JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build

Bericht door InjectTheVenom » 17 sep 2012, 22:49

Echt vet man gefeliciteerd :clap: Leuk meissie met het 2e plaats bord :love: :bloemetje:

Misha

Bericht door Misha » 18 sep 2012, 15:33

15/09/2012, 9:25

ZZZzzzZZZzzzZzzz...

"Дамы и Господа, наш самолёт только что совершил посадку в Дюссельдорф (...)"
"Ladies and gentlemen, our aircraft just has landed to Dusseldorf, have a nice day"

Huh, wat? Oh. We zijn er al.
Het was eindelijk bijna zo ver: mijn, of beter gezegd onze debutrace tijdens Automaxx Super Sunday, het moment waar iedereen de afgelopen jaar hard naartoe heeft gewerkt.
Omdat ik door omstandigheden ervoor heb gekozen om een jaartje tussenuit te gaan en in Moskou te studeren, ben ik genoodzaakt om de eerste drie weekenden van september op en neer te vliegen naar NL voor allerlei evenementen.

Vrijdagnacht nog hard lopen feesten op Dragtimes/Moscow Unlim 500+ afsluitfeestje en private party in Vanilla Ninja (sticker op mijn voorbumper) en vanuit daar gelijk door naar de vliegveld. Na 2-3 uur slaap aangekomen in Dusseldorf en door naar huis in Helmond om daar nog wat nodige spullen te pakken en te wachten op mijn vervoer naar CPZ.

Ergens rond 4 uur was mijn taxi bestuurd door Hansburger gearriveerd
Afbeelding

Daarna reden we door naar CPZ voor een etentje met JT crew en om 's avonds in te schrijven en te keuren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Probleemloos door de keuring en eindelij kon ik door naar mijn hotel in Haarlem voor belangrijke slaap voor de volgende dag.

16/05/09

Om half 7 ging de wekker en na fresh-up en ontbijt konden ik en Hans door naar CPZ, waar het feest kon beginnen.

Afbeelding

Wat er tussen de morgen en kwalificatieruns gebeurde weet ik niet helemaal meer, omdat ik bezig was om mijn hoofd helemaal leeg te maken van alles en nergens op te letten om me helemaal klaar te maken voor de race erna. Dit omdat de testsessie twee weken eerder duidelijk mislukt was omdat er van alles door mijn hoofd ging.

Afbeelding

Enfin, om 12 uur was het eindelijk zo ver om door naar de briefing te lopen en kort erna kon het feest beginnen.
Ik wil bij deze iedereen bedanken die met mijn auto bezig was terwijl ik bezig was met niks doen.

Kort voor de warm-up sessie heeft Marco mij een hint gegeven om achter Twan aan te rijden om de lijnen nogmaals goed te leren kennen.

Afbeelding

Na twee/drie rondes heb ik het gezien en heb ik Twam ingehaald om te kijken of ik het zelf ook kan, maar helaas viel de auto toen uit. Ik dacht dat de oliedruk weer te ver en te lang gezakt was, want mocht dit het geval zijn, dan zou de ECU mijn auto uitschakelen. Auto aangezet en naar de pits doorgeren om te kijken wat er aan de hand was, waar Twam ook stond om iedereen te vertellen dat er behoorlijke straal brandstof onder mijn auto vandaan spoot als ik gas gaf... aha, niet de oliedruk maar brandstofdruk was te laag waardoor die uitviel.

Afbeelding

Helaas hadden we niet genoeg tijd om het probleem binnen de warm-up sessie te fixen, maar blijkbaar heb ik met rustig achter Twan aan rijden 2:05 neergezet wat mij gemotiveerd maakte, omdat ik twee weken ervoor niet verder kwam dan 2:10.

Afbeelding

Probleem was gefixed en ik was klaar voor kwalificatieronde.

Afbeelding

Ik moest me bij de snelste 10 plaatsen om meet te mogen doen aan de finale en ik had er behoorlijk vertrouwen in na mijn schattingen en vele peptalkt van de team.

