
BMW F22 M235i [Sold...]
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Elke keer van 100 naar 130, wat een feest 

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Na een paar dagen in Hamburg te zijn geweest vanavond de 235 weer eens gestart, man man, wat is die Golf 7 dan een busje als je daar net dik 1000km in gestuurd hebt. Lekker de stoelverwarming aan, stuurverwarming aan want het is met ineens koud met 11C... netjes 15km warmrijden en kom ik ineens in Zoetermeer een M uitgevoerde 420i tegen (1 pijpje, nieuw modellen hebben bij de x20i ook dubbele pijpjes volgens mij), ik zag m al vlot rijden maar dacht mwah, 184pk/270nm dat had ik ook ooit.... totdat ie voor mn neus vertrok en ik best door moest halen. Precies zoals ik het zou willen natuurlijk een gechipte 420i met 260pk/420nm waar ik de filmpjes liep te vergelijken. Beeldmateriaal scheelt het maar 10km/u van 0-200 maar in de praktijk geeft de 35i je veel meer beleving en je maakt echt wel meer meters. Was nog geen enkele keer in 1 vol op het gas gegaan maar nu was het wel het uitgekozen moment, naast elkaar, iets ongelukkig weg met wielspin maar toch wel bij de les blijven om er goed voor te zijn (was een automaat).
Toch eenmaal bezig maar een paar keer doorgehaald maar wat loopt dat ding makkelijk de begrenzer in zeg, zonder enige moeite in 5 of 6 maakt m niet uit, strak naar de 260 teller en electronica erin. afritje, opritje en voor mn gevoel binnen 2km weer strak 260 op de teller, nog geen auto gehad die dit met zo'n gemak deed, ook de M5 niet met 400pk/500nm. Foto is een beetje bewogen vanwege weinig licht, nokia telefoon en hij stond nog in sport, had ik m in comfort gezet was het een uiterst stabiel plaatje geworden natuurlijk

Trek je m in 1 overdreven weg met dsc uit wel 2 strepen van 50 meter te zien maar ik vond ze niet heel dik ingekleurd, teken dat de banden toch veel omzetten in voorwaardse meters ipv dat ze het asfalt inkleuren. Zelfde voor driften op droog, ik had verwacht in 2 bocht in, gas onderin en strepen trekken maar soms was slechts een handje tegenstuur voldoende om vervolgens hard de bocht uit gelanceerd te worden, banden en onderstel echt top voor mekaar als je het mij vraagt. Uiteraard had ik wel rookgordijnen kunnen trekken maar dan kom je echt tot het forceren/verkrachten van de auto en daar was ik (nog) niet op uit.
Net met 22.001km maar weer neergezet, ging al gek zat, wat een ding zeg
Toch eenmaal bezig maar een paar keer doorgehaald maar wat loopt dat ding makkelijk de begrenzer in zeg, zonder enige moeite in 5 of 6 maakt m niet uit, strak naar de 260 teller en electronica erin. afritje, opritje en voor mn gevoel binnen 2km weer strak 260 op de teller, nog geen auto gehad die dit met zo'n gemak deed, ook de M5 niet met 400pk/500nm. Foto is een beetje bewogen vanwege weinig licht, nokia telefoon en hij stond nog in sport, had ik m in comfort gezet was het een uiterst stabiel plaatje geworden natuurlijk

Trek je m in 1 overdreven weg met dsc uit wel 2 strepen van 50 meter te zien maar ik vond ze niet heel dik ingekleurd, teken dat de banden toch veel omzetten in voorwaardse meters ipv dat ze het asfalt inkleuren. Zelfde voor driften op droog, ik had verwacht in 2 bocht in, gas onderin en strepen trekken maar soms was slechts een handje tegenstuur voldoende om vervolgens hard de bocht uit gelanceerd te worden, banden en onderstel echt top voor mekaar als je het mij vraagt. Uiteraard had ik wel rookgordijnen kunnen trekken maar dan kom je echt tot het forceren/verkrachten van de auto en daar was ik (nog) niet op uit.
Net met 22.001km maar weer neergezet, ging al gek zat, wat een ding zeg

