Liggen er niet in die maat , denk ook niet dat dat gaat gebeuren eerlijk gezegd .Glenn Nassy schreef:In de maat 225/45 /16
thanx! Glenn
Nieuwe Toyo Proxes R-1R
- Aad
Re: Nieuwe Toyo Proxes R-1R
- RobS
En in 195-50-15?
Als een semi scheelt in topsnelheid, wat doet het dan met acceleratie?
- Damir Vukovic
Wat ik me ook afvraag is waarom die hele handel rondom semi-slicks net zo ondoorzichtig moet als het gemiddelde drugshandeltje.
Prijzen openbaar is blijkbaar not done, behalve bij een enkeling.
Goedkope prijzen/aanbiedingen kunnen al helemaal niet openlijk. Altijd moet er een mail gestuurd worden oid.
Prijsverschillen van 50%-100% zijn geen uitzondering.
Wat is dat toch met die (semi-)slicks-handel in Europa? Waarom niet gewoon als in America scherpe prijzen, online raadpleegbaar en meteen bestelbaar?
(Prijsverschil met de VS was lange tijd ook een factor2).
Geen verwijt naar jou Ad (ken je verder niet), maar zelfs de grote ketens gaan zo apart te werk. Ben nu wel nieuwsgierig waarom.
Goedkope prijzen/aanbiedingen kunnen al helemaal niet openlijk. Altijd moet er een mail gestuurd worden oid.
Wat is dat toch met die (semi-)slicks-handel in Europa? Waarom niet gewoon als in America scherpe prijzen, online raadpleegbaar en meteen bestelbaar?
Geen verwijt naar jou Ad (ken je verder niet), maar zelfs de grote ketens gaan zo apart te werk. Ben nu wel nieuwsgierig waarom.
- L@urens
0-100 is voor een heel groot deel je launch (bij vlotte auto's), dus met een brede slof in theorie sneller.RobS schreef:En in 195-50-15?
Met een turbo op een MX5 is 225/45R15 de snelste praktische maat is keer op keer op o.a. miata.net en miataturbo.net beschreven - en ook door Ton op de Ring.
- Aad
€ 85,- per stukRobS schreef:En in 195-50-15?
- Aad
Wat is er dan zo apart wat ik hier doet ? probeer iemand aan banden te helpen .Damir Vukovic schreef:Wat ik me ook afvraag is waarom die hele handel rondom semi-slicks net zo ondoorzichtig moet als het gemiddelde drugshandeltje.
Deze liggen toevalig bij de groothandel , andere ( semi) slicks , kan ik net als jullie slecht aan komen en betaal daar de hoofdprijs voor .
- RobS
Aad, ik denk niet dat Damir dit als een verwijt richting jou bedoelt. Het is meer een algemeen iets, op vele online verkooppunten van semi's moet je mailen voor de prijs, bv bij Camskill.co.ukAad schreef:Wat is er dan zo apart wat ik hier doet ? probeer iemand aan banden te helpen .Damir Vukovic schreef:Wat ik me ook afvraag is waarom die hele handel rondom semi-slicks net zo ondoorzichtig moet als het gemiddelde drugshandeltje.
Deze liggen toevalig bij de groothandel , andere ( semi) slicks , kan ik net als jullie slecht aan komen en betaal daar de hoofdprijs voor .
-
- Auto: M3P, 130i
Nette prijs. Voor R888 in 185/60/14 betaalde ik ook €85, in de sale!Aad schreef:€ 85,- per stukRobS schreef:En in 195-50-15?

- L@urens
MaX5-prijs voor de R1R is nog niets gunstiger qua prijs, maar dan moet je wel meerijden in de cupindobesar schreef:Nette prijs. Voor R888 in 185/60/14 betaalde ik ook €85, in de sale!Aad schreef:€ 85,- per stukRobS schreef:En in 195-50-15?

- Tim Kloes
Bandenvraag #387
In de aanloop naar het nieuwe ringseizoen zoek ik een setje nieuwe banden voor de Astra GSI. Er is aardig wat keuze en het budget is beperkt (heb nog meer van die bodemloze putten). Ik heb vorig seizoen gereden op R888, ben er tevreden over maar er valt best wat te besparen met een goedkopere band.
Het gaat dus om een Opel Astra 2.0 16v. Heb niet héél veel ervaring op de ring maar begint wel te komen. Ik rij niet voor de mooie groene omgeving, probeer wel een vlotte tijd te klokken (richting 8:30). De maat is 195/50-15.
De prijzen zijn de laagste die ik kon vinden, enkel door marktplaats en autobandenmarkt te gebruiken.

