Wil hem wel eens in het echt bewonderen!
M3 3.0 racer -> E36 M3 S54 racer
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
arjanvanessen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
carbon is in het echt vaak mooier als op de foto , heb wel eens mensen een foto gestuurd van carbon delen en dan vinden ze het niet echt bijzonder en zien ze het dan in het echt dan vinden ze het fantastischChristoph schreef:Ben toch blij dat ik die platen niet gekocht heb Bert, het is waarschijnlijk wel mooier dan een kale alu plaat, maar zo op de foto komt het toch niet echt mooi over...
Wil hem wel eens in het echt bewonderen!
Arjan
ps, pasklare panelen zijn toch ook niet zo heel duur meer ??
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
arjanvanessen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dan moet je ze wel weten te vinden voor dat geld.
Dan nog, 60 euro totaal voor dit, of 400 voor een set, steek ik die 340 euro eigenlijk liever in functionele spullen. Tenslotte zijn die carbon platen alleen een beetje voor het zicht, kale open deuren is ook niks
Dat is ook een beetje de sport natuurlijk, veel delen kan je zelf maken als je tijd genoeg hebt (ik bijvoorbeeld
) Geld wat je daarvan over houd heb ik liever een beter setje schokdempers voor, uitgebreidere kooi, beter diff, plastic ruiten, dat soort dingen.
Zolang het er evengoed gewoon toonbaar uit ziet met zo'n plaatje er tegenaan denk ik niet dat ik het interressand vind om er een voorgevormd carbon deurpaneel in te zetten.
Dan nog, 60 euro totaal voor dit, of 400 voor een set, steek ik die 340 euro eigenlijk liever in functionele spullen. Tenslotte zijn die carbon platen alleen een beetje voor het zicht, kale open deuren is ook niks
Dat is ook een beetje de sport natuurlijk, veel delen kan je zelf maken als je tijd genoeg hebt (ik bijvoorbeeld
Zolang het er evengoed gewoon toonbaar uit ziet met zo'n plaatje er tegenaan denk ik niet dat ik het interressand vind om er een voorgevormd carbon deurpaneel in te zetten.
-
arjanvanessen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Bert, hoe heb jij dit ondertussen opgelost? Ik moet een aantal stoelen inbeunen en heb m'n eigen wagen even als paspop gebruikt. Stuit nu op hetzelfde probleem dat je te ver naar links zit. Stoelframes die ondanks het juiste type niet zonder aanpassingen passen is ook zo lekker.Bert ///M3 schreef:Vanmiddag stoel in de auto gezet.
[IMG:1024:768]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... CT2783.jpg[/img]
Hij staat direct op de bodem geschroeft. Afstand naar achteren icm het stuur en de hoogte is primaAlleen hij staat nog te ver naar links, waardoor je niet recht voor het stuur zit
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik heb 2 stoelframes van Sandtler gebruikt en die direct op de bodem gezet:
[img:352:207]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... n/3004.jpg[/img]
Wat je doet is eerst meten hoe breed je stoel is, bij mij 41 cm geloof ik. Dan meet je de afstanden van de montagepunten, ik geloof 36,5 x 43,5 maar meet dat even na voor de zekerheid
Die mounts zijn 5 cm wijd en ik dacht 41,5 lang. Dus dat past prima, je moet alleen zelf gaten boren als je weet hoe breed je stoel is omdat die standaard niet passen.
'
Je moet de brackets niet beiden naar buiten monteren (dus _| |_ ), maar als het ware zo voor de bestuurdersstoel: _| _|
Dan staat je stoel zo ver mogelijk tegen de middentunnel aan. Bijrijdersstoel doe je andersom.
Je kan de 'uprights' aan de binnenkant en buitenkant van de brackets schroeven, daarmee krijg je hem dus nog iets meer naar het midden. Zeg maar bij de middentunnel aan de buitenkant en bij de deur aan de binnenkant.
