Terrano, een "Japanse Defender"
- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
1 op 9,5 vind ik nog wel een mooie waarde. Ik rij gemiddeld 1 op 7 en misschien lange stukken 1 op 9 maar dat haal ik denk ik niet eens.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ja, maar jij rijdt Toyota. Dus dat is dan ook niet vreemd...
- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Dat is het verschil met Allen......

- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Zuiniger wordt het ook niet.
Laatst weer een dag naar Schiedam op en neer geweest en dan is het met alleen snelweg ook 1 op 9 max.
Voorbij Hoogeveen denk ik dat we de 1 op 7 nog net hebben gehaald als het niet slechter was.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Gok dat je 130 oid rijdt dan? Als ik 90 rijd haal ik namelijk zelfs de 1 op 9. 

- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Vanaf 1 op 7 en slechter komen we in de buurt van de 150.
Tot 110 ofzo blijft de 1 op 9 wel haalbaar, daarna gaat het snel achteruit.
Harder dan 150 gaat het niet vaak en dan zie je de meter zo teruglopen
Tot 110 ofzo blijft de 1 op 9 wel haalbaar, daarna gaat het snel achteruit.
Harder dan 150 gaat het niet vaak en dan zie je de meter zo teruglopen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Geen verkeerd verbruik imho. Wagen loopt onderin iets soepeler en is iets zuiniger sinds ik de maf sensor heb gereinigd (niet gedacht dat het meetbaar effect zou hebben) maar deze waarden haal ik niet.
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Een Terrano is net wat lichter en iets gestroomlijnder dan een Defender voor wat het waard is.
- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Wat een Defender waard is? ehhhh.....Ferdi Gielen schreef: 18 nov 2019, 13:48 Een Terrano is net wat lichter en iets gestroomlijnder dan een Defender voor wat het waard is.
- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Goed, een Japanner met Spaanse invloeden heeft soms een probleempje...
Week of wat terug begon de koelventilator welke met een viscosekoppeling aan de motor zit gekoppeld een beetje overenthousiast te koelen, zelfs zo erg dat hij permanent op 100% stond te draaien.
Naast een boel herrie geeft dat een hoog verbruik en kost het een beste bult vermogen en reactie op het gaspedaal
Een nieuwe betekende direct een nieuwe waterpomp erbij en naast dat deze duur zijn wilde ik van de permanent draaiende ventilator af, want ook al doet de koppeling zijn werk wel draait de ventilator op 30%.
Beetje rondstruinen op internet leerde dat Monster Cooling (bekend van Gasmonkey) een passende ventilator had voor wat ik had bedacht met voldoende koeling.
Na een weekje geduld kwam het ding uit Amerika aan en eventjes uitgestald op tafel:

Uiteindelijk bleek het ding niet op de plaats te passen die ik had bedacht, kwam slecht 2 mm tekort maar dat was toch net teveel
Ding uit het midden van de radiateur past het wel dus dat maar gedaan:

Nog even oud en nieuw naast elkaar:

Lang verhaal kort, na 3 keer ontluchten netjes stabiele temperatuur en een goed warme kachel.
Ding getest op bijna topsnelheid, aanhanger erachter, stuk onverhard en motor blijft in alle omstandigheden keurig op temperatuur.
Gisteren de eerste tank leeg met het nieuwe ding erop en het wordt zelfs een ecowonder met een 1 op 10,5 als genoteerd verbruik en een ietwat zware rechtervoet.
Wil de behuizing van de oude ventilator nog passend maken op deze nieuwe zodat dat weer netjes is en er ligt nog een nieuwe olie catchtank klaar en dan moet dat hem volgens mij weer aardig zijn.
Als straks het vakantiegeld binnen is wellicht rondom nog een setje Bilstein B6 off road dempers eronder en dan kan ie er weer tegenaan geloof ik.
Week of wat terug begon de koelventilator welke met een viscosekoppeling aan de motor zit gekoppeld een beetje overenthousiast te koelen, zelfs zo erg dat hij permanent op 100% stond te draaien.
Naast een boel herrie geeft dat een hoog verbruik en kost het een beste bult vermogen en reactie op het gaspedaal