Kuhmo ECSTA MX KU15 EUR 55,20

Yokohama Parada EUR 59,75

Hankook VENTUS RS-2 Z212 EUR 66,97

Toyo R1-R EUR 80,00

Federal 595RS EUR 87,88

Toyo R888 EUR 111,00
De veel duurdere Michelin Pilot Cup en Yokohama ADVAN A048 laat ik even buiten beschouwing. Is het de moeite waard om te bezuinigen op banden of zal ik met die andere banden beduidend langzamer zijn dan met de R888? Mis ik nog banden in bovenstaand overzicht?
Ik neig naar de ECSTA's als budget keuze en naar de 595RS als het iets meer mag zijn.
In de aanloop naar het nieuwe ringseizoen zoek ik een setje nieuwe banden voor de Astra GSI. Er is aardig wat keuze en het budget is beperkt (heb nog meer van die bodemloze putten). Ik heb vorig seizoen gereden op R888, ben er tevreden over maar er valt best wat te besparen met een goedkopere band.
Het gaat dus om een Opel Astra 2.0 16v. Heb niet héél veel ervaring op de ring maar begint wel te komen. Ik rij niet voor de mooie groene omgeving, probeer wel een vlotte tijd te klokken (richting 8:30). De maat is 195/50-15.
De prijzen zijn de laagste die ik kon vinden, enkel door marktplaats en autobandenmarkt te gebruiken.
Kuhmo ECSTA MX KU15 EUR 55,20
Yokohama Parada EUR 59,75
Hankook VENTUS RS-2 Z212 EUR 66,97
Toyo R1-R EUR 80,00
Federal 595RS EUR 87,88
Toyo R888 EUR 111,00
De veel duurdere Michelin Pilot Cup en Yokohama ADVAN A048 laat ik even buiten beschouwing. Is het de moeite waard om te bezuinigen op banden of zal ik met die andere banden beduidend langzamer zijn dan met de R888? Mis ik nog banden in bovenstaand overzicht?
Ik neig naar de ECSTA's als budget keuze en naar de 595RS als het iets meer mag zijn.
Laatst gewijzigd door Tim Kloes op 14 mar 2010, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Op al die anderen ben je beduidend langzamer.
- Tim Kloes
Duidelijk antwoord en dan is het ook een duidelijke keuze..
- Kasteel
+1Bert ///M3 schreef:Op al die anderen ben je beduidend langzamer.
En ik denk dat de levensduur van de R888 je in positieve zin zal meevallen

- Vauxhall
ik rij met een speedster turbo (930kg) op R1-R 205/16 en 235/17 regelmatig op circuit Zolder
bandenslijtage is ENORM
na enkele ronden krijg ik ze zo warm dat ik het gevoel krijg dat ze over de vier banden beginnen te schuiven door het smelten
je ziet ook aan de band dat hij smelt, groeven geraken "schuin" afgesleten
zou ze aan raden voor zeer sportief weggebruik
volgende keer R888 voor circuit aanschaffen
bandenslijtage is ENORM
na enkele ronden krijg ik ze zo warm dat ik het gevoel krijg dat ze over de vier banden beginnen te schuiven door het smelten
je ziet ook aan de band dat hij smelt, groeven geraken "schuin" afgesleten
zou ze aan raden voor zeer sportief weggebruik
volgende keer R888 voor circuit aanschaffen
- Knot
Zorg je wel dat je met die R1R genoeg in spanning omlaag gaat als ze warm zijn?
- Vauxhall
ik rij op 1.6 bar voor en 1.8 bar achter in koude toestand
- L@urens
Met de MaX5 zitten we ook in die range koud, misschien 0.1 erbij.Vauxhall schreef:ik rij op 1.6 bar voor en 1.8 bar achter in koude toestand
Slijtage met 125pk is zeer acceptabel. Met meer vermogen is een R888 beter.
- Arjan B
Ik heb meer gehoord dat de R1-R goed grip hebben, maar dat ze na een aantal rondjes circuit het toch begeven. 1.6 en 1.8 bar is voor een straatband niet zoveel. Ik heb sinds 2 maandjes de Federal 595RS onder de CRX (125 pk, 925kg). Vrijrijden op Zolder gereden en ze bevielen me super
, sessies van 1 uur continu gereden en ze (temp was 10 graden) gaven de hele run een stabiel gevoel. Ook op een natte baan gereden en dan doen ze het ook heel goed. Nu nog kijken of ze het ook goed doen bij hogere temp. Voor 70 euro per band (195breed, 15 inch) is het leuk rijden. Ik denk dat ze het op je speedster ook heel goed zullen doen.

