Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 13 mar 2008, 13:59

Robin schreef:Dennis, goed verhaal. Feit blijft dat de E92 hier vanaf een 106k kost en in Duitsland vanaf 67k ofzo. DAT is de bottleneck, meer niet!En wat ie in de USA kost wil ik nu met 1,55 US$ voor een Euro helemaal niet weten. DAAR gaat het mij om.
Ok Robin, duidelijk. Maar dat heeft mijn insziens erg weinig met het concept van de M3 te maken wat hier volgens mij de discussie is.

Trouwens, dat prijsverschil is te wijten aan belastingsheffing of puur pocketvulling voor de invoerder?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:04

Robin schreef:Dennis, goed verhaal. Feit blijft dat de E92 hier vanaf een 106k kost en in Duitsland vanaf 67k ofzo. DAT is de bottleneck, meer niet!En wat ie in de USA kost wil ik nu met 1,56 US$ voor een Euro helemaal niet weten. DAAR gaat het mij om.
De overheid s.cks, das waar. Maar liever nu belasting betalen dan straks de pijp uit met alle pecunia`s op de bank, waar de overheid helemaal mooi weer van kan gaan spelen. Of de ergenamen lekker successie rechten van kan laten ophoesten; Neh, I did it my way.............. :wink:

Later is nu...........................

Later is alles nog duurder, had ik toen maar...............

Later ben je dement...........................

Later heb je geen reflexen meer......................

Later is er geen benzine meer.....................

Later is er geen auto meer.............................

Later is er nog steeds de belastingdienst, dus WTF...........................
Laatst gewijzigd door romo op 13 mar 2008, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 14:07

Dennis Schroyen schreef:
romo schreef:
Martijn schreef: With all due respect: dat ging ik dus echt never betalen voor een M3. Dan maar naar Leen van Frisia voor die 30k extra: die GT3 zou er komen in mijn geval 8)

Wees gerust, al je het niet wil betalen, dan hoef je het ook niet te betalen..................... :lol:
Ik snap dat prijsgekanker ook niet echt. Iedereen refereert maar naar "x aantal euri betalen voor een 3-serie, pfoe!"
Ik bedoel, kijk eens naar het package man! Carbon dak, titanium uitlaat, top noch hoogtoerige V8, I-drive interface met grote navi, EDC electromagnetisch gestuurde schokdempers, adaptive lighting, etc etc...
Als je met die 3 serie een porker carrera S(die 20k duurder is) het leven kan zuur maken op het circuit en bij exclusieve feestjes evenveel vrouwen kan verleiden, WTF maakt het dan nog uit dat het een "aftreksel" is van een core model? Ga eens kijken wat een RS4 kost, hier in België kost een beetje vorig model RS4 met wat opties al snel 85k. Een M3 met edc en navi 75k.
Moest ik het geld hebben om een M3 of porker nieuw te kopen zou ik ZEKER beide overwegen, het maakt me dan ook geen fuck uit of dit een aftreksel is van de duurste ferrari of een isetta.
Wanneer je dan bijvoorbeeld een e90 M3 met een porker objectief gaat vergelijken zou je wel gek zijn dat je de porsche koopt. Voor minder heb je een praktische, dagelijks bruikbare, erg potente en sociaal aanvaardde auto tov de aso porker die toch alleen maar achterstevoor wilt :wink:
Ik spreek hier over feiten, niet over gevoel en status. Veel sneller ga je met die carrera S niet zijn. Toch niet ivm de meerprijs...

Inderdaad, spijker op de kop. Knal maar meteen een slotje op dit oerhollandse, calvinistische zeikdraadje.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 14:07

Turbo's voor M's dat zit er in. De Emissie eisen zijn de bottleneck en de enige manier nog om in de toekomst high performance motoren te maken die niet onbetaalbaar worden danwel niet miet meet toegestaan worden is kiezen voor turbo's.

Het is eigenlijk de poltiek/millieu lobby die mooie atmo's de nek omdraait :cry:

126K plus voor een M3 is heel veel geld..

Maar 126K voor een Porsche 997 ook. Of voor een Z06..

126000 euro blijft 126000 euro.. boeie waar het aan uit word gegeven, als diegene die het doet er maar mee eens is :wink:

Een bargain performance car is de M3 allang niet meer in NL. Dat was ergens in 2001 voor een kale (namelijk 75000 euro) nog wel zo..

Toen koste een patat met mayo ook slechts fl 1,75.. en nu €1,75...


Stomtoevallig kwam ik net een folder van mij tegen uit 2001 waarin ik een bepaald type matras voor 659.- gulden verkocht (fabrieks advies prijs) Hetzelfde matras is nu in praktisch ongewijzigde vorm nog steeds leverbaar, maar nu voor 498 euro (fabrieks adviesprijs). van 300 euro naar 500 euro in 7 jaar tijd.. En op die prijsverhoging van 200 euro heb ik als ondernemer geen invloed.

