Het grote F3x (occasion) topic
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Het grote F30 (occasion) topic
Ik gooi in m'n diesel altijd V power van Shell. Het schijnt je motor schoner te houden maar of dat echt zo is? Dus ik zou bij BP ook voor de Ultimate gaan. Het is ook een cent of 8 duurder dan de gewone diesel maar op jaarbasis scheelt dat een 150,- euro. Auto rijden is duur, het hoort erbij zeg ik dan maar tegen mezelf 

- Kasteel
Al wel eens eerder besproken, maar kan wel proefondervindelijk bevestigen dat voorkeur BP (en evt Shell, maar ogv geen 98 negeer ik deze
) geheel terecht was. Het benzine spul is gewoon schoner en presteert beter, bij enkele auto's die er heel gevoelig voor waren, bracht dit vaak net het verschil.
Wat betreft diesels heb ik vooral de ervaring dat het net iets harder en/of zuiniger liep. Vroeger toen we nog met 10 dezelfde bussen tegelijk vertrokken, was dit bijzonder interessant
.

Wat betreft diesels heb ik vooral de ervaring dat het net iets harder en/of zuiniger liep. Vroeger toen we nog met 10 dezelfde bussen tegelijk vertrokken, was dit bijzonder interessant

- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Mijn skoda TDI stage3 liep op texaco premium als een beest. BP ultimate liep hij wat mooier rond maar niet veel meer power.
De 328i gaat als een bezetene op aral 102.
De 328i gaat als een bezetene op aral 102.
- GTRene
die kleine meerprijs betaald zich vaak ook weer terug omdat je auto (veelal) beter omgaat met de premium brandstof, als je dan dezelfde snelheden aanhoud e.d. is die net wat zuiniger (meer kracht e.d. per liter zeg maar)
het kan dus maar zo zo zijn dat je aan het einde van het jaar helemaal niet meer kwijt bent aan brandstof, immers meer km per liter...maja als je die beter presterende motor omzet in meer DF gebruik, kost hetw el wat
maar krijg je ook iets voor terug.
het kan dus maar zo zo zijn dat je aan het einde van het jaar helemaal niet meer kwijt bent aan brandstof, immers meer km per liter...maja als je die beter presterende motor omzet in meer DF gebruik, kost hetw el wat

maar krijg je ook iets voor terug.
- Knot
Re: Het grote F3x (occasion) topic
Einde van t jaar weer eens wisselen uiteraard (liever gisteren maar met dit weer even geen haast). M135i F20, of een 535i F10 moeten allemaal nog afgevinkt.
Afgelopen week veel op de motor (cbr600f4i) gereden, heerlijk sturen hier in de omgeving en in het noorden onder Assen etc... toch zit je nog met je pak aan en je helm op, wel wendbaar, veel sensatie en vrijheid maar niet in het zonnetje.
De Z4 was erg goed bevallen alleen het creme leder niet en gemis aan audio. Standaard onderstel met 19inch vond ik wel prima, in tegenstelling tot de F30, standaard echt een dweil. Om nu weer een Z4 te halen vond ik wat overdreven, is al geweest en ze zijn flink aan de prijs. Ik verkocht m voor 24.500 uit 2009 met nog geen ton erop, staan nu voor duizenden meer en we zijn een jaar verder.
Enige logische optie leek mij een F33 cabrio van 2014, nog wel aan de prijs met rond de 50k maar misschien gaat dat deze winter nog zakken. Ben wel een beetje van het persé zwart afgestapt wat het bruine leer icm een zilveren lak oogt ook deftig en niet de nadelen van het creme leder met donkere kleding. Natuurlijk wel sportstoelen, sportonderstel, stoelverwarming, air collar, navi pro, hifi/hk etc.
Broekhuis Oost in Doetinchem staat een mooie 428i cabrio van eind 2015, alle opties, alleen niet het M sportstuur (maar er zijn ook versies met zachter leer van het standaard stuur, zitten ook in de F20). Moet nog 60k kosten.... Misschien liever een 420i, met de BR tune vond ik het een beest geworden met 260pk/420nm en in feite hetzelfde blok wat m zelfs meer koppel geeft dan een standaard 435i!
Hebben we deze auto's hier al rijden op DF?
