[19-03-2012] DF @ Nürburgring Nordschleife Nieuwe datum!
-
Re: [19-03-2012] DF @ Nürburgring Nordschleife Nieuwe datum!
Op droog heb je gewoon veel pk nodig om te driften zoals op nat. De auto van dick pakt op droog te snel grip terug. Maar het is toch wel een leuk filmpje geworden.
-
OnlineFabian
Sja, ik ben geen filmeditor, ben al blij dat het gelukt is hem online te krijgen
Als de baan nat zou zijn dan zou dit er heeeeeel anders uitzien inderdaad, op droog is alleen bij een paar bochten maar binnen de veilige grenzen te doen. En het is natuurlijk ook geen rondje op max attack, we zijn gewoon lekker aan het rondrijden
Maar eehhe, Geert, wat zeg je nou, laat ik een scheet??
Mij niet opgevallen en kan het me eigenlijk ook niet herinneren. (maar zeg nooit nooit
)

Als de baan nat zou zijn dan zou dit er heeeeeel anders uitzien inderdaad, op droog is alleen bij een paar bochten maar binnen de veilige grenzen te doen. En het is natuurlijk ook geen rondje op max attack, we zijn gewoon lekker aan het rondrijden

Maar eehhe, Geert, wat zeg je nou, laat ik een scheet??

- Knot
Best vermaak om te zien hoor... ik wil ook!!!!! slechts 193pk/280nm maar ik het magische Roadhog Supreme 3000 bandjes in 185/60/15 liggen.
Soms sta je verbaasd van de grip, wanli met 6mm driften op droog onwijs lastig maar op Mettet en op Zandvoort reed ik met PS2 en RE050a 225/45/17 waar nog maar 1mm op zat en dat ging 3x zo makkelijk dwars (harde onderlaag in profiel?).
Soms sta je verbaasd van de grip, wanli met 6mm driften op droog onwijs lastig maar op Mettet en op Zandvoort reed ik met PS2 en RE050a 225/45/17 waar nog maar 1mm op zat en dat ging 3x zo makkelijk dwars (harde onderlaag in profiel?).
-
Ik word hier bij 01:00 eventjes vernederd door staartmans :banging: , mijn dank hiervoor.
http://youtu.be/pDIvT9Pg8Mc
http://youtu.be/pDIvT9Pg8Mc
- Geert.
Ik moest zo lachen bij 0.34 .. ik denk wtf is dat nou weerFabian schreef:Sja, ik ben geen filmeditor, ben al blij dat het gelukt is hem online te krijgen![]()
Als de baan nat zou zijn dan zou dit er heeeeeel anders uitzien inderdaad, op droog is alleen bij een paar bochten maar binnen de veilige grenzen te doen. En het is natuurlijk ook geen rondje op max attack, we zijn gewoon lekker aan het rondrijden![]()
Maar eehhe, Geert, wat zeg je nou, laat ik een scheet??Mij niet opgevallen en kan het me eigenlijk ook niet herinneren. (maar zeg nooit nooit
)

-
Hahaha, die klinkt mooi volluit over de speakersGeert. schreef:Hahaha Fabian was je nou echt zo zenuwachtig dat je op 0.34 een scheet laat en zegt: "shit"![]()
![]()
En dat met jou ervaring !!.. leuk filmpje en goeie kwaliteit

- GTRene
Dus ook maar nog een keer gekeken en beter geluisterdJoost H. schreef:Hahaha, die klinkt mooi volluit over de speakersGeert. schreef:Hahaha Fabian was je nou echt zo zenuwachtig dat je op 0.34 een scheet laat en zegt: "shit"![]()
![]()
En dat met jou ervaring !!.. leuk filmpje en goeie kwaliteit

whahahahah

leuk.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Leuk filmpje, Fabian. Waarvoor mijn dank. Als het dan niet hard kan gaan dan maar lol! En met bedrijfswagenbanden met een maximum toegelaten snelheid van 160km/h heb ik dat echt wel gehad. Ding gleed echt alle kanten op.
- Marcel H.
-
Fabian schreef:hehe, eindelijk gelukt....
een relaxed rondje achter Dick aan met wat dwarse meters daar waar mogelijk![]()
http://www.youtube.com/watch?v=gb_85TxP ... JUjfzDHSg=
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gb_85TxP ... JUjfzDHSg=[/youtube]
Fraai filmpje

