Ik heb de 500 1.2 POP een ochtendje aan de tand gevoeld.
Enkele dingen die mij direct opvielen:
- ik wist dat er een city stand is, ik zag het knopje ook, maar ik kon nergens ontdekken of die nou in- of uitgeschakeld stond. Dan maar zelf een paar keer sturen, maar dat was nou ook niet bepaald met veel feedback. Een paar kilometer verder vond ik het lampje in het centrale display.
- het 1.2 motortje wist mij echt te verassen. Niet dat ik in veel vergelijkingsmateriaal heb gereden, maar in de stad kun je er gewoon heel goed mee wegkomen. Nu ben ik altijd wel iemand die bij verkeerslichten vol op het gas ga, maar met deze 1.2 liet ik mijn medeweggebruikers zelfs achter me. Volgens de fabriek gaat de 0-100 in 12,9s, dat vind ik respectabel voor zo een auto! Zelfs de trekkracht over het hele toerengebied viel mij mee. De 4e versnelling was wel onnoemelijk lang. Op een 80 weg zuinig naar 5 opschakelen ga je (bijna) niet trekken.
- wat ik wel echt vervelend vond is de hoge mate waarin de auto onderstuurd is. Qua trekkracht is het wel een relaxe auto, maar de mate waarin je een bocht kun pakken heeft dat in wat mindere mate. Ga je erg driftig, dan grijpt het ESP nogal oncomfortabel in. Geen idee trouwens of je dat uit kan schakelen.
- en korte wielbasis op hobbels is funest. Sjee, wat moet je daar langzaam overheen.
- owja, grappig detail: zodra de ruitenwissers aanstaan, en je zet de bak in achteruit, begint de achterruiterwisser enthousiast te zwaaien... Ook hier was ik weer aan het zoeken welk knopje ik per ongeluk had ingedrukt, toen ik opeens de heldere ingeving kreeg dat het aan de bak verbonden was.
Eigenlijk vraag ik mij dus af hoe de 1.3 Multijet zal rijden

[img:700:469]http://keesbunk.nl/images/album13/04.jpg[/img]