[28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
RJay

Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV

Bericht door RJay » 30 sep 2011, 09:52

Hans, wij rijden over het algemeen circuit omdat we het leuk vinden, anders zouden