Hij staat dan nog steeds iets uit het midden maar lang niet zo erg, en verder naar het midden lukt ook niet. Als ik in mijn gewone M3 rij staat het stuur ook iets uit het midden, ik heb er eens op gelet na het stoelenverhaal in de gele
[img:352:207]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... n/3004.jpg[/img]
Wat je doet is eerst meten hoe breed je stoel is, bij mij 41 cm geloof ik. Dan meet je de afstanden van de montagepunten, ik geloof 36,5 x 43,5 maar meet dat even na voor de zekerheid
'
Je moet de brackets niet beiden naar buiten monteren (dus _| |_ ), maar als het ware zo voor de bestuurdersstoel: _| _|
Dan staat je stoel zo ver mogelijk tegen de middentunnel aan. Bijrijdersstoel doe je andersom.
Je kan de 'uprights' aan de binnenkant en buitenkant van de brackets schroeven, daarmee krijg je hem dus nog iets meer naar het midden. Zeg maar bij de middentunnel aan de buitenkant en bij de deur aan de binnenkant.
Hij staat dan nog steeds iets uit het midden maar lang niet zo erg, en verder naar het midden lukt ook niet. Als ik in mijn gewone M3 rij staat het stuur ook iets uit het midden, ik heb er eens op gelet na het stoelenverhaal in de gele
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Bert, ik had een kant en klaar frame van sparco besteld. Daarop staat een slede en waarop weer de sidemounts zitten. Alles was als 1 op 1 schroeven bedoeld maar de praktijk is altijd anders ghehe... Bij het frame moet ik gewoon 1 gat verder uitboren.
Ga die bij mezelf zo nog eens omgooien want ik heb ze _|---|_ staan. Stoel ging er precies tussen. Op dit moment trekt het gewoon aan m'n spieren, zo scheef als ik nu zit.
Gooi ze wel om en als dat niet werkt dan denk ik dat ik morgen even wat alu strips haal om de stoel te verplaatsen.
Ga die bij mezelf zo nog eens omgooien want ik heb ze _|---|_ staan. Stoel ging er precies tussen. Op dit moment trekt het gewoon aan m'n spieren, zo scheef als ik nu zit.
Gooi ze wel om en als dat niet werkt dan denk ik dat ik morgen even wat alu strips haal om de stoel te verplaatsen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja heb ik naar gekeken. Dat zou gewoon goed moeten gaan, alleen het oor van de stoel kwam tegen de deur zeg maar. Maar die zit net tegen de bovenste rand, zo hoog komt dat kruis normaal niet. Bij mijn E30 zat dat ook zo trouwens nu ik er even over nadenk, daar kwam de kooibuis ook vlak langs de stoel.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Vreemd, want aan de foto te zien is die van jou een Cobra Imola. Die zou niet veel breder dan een Corsa moeten zijn. Bij mij kan de deur net aan dicht als hij in het midden zou staan (wat heet midden bij met zo'n rijpositie ghehe). Heb net even de sidemounts zoals bij jou gedaan en dan past de stoel er met geen mogelijkheid meer in. Ik zie wel dat als het wel zou passen, je ongelooflijk veel beter moet zitten. Begint helaas al wat donker te worden. 
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nou daarom ben ik speciaal met die Sandtler dingen gegaan (Sparco heeft ze ook maar wou ze niet leveren tot mei 2008
)
Ook kans dat jouwe nog hoger staat met een Sparco onderframe, op 1 of andere manier kom je dan altijd hoog uit. Zit hij bij jouw bijna tegen het raam of de deur zelf? Bij mij was het de deur zelf waar dat oor tegen aan zat, die komt al wat meer naar binnen natuurlijk. Ik wou daarom juist niet zo'n ondeframe, komt de stoel vaak te hoog.
Die sidemounts die je normaal op een onderframe zet zijn eigenlijk alleen pas met een onderframe en stoel van de fabrikant. Bij die universele dingen van Santler heb je meer totale speelruimte. Dat word nog steeds krap als je ze in _| _| zet maar je kan wel wat meer doen als die sidemounts waar maar een heel smal bodemstukje op zit. Nou ja kijk maar naar het plaatje, ze zijn 5mm dik dus dan kan je je wel voorstellen hoe breed ze zijn, denk 5 cm oid.