Een nieuwe betekende direct een nieuwe waterpomp erbij en naast dat deze duur zijn wilde ik van de permanent draaiende ventilator af, want ook al doet de koppeling zijn werk wel draait de ventilator op 30%.
Beetje rondstruinen op internet leerde dat Monster Cooling (bekend van Gasmonkey) een passende ventilator had voor wat ik had bedacht met voldoende koeling.
Na een weekje geduld kwam het ding uit Amerika aan en eventjes uitgestald op tafel:

Uiteindelijk bleek het ding niet op de plaats te passen die ik had bedacht, kwam slecht 2 mm tekort maar dat was toch net teveel

Ding uit het midden van de radiateur past het wel dus dat maar gedaan:

Nog even oud en nieuw naast elkaar:

Lang verhaal kort, na 3 keer ontluchten netjes stabiele temperatuur en een goed warme kachel.
Ding getest op bijna topsnelheid, aanhanger erachter, stuk onverhard en motor blijft in alle omstandigheden keurig op temperatuur.
Gisteren de eerste tank leeg met het nieuwe ding erop en het wordt zelfs een ecowonder met een 1 op 10,5 als genoteerd verbruik en een ietwat zware rechtervoet.
Wil de behuizing van de oude ventilator nog passend maken op deze nieuwe zodat dat weer netjes is en er ligt nog een nieuwe olie catchtank klaar en dan moet dat hem volgens mij weer aardig zijn.
Als straks het vakantiegeld binnen is wellicht rondom nog een setje Bilstein B6 off road dempers eronder en dan kan ie er weer tegenaan geloof ik.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Bizar dat zo'n fan zoveel kan schelen in het verbruik... Klinkt altijd wel indrukwekkend, een oudere terreinauto of bestelbus met zo'n loeiend monster voorin. 

- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Bij mij klonk het als een permanente V8 diesel in het vooronder 
Heb ook weer wat pk's terug en een motor die heel wat gretiger reageert en dat is ook wel erg fijn.

Heb ook weer wat pk's terug en een motor die heel wat gretiger reageert en dat is ook wel erg fijn.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
ik haal bij normaal woon werk verkeer net niet de 1 op 12 met mijn disco... en das voornamelijk file rijden op een N weg.allen schreef: 18 nov 2019, 12:50 Gok dat je 130 oid rijdt dan? Als ik 90 rijd haal ik namelijk zelfs de 1 op 9.![]()
scheelt dat het file is... heb ik niks aan een zware rechtervoet.
als ik met de disco 150 rij.. dondert het verbruik ook wel in hoor.
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Denk dat ik bij permanent 150 max de 1 op 7 nog zou redden.
Deze week veel de aanhanger en trailer achter de auto dus zal sowieso de dubbele cijfers niet halen.
Normaal woon-werk is grotendeels over N wegen en als er dan geen vrachtwagen voor je rijd is het 100, max 120 km/h rijden daar.
Deze week veel de aanhanger en trailer achter de auto dus zal sowieso de dubbele cijfers niet halen.
Normaal woon-werk is grotendeels over N wegen en als er dan geen vrachtwagen voor je rijd is het 100, max 120 km/h rijden daar.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Niet echt in verdiept maar wellicht dat de disco een langere bakverhouding heeft?E36-italia schreef: 24 jan 2020, 10:11ik haal bij normaal woon werk verkeer net niet de 1 op 12 met mijn disco... en das voornamelijk file rijden op een N weg.allen schreef: 18 nov 2019, 12:50 Gok dat je 130 oid rijdt dan? Als ik 90 rijd haal ik namelijk zelfs de 1 op 9.![]()
scheelt dat het file is... heb ik niks aan een zware rechtervoet.
als ik met de disco 150 rij.. dondert het verbruik ook wel in hoor.
Over de 10 km op een liter is netjes. In de zomermaanden heb ik zo nu en dan ook een V8 onder de kap.

- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Langere bak wellicht al en sowieso is iedere Discovery al gestroomlijnder dan een Defender is 

- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
De bak tussen de D2 TD5 en de DEF TD5 is het zelfde, de tussenbak is wel anders, die van de defender is korter, want de wielen onder een defender zijn ook hoger.allen schreef: 24 jan 2020, 11:20 Niet echt in verdiept maar wellicht dat de disco een langere bakverhouding heeft?
Sommige defender eigenaren zetten er een disco tussenbak onder, is de auto wat stiller op de snelweg... maar dan haal je heel veel acceleratie weg.
Dat sowieso... maar dat maakt de defender ook weer geliefd bij de knutselaars, allles is rechtoe rechtaan.Ferdi Gielen schreef: 24 jan 2020, 11:58 Langere bak wellicht al en sowieso is iedere Discovery al gestroomlijnder dan een Defender is![]()
kan je lekker makkelijk alles tegenaan schroeven.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Waarom laat je zo'n fan uit de US komen, is toch niks bijzonders aan.
Is in alle maten ook hier te koop..
Is in alle maten ook hier te koop..
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Kon hier niet de juiste diameter/opbrengst krijgen.
Via eBay heb je zo'n ding zo uit Amerika over gevlogen, dus helemaal prima
Via eBay heb je zo'n ding zo uit Amerika over gevlogen, dus helemaal prima
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
In September nog met een Santana/Defender door de Spaanse bergen geploegd. Iemand in de familie woont daar en heeft er eentje uit de jaren 70 gerestaureerd.E36-italia schreef: 27 jan 2020, 09:57De bak tussen de D2 TD5 en de DEF TD5 is het zelfde, de tussenbak is wel anders, die van de defender is korter, want de wielen onder een defender zijn ook hoger.allen schreef: 24 jan 2020, 11:20 Niet echt in verdiept maar wellicht dat de disco een langere bakverhouding heeft?
Sommige defender eigenaren zetten er een disco tussenbak onder, is de auto wat stiller op de snelweg... maar dan haal je heel veel acceleratie weg.
Dat sowieso... maar dat maakt de defender ook weer geliefd bij de knutselaars, allles is rechtoe rechtaan.Ferdi Gielen schreef: 24 jan 2020, 11:58 Langere bak wellicht al en sowieso is iedere Discovery al gestroomlijnder dan een Defender is![]()
kan je lekker makkelijk alles tegenaan schroeven.
Kwam zelf vorige week een leuke 130 tegen en kan mensen dan ook weer geen ongelijk geven, blijft wel iets hebben.
Net als een Disco 2 trouwens...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Had ik al gezegd dat een 130 heel leuk is?
- Arthur
- Berichten: 42786
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Wel wat stug en laag, ex parel van DF, zo’n 130(i) 

- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ondertussen nog bezig met een zoektocht naar een elektrische gremlin...tijdje terug de mistlichten van de paardentrailer getest, die gingen aan, weer uit en vervolgens is mijn eigen mistachterlicht ook stuk.
Nieuwe relais, lampje en ondertussen stekkerdoos hebben het nog niet opgelost.
Binnenkort nog eens op jacht naar de unit die het hele zwikje aan stuurt en kijken hoe de bedrading er daar uit ziet en anders trek ik wel een hele nieuwe kabel onder de auto door zodat ik weer licht heb.
Vervangen van de stekkerdoos was na 17 jaar geen overbodige luxe overigens, dit was de achterkant van het ding

Moest vandaag bij een van de buren achter wat ophalen, dan hebben we een route een "landbouwpad" op dat achter de percelen langs loopt maar met het huidige weer is dat er ook niet beter op geworden.
Zijn dan en de leuke speelmomenten, maar ook die dat ik dan toch wel weer heel gelukkig van een 4x4 wordt

Nieuwe relais, lampje en ondertussen stekkerdoos hebben het nog niet opgelost.
Binnenkort nog eens op jacht naar de unit die het hele zwikje aan stuurt en kijken hoe de bedrading er daar uit ziet en anders trek ik wel een hele nieuwe kabel onder de auto door zodat ik weer licht heb.
Vervangen van de stekkerdoos was na 17 jaar geen overbodige luxe overigens, dit was de achterkant van het ding


Moest vandaag bij een van de buren achter wat ophalen, dan hebben we een route een "landbouwpad" op dat achter de percelen langs loopt maar met het huidige weer is dat er ook niet beter op geworden.
Zijn dan en de leuke speelmomenten, maar ook die dat ik dan toch wel weer heel gelukkig van een 4x4 wordt


-
Online
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mistlamp van jou auto zit zou te zien via je stekkerdoos geschakeld, dus daarom zou die niet werken. zit de trekhaak verlichting verder niet gewoon rechtstreeks op de achterlichten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, jessedehaan, L5S1, Marc Sierra, Mark, ron36, S-RS, Semrush [Bot] en 23 gasten