Afgelopen week veel op de motor (cbr600f4i) gereden, heerlijk sturen hier in de omgeving en in het noorden onder Assen etc... toch zit je nog met je pak aan en je helm op, wel wendbaar, veel sensatie en vrijheid maar niet in het zonnetje.
De Z4 was erg goed bevallen alleen het creme leder niet en gemis aan audio. Standaard onderstel met 19inch vond ik wel prima, in tegenstelling tot de F30, standaard echt een dweil. Om nu weer een Z4 te halen vond ik wat overdreven, is al geweest en ze zijn flink aan de prijs. Ik verkocht m voor 24.500 uit 2009 met nog geen ton erop, staan nu voor duizenden meer en we zijn een jaar verder.
Enige logische optie leek mij een F33 cabrio van 2014, nog wel aan de prijs met rond de 50k maar misschien gaat dat deze winter nog zakken. Ben wel een beetje van het persé zwart afgestapt wat het bruine leer icm een zilveren lak oogt ook deftig en niet de nadelen van het creme leder met donkere kleding. Natuurlijk wel sportstoelen, sportonderstel, stoelverwarming, air collar, navi pro, hifi/hk etc.
Broekhuis Oost in Doetinchem staat een mooie 428i cabrio van eind 2015, alle opties, alleen niet het M sportstuur (maar er zijn ook versies met zachter leer van het standaard stuur, zitten ook in de F20). Moet nog 60k kosten.... Misschien liever een 420i, met de BR tune vond ik het een beest geworden met 260pk/420nm en in feite hetzelfde blok wat m zelfs meer koppel geeft dan een standaard 435i!
Hebben we deze auto's hier al rijden op DF?
- Knot
Nieuw staan er ook nog wel wat 420i cabrio her en der....
http://www.breemanbmwvoorraad.nl/auto/1 ... 20i-cabrio" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze bijvoorbeeld, flinke prijs van € 68.376,00
Wat gaat daar (uit ervaring) nog vanaf? Met lege handen kan je als particulier nog wel eens 6% krijgen (zakelijk zelfs 8 of 9% spreek ik uit ervaring). Dan gaat er 4k af en zit je op 64k zegmaar. Echter het is en blijft een voorraad auto, ik had liever HK gehad ipv HiFi, de driving assistant etc boeit me niet en missen juist weer andere zaken als verstelbare lendensteun etc. Hebben ze daar boodschap aan of beter wachten tot in oktober tot het zomerseizoen echt over is?
http://www.breemanbmwvoorraad.nl/auto/1 ... 20i-cabrio" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat gaat daar (uit ervaring) nog vanaf? Met lege handen kan je als particulier nog wel eens 6% krijgen (zakelijk zelfs 8 of 9% spreek ik uit ervaring). Dan gaat er 4k af en zit je op 64k zegmaar. Echter het is en blijft een voorraad auto, ik had liever HK gehad ipv HiFi, de driving assistant etc boeit me niet en missen juist weer andere zaken als verstelbare lendensteun etc. Hebben ze daar boodschap aan of beter wachten tot in oktober tot het zomerseizoen echt over is?
- tomgtr
Met jouw doorzetsnelheid zou ik zeggen wachten. De kans dat je hem komend voorjaar nog in bezit hebt lijkt me nihil.
-
Zou ik nooit doen. Is een zware 4 cylinder dus weinig lol - ook na chippen - en je gaat er mega hard op afschrijven. Ook als je na de zomer koopt moet je rekening houden met zeker 15k afschrijving in een jaar.
In Nettetal over de grens staat een bijna nieuwe M235i voor 37k (ex ~8k BPM). lijkt me meer wat!
In Nettetal over de grens staat een bijna nieuwe M235i voor 37k (ex ~8k BPM). lijkt me meer wat!
- Knot
De 320i sedan ging vlot vooruit na chippen, die paar kilo van een 420i cabrio zullen m toch niet stilleggen lijkt me?
-
Gewoon normale tanken. Paar keeR voor een weekje geprobeerd, maar reed er voor m'n gevoel geen kilometer verder mee. Ook geen merkbaar verschil dat het soepeler zou rijden.
