VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
- JP
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Arthur, heb je al eens in het instructieboekje gekeken of daar soms wat staat over het gebruik van de CC in de sneeuw. ?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik kreeg de melding "radar vervuild" "schoonmaken" in beeld en de hij ging van de CC af. Toen kon ik wel raden wat er aan de hand was 
Maar nee, niet gelezen

Maar nee, niet gelezen

- Macboy
Daar begaan jullie dus een denkfout: bij een auto zonder keyless go moet je dus de sleutel pakken om de auto open te doen, vervolgens heb je een start/stop knop om te starten en weet je dus inderdaad niet wat je met je sleutel moet doen omdat er geen contactslot meer is. Daarom is er dus keyless go: dan zit die sleutel gewoon altijd in je broekzak. Ideaal.Martijn_bmw schreef:Haha idd met dat keyles moet je alleen maar elke keer denken waar je je sleutel neerlegt
1 van de moderne dingen die ik nooit zo goed begrepen heb... of je nou op een knop drukt of de sleutel omdraait allebei 1 handeling. Maar met die knop moet je een electronisch stuurslot maken en een extra regel apparaat etc onnodig complex en duurder te maken dan een mechanisch slot...
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Heb ik met de PHEV toch nog gewoon een keuze tussen ACC en CC. Als ik de ACC knop 3 tellen vast houd heb ik CC. Wordt ook anders zichtbaar in het dashboard: geen ingestelde snelheid in beeld, geen afstandsinstelling in beeld. Die CC houdt dan wel weer in als ik door snelweg bochten rijd, maar goed. Weigert trouwens ook bij sneeuw en mist, de ACC.
Kan met Amerikaanse wetgeving en aansprakelijkheid te maken hebben bij VW: Als je denkt dat je -ingeschakeld- ACC hebt, en de auto remt niet af voor een voorligger... Boem, VW aansprakelijk gesteld. Dus niet als optie geprogrammeerd. Fwiw.
Kan met Amerikaanse wetgeving en aansprakelijkheid te maken hebben bij VW: Als je denkt dat je -ingeschakeld- ACC hebt, en de auto remt niet af voor een voorligger... Boem, VW aansprakelijk gesteld. Dus niet als optie geprogrammeerd. Fwiw.