Afbeelding

Eerste twee-drie rondes de auto opwarmen en daarna knallen.

Afbeelding

Na één ronde voluit te hebben gegaan, kwam er kort na de finish rook in mijn cabine en viel de auto uit. Behoorlijk schrikmomentje... Eerst denkend aan rook van de banden, maar als de auto uitvalt kan er wat ergers aan de hand zijn. De auto snel aan de kant gezet en toen ik er mee bezig was was er geen rook meer, dus was er geen sprake van worst case scenario. Maar wat dan?! De auto sprong amper op contact, laat staan aangaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeroen kwam aangerend en het probleem was snel gevonden: de zekering van mijn brandstofpompen was doorgebrand, leuk. Vanuit de tijdsmeting kregen we te horen dat ik tijdens mijn enige snelle ronde een tijd van 2:01 heb weten neer te zetten en daardoor vijfde stond, binnen de top 10 om mee te mogen doen aan de finale. Dit moest echter zo de komende 10+ minuten blijven omdat de auto pas aan het einde van de sessie weer klaar was.

Afbeelding

De finale. Met een beetje ongeloof door mij heen heb ik het bereikt. Tot nu toe ging alles op het nippertje goed, maar dit soort fratsen kon ik in de finale niet hebben.

Alles driedubbel nagelopen en toen het zover was kon ik me gaan opstellen.
Afbeelding

Doordar het programma wederom flink was uitgelopen waren mijn banden ijskoud en moest ik echt mijn best gaan doen in de opwarmronde om deze op temperatuur te krijen. Daarvoor heb ik een aantal serieuze tips van Marco en Mark gekregen.

Adem in, adem uit, groen licht.

Afbeelding

Rustig van links naar rechts rijden, steeds harder en harder.

Afbeelding

Nu was net tijd dat die 705pk, 862 Nm en heel veel bloed, zweet en tranen zich gingen bewijz.. *oh FUCK!* Grindbak net voor Audi S bocht, FUCK! Gelukkig was dit slechts mijn opwarmronde en was ik twee weken geleden ook grindbak in gevlogen en wist ik dat ik er zelf uit kon komen. Dit bracht mijn mentale balans echter overhoop, maar ik moest er voor gaan.
Alle rondes ervoor ging ik van het gas af bij dB microfoon omdat ik twee weken ervoor met Driving Fun zwarte vlag kreeg, maar tijdens de finale ronde kon ik er voluit gaan omdat ik geen waarschuwingen kreeg. Echter ging ik behoorlijk van het gas af bij Audi S-bocht door mijn grindbak avontuur ronde ervoor. Nog even volhouden en daar was ik!

Afbeelding

Voor het eerst gedurende de hele dag kon ik het mij veroorloven om op mijn datalogger te kijken waar ik 1:59:xx zag! Dit kon toch niet? Onder de 2 na nog geen 15 rondes circuitervaring, daar mag ik best trots op zijn! Wat zou dit mij brengen? Marco riep dat ik derde plek had! OMG! Eerste keer, onder de 2 en gelijk podium?! Ik kon het niet geloven! En Twan ook nog verzekerd van eerste plek binnen kampioenschap! Champagne ging alvast open!

Afbeelding

Even later kwam Jeroen eindelijk terug vanuit tijdswaarneming.

Ik: HEB JE HET GEHOORD?! IK BEN DERDE!!!
Jeroen: Euhm, jij bent tweede hoor.
Ik:.... HUH?! Ja maar...
J: Ja dude, ik kom net uit tijdswaarneming, dus ik kan het weten, GEFELICITEERD!

Voor wat er daarna gebeurde, schieten de woorden mij tekort, dus dan maar fotos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een :P :

Afbeelding

Daarna werd er nog een hoop gevierd, maar niet te lang, want een paar uur daarna moest ik alweer terugvliegen omdat ik de dag erop gewoon weer naar school moest!

Afbeelding

Zo, dit was het dan, betere begin van mijn TA carriere en gelijk afsluiter van 2012 kon ik me niet voorstellen! Ik ben stiekem blij dat ik niet eerste ben geworden, want dit houdt mij gemotiveerd om nog harder voor te vechten, dus verwacht nog een aantal upgrades en updates!