Wat ik in die andere post ook al zei, omdat je de uprights los kan maken kan je die ook aan de andere kant zetten. Zo win je bij wijze van spreken ook weer een extra cm (5mm dik dus ding aan de andere kant is extra cm
) Het is wat passen en meten geweest maar het zit wel.
Kan er geen beter plaatje van maken omdat ik op mijn werk zit.
Ook kans dat jouwe nog hoger staat met een Sparco onderframe, op 1 of andere manier kom je dan altijd hoog uit. Zit hij bij jouw bijna tegen het raam of de deur zelf? Bij mij was het de deur zelf waar dat oor tegen aan zat, die komt al wat meer naar binnen natuurlijk. Ik wou daarom juist niet zo'n ondeframe, komt de stoel vaak te hoog.
Die sidemounts die je normaal op een onderframe zet zijn eigenlijk alleen pas met een onderframe en stoel van de fabrikant. Bij die universele dingen van Santler heb je meer totale speelruimte. Dat word nog steeds krap als je ze in _| _| zet maar je kan wel wat meer doen als die sidemounts waar maar een heel smal bodemstukje op zit. Nou ja kijk maar naar het plaatje, ze zijn 5mm dik dus dan kan je je wel voorstellen hoe breed ze zijn, denk 5 cm oid.
Wat ik in die andere post ook al zei, omdat je de uprights los kan maken kan je die ook aan de andere kant zetten. Zo win je bij wijze van spreken ook weer een extra cm (5mm dik dus ding aan de andere kant is extra cm
Kan er geen beter plaatje van maken omdat ik op mijn werk zit.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Hoger? Veel te hoog. Ben net een vrachtwagenchauffeur zo. Misschien even goed utizoeken hoe het zit en gelijk een batch laten maken voor de e36. Kan me niet voorstellen dat er geen markt voor is en als ik straks wat vaker een stoeltje moet monteren met niet passend Sparco rommel...
Ik haal morgen even wat 3 mm om de stoel wat naar het midden te plaatsen.
En Bert, dan meld je je maar even ziek zodat je thuis een mooie plaatje kunt maken.
Ik haal morgen even wat 3 mm om de stoel wat naar het midden te plaatsen.
En Bert, dan meld je je maar even ziek zodat je thuis een mooie plaatje kunt maken.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Zo van de week bezig geweest om de auto voor te bereiden op de kooi. De zekeringenkast moest weg, aan de rechter kant ook ruimte gemaakt, ruiten er uit enz.
Toch nog een klein probleempje, 10mm spacer voor er op gezet ipv 15mm. Hoorde een geratel bij een klein proefrondje, en na even zoeken waren de wielbouten net iets te lang. Dus maar meteen studs er in geschroefd ipv bouten. Maar de loctite studlock die ik besteld was er nog niet, dus ze moeten er weer een keer uit.
Dus uiteindelijk vanmorgen auto op de trailer gereden, naar Biesheuvel en ik hoop hem over een week of 2 weer terug te hebben met kooi
Viel me wel op dat daar elke keer dikke wagens staan trouwens, vorige keer GT3, nu een RS4 enz
Toch nog een klein probleempje, 10mm spacer voor er op gezet ipv 15mm. Hoorde een geratel bij een klein proefrondje, en na even zoeken waren de wielbouten net iets te lang. Dus maar meteen studs er in geschroefd ipv bouten. Maar de loctite studlock die ik besteld was er nog niet, dus ze moeten er weer een keer uit.
Dus uiteindelijk vanmorgen auto op de trailer gereden, naar Biesheuvel en ik hoop hem over een week of 2 weer terug te hebben met kooi
Viel me wel op dat daar elke keer dikke wagens staan trouwens, vorige keer GT3, nu een RS4 enz