Ondanks de driftjes zie je de rust en baankennis in Dick zijn rijstijl.
Mooi contrast, als de GTS in Hocheichen voorbij komt gevlogen

- Jeroen Watermulder
Verdomme mannen. Mooi hoor. Ik krijg toch wel heel erg veel heimwee naar de Ring als ik deze beelden zo allemaal zie.
Toch eens mijn best gaan doen om op 22 juni een bezoekje te gaan brengen aan de Ring. Dit soort dingen mag ik als oud Ringfanaat toch niet aan me voorbij laten gaan. Rijden zal hem wel niet worden, maar daar was het hem vroeger eigenlijk ook niet om te doen.
Zag er allemaal heel gezellig uit.
Niet gedacht dat die beelden (Zeker als ik oude bekenden als Rico, Dick, Fabian en Andre aan het woord zie) zoveel met me zouden doen.
Toch eens mijn best gaan doen om op 22 juni een bezoekje te gaan brengen aan de Ring. Dit soort dingen mag ik als oud Ringfanaat toch niet aan me voorbij laten gaan. Rijden zal hem wel niet worden, maar daar was het hem vroeger eigenlijk ook niet om te doen.
Zag er allemaal heel gezellig uit.
Niet gedacht dat die beelden (Zeker als ik oude bekenden als Rico, Dick, Fabian en Andre aan het woord zie) zoveel met me zouden doen.
- RVV
Jeroen, zou heel leuk zijn 

- Enrico
Stukjes van de dag aanelkaar geplakt...
De GTS en GTR waaren indrukwekkend.....
De GTS en GTR waaren indrukwekkend.....
- Hielke
Leuk filmpje.
Maar dat tempo van sommigen
Die gast bij minuut 1.35 zou je voor z'n eigen en andermans veiligheid zo snel mogelijk van de baan moeten halen. Gelukkig herken je z'n auto voor de volgende rondjes vrij snel 
Maar dat tempo van sommigen

- GTRene
leuke video,. wat knalt zo'n GTS met een chauff incl baankennis dan hard over de baan
das als een Radical op en DF dag CPZ

das als een Radical op en DF dag CPZ

- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Ik heb ook een heerlijke dag gehad, heb me top vermaakt met de daily auto! Mocht iemand foto's hebben van mijn 156, dan hoor ik dat graag. Ik heb er nog maar 2 gevonden...terwijl ik toch 400 km gereden heb die dag.
Betreft dus een 156 SW, kenteken 9 4 - L R - T G.

Betreft dus een 156 SW, kenteken 9 4 - L R - T G.
Laatst gewijzigd door Franswa op 24 mar 2012, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heerlijk filmpje. Humor zit er ook in. Netjes zoals je rijdt en anderen er langs laat. Petje af.
- jos_br
Hielke schreef:Leuk filmpje.
Maar dat tempo van sommigenDie gast bij minuut 1.35 zou je voor z'n eigen en andermans veiligheid zo snel mogelijk van de baan moeten halen. Gelukkig herken je z'n auto voor de volgende rondjes vrij snel
Gelukkig bestaat er ook zoiets van leven en laten leven. Dit soort dagen rijdt je voor je eigen plezier, ik zal ook wel genoeg in de weg hebben gereden ondanks dat ik vaak achter me kijk.
Jos.
- Hielke
Ik doel niet eens zozeer op het niet kijken Jos (wat ie ook niet doet). Het gaat mij om het abominamele lage tempo. In snelle onoverzichtelijke passages kan die combinatie gevaarlijke situaties opleveren.
En zeg nou eerlijk, denk je dat die rijder plezier aan z'n tochtje beleeft? Ik kan het me onmogelijk voorstellen.
En zeg nou eerlijk, denk je dat die rijder plezier aan z'n tochtje beleeft? Ik kan het me onmogelijk voorstellen.
-
Die bestuurder rijdt, dus zal er vast lol aan beleven. Wat jij je, al azijn pissend achter een toetsenbord, wel of niet voor komt stellen maakt die rijder vast niks uit....Hielke schreef: En zeg nou eerlijk, denk je dat die rijder plezier aan z'n tochtje beleeft? Ik kan het me onmogelijk voorstellen.