Lijken wel BMW M3 praktijken :roll:

Maar face it dit is de tijd waarin we leven.

Mijn opa kocht nog een wit brood voor een kwartje.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:10

Een bargain performance car is de M3 allang niet meer in NL. Dat was ergens in 2001 voor een kale (namelijk 75000 euro) nog wel zo..


Dat was toen ook geen bargain, na toenmalige maatstaven was dat ook beste bak met geld.....................

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 14:14

romo schreef:
Een bargain performance car is de M3 allang niet meer in NL. Dat was ergens in 2001 voor een kale (namelijk 75000 euro) nog wel zo..


Dat was toen ook geen bargain, na toenmalige maatstaven was dat ook beste bak met geld.....................

Inderdaad, dat hok is gewoon nooit cheap geweest en dat is ook nooit te nimmer de insteek geweest.

Maar goed, wederom 9 pagina's zitten foeteren op de prijs van de M3. Ik wil niet cru zijn maar als je een wagen niet kan betalen is die altijd te duur en als je die 126K wel in een oude sok had liggen was de prijs waarschijnlijk wel acceptabel geweest.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:15

Als ik in máár 3 kwartier rijden in een land zit waar een M3 vanaf 67000 euro begint en ik daardoor wél in de markt ben om dat ding te kopen(stond ie 2 januari jongstleden op de stoep hier) en ik hier uit de markt ben geprijst door een vanafprijs van een kleine 100000 euro, blijf ik lekker doorzeiken inderdaad!!!!!
Laatst gewijzigd door Robin op 13 mar 2008, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 14:16

Klopt en de mijne koste in 2005 volgens de boekjes zonder andere mods zoals kofferklep en CSL voorstabi ook iets van 92000 euro.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:17

Robin schreef:Als ik in máár 3 kwartier rijden in een land zit waar een M3 vanaf 67000 euro begint en ik daardoor wél in de markt ben om dat ding te kopen(stond ie 2 januari jongstleden op de stoep hier) en ik hier uit de markt ben geprezen door een vanafprijs van een kleine 100000 euro, blijf ik lekker doorzeiken inderdaad!!!!!
Fout Robin; jij bent financieel niet "meegegroeid"............................ :lol:

Mooi eufemisme; uit de markt prijzen.............................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 14:18

Robin toch klagen de Duitsers ook over een TE hoge M3 prijs in hun land.. en voor die Yanks waar de dollar geen ruk meer waard is is een M3 echt minder een koopje dan als het voor ons lijkt. Er zijn niet veel Yanks die hun dollars in euro's hebben.


Hadden we het al over de Denen gehad ? LOL

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:19

Rico v Velzen schreef:Klopt en de mijne koste in 2005 volgens de boekjes zonder andere mods zoals kofferklep en CSL voorstabi ook iets van 92000 euro.
Ja man, echt sigarettengeld, echt de bargain van de eeuw...................... :lol:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:21

LOL, dát zal 't zijn. Nederland is niet gek, IK ben het, whoehaha. Fok of, in heel de wereld kosten die dingen'geen drol'(USA) en wij moeten gvd hier de hoofdprijs betalen voor DATZELFDE:
-carbonnen dak
-420pk 8000rpm V8
-uitgeklopte carrosserie
-M sperdiff
-M sportinterieur
-M spiegels

terwijl er een prijsverschil van diezelfde troep is tussen de 25 en 50000 euro. VOOR HETZELFDE!!!!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 mar 2008, 14:21

Dan ben jij een van de weinigen romo die financieel wel meegroeit.

Ik verrek het om 6500 euro slurptax te betalen bekijk het maar.

Als ik duitser was had ik misschien als daily driver ook een e90 m3. Maar hier no fokking way.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 13 mar 2008, 14:23

Rico v Velzen schreef:Klopt en de mijne koste in 2005 volgens de boekjes zonder andere mods zoals kofferklep en CSL voorstabi ook iets van 92000 euro.
Juist, Mijn M3 heeft de eerste eigenares ook bijna 95k euro gekost (Belgische prijs zelfs). Ok het is een individual, maar dan vind ik de prijs van het huidige model gerechtvaardigd.

Dit draadje begint uit te lopen op het vloeken op jullie regeringsbeslissingen en heeft nog maar weinig met een M3 te maken.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:25

Dennis waar begint in Belgie een E90 M3 'kaal'bij?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:26

Andre schreef:Dan ben jij een van de weinigen romo die financieel wel meegroeit.

Ik verrek het om 6500 euro slurptax te betalen bekijk het maar.

Als ik duitser was had ik misschien als daily driver ook een e90 m3. Maar hier no fokking way.
Even niet te serieus, was een grapje naar Robin uiteraard..................