- tomgtr
Ja en Wilders is ook een l@l
-
250kg scheelt het!Knot schreef:De 320i sedan ging vlot vooruit na chippen, die paar kilo van een 420i cabrio zullen m toch niet stilleggen lijkt me?
En dan nog steeds: voor minder geld zou ik een M235i importeren. Of een jaar oude 435i nemen. Schrijft minder hard af...
-
Dat is goedkoop.Twist schreef:Zou ik nooit doen. Is een zware 4 cylinder dus weinig lol - ook na chippen - en je gaat er mega hard op afschrijven. Ook als je na de zomer koopt moet je rekening houden met zeker 15k afschrijving in een jaar.
Linkje?
- Will F.
Bij Kalfsbeek staat er eentje met HB en kenteken van maart 2016 (ws nog bpm 2015 afgedragen), is een 500km auto wat meestal wil zeggen dat ie nieuw is en komt uit een partij die zij van zuid-europese dealers afgenomen hebben. Wel meegemaakt dat je zo'n nwe 428i met kenteken van 3 maanden van 66k catalogus voor 55 meekrijgt. Op een bestelde nieuwe is het 8% over de ex/ex prijs afhankelijk van uitvoering. Die uit je post zou ik zeggen minimaal 6,5 eraf. M235i is een stuk leuker rijden en sturen, die gebruikt uit DE is mooi alternatief, wel de 8 traps anders kost het bpm duiten en mede daarom ook geen iX.Knot schreef:Nieuw staan er ook nog wel wat 420i cabrio her en der....
edit: deze dus http://www.kalfsbeekbmw.nl/nl/occasions?detailId=61412" onclick="window.open(this.href);return false; nieuw 66k! moet lukken voor 45

Laatst gewijzigd door Will F. op 04 aug 2016, 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Joop
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=289594824" onclick="window.open(this.href);return false;
- Will F.
Knot laat hem geheid staan, dus ophalen die kar Erik:ErikS schreef:Dat is goedkoop.Twist schreef:Zou ik nooit doen. Is een zware 4 cylinder dus weinig lol - ook na chippen - en je gaat er mega hard op afschrijven. Ook als je na de zomer koopt moet je rekening houden met zeker 15k afschrijving in een jaar.
Linkje?
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... sting_Auto" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ik kan m niet betalen,nu.
Koopje.

Koopje.
- Knot
M235i ook wel naar gekeken maar dan de coupe, ik moet geen stoffen cabrio dak.
Staat bij Jer de Fonkert een mooie voor 54k met HK audio en schuifdak, alleen weer geen leer...
Die 420i bij Kalfsbeek heeft geen audio en geen sportonderstel. Handbak kan ik wel mee leven als de prijs maar laag is, je krijgt het immers weer voor je kiezen bij inruil/verkoop.
Staat bij Jer de Fonkert een mooie voor 54k met HK audio en schuifdak, alleen weer geen leer...
Die 420i bij Kalfsbeek heeft geen audio en geen sportonderstel. Handbak kan ik wel mee leven als de prijs maar laag is, je krijgt het immers weer voor je kiezen bij inruil/verkoop.
- Will F.
Die 420i kan wel heel gunstig uitpakken t.o.v bijv. die van breeman. sportonderstel heb je misschien minder nodig in een cabrio. als je hem voor 45 hebt raak je hem met 6k afschrijving volgend jaar zomer zo weer kwijt.
die zilveren kost je eerder 15.
alcantara in m135/ 235i is echt niet verkeerd trouwens.
die zilveren kost je eerder 15.
alcantara in m135/ 235i is echt niet verkeerd trouwens.
- Knot
Ik heb een weekje een F20 116i M pakket gereden, vond hem lekkerder zitten dan mijn F30 met leer sportstoelen, de hoek van de stoel oid, zat beter, je trok hem meer aan. Combinatie met het M adaptief tov het bokkie wokkie van mijn 320i was de 116i een topper, helemaal als je m zou chippen.
Was pas bij Severs Woerden en verkoper vertelde me dat de 4 standaard wel iets stugger is dan de F30, binnenkort een blokje om en zelf ervaren maar eigenlijk in mijn positie wil je gewoon M onderstel en HiFi (liefst Harman Kardon), zeker als je 50 tot 60k uitgeeft.