- Hielke
Er zijn mensen die zich snel aangesproken voelen als ik wat zeg Stevesteve smith schreef:Die bestuurder rijdt, dus zal er vast lol aan beleven. Wat jij je, al azijn pissend achter een toetsenbord, wel of niet voor komt stellen maakt die rijder vast niks uit....Hielke schreef: En zeg nou eerlijk, denk je dat die rijder plezier aan z'n tochtje beleeft? Ik kan het me onmogelijk voorstellen.

- jos_br
Hielke schreef:Ik doel niet eens zozeer op het niet kijken Jos (wat ie ook niet doet). Het gaat mij om het abominamele lage tempo. In snelle onoverzichtelijke passages kan die combinatie gevaarlijke situaties opleveren.
Toch is het ook op zulke dagen zo dat degene die denkt (er zijn er dus die heel serieus kunnen rijden) goed te kunnen rijden hier rekening mee zal moeten houden. Wanneer ik mezelf maar weer naga weet ik dat de ideale lijnen en de baan leren een bijzondere gave is die er bij mij in ieder geval bepaald niet ingegoten is. Dit leren wanneer je er niet echt aanleg voor hebt is moeilijk. Toch beleef je ondanks dat een enorme partij plezier aan dit soort dagen. Ik denk dus dat die rijder hier ook met zeer veel plezier heeft rongereden!
Jos.
- Peric
Erg leuk filmpje van DF, maar Perry, je mag je ogen wel open doen hoor.. 

Laatst gewijzigd door Peric op 25 mar 2012, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
jos, dat ie plezier aan z'n ritje heeft is natuurlijk mooi voor hem. En dat ie niet het talent heeft om een redelijk tempo te rijden geeft ook helemaal niks. Maar dit ontslaat 'm niet van een aantal verantwoordelijken. 1. Om juist vanwege dat lage tempo heel veel in z'n spiegels te kijken. 2. Om een inschatting te blijven maken of zijn lage tempo gevaarlijke situaties kan opleveren.
Mijn kritiek is een algemene kritiek op trackdayrijders die op een bijzonder laag tempo rondrijden.
Ik baseer me in het geval van de Lambo rijder op de weinige shots die ik gezien heb. Wellicht wist ie later op de dag z'n achteruitkijkspiegel en gaspedaal wel goed te vinden.
Mijn kritiek is een algemene kritiek op trackdayrijders die op een bijzonder laag tempo rondrijden.
Ik baseer me in het geval van de Lambo rijder op de weinige shots die ik gezien heb. Wellicht wist ie later op de dag z'n achteruitkijkspiegel en gaspedaal wel goed te vinden.
- Enrico
Last one
Over de Supercars... die waaren niet daar met hij eigenaren, maar volgens mij onderdeel van een soort Supercar experience dag, heb het vermoeden dat ze wenig ervaring haden op de ring, nog in een Supercar. Ik vond het niet erg, was daar niet om makkinen's tijd te verbeteren... maar bij de Lambo in de vorige film twijfelde ik of hij links of rechts ging... en dus kwam ik bijna tot stil stand... no problem... ziet er leuk uit op een film.. STI vs Lambo...

Over de Supercars... die waaren niet daar met hij eigenaren, maar volgens mij onderdeel van een soort Supercar experience dag, heb het vermoeden dat ze wenig ervaring haden op de ring, nog in een Supercar. Ik vond het niet erg, was daar niet om makkinen's tijd te verbeteren... maar bij de Lambo in de vorige film twijfelde ik of hij links of rechts ging... en dus kwam ik bijna tot stil stand... no problem... ziet er leuk uit op een film.. STI vs Lambo...