Door de bank genomen voel ik mij natuurlijk net zo genomen door de overheid als iedereen hierzo.

Kun je 2 dingen doen;

1 Verrek maar, ik doe niets meer

2 Verrek maar, ik koop wat ik wil
Laatst gewijzigd door romo op 13 mar 2008, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 13 mar 2008, 14:27

romo schreef:
Kun je 2 dingen doen;

1 Verrek maar, ik doe niets meer

2 Verrek maar, ik koop wat ik wil
Bij 1 denk ik aan die politievakbonden en bij 2 denk ik aan Warren Buffet. :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mar 2008, 14:28

Robin schreef:
romo schreef:
Kun je 2 dingen doen;

1 Verrek maar, ik doe niets meer

2 Verrek maar, ik koop wat ik wil
Bij 1 denk ik aan die politievakbonden en bij 2 denk ik aan Warren Buffet. :lol:

hehehe :lol:

Zit wat in....................

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 13 mar 2008, 14:29

Robin schreef:Dennis waar begint in Belgie een E90 M3 'kaal'bij?
68k geloof ik, kijk even op www.bmw.be als je wilt. Ik heb hier een erg slechte verbinding en het duurt eeuwen voor de pagina geladen is :x

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 13 mar 2008, 14:29

Robin schreef:Als ik in máár 3 kwartier rijden in een land zit waar een M3 vanaf 67000 euro begint en ik daardoor wél in de markt ben om dat ding te kopen(stond ie 2 januari jongstleden op de stoep hier) en ik hier uit de markt ben geprijst door een vanafprijs van een kleine 100000 euro, blijf ik lekker doorzeiken inderdaad!!!!!
Bij dit soort opmerkingen krijg ik bij mezelf altijd de vraag waarom je dan niet gewoon naar Duitsland verhuist. Auto's zullen hier echt niet goedkoper worden, even over de grens wonen en voila, e90 m3 voor een appel en een ei op de oprit. Huizen zijn over de grens ook altijd flink goedkoper, verschil kan je zomaar een 135i voor op 't circuit opleveren. Doen! :)

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 14:31

Robin schreef:LOL, dát zal 't zijn. Nederland is niet gek, IK ben het, whoehaha. Fok of, in heel de wereld kosten die dingen'geen drol'(USA) en wij moeten gvd hier de hoofdprijs betalen voor DATZELFDE:
-carbonnen dak
-420pk 8000rpm V8
-uitgeklopte carrosserie
-M sperdiff
-M sportinterieur
-M spiegels

terwijl er een prijsverschil van diezelfde troep is tussen de 25 en 50000 euro. VOOR HETZELFDE!!!!

Welkom in Nederland. Dat heet geneukt worden door het Brutto-Netto traject. Dit is hier al 25 jaar het geval en zal met het stemgedrag van de gemiddelde 'Ollander niet veranderen.

Ergo, verhuizen of genomen worden.
Laatst gewijzigd door HSR op 13 mar 2008, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mar 2008, 14:31

Wat kost een kale e90 M3 (want de goedkoopste) ZONDER BPM en slurptax eigenlijk in NL ?

ik denk dat je dan OOK op die 67000 euro uitkomt zoals in dld.. waarschijnlijk veel minder..

Verder heeft Andre 1 goed punt en dat is die 6500 sluptax.. EXTRA dat maakt het echt niet rechtvaardiger..

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 14:34

Rico v Velzen schreef:Wat kost een kale e90 M3 (want de goedkoopste) ZONDER BPM en slurptax eigenlijk in NL ?

ik denk dat je dan OOK op die 67000 euro uitkomt zoals in dld.. waarschijnlijk veel minder..

Verder heeft Andre 1 goed punt en dat is die 6500 sluptax.. EXTRA dat maakt het echt niet rechtvaardiger..

nieuwprijs van 120K maakt een netto prijs van om en nabij de 60K.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 13 mar 2008, 14:38

Rico v Velzen schreef: Verder heeft Andre 1 goed punt en dat is die 6500 sluptax.. EXTRA dat maakt het echt niet rechtvaardiger..
Niemand werd hier tegengehouden om vóór 1 februari een nieuwe M3 te bestellen. Zie M-bitious :wink:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 13 mar 2008, 14:39

Pescatore schreef:
Rico v Velzen schreef: Verder heeft Andre 1 goed punt en dat is die 6500 sluptax.. EXTRA dat maakt het echt niet rechtvaardiger..
Niemand werd hier tegengehouden om vóór 1 februari een nieuwe M3 te bestellen. Zie M-bitious :wink:

:lol:


Ik ga later in Angola wonen, vriend van mij werkt daar momenteel. Betaalde whopping 25 cent per liter. Nou, in zo'n geval wil ik die 126K nog wel een keer overwegen. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], krentenbol, mauritsklein, MParallel, Zed240 en 8 gasten