Mondeo exit, Audi A4 erin (P7)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
M@rcel

Re: Mondeo exit, Audi A4 erin (P7)

Bericht door M@rcel » 25 nov 2011, 14:22

Gewoon van die knop afblijven Arthur, je hebt er echt niets aan.
Stond laatst bij het spoorwegmuseum, probeerde een studentenchauffeur om een A6 van z'n plek te krijgen. Op een gegeven moment kon ik het niet meer aanzien.
Snap echt niet wat er mis was met de conventionele handrem. Tja, misschien die weggooiers-ratel bij het aantrekken die we nu minder hoeven te horen.

Snipe

Bericht door Snipe » 25 nov 2011, 16:10

Ik heb ook nooit begrepen wat het enorme voordeel van zo'n knop is. Het werkt ook nog overal anders. De ene moet je indrukken, de ander moet juist een tikkie omhoog krijgen, sommigen gaan vanzelf uit als je je auto in de versnelling zet, ander gaan weer vanzelf aan als je de automaat op P zet. Het is ook nog eens elektrisch, dus het kan kapot.

Het enige wat ik kan bedenken is dat zo'n knop minder ruimte inneemt dan een fatsoenlijke handrem. Er is trouwens een handrem die ik nog erger vind en dat is dat achterlijke pedaaltje à la Mercedes.

KoenM

Bericht door KoenM » 25 nov 2011, 16:43

Wij hebben in de A4 ook de optie Audi hold system, kost geloof ik maar 175 euro meer ofzo, dan is de elektrische handrem wel ideaal.
Je drukt 1x op dat knopje wanneer je de auto start, daarna zal telkens als je stil komt te staan de handrem erop gaan, zodat je je voet niet op de rem hoeft te houden.
Wanneer je het gas indrukt gaat de handrem er meteen vanaf, dus je merkt niet dat hij erop is geweest :)
Ideaal ook met bijvoorbeeld keren in heuvellandschap, je zult nooit een stukje per ongeluk achteruit schieten :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 26 nov 2011, 11:27

Autohold bij een Audi (A6 en A8) ben ik ook niet weg van, zeker als je supercomfortabel wil rijden.
Zit altijd wel een schokje in bij het tot stilstand komen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 nov 2011, 12:15

Is dat "Audihold" nog weer wat anders dan die handrem of "hillhold"? Als ik de handrem erop zet fungeert die ook als een soort holdsysteem. Bij wegrijden gaat hij er automatisch af. Bij andere auto's heb ik dat andere systeem gehad, bv de huidige Ibiza van m'n vrouw. Die houdt even de rem vast als je op een helling weg wilt rijden. Dat is "hillhold" toch?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 nov 2011, 10:39

Mmm, weet ik niet.
Autohold ken ik alleen icm automatische versnellingsbakken, hoef je niet op je rem te blijven staan voor een verkeerslicht.

Plaats reactie