En voor de zoveelste keer wil ik Jeroen bedanken voor ieder minuut dat hij in mijn, of beter gezegd onze auto heeft gestoken. Ook alle andere leden van JT Familie voor hun hulp, steun en advies, zonder jullie was dit niet mogelijk!
Ook Mark van EMS natuurlijk voor zijn prachtig stukje materiaal welke op de baan net zo presteert als op testbank en papier.
En daarnaast al mijn enthousiaste vrienden, voor hun begrip en bewondering.

Dit was het dan, het Time Attack van 2012.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De komende weekend vlieg ik nogmaals terug voor Cars For Kids (http://www.stichtingcarsforkids.nl/), in hoop om arme kinderen net zo'n blij gezicht te bezorgen als bij mij op de afgelopen foto. Dus heb je de Sub gemist en wil je haar dit jaar toch nog zien, kom van harte langs!

Wat gaat 2013 ons brengen? Plek binnen het kampioenschap? Nu ik toch in Moskou zit en iedereen mij naar Moscow Unlim 500+ roept, misschien hier een debuut maken? Gran Turismo Events? WTAC? Time Attack Russia opzetten? Allemaal te mooi voor woorden, maar een jaar geleden kon ik het ook niet voorstellen dat ik nu zou zijn waar ik ben.

Afbeelding

Ook wil ik alle forum members bedanken voor hun interesse waarvoor ik na het bouwen alle verslagen wilde maken en alle haters die mij hebben gedreven om het tegendeel te bewijzen!

До свидания!

Rupie

Bericht door Rupie » 18 sep 2012, 16:56

Mooi verhaal :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 sep 2012, 17:02

Je staat nogal bijzonder op de foto bij de prijsuitreiking om het maar even netjes te zeggen haha. Maar ik vind het een hele knappe prestatie en ik wens je succes voor de toekomst. Ik blijf ook zeker dit topic volgen. Een erg gave kar durf ik wel te stellen.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 18 sep 2012, 17:25

Petrolhead Tom schreef:Je staat nogal bijzonder op de foto bij de prijsuitreiking om het maar even netjes te zeggen haha. Maar ik vind het een hele knappe prestatie en ik wens je succes voor de toekomst. Ik blijf ook zeker dit topic volgen. Een erg gave kar durf ik wel te stellen.
Die foto is juist fucking geniaal haha.

Echt een top prestatie Misha (en JT). Keep it up!

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2012, 17:28

lol @ bewerkte foto's :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 sep 2012, 19:09

Mooi verhaal, en natuurlijk prachtig resultaat Misha... Op DUMPd klonk je nog minder hoopvol, dit is gewoon top! :cool:

michaelvg

Bericht door michaelvg » 18 sep 2012, 22:12

Mooi om je over de baan te zien vliegen hoor! gefeliciteerd!

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 sep 2012, 22:23

Mooi verhaal en prachtige prestatie :thumbup:

Misha

Bericht door Misha » 21 sep 2012, 14:24

Thnx allemaal!

Hier mijn hotlap, heeeeel veel onderstuur wat opgelost wordt en gebrek aan ervaring :)

ErikS

Bericht door ErikS » 21 sep 2012, 15:09

Lol, ziet er niet uit man!

Inderdaad een en al onderstuur, en wat een lage bochtsnelheden af en toe... :tooth:
Flinke cursus kan geen kwaad volgens mij! (En een opnieuw afgestelde auto?! kwa onderstel?)