- Christiaan van H.
Ik laat morgen mijn setje monteren.
225/45 17 voor en 245/40 17 achter welteverstaan. Onder een E36 met een asfaltverwoestende 150pk, maar goed heb 'm voor het bochtenwerk.
Keep you updated
225/45 17 voor en 245/40 17 achter welteverstaan. Onder een E36 met een asfaltverwoestende 150pk, maar goed heb 'm voor het bochtenwerk.
Keep you updated
- Knot
Ik snap alleen niet dat mensen het hebben over dat de R1R het na een paar rondjes "begeeft" Ik rij al duizenden kilometers circuit met Pilot Sport 2 en RE050a.. gewoon zorgen dat het heet niet verder komt dan 2.8 op mijn auto en ik heb nergens last van eigenlijk op de E36.
Ik ben juist bang als ik R888 neem dat het met mijn woon/werk verkeer erbij slopend voor die banden is om honderden keren warm/koud mee te maken en ik er daarna op circuit een maand later niks meer aan heb.
Ik ben juist bang als ik R888 neem dat het met mijn woon/werk verkeer erbij slopend voor die banden is om honderden keren warm/koud mee te maken en ik er daarna op circuit een maand later niks meer aan heb.
- Knot
Ben benieuwd.. toyo deden het bij mij op de civic goed maar een E36 is zwaar, daar zou ik altijd voor de PS2/PS3 of RE050 of SC5P gaan.Christiaan van H. schreef:Ik laat morgen mijn setje monteren.
- Herman Gast
Probeer eens 1.5 bar voor en 1.65 bar achter (koud). Net iets meer grip en hopelijk daardoor iets minder warmteontwikkeling.Vauxhall schreef:ik rij op 1.6 bar voor en 1.8 bar achter in koude toestand
- Arjan B
Mij is uitgelegd (bandenboer) dat de R1R veel grip hebben en super zijn voor bv sprintjes en sportief rijden, maar bij circuitgebruik worden ze toch makkelijk te warm en daarom is mij toen de Federal 595RS als optie aangeboden, of hij had er misschient nog een partij van liggen
. Als je korte sessies rijd zal het wel mee vallen.

- Oscar29
In de MaX5 cup doen de R1R het anders prima. Zowel met de sprintraces als de 70 minuten endurance op de 17e. Aantal gasten die snel en consistent waren op die banden, ondanks het vele verkeer van de sakers en de e30s
- Christiaan van H.
Vandaag, de BMW gepakt om naar het werk te gaan. Op en neer naar de vestiging in Vlaardingen was niet zo spannend, iig veilig het 'maagdenlaagje' eraf kunnen rijden, gekleurde streepjes staan er (nog) wel op. Tijdens normaal gebruik valt op dat het bandengeluid iets is toegenomen tov de PS2's, maar lang niet zo 'erg' als bij een R888. Verder geeft de stuggere wang een stuk meer wegdekinformatie.
Maar goed, eenmaal van de snelweg af weer in de Polder aangekomen, 1 van mijn favoriete omwegen maar eens genomen. Ondanks de oogst-rotzooi her en der op de weg (opletten!) het tempo flink opgebouwd. Het was nog licht en de gemiddelde burger zat aan de avond-dis, redelijke omstandigheden voor mij dus.
Band houd zich kranig bij 90 graden bochten (einde polderweg), waar de PS2's al vrij vroeg in 'lauwwarme weg-toestand' begonnen te schuiven (onderstuur), zorgen de R1R's ervoor dat de snelheid dusdanig hoog kan blijven dat de 'lastwissel' zich verplaatst alsof het meer zijwaarts op de achterkant gaat 'leunen' . De auto lijkt aan wendbaarheid te hebben gewonnen, minder log gevoel, met name het neusje doet meer en langer wat ik wil. Je kunt hem mooier 'zetten'.
De feedback naar het stuur is iets beter dan met de PS2's en al met al geeft de band lekker veel vertrouwen en moed. Kortom onder deze omstandigheden lag de grens al hoger dan bij de PS2's.
Binnenkort maar eens volledig nat wegdek proberen.
Ultieme test gaat natuurlijk de 12e plaatsvinden. Op de Ring eigenlijk nooit echt te klagen gehad over de Michelins, hopelijk gaan de R1R's het nog net iets beter doen om de hogere setprijs van € 60,- te rechtvaardigen
Maar goed, eenmaal van de snelweg af weer in de Polder aangekomen, 1 van mijn favoriete omwegen maar eens genomen. Ondanks de oogst-rotzooi her en der op de weg (opletten!) het tempo flink opgebouwd. Het was nog licht en de gemiddelde burger zat aan de avond-dis, redelijke omstandigheden voor mij dus.
Band houd zich kranig bij 90 graden bochten (einde polderweg), waar de PS2's al vrij vroeg in 'lauwwarme weg-toestand' begonnen te schuiven (onderstuur), zorgen de R1R's ervoor dat de snelheid dusdanig hoog kan blijven dat de 'lastwissel' zich verplaatst alsof het meer zijwaarts op de achterkant gaat 'leunen' . De auto lijkt aan wendbaarheid te hebben gewonnen, minder log gevoel, met name het neusje doet meer en langer wat ik wil. Je kunt hem mooier 'zetten'.
De feedback naar het stuur is iets beter dan met de PS2's en al met al geeft de band lekker veel vertrouwen en moed. Kortom onder deze omstandigheden lag de grens al hoger dan bij de PS2's.
Binnenkort maar eens volledig nat wegdek proberen.
Ultieme test gaat natuurlijk de 12e plaatsvinden. Op de Ring eigenlijk nooit echt te klagen gehad over de Michelins, hopelijk gaan de R1R's het nog net iets beter doen om de hogere setprijs van € 60,- te rechtvaardigen