn. En is.Bert ///M3 schreef:Carbon remmen heeft vaak niet zozeer met remkracht te maken, maar de schijven zijn veel lichter dus minder onafgeveerd gewicht. Dat is niet alleen voor racen interressant, maar ook voor op de openbare weg aangezien er meer hobbels in zitten.

Bij bijv 'n GT3/RS/458/Balboni/599/GTO etc past dat imo beter....prijsverhoudingsgewijs.
- romo
Er is naar mijn beste weten uitgebreid getest met carbon remmen voor de openbare weg, daar waren ze ieg niet beter en in de meeste gevallen zelfs slechter dan de stalen evenknie..............je moet ze op temperatuur houden, voor het circuit akkoord, voor de normale weg .........weggegooid geld..............
- Bert ///M3
Het zit hem ook niet in de remafstanden maar in het extra rijcomfort/stuurgedrag/grip op bumpy roads welke het oplevert. Als je 400mm stalen schijven oid gebruikt die dingen wegen een ton. Dan is overstap naar carbon wel een logische. Daarom hebben Ferrari, Porsche etc ook dat soort schijven. Plus pimpfactor natuurlijk.
- romo
Begrijp ik, daarom; ieder zijn/haar meug................
Ik kan alleen voor mezelf spreken met de M3; daar vind ik het niet eens het overwegen waard.........
ps; geldt het temeperatuur verhaal dan niet ??
Om echt voordeel van die remmen te hebben moeten ze warm zijn, hoe warmer hoe beter, dus kortere remwegen..........
Met een supercar over een karrespoor zie ik ook niet zo snel gebeuren, de investering blijft dan toch wat dubieus natuurlijk...................€20K op een> €200K superkar is dan wel weer beter te verantwoorden dan voor een zeg eens €100K M3...............
Ik kan alleen voor mezelf spreken met de M3; daar vind ik het niet eens het overwegen waard.........
ps; geldt het temeperatuur verhaal dan niet ??
Om echt voordeel van die remmen te hebben moeten ze warm zijn, hoe warmer hoe beter, dus kortere remwegen..........
Met een supercar over een karrespoor zie ik ook niet zo snel gebeuren, de investering blijft dan toch wat dubieus natuurlijk...................€20K op een> €200K superkar is dan wel weer beter te verantwoorden dan voor een zeg eens €100K M3...............
- Bert ///M3
Ligt ws puur aan de blokken.
Carbon en staal zijn gewoon friction surfaces, of die nou wel of niet warm zijn is niet zo erg boeiend. Het ligt er meer aan wat voor frictie materiaal er op de blokken zit. Porsche en Ferrari enz hebben hun remmen ook wel voor elkaar op straat.
Zelfde zie je met racen en stalen schijven daar moet ook eerst temperatuur in de blokken en banden komen voor het echt werkt.
Volgens mij is de maximale belastingstemperatuur van carbon schijven weer lager als van staal, dus als je te ver gaat met dat spul is het ook weer sneller stuk.
Carbon en staal zijn gewoon friction surfaces, of die nou wel of niet warm zijn is niet zo erg boeiend. Het ligt er meer aan wat voor frictie materiaal er op de blokken zit. Porsche en Ferrari enz hebben hun remmen ook wel voor elkaar op straat.
Zelfde zie je met racen en stalen schijven daar moet ook eerst temperatuur in de blokken en banden komen voor het echt werkt.
Volgens mij is de maximale belastingstemperatuur van carbon schijven weer lager als van staal, dus als je te ver gaat met dat spul is het ook weer sneller stuk.
- RVV
Het lijkt wel heel erg mooi.
Verder ben ik het met Dick eens, de een koopt een klok van 15K voor om de pols, de ander geeft een godsvermogen uit aan een badkamer, en weer een ander vliegt morgen naar Zuid Afrika om met een dronken kop in het feestgedruis 2500 euro stuk te slaan. Ook zonde want hiero heb je voor 50 euro klemzuipen op het museumplein dezelfde kater de volgende dag.
Kortom het is een kwestie van wat je hetzelf waard vind.
Verder ben ik het met Dick eens, de een koopt een klok van 15K voor om de pols, de ander geeft een godsvermogen uit aan een badkamer, en weer een ander vliegt morgen naar Zuid Afrika om met een dronken kop in het feestgedruis 2500 euro stuk te slaan. Ook zonde want hiero heb je voor 50 euro klemzuipen op het museumplein dezelfde kater de volgende dag.
-
mee eens.Rico schreef:Het lijkt wel heel erg mooi.
Ik doelde op 't feit dat ik 20k wel begrijp, maar op 'n auto van 100/110k ik 't een beetje een waterhoofd vind.
Misschien moeilijk uit te leggen....

Aan de andere kant had ik dik 20 jaar geleden als uigepuberde tiener(19) een kort gesprek met de toen opkomende René Froger, hij liet me toen z'n nieuwe W124 Merc 300ce coupe zien, die waarschijnlijk toen 'n dik tonnetje guldens kostte PLUS nog voor 30.000 gulden aan Sony Hifi installatie erin....
hij had daar 'n contract gekregen ofzo...
Laatst gewijzigd door Robin op 08 jul 2010, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
Niet moeilijk.....................zelfde idee daarover..............
-
romo schreef:Niet moeilijk.....................zelfde idee daarover..............

Wie?