(Ik doe het je niet na, overigens............. Maar de beste stuurlui staan aan wal ehh. :lol: )

geweldige auto verder.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 sep 2012, 15:15

Zo....gevaarlijk dat onderstuur. :shock:

Maar door alleen al je lijnen te verbeteren zal je minder onderstuur krijgen. Maar goed, je zit in de beginfase. Maar eens een goede cursus volgen of een ervaren coureur inhuren zal wonderen verrichten.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2012, 17:05

power genoeg, hij gromt lekker en sleurt hem door de rpm, gaaf.

maar idd :shock: wat een onderstuur soms, lijkt of de banden veels te hard zijn en meteen verzepen en of veel kracht naar de achterwielen gaat met dikke sper dat ie meer doordrukt ofzo?

das idd niet echt fijn rijden zo :hot:

wellicht dat bv een ervaren 4wd coureur hem met power de door kan trekken? maar dan moet je wel heul veel lef hebben en veel ervaring met 4wd e.d.
ligt er ook weer aan hoe je 4wd systeem is afgesteld denk, Andre weet er wel wat van denk.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 sep 2012, 17:36

het meeste zit naar mijn idee in de manier van rijden en niet zo erg in de setup.

Veel te laat remmen en te hard inkomen dan is onderstuur niet zo raar. Dat word ook niet beter als je meer gas geeft en meer probeert te sturen. Bij uitkomen ook, nog steeds glijden en niet naar binnen kunnen komen dan is vol op het gas gaan staan met 700 PK ook niet echt een oplossing.

Sowieso een stuur is geen aan en uit knop, het is geen RC auto van 50 KG. Met insturen een onwijze ruk aan je stuur geven dat vind geen enkele auto leuk. Je moet je auto ook de tijd geven om zijn gewicht te zetten en zijwaardse grip op te bouwen.

Zijn gewoon wat van die dingen :) Denk dat het grootste deel zo begint, zo ik ook maar als je dat soort video's van jezelf hebt probeer dan van dat soort sechte gewoontes af te komen :)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2012, 18:50

idd, vaak een combi van,
wat je denk ik wel kan doen (als de rest goed is)
bv wat remmend sommige bochten in gaan ipv insturen en gassen, op die manier heb je de druk wat meer op de voorwielen en kan je de bocht in komen :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 sep 2012, 20:47

Zo! Daar zou ik niet graag mee rijden op deze manier! Als ik het zo zie dan lijkt me haast dat je met een beetje meer ervaring en een betere set up toch ruim onder de 1,50 moet kunnen duiken met deze hoeveelheid pk's?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2012, 22:31

nu ist meer een 1/4 mile auto :strong:

Shakes

Bericht door Shakes » 22 sep 2012, 07:57

Tja, je zet wel een knappe tijd neer maar het is een sprint van bocht naar bocht. Onderstuur is al wat over gezegd door anderen dus daar laat ik het bij. Veel potentie dat wel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2012, 09:24

Shakes schreef:Tja, je zet wel een knappe tijd neer maar het is een sprint van bocht naar bocht. Onderstuur is al wat over gezegd door anderen dus daar laat ik het bij. Veel potentie dat wel.
+1

Misha

Bericht door Misha » 26 nov 2012, 00:00

Zeau, even een tussentijdse update vanuit -nog niet zo koude- Moskou.

Terwijl ik hier zit te genieten, past Jeroen op mijn auto.

Zo is hij naast Vroemdag, afgelopen week ook naar End of the Year meeting van Wangan Warriors geweest. Hierbij wat pics ervan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar fotos die hier nog niet eerder zijn gepubliceerd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tenslotte een echte update betreft de auto.

Na halfjaar wachten, is het eindelijk zo ver, mijn tubular/uniballs subframes en draagarmen zijn klaar!

Afbeelding

En de draagarmen geassembleerd:

Afbeelding

Nu nog hopen dat het niet nog eens halfjaar duurt om ze op te sturen...

Luc B

Bericht door Luc B » 26 nov 2012, 00:07

Serieus respect voor het werk en het oog voor detail dat je in de upgrades van de auto stopt. No hard feelings; maar in je filmpje lijkt het rijwerk ''nergens'' op. Zou je niet eerst daaraan werken voordat je verder upgrade. Qua kunnen zit je nog onder het maximum van je materiaal.

