Gisteren de remleiding buigtang binnen gekregen, dus maar meteen gebruik van maken en de garage in om de klus af te maken vooral ivm LA en de nwe remleiding e.d.
Gelukkig ging de remleiding aansluiting onder de auto heel mooi los dus dat was mooi meegenomen, wel moest ik bij de aansluiting
die nog vast zat dat beugeltje onder de wartel kapot knippen zodat die eraf kon om zo de koper remleiding en rubber slang door dat
gat te laten zakken en er toen beter een goede griptang op te kunnen zetten.
Toen ging die eindelijk los en kon ik de leiding helemaal er onderuit halen om zo die leiding na te kunnen maken qua buigen en zo'n beugeltje had ik er al 2 van besteld, 1 als reserve
Dat werkte mooi met die tang, weliswaar is die tang 4.8mm en de BMW leiding 5.0 en dus een lichte beschadiging aan de coating
waar je hem klemde, maar verder no problem en werk handig zo'n ding.
Dus hup er weer onder en paste perfect, toen kon ik ook eindelijk die laatste rvs omvlochten remleiding naar de klauw er aan maken
en was dat ook klaar, ff ontluchten nog of course en ready.

- KW veer met stelring er uit.jpg (63.98 KiB) 2983 keer bekeken

- RA.jpg (104.95 KiB) 2983 keer bekeken

- RA nwe remdelen en veer delen.jpg (95.13 KiB) 2983 keer bekeken
Toen de nwe achterveren er onder maar die waren toch wat lager dan ik hoopte...dus voor maar wat omlaag geschroefd om het geheel wat
beter te laten staan en dacht, ach zo kan het mooi, dat systeem zonder afsteller heeft namelijk een mooiere winding waardoor je niet
zo snel winding op winding krijgt.

- LA.jpg (89.49 KiB) 2983 keer bekeken

- LA nwe remdelen en veer delen.jpg (104.13 KiB) 2983 keer bekeken
Echter vandaag moest ik ff mijn wekelijkse boodschappen doen dus dacht kan ik meteen ff kijken hoe dat rijd en kunnen de veren zich
meer zetten.
En idd dat deden ze en werd de auto nog weer eens een tikkie lager achter...hm, das niet de bedoeling zo laag, nu hoorde ik zelfs bij
wat dieper inveren dat die licht de kuip heel iets raakt omdat die nu zo diep staat en die veren iets comfortabeler zijn.
Met de bredere velgen en de 22mm verbreders is die combo net to much, hoorde bij het uitgaan van die parkeerkelder zelfs even
de uitlaat (redelijk laag op 1 punt) even dat weg deel raken en toen wist ik het zeker.
Het staat wel mooi moet ik zeggen, maar voor deze totaal combo net te laag en dus gaat het er weer onderuit en verkoop ik de set wel
is natuurlijk splinternieuw en slechts 4km onder de auto gehad, en de aanschaf was een gokje, ik wist niet precies wat ik kon gebruiken als vervanging voor.
Dus vanmiddag maar ff weer omwisselen voor de KW met stelringen en dan denk maar een andere veer set kopen die minder diep gaat,
ik weet nu welke ik niet moet hebben

, wel jammer van het werk e.d. magoed, kan gebeuren.
Verder haal ik ook gelijk 2 andere spoorverbreders van 20mm, deze nwe 22mm waren voor een leuke prijs maar vallen dus net iets te breed uit, althans vind ik en dat is
wat je nu merkte met die wat te lage set-up (for my liking) voor deze combo wat dan natuurlijk ook betekent dat ik dat in theorie ook zal hebben
met de hoger in te stellen KW-set als die ver in zou gaan veren, dus sowieso ook 2 iets smallere spoorverbreders.
Kan ik nu ik me dat bedenk vanmiddag wel eens gaan kijken/testen als ik de veer er tussenuit haal en de demper los heb dan krik ik dat wiel eens in de kast, kan ik goed zien hoeveel mm eraf moet om goed vrij te zijn, wellicht is de standaard 20mm genoeg (2mm minder) ff testen dus.
houzebezigheidstherapie lijkt het wel.