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Mooi verhaal Rody. Geen gezeik, blij met je topkar.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28437
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Mooi geschreven weer! En idd wat een top bak!! Heel veel plezier nog er mee 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Rody allemaal heel herkenbaar. Je hebt geen mechanische sper nodig om vol op nat te kunnen driften. Op Papenburg kon ik enorm genieten met die van mij.
Verder is de auto bizar snel vanaf 120. Ik had hem liefst gewoon in 5. Je kunt vrijwel alle sportautos bijhouden, zeker diegenen die het niet verwachten. Ook motorrijders die niet vol terugschakelen kan je het enorm moeilijk maken op de Autobahn. Insane gewoon !
Met jouw verhalen mis ik de M135i wel echt weer....
Verder is de auto bizar snel vanaf 120. Ik had hem liefst gewoon in 5. Je kunt vrijwel alle sportautos bijhouden, zeker diegenen die het niet verwachten. Ook motorrijders die niet vol terugschakelen kan je het enorm moeilijk maken op de Autobahn. Insane gewoon !
Met jouw verhalen mis ik de M135i wel echt weer....
- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Zo, even het topic doorgelezen en zo te horen bevalt de M235i naar behoren. Super!
Blijft een geweldig leuk karretje om mee te sturen. Ben zelf ook nog wel aan het twijfelen wat nou een goede opvolger van de E92 335i zou moeten zijn. Of kleiner als M235i (speelser) of groter 435i (stabieler en 'meer' auto in elk opzicht). Luxe problemen zeg maar...
Blijft een geweldig leuk karretje om mee te sturen. Ben zelf ook nog wel aan het twijfelen wat nou een goede opvolger van de E92 335i zou moeten zijn. Of kleiner als M235i (speelser) of groter 435i (stabieler en 'meer' auto in elk opzicht). Luxe problemen zeg maar...

- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Ik ben wel blij dat ik het 420i cabrio verhaal niet aan ben gegaan achteraf. Als ik een opvolger zou moeten nemen dan de 435i cabrio maar die zal nooit zo rap/strak aanvoelen als de 235i maar in geval van een coupe dan altijd de 2 ipv de 4, enige waar je in mijn ogen dan wat aan hebt is de GC omdat je 4 deuren hebt.
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Wat ik me trouwens afvraag, kan het op YouTube filmpjes ook niet zo snel terug vinden, hoe ver loopt een standaard 135/235 door als je de begrenzer eraf haalt (gewoon standaard vermogen laten)?
Had gister het idee dat ie makkelijk naar 280 teller zou gaan zo rap als er 260 op stond. Natuurlijk is de 300 niet mogelijk, daar heb je echt meer vermogen voor nodig maar ben wel benieuwd hoe ver hij zou komen.
Had gister het idee dat ie makkelijk naar 280 teller zou gaan zo rap als er 260 op stond. Natuurlijk is de 300 niet mogelijk, daar heb je echt meer vermogen voor nodig maar ben wel benieuwd hoe ver hij zou komen.
- Kasteel
- Berichten: 5434
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Teller stopt bij 260, maar toerenteller loopt vrolijk door idd. Std lijkt mij 280 teller iig geen prob gezien de 'ruimte' bij 260 

- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Mijn auto loopt (ongetuned) al naar de 280 op de teller waarna voorzichtig de begrenzer er in komt. Zal een 265 (en een beetje) op de GPS zijn waarschijnlijk.
De M235i is standaard al net een tandje vlotter, dus die ruimte zit er zeker in. Vind het wel jammer dat de dikke 2er en 4er niet een teller tot minimaal 280 hebben (net als de E92/93 standaard tov de E90/E91 muv de 335i), aangezien die auto's dat ook gewoon halen.
De M235i is standaard al net een tandje vlotter, dus die ruimte zit er zeker in. Vind het wel jammer dat de dikke 2er en 4er niet een teller tot minimaal 280 hebben (net als de E92/93 standaard tov de E90/E91 muv de 335i), aangezien die auto's dat ook gewoon halen.
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Heb er eigenlijk niet eens op gelet of de toerenteller doorliep... zag de meter op 260 hangen en dacht zal wel werd voor mn gevoel wel vermogen weggekaapt direct bij 255 ergens.... even gps ernaast volgende keer.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
290 op de teller moet lukken.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Dat zie ik 'n M2 niet doen. En mezelf al helemaal niet:)
Wordt ook gezegd dat vanaf een 190/200 de M240i (B58) die dan theoretisch minder HP heeft dan M2 N55 qua aerodynamica zoveel gladder en beter is daarin dan dat blokje M2, dat daardoor de M240 in dit geval als 'n mes door de warme boter naar de 250plus gaat.
Tuurlijk is 't bij 'n M2 ook niet bij 200 klaar(bij mij wel
) en tuurlijk tettert zo'n ding easy naar 2x 140, maar veel harder? Buiten 't feit dat een biljartlaken achtige snelweg dan ook niet meer zo glad is. M2 is geen topsnelheidbrander. 1M al helemaal niet, maar M2 wordt ook seminerveus.
Wordt ook gezegd dat vanaf een 190/200 de M240i (B58) die dan theoretisch minder HP heeft dan M2 N55 qua aerodynamica zoveel gladder en beter is daarin dan dat blokje M2, dat daardoor de M240 in dit geval als 'n mes door de warme boter naar de 250plus gaat.
Tuurlijk is 't bij 'n M2 ook niet bij 200 klaar(bij mij wel

- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Kon bij 260 gewoon nog op mn gemak een hamburgertje eten met links en foto maken met rechts met knietje aan het stuur hoor 

- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Net nog ff wat testwerkzaamheden gedaan.... hij tolt prima rond ingestuurd, vond alleen dat ik wel even op de sperwerking moest wachten ingestuurd in 1, duurt een kwart rondje en dan komt ie wel goed om, waar bocht uit hij meteen een flinke stap opzij zet (wielen hebben wel meer snelheid dan natuurlijk). Niet slecht maar ook niet beter dan een standaard 25% sper met 2 platen.
Lancering vanaf 0 blijft een feest, met name dan geeft de handbak voldoening als je het perfect voor mekaar hebt met de koppeling en het opschakelen, kan ik geen genoeg van krijgen.
Wat ik er erg irritant vind is de alarmlichten als je wat fors tot stilstand remt, ziet er klungelig uit terwijl er niks aan de hand is... kan dat uit via menu (nog niet gevonden namelijk), een trucje, of coderen?
Lancering vanaf 0 blijft een feest, met name dan geeft de handbak voldoening als je het perfect voor mekaar hebt met de koppeling en het opschakelen, kan ik geen genoeg van krijgen.
Wat ik er erg irritant vind is de alarmlichten als je wat fors tot stilstand remt, ziet er klungelig uit terwijl er niks aan de hand is... kan dat uit via menu (nog niet gevonden namelijk), een trucje, of coderen?
-
Online
- Berichten: 4116
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Dat moet je coderen volgens mij.
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff ingereden - spert prima - 7300rpm]
Nemen we wel mee dan, je kunt nog meer leuke zaken coderen bij deze auto.
Vanavond rondweg Zoetermeer, kom ik een Tesla P85 tegen (420pk/600nm), dingen doen 0-100 in 4,4 zoiets. Blonde meid erin, kijken mekaar een paar keer aan met 60km/u maar staan gvd alle verkeerslichten op groen..... grrrrr. Was er denkik pas boven de 160 voorbij gekomen maar had het toch graag even IRL mee willen maken.
Vanavond rondweg Zoetermeer, kom ik een Tesla P85 tegen (420pk/600nm), dingen doen 0-100 in 4,4 zoiets. Blonde meid erin, kijken mekaar een paar keer aan met 60km/u maar staan gvd alle verkeerslichten op groen..... grrrrr. Was er denkik pas boven de 160 voorbij gekomen maar had het toch graag even IRL mee willen maken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28437
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
haha 0-100 is wel echt een andere wereld in zo'n tesla ja! Eerste keer dat ik er mee reed (jaar of 3 terug denk ik) was toch wel echt een bizarre ervaring.
maar boven de 100 vind ik het snel minder worden dus zou idd goed kunnen dat je eerst wat achterop raakt en het boven de 100 weer goed zou maken.
maar boven de 100 vind ik het snel minder worden dus zou idd goed kunnen dat je eerst wat achterop raakt en het boven de 100 weer goed zou maken.
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Hoop m binnenkort nog een keer mee te maken, een 85 pak ik wel, een P85 pas ruim boven de 100, alleen die D modellen zijn gewoon niet te verslaan door AWD en 2 motoren.
Koelt al flink al buiten, straks alle 3 de sleutels mee en allemaal even ervan langs geven
Zat nog te denken, wat moet er hierna komen... 435i brengt niks als je dit gewend bent... hooguit voor het cabrio gevoel maar dan is een 428i ook voldoende. Misschien toch maar eens bij een ander merk gaan shoppen volgend jaar...
Koelt al flink al buiten, straks alle 3 de sleutels mee en allemaal even ervan langs geven

