De 3 deurs is volgens google rond de 1160 vs de 1183 van de 5 deurs. Maar kom ook getallen tegen van 1144kg voor de 3 deurs.
Op zich wel logisch dat ie zwaarder is. Extra deur /raam mechanisme. Aparte deur bekleding. Versteviging van de chassis op die punten.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 07 okt 2019, 13:30
door Laurens
Mijn 3 deurs zit op 1162kg volgens het kenteken.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 07 okt 2019, 21:54
door Opa
Scheelt toch nog steeds 99 kg met mijn 3-deurs van 1063kg.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 17 okt 2019, 20:22
door Andre
De ST is gister van de productie band gerold.
Zal hier wel met een week of 2 zijn denk ik.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 17 okt 2019, 20:36
door Knot
Kan het grote 2000km mak aan inrijden beginnen
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 08:55
door Robin
2000 km inrijden ook voor zo'n ding!?
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 13:50
door Sjef
Robin schreef: 18 okt 2019, 08:55
2000 km inrijden ook voor zo'n ding!?
Tuurlijk niet. Natuurlijk verstandig om ff alles wat rustig op te bouwen/in te laten slijten maar 1000km is toch echt al de max naar mijn mening.
Dealer zegt zelfs dat het amper iets uitmaakt. Eerste oliebeurt pas bij 20.000km/1jaar. Dat heb ik dan wel preventief gedaan na inrijden (oliebeurtje), maar is meer voor de eigen mindset.
Vorige week nog rondje of 10 Nordschleife in de zeikende regen gedaan. Remmetjes doen het nog steeds netjes hoor .
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 14:15
door Knot
En ik maar netjes 2000km inrijden voor alleen een nieuw sper onder de gebruikte M235i....
Robin schreef: 18 okt 2019, 08:55
2000 km inrijden ook voor zo'n ding!?
Tuurlijk niet. Natuurlijk verstandig om ff alles wat rustig op te bouwen/in te laten slijten maar 1000km is toch echt al de max naar mijn mening.
Dealer zegt zelfs dat het amper iets uitmaakt. Eerste oliebeurt pas bij 20.000km/1jaar. Dat heb ik dan wel preventief gedaan na inrijden (oliebeurtje), maar is meer voor de eigen mindset.
Vorige week nog rondje of 10 Nordschleife in de zeikende regen gedaan. Remmetjes doen het nog steeds netjes hoor .
Inderdaad, na de 'transportfase' vanuit de fabriek naar de dealer valt er weinig meer in de rijden Koude motor en lekker revven met sportuitvoeringen, even nadraaien ivm een turbo dat kennen ze al helemaal niet. In een X aantal seconden een auto laden/lossen is wat telt. Je wilt niet weten hoe vaak er nieuwe auto's voorbijkomen waaraan al delen zijn gespoten voor de eerste aflevering...
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 17:06
door Kadett
Eerste olie zou ik wisselen met 500-1000km ivm slijpsel. Je zou vanaf aflevering een magneet plug in de oliepan moeten stoppen... hoeveel 'slijpsel' er vrijkomt.
Er zijn 1000-en forum topics en youtube videos over te vinden. Een zegt direct belasten want de zuigerringen moeten zich zetten. De ander zegt rustig aan.
Zolang je de olie goed warmdraait kwam er weinig verschil uit toen ze bij wijze van test 2 identieke motoren op de 2 verschillende manieren ingereden werden.
Wel een dingetje bij de ST trouwens wat ik las op Fiestaoc.com. Koelwater (en dus olie) wordt heel langzaam warm. Dikke 12 tot 14 mile. En dat voor een turbo torretje.
Weet nog dat 3SGTE blok van mijn Celica de olie binnen 5 km in de zomer boven de 85 graden was.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 17:17
door Knot
Toch doe ik het opbouwend na 500km rustig aan. Hoe beter het op elkaar slijt hoe minder olie verbruik en hoe meer vermogen.
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 18 okt 2019, 18:36
door Kadett
Doe ik ook hoor met nieuw spul. Ben zelf ook meer van het voorzichtigere
Robin schreef: 29 okt 2019, 15:39
Bij 4:45 gaat 't bijvoorbeeld over ruitenwissers, heel interessant. JP!:)
Ah, wenn Sie quietscht, bitte spucken !
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 30 okt 2019, 09:42
door ///Joost
Ford is duidelijk Amerikaans. Volgens mij is daar geen dasspeld tussen te krijgen. Anders las de avatar van JP wel "Little boys wear bliksemschicht in een rondje, big boys drive Ford".
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 30 okt 2019, 09:53
door Robin
Ford is 100% Amerikaans. Want Henry.
Punt is dat een: Anglia, Escort Mk1,Mk2 in de UK kant vallen evenals de Sierra(?), maar de Escort Cosworth en Fiesta weer niet, evenals de Ford Köln werden die in Keulen gebouwd.
Ford Versailles werd (hoestmooglijk) in Frankrijk gebouwd. Etcetera.
Zetten we alles van Ford dus in USA, Engeland of Duitsland. Maar dan ook echt alles he.
???
Re: Ford Fiesta ST
Geplaatst: 30 okt 2019, 10:02
door ///Joost
De Escort werd ook in de VS verkocht (weliswaar een ander model), en is nu wederom als Focus-achtig ding verkrijgbaar in China. Sorteren op fabriekslocatie gaat nergens over.