Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 22468
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 jan 2008, 19:47

Die krasjes is met die kilometerstand opzich niet zo erg, voor een paar honderd euro heb je zo'n auto ook weer strak erbij staan. Eventueel nog een keer goed laten reinigen. Interieur zal iets duurder zijn maar als dat echt een probleem is, dan is het bedrag wat je daaraan moet uitgeven relatief klein tov aankoopbedrag. Maargoed, deze prijs is wel heel behoorlijk als ik dat zo hoor.
Al contact opgenomen met Romo?

Tom
Berichten: 22468
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 jan 2008, 19:49

Auto stond dus zo in de showroom?
Dat is raar, zeker als ze zeggen dat ze em vooraf helemaal strak maken. Waarom dan niet gelijk?
Heb wel vaker meegemaakt dat een auto net binnen is gekomen en nog gereinigd en gefixed moet worden... dan moet je er even 'doorheen' kijken.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40865
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 jan 2008, 19:53

Het is wel 2003 natuurlijk, heeft ook wat maar hij is aan de prijs.

Zou wel altijd voor die 2k erbij Huisselectie garantie nemen. Maar idd je eerste indruk moet goed zijn. Huisselectie voor niks erop en helemaal netjes laten maken dan nog is ie niet voordelig....

Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2364
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 10 jan 2008, 22:11

Tom schreef:Auto stond dus zo in de showroom?
Dat is raar, zeker als ze zeggen dat ze em vooraf helemaal strak maken. Waarom dan niet gelijk?
Heb wel vaker meegemaakt dat een auto net binnen is gekomen en nog gereinigd en gefixed moet worden... dan moet je er even 'doorheen' kijken.
die auto heb ik er een paar maanden geleden al zien staan. dus de tijd hebben ze wel gehad.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 11 jan 2008, 11:13

Topfuel,

Die laatste die je aanhaald vind ik ook aan de prijs. Vooral omdat het een vrij lage spec is, erg weinig opties.
halfleder interieur in e46 vind ik aartslelijk... :(
Je geeft zelf al aan dat de vorige eigenaar geen liefhebber is geweest, en ik zou het persoonlijk echt spijtig vinden om zoiets te kopen. Bij niet-liefhebber auto's heb ik altijd schrik ivm onderhuidse mankementen door verkeerd verbruik.

Ik heb ooit eens met een M3 gereden die van een oude man was. Kerel reed 60 in z'n 6 dus volgens dealer topconditie en nooit afgezien.
Wel, er zat een serieuze rammel in het blok (krukaslagers, abnormale belasting door lage toerentallen), voorste driehoek had serieuze tik gehad (wss stoeprand geramd oid) en nog van die dingen. Auto voelde gewoon niet fris aan ook al was ie niet koud afgetrapt.

Ik koop liever een liefhebbersauto in topconditie, ook al heeft ie wat meer km's gedraait of harder gebruik. Je weet gewoon dat de auto omringd is door de beste zorgen, vooral technisch dan.

Ik begrijp dat je een Nederlandse auto zoekt Topfuel? Anders weet ik nog een heel mooie staan voor 12k minder...

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 11 jan 2008, 14:57

Dit zijn nog is prijzen he. Lang leven België!

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=113978356

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2008, 15:09

Vergeet niet wat het kost om die auto daar jaarlijks te rijden he ! Mensen denken bij Belgie alleen aan aanschaf, maar het mógen rijden (auto op kenteken zetten en houden) kost ook een vermogen

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2008, 15:11

TopFuel schreef:Voor de prijs mét huisselectie belooft de verkoper dat hij de auto helemaal perfect/krasloos aflevert.
Ja onzin dus, dat moeten ze nu aanpakken en dan is de prijs enigszins gerechtvaardigd.

103k en versleten zijwangen belooft ook niet veel goeds. Ik heb nu 110k en de stoelen en alles is gewoon nog als nieuw.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 11 jan 2008, 15:17

Macboy schreef:Vergeet niet wat het kost om die auto daar jaarlijks te rijden he ! Mensen denken bij Belgie alleen aan aanschaf, maar het mógen rijden (auto op kenteken zetten en houden) kost ook een vermogen
Klopt, heb mijn C30 ook in Belgie gekocht en rij op belgische platen, terwegstellingsbelasting M3 kost net geen 5k en daar moet je idd rekening mee houden. Maar in vergelijking tot NL waar een M3 met in deze uitvoering dik over de ton kost ben je redelijk goedkoop uit natuurlijk.

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Bericht door MR M POWER » 11 jan 2008, 19:27

sicco van der mei schreef:Er komt deze week nog een binnen bij De Beier. 2001 Nederlandse auto met originele CSL velgen. Goed onderhouden maar wel wat kilometers voor maar 23.900
http://link.marktplaats.nl/139776747 € 22.900,-

Vandaag even naar de Beier geweest, het is een redelijk nette M3 achterbanden zijn kaal, voor matig en er zitten deuk aan de rechter achterkant onder de kofferklep.

Met 20k moet het naar mijn mening wel ophouden voor deze auto gezien de km'ers en staat.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 12 jan 2008, 02:44

MR M POWER schreef:
sicco van der mei schreef:Er komt deze week nog een binnen bij De Beier. 2001 Nederlandse auto met originele CSL velgen. Goed onderhouden maar wel wat kilometers voor maar 23.900
http://link.marktplaats.nl/139776747 € 22.900,-

Vandaag even naar de Beier geweest, het is een redelijk nette M3 achterbanden zijn kaal, voor matig en er zitten deuk aan de rechter achterkant onder de kofferklep.

Met 20k moet het naar mijn mening wel ophouden voor deze auto gezien de km'ers en staat.
225.000 km?

Dan zou ik zo ding mooi overslaan.

Een M3 met meer dan 100k is al moeilijk te verkopen, laat staan zo een ding.

De aanschaf is een ding, maar je krijgt dat ding nevernooitniet verkocht en of je moet het voor een debiel laag bedrag aanbieden.

Ook al zal het ding tot in de perfectie onderhouden zijn, het blok in ultieme conditie, verkopen = ho maar.

Mensen willen niet eens een Golf 4 TDi kopen die meer dan 2 ton heeft gedraaid. Kijk maar naar de prijzen, de goedkoopste hebben allemaal meer dan 2 ton op de klok. Allemaal in de grijze bovenkamertje want zo een ding is lang niet op bij 2 ton.

Wat ik hiermee bedoel is, je kan wel slim proberen te doen door een auto met hoge km stand te kopen die altijd super netjes is onderhouden, misschien die zelfs beter is dan een auto met de helft op de klok, voor lekker goedkoop, maar dat zie je ook als je het ding zelf wilt verkopen. Niemand die er naar omkijkt, ik ken mensen die niet eens naar een auto kijken indien hij meer dan 2 ton heeft gelopen, ongeacht staat / onderhoud / prijs (of hij moet debiel goedkoop zijn, 2x zo goedkoop als marktwaarde).

Dan maar 8k meer maar dan met iets onder de 100.000 km op de teller.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 12 jan 2008, 08:19

Iemand heeft al een bod gedaan van € 20k...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jan 2008, 10:35

EG leuk epistel, aleen denk ik dat iedereen wel snapt dat de kilomterstand erg hoog is. Daarom is de prijs ook zo laag.

Kopen met het wederverkoopverhaal in het achterhoofd is altijd iets om rekening mee te houden, maar als je deze auto koopt, moet je dat doen voor langere tijd. Afschrijven doet ie niet echt meer, tenminste niet in stappen van 10000 a 12000 euro per jaar, waar bv een jongere M3 WEL last van heeft.

Stel dat je deze auto koopt, technisch in orde.. voor pak em beet 21000,- en ja gaat er 2 jaar in rijden, zet nog eens 30000 km op de klok.. dan raak je hem echt wel kwijt voor 10000 euro over 2 jaar.

Dan rij je met een afschrijving van 5500 euro per jaar.. wel mooi even een e46 M3. Goedkoper word het niet om M3 te rijden.

Of je het wilt is vraag 2.. maar een e46 M3 is gewoon een geliefde auto, helemaal als die voor het liefhebbers publiek met iets minder dikke portomonnee betaalbaar word.

Gebruikersavatar
alexm3gt
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 aug 2006, 20:44

Bericht door alexm3gt » 13 jan 2008, 12:43

Ingo Liedgens schreef:Volgens mij issie al verkocht?
Advertentie is al gedelete.
ik baal ik baal hier heel erg van :evil:
zag deze advertentie gisteren pas

Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming M3; COUPE
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 13-04-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 11-01-2008

hij is dus op vrijdag overgeschreven

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40865
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 12:45

225.000km... en nog een cassettebandjedingspeler ook... :(

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 13 jan 2008, 15:10

Knot schreef:... en nog een cassettebandjedingspeler ook... :(
Heb ik ook. Lekker belangrijk, sterker nog ik vind het wel leuk als ik m'n 1988 Ben Liebrand Grand-mix TDK bandje erin kan douwen. Achterin zit toch een 6CD wisselaar...

Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40865
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 15:16

Tsja.. ik vind het ongeveer net zo lomp staan als wieldoppen op een M3....

Misschien is het te vervangen voor een fullsize navi of terug te bouwen naar slot cd-speler maar anders laat ik zo'n auto dus echt staan... bandjes zijn niet meer uit deze tijd!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 13 jan 2008, 16:15

Tsja Rody, ieder z'n ding
(je bent tenslotte ook een stuk jonger dan ik ;-)

Maar eh je kan het ook zo bekijken. Wat heb je liever een "Astra student edition" zonder CD-speler/casettespeler of wat dan ook of een "oude" M3 met cassette speler en CD-wisselaar.

Ik zou het wel weten...
(en een goede auto er NOOIT voor laten staan)


Mark.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 13 jan 2008, 18:23

Vind het in mijn 330d ook wel humor, fullsize navi, druk je op een knopje, komt dat scherm heel stoer naar voren zodat je er vervolgens een casettebandje in kan steken :lol:
Techniek van 2003 en 1963 gecombineerd zeg ik altijd maar :D

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 13 jan 2008, 18:31

Is overigens redelijk eenvoudig zelf om te bouwen.
2 vrienden van me hebben hun casette radio's vervangen voor orgineel BMW dubbel din navigatie.
Ik zou daar dus nooit een e46 voor laten staan.
De investering zie je ook terug bij de verkoop.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Bericht door EG » 13 jan 2008, 18:40

Rico v Velzen schreef:EG leuk epistel, aleen denk ik dat iedereen wel snapt dat de kilomterstand erg hoog is. Daarom is de prijs ook zo laag.

Kopen met het wederverkoopverhaal in het achterhoofd is altijd iets om rekening mee te houden, maar als je deze auto koopt, moet je dat doen voor langere tijd. Afschrijven doet ie niet echt meer, tenminste niet in stappen van 10000 a 12000 euro per jaar, waar bv een jongere M3 WEL last van heeft.

Stel dat je deze auto koopt, technisch in orde.. voor pak em beet 21000,- en ja gaat er 2 jaar in rijden, zet nog eens 30000 km op de klok.. dan raak je hem echt wel kwijt voor 10000 euro over 2 jaar.

Dan rij je met een afschrijving van 5500 euro per jaar.. wel mooi even een e46 M3. Goedkoper word het niet om M3 te rijden.

Of je het wilt is vraag 2.. maar een e46 M3 is gewoon een geliefde auto, helemaal als die voor het liefhebbers publiek met iets minder dikke portomonnee betaalbaar word.
Stel ik wil heel graag een M3. Dan ga ik dus niet voor 20k een M3 met 2ton+ op de klok kopen.

Nee dan doe ik er 10k op (lenen.nl ofzo of wat dan ook) en dan koop ik er eentje met minder dan een ton op de klok. Kan je het ding later ook nog eens fatsoenlijk verkopen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13054
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 13 jan 2008, 18:52

Knot schreef:225.000km... en nog een cassettebandjedingspeler ook... :(
Ik zeg:
[img:240:240]http://mp3mall.net/prodimg/accessory_pi ... 161.57.jpg[/img]

[img:15:15]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/emo.gif[/img]

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 13 jan 2008, 19:59

EG schreef:
Rico v Velzen schreef:EG leuk epistel, aleen denk ik dat iedereen wel snapt dat de kilomterstand erg hoog is. Daarom is de prijs ook zo laag.

Kopen met het wederverkoopverhaal in het achterhoofd is altijd iets om rekening mee te houden, maar als je deze auto koopt, moet je dat doen voor langere tijd. Afschrijven doet ie niet echt meer, tenminste niet in stappen van 10000 a 12000 euro per jaar, waar bv een jongere M3 WEL last van heeft.

Stel dat je deze auto koopt, technisch in orde.. voor pak em beet 21000,- en ja gaat er 2 jaar in rijden, zet nog eens 30000 km op de klok.. dan raak je hem echt wel kwijt voor 10000 euro over 2 jaar.

Dan rij je met een afschrijving van 5500 euro per jaar.. wel mooi even een e46 M3. Goedkoper word het niet om M3 te rijden.

Of je het wilt is vraag 2.. maar een e46 M3 is gewoon een geliefde auto, helemaal als die voor het liefhebbers publiek met iets minder dikke portomonnee betaalbaar word.
Stel ik wil heel graag een M3. Dan ga ik dus niet voor 20k een M3 met 2ton+ op de klok kopen.

Nee dan doe ik er 10k op (lenen.nl ofzo of wat dan ook) en dan koop ik er eentje met minder dan een ton op de klok. Kan je het ding later ook nog eens fatsoenlijk verkopen.
Naar mijn mening is een lening voor een auto het meest onverstandige wat je kan doen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43796
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 jan 2008, 20:03

Ik denk dat 'ie gewoon een voorbeeldje wilde geven :D

Al het geld dat je uitgeeft aan een auto is onverstandig :wink:
Auto's en computers...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40865
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 22:55

Tom van H. schreef:Vind het in mijn 330d ook wel humor, fullsize navi, druk je op een knopje, komt dat scherm heel stoer naar voren zodat je er vervolgens een casettebandje in kan steken :lol:
Techniek van 2003 en 1963 gecombineerd zeg ik altijd maar :D
Dat heb ik ook nooit kunnen vatten dus. Het allereerste wat ik zou doen, een slot-cdspeler inbouwen en die halfsize navi dan maar eruit.

Heb zelfs in een knaken astra station 1.7dti de cassettespeler vervangen voor een cdr500 cd/radio en ik hoefde maar 2 maanden in die auto te rijden, voor niks meegegeven dat ding daarna, kon er gewoon niet tegen dat heen en weer spoelen van de bandjes!

Sindsdien boeit t me niet al hangt er een 50cd wisselaar achter, alles met bandjes moet er meteen uit!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], frankie, Joël D., Majestic-12 [Bot], Will F., WillemBoer en 22 gasten