De Z4 sDrive23i was standaard perfect op 19inch, geen sportonderstel nodig!
Was pas bij Severs Woerden en verkoper vertelde me dat de 4 standaard wel iets stugger is dan de F30, binnenkort een blokje om en zelf ervaren maar eigenlijk in mijn positie wil je gewoon M onderstel en HiFi (liefst Harman Kardon), zeker als je 50 tot 60k uitgeeft.
De Z4 sDrive23i was standaard perfect op 19inch, geen sportonderstel nodig!
- Will F.
Nee nee was 18inch, 19 af fabriek heeft altijd adaptief onderstel op e89. stuitert teveel op dwarsrichels.
Btw zou jij een gebruikte z435is zonder CIC navi kopen als prijs gunstig is zeg 10% beneden eentje met cic ?
Btw zou jij een gebruikte z435is zonder CIC navi kopen als prijs gunstig is zeg 10% beneden eentje met cic ?
- Knot
Z4 heb ik al gehad maar een 3.5iS is wel rap.. moet dan een ZF sportautomaat met flippers zijn of handbak, zwart leer sportstoelen en hifi of harman kardon, dan bij de juiste prijs kan ik leven zonder navi...
Oh ja, 18inch idd nog met die 225 achter ipv 255.... maar vond het prima, alleen demping/veersterkte was niet perfect op elkaar afgestemd maar ik vond m prima sturen.
4 serie cabrio zou stugger zijn dan een standaard F30 maar dat gaan we meemaken. Ga niet weer in de fout net als met de 320i, onderstel en audio wat niet goed was en uiteindelijk met 4k verlies na 3 maanden weer verkocht.
Die bij Kalfsbeek is wel de meest doordachte keuze inderdaad als die voor 45k mee mag, audio kan achteraf voor 1200 euro, onderstel kost wat meer, maar toch liever af fabriek geleverd alles. Zeker de HiFi optie, nog geen 500 euro, waarom pakken ze dat niet mee???
Oh ja, 18inch idd nog met die 225 achter ipv 255.... maar vond het prima, alleen demping/veersterkte was niet perfect op elkaar afgestemd maar ik vond m prima sturen.
4 serie cabrio zou stugger zijn dan een standaard F30 maar dat gaan we meemaken. Ga niet weer in de fout net als met de 320i, onderstel en audio wat niet goed was en uiteindelijk met 4k verlies na 3 maanden weer verkocht.
Die bij Kalfsbeek is wel de meest doordachte keuze inderdaad als die voor 45k mee mag, audio kan achteraf voor 1200 euro, onderstel kost wat meer, maar toch liever af fabriek geleverd alles. Zeker de HiFi optie, nog geen 500 euro, waarom pakken ze dat niet mee???
Laatst gewijzigd door Knot op 04 aug 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will F.
Demping was overall vrij stug en vering relatief zacht op de z4 als ik me goed herinner. afstemming kon op richels en dergelijke stukken beter. 35i (s) heeft altijd dct trouwens.
4 serie rijdt sowieso strakker dan 3 serie op standaard onderstel, tenminste die maat van me heeft volgens mij een standaard onderstel op 18 winter en 19 zomerset. Vind ik niet wobbly o.i.d.
4 serie rijdt sowieso strakker dan 3 serie op standaard onderstel, tenminste die maat van me heeft volgens mij een standaard onderstel op 18 winter en 19 zomerset. Vind ik niet wobbly o.i.d.
- Knot
Als ik alleen audio hoef te doen dan heeft zo'n auto een goede kans, voor 1200 euro echt goede installatie erin, heb het gehoord in een F30 sedan, de Gladen 201 set met Mosconi (zonder DSP), echt dik geluid, alleen een versterker in de kofferbak en wat kabels door de auto.
Eerst de E60 maar eens verkopen, kijken hoe dat gaat lopen.
4 cabrio natuurlijk het lekkerste onderhandelen als de zomer voorbij is.
Eerst de E60 maar eens verkopen, kijken hoe dat gaat lopen.
4 cabrio natuurlijk het lekkerste onderhandelen als de zomer voorbij is.
- Will F.
Nazomer, begin herfst eigenlijk lekkerste seizoen met dakje open!