Zat nog te denken, wat moet er hierna komen... 435i brengt niks als je dit gewend bent... hooguit voor het cabrio gevoel maar dan is een 428i ook voldoende. Misschien toch maar eens bij een ander merk gaan shoppen volgend jaar...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28437
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Niet een keer een v10 proberen? Lijkt me voor jou gebruik ook wel wat!
- Knot
- Berichten: 40003
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Zou dan een M6 moeten worden, maar is allemaal weer zo oud, als ik nu de idrive van de 2 serie gewend ben en de discover pro in de golf. Denk eerder toch een keer een cayman s/r proberen zoiets.
Vanavond uniek moment, alle sleutels gepakt en allemaal een rondje.
Eerst de 520 die moest nog 8km tot 140.000 daar kon ik niet langer tegen, stoelverwarming komt matig op gang, wordt wel warm maar ook niet echt heet, zit is goed maar stoel is gemaakt voor brede(re) mensen, onderstel stug genoeg voor sportief rijden, reageert goed op stuurinput (denk je) en schuifdakje suist een beetje op snelheid. Pedalen vind ik wel fijn van de E60, staat overal precies genoeg kracht/weerstand op.
Daarna in de 235, de zit is meteen 10x beter, stoel pakt meer om je heen, je zit wat dieper, beter instelbaar (wangen, lendensteun), stoelverwarming komt wat trager op gang maar uiteindelijk wel 2x zo heet (je gaat m gewoon terugzetten van 3 naar 2). In vergelijk wel meer afrolgeluid van de banden en meer windgeruis, de 520 is een stuk comfortabeler. Audio valt meteen op, ook al heeft een E60 subjes onder de stoelen, het is eigenlijk niks waard. Onderstel vele malen meer communicatief, je denkt dan dat de E60 strak is, tot je overstapt. Stuurgevoel ook stukken beter, stuurt veel scherper in, geeft veel meer feedback. Bij de BP voor het eerst afgetankt met 98, niet meteen verschil merkbaar, zal hij even een tankje op aan moeten passen denkik. Paar sprintjes getrokken tegen ander snel spul maar toch vind ik m listig als ie door oneffenheden in het wegdek spontaan uitbreekt, je moet er echt snel bij zijn om onrust/tankslappers te voorkomen.
Al laatste in de Golf, manman, ik vind m dagelijks heerlijk hoor maar je stapt echt in een busje, die zithouding kan je eigenlijk gewoon niet sportief mee sturen. Koppeling komt met minder kracht omhoog, rem grijp bij weinig druk veel agressiever het eerste stuk. Stoelverwarming is het snelste warm van de 3 (komt door stoffen bekleding), onderstel lijkt stug maar in vergelijk met de 235 is het niks waard, vooral op hoge snelheid, oneffenheden op een 80 weg die je dan met 180 neemt zijn er 4 slagen van de dempers nodig om rust te krijgen, de 235 is daar in 2x klaar maar maakt als je doorstuurt ook eerder een gekke sprong opzij. Vind het onderstel van de bluemotion beter dan het M onderstel op de E60 dat wel (voor dagelijks/sportief dan). Wat de golf wel maakt is de discover pro, echt een fijn systeem met goede touchscreen, navi, telefoon, redelijk goede audio, veel opslagmogelijkheden (interne ssd/jukebox, 2x SD, USB, bluetooth streaming), afspelen (vrijgeschakeld) van mp4 videoclips.
Geeft wel een voldaan gevoel ze alle 3 even afgetrapt te hebben, deur op slot, wijntje opentrekken, verhaaltje typen en genieten dat je het rijbewijs nog hebt
Vanavond uniek moment, alle sleutels gepakt en allemaal een rondje.
Eerst de 520 die moest nog 8km tot 140.000 daar kon ik niet langer tegen, stoelverwarming komt matig op gang, wordt wel warm maar ook niet echt heet, zit is goed maar stoel is gemaakt voor brede(re) mensen, onderstel stug genoeg voor sportief rijden, reageert goed op stuurinput (denk je) en schuifdakje suist een beetje op snelheid. Pedalen vind ik wel fijn van de E60, staat overal precies genoeg kracht/weerstand op.
Daarna in de 235, de zit is meteen 10x beter, stoel pakt meer om je heen, je zit wat dieper, beter instelbaar (wangen, lendensteun), stoelverwarming komt wat trager op gang maar uiteindelijk wel 2x zo heet (je gaat m gewoon terugzetten van 3 naar 2). In vergelijk wel meer afrolgeluid van de banden en meer windgeruis, de 520 is een stuk comfortabeler. Audio valt meteen op, ook al heeft een E60 subjes onder de stoelen, het is eigenlijk niks waard. Onderstel vele malen meer communicatief, je denkt dan dat de E60 strak is, tot je overstapt. Stuurgevoel ook stukken beter, stuurt veel scherper in, geeft veel meer feedback. Bij de BP voor het eerst afgetankt met 98, niet meteen verschil merkbaar, zal hij even een tankje op aan moeten passen denkik. Paar sprintjes getrokken tegen ander snel spul maar toch vind ik m listig als ie door oneffenheden in het wegdek spontaan uitbreekt, je moet er echt snel bij zijn om onrust/tankslappers te voorkomen.
Al laatste in de Golf, manman, ik vind m dagelijks heerlijk hoor maar je stapt echt in een busje, die zithouding kan je eigenlijk gewoon niet sportief mee sturen. Koppeling komt met minder kracht omhoog, rem grijp bij weinig druk veel agressiever het eerste stuk. Stoelverwarming is het snelste warm van de 3 (komt door stoffen bekleding), onderstel lijkt stug maar in vergelijk met de 235 is het niks waard, vooral op hoge snelheid, oneffenheden op een 80 weg die je dan met 180 neemt zijn er 4 slagen van de dempers nodig om rust te krijgen, de 235 is daar in 2x klaar maar maakt als je doorstuurt ook eerder een gekke sprong opzij. Vind het onderstel van de bluemotion beter dan het M onderstel op de E60 dat wel (voor dagelijks/sportief dan). Wat de golf wel maakt is de discover pro, echt een fijn systeem met goede touchscreen, navi, telefoon, redelijk goede audio, veel opslagmogelijkheden (interne ssd/jukebox, 2x SD, USB, bluetooth streaming), afspelen (vrijgeschakeld) van mp4 videoclips.
Geeft wel een voldaan gevoel ze alle 3 even afgetrapt te hebben, deur op slot, wijntje opentrekken, verhaaltje typen en genieten dat je het rijbewijs nog hebt

-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Als jij dat al vindt, dan moet het best een 'eng' wagentje zijn voor de iets boven gemiddelde chauffeur.Paar sprintjes getrokken tegen ander snel spul maar toch vind ik m listig als ie door oneffenheden in het wegdek spontaan uitbreekt, je moet er echt snel bij zijn om onrust/tankslappers te voorkomen.
Wat denk je? Zou ik mijn vrouw er alleen in kunnen wegsturen?
- Arthur
- Berichten: 42891
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Tuurlijk man, of geeft ze altijd vol gas? Of kan ze niet rijden? 

-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW F22 M235i [Tesla Model S P85....?]
Euh, ze kan ondertussen prima rijden, maar rijdt vaak heel 'hoekerig' en zo gaat 't soms ook met 't gaspedaal.......
(Ik vind 't heerlijk hoor, dat ze een beetje door knalt)
(Ik vind 't heerlijk hoor, dat ze een beetje door knalt)