Misha

Bericht door Misha » 26 nov 2012, 00:21

Dat is mezelf meer dan duidelijk en komt simpelweg door gebrek aan ervaring met de auto en de zenuwen van eerste wedstrijd. En gezien mijn situatie kan ik nu helaas moeilijk daaraan werken. Deze upgrade is daarentegen wel slim, omdat het de handling meer dan ten goede komt.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 26 nov 2012, 09:06

Heb er toch wel even bij staan kwijlen op de WW meet hoor. Ziet er erg goed uit!

Reind

Bericht door Reind » 26 nov 2012, 14:33

Heb net het filmpje zitten bekijken en er valt idd nog veel te verbeteren. Een 1:59 rijden met nog geen 1100kilo en 700Pk is natuurlijk niet iets om over na huis te schrijven. Dan zit je hier op een verkeerd forum

Toch vind ik niet dat het heel slecht doet. Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat die 700pk een extra demensie met zich meebrengt. Die pkaas voel je niet als je een youtube filmpje kijkt maar maakt het rijden niet eenvoudig.

Toch raad ik aan meer circuitdagen te doen om aan het rijden te werken. Want dit is wel wachten op ongelukken.

Frank280zx
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Bericht door Frank280zx » 26 nov 2012, 16:54

idem wat ik hem al heb proberen te vertellen op een ander forum .. maar goed daar lijkt men daar weinig oor naar te hebben. er is dus een reden dat ik hier vaker post;

Dit heb ik op het RPM vision forum geplaatst na het zien van het filmpje.

Re: [Deelnemer 2012] Misha - JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build

Berichtdoor Frank280zx » ma 24 sep 2012, 08:45
Stoer en netjes gebouwde auto Jeroen! Micha knap dat je het ding onder controle houd 700PK is niet niks!

Maar puntje van opbouwende kritiek is toch wel dat je zo mogelijk elke lijn op zandvoort mist.
Op Tarzan zit je te vroeg binnen Hugenholtz mis je de lijn, Schijvlak en Master mis je volledig etc. ( schijvlak moet je meer laten 'lopen')
Dat is natuurlijk allemaal niet erg. dat is een opsteker, want 1:59 is geen misselijke tijd. (en dat red je puur op bruut vermogen)
1:59 is zeker met deze lijnen echt netjes, er zit wel een 1:50 in die auto! (dus plek 1 is meer dan mogelijk!)

Om je een beeld te geven rij ik met een dnrt e36 3.0 ( 286 fabriekspk) 1:59 en dat is nog lang niet wat het zijn moet, want er rijden mensen voor mij 1:57 met een m3tje en zelfs een e30 met 240 PK!! (1:58) (ok op slicks, maar ook op toyos kan sub 2 minuten makkelijk) Die autos zijn allemaal goedkoper gebouwd dan het ding dat jij daar hebt.
Kijk eens of je 1 op 1 instructie kan krijgen, want nogmaals die auto heeft echt potentie!
wat een bizarre acceleratie bos uit!!!

Mooie shake down dus nu begint het rijden :) gefeliciteerd met je 2e plaats

En dit is dus geen flame! vind de auto echt top gebouwd, maar pas op dat je nog niet te vroeg juicht..ik verwacht volgend jaar wel een 1:52 :lol:

Maar goed dit is inderdaad eerder gevaarlijk dan slim of stoer ... de handling of onderstuur waar over word gesproken komt ook door te laat remmen en veel te vroeg op het gas ( vanuit gaande dat je indicaties in het beeld accuraat zijn)

Ik heb uit pure fascinatie zijn rondje 1:59 naast mijn 1;59 gelegd.. grappig hoe ik elke keer bij aanremmen en in de bocht weer gelijk kom.. en zelfs na het scheivlak weer voor hem rij tot net na audi s.
Maar goed.. ik heb ook nog een hoop te leren dus ...

Ik denk dat jij (Mischa) veel meer hebt aan gewoon eens in een e30je stappen en leren rijden dan gelijk met 700pk onderweg.. maar dat is een mening die je niet hoeft te delen..
Ik blijf bij de 1 op 1 instructie.. en rij eens met een paar bar minder drukvulling zie hoe het dan stuurt.

Plaats reactie