Het loopt toch altijd weer anders dan je denkt.....!
Maar na een poosje sparen weer wat spulletjes gekocht en heb de draad weer opgepakt
Inmiddels is bijna de hele auto volgeplakt met geluidsisolatie en ontdreuning. Gingen HEEL wat matten in...
Motor en bak en tussenbak hingen er natuurlijk al in. Echter was de versnellingsbak niet gereviseerd. Ben een mede hobby-ist tegen het lijf gelopen die voor zijn hobby land rover bakken reviseerd. Dus heb net zo leuk mijn hele zooitje er weer uit getrokken en de versnellingsbak bij hem gedropt.
In de tussentijd de schokdemperbevestiging aan de vooras aangepast. Normaal staat de demper rechtop in de veer, nu niet meer

.
Bij Wildkamp nog een paar mooie beugels voor de reservoirs gescoord:
2 weken later de versnellingsbak gereviseerd terug gekregen, alle lagers en synchro's nieuw. Toch wel zo prettig, dan is dat sowieso goed. Heb zitten rekenen en kwam erop neer dat de 1.2 tussenbak te lange verhouding heeft (20% korter dan uitgaande as van de versnellingsbak). de 1.2 bak vervang ik voor een 1.4 bak (40% korter), icm de lage banden zal dit nog steeds een zeer acceptabele ratio zijn. en wat minder loom aanvoelen. Met een M3 motor in het vooronder mag het toch wel een beetje heet zijn, toch?! 1.6 (60%) korter leek me net te gek, dan looptie bij 230 toerenlimiet in van 8000 toeren, betekend dus een slordige 4100 toeren bij 120kmh. Dat schreeuwt teveel.

.
Motor en bak weer tegen elkaar aan gedrukt, leuk, alleen een versnellingsbak van ~ 65 kg tegen de motor aan krijgen met een trek koppeling. Moet de koppelingsvork exact achter het druklager vallen
De start van veel mooie beugeltjes.... een stuk vlakke plaat, een schrijfblok en pen en een slijptol en lasapparaat.
Van vlakke plaat naar onder andere dit beugeltje:
Voor een Electrisch hydraulische stuurbekrachtigings pomp:
Opgehangen in 5 trillingsdempers, en een dik rond rubber.
Vandaag het electronische gaspedaal erin gefabriekt, stukkie dashboard en ruitenwisser motor erin geschroeft en de oliekoeler met slangen voor de versnellingsbak erin gefreubeld. Best wel weer sjiek geworden wat mij betreft

.
't Mag wat kosten.........
En bij René nog een mooie tellercluster opgehaald. Of all the way of niet is altijd mijn motto, dus maar weer zoeken naar een pak biljetten en de hele draadboom + ecu + cluster etc wegbrengen om helemaal standalone te laten programmeren. Als het goed is wordt dan ook de snelheid-signaalgevever van de Defenders td5 en tdci (kwa signaal) passend op de bmw ecu en cluster. Dat is een signaalgever die je zo op de tussenbak schroeft. 't Zal mij benieuwen. Zal wel goed komen, mag ook wel voor dat bedrag
Volgens mij moet dat best passend te krijgen zijn in het tellerhuis van de Defender:
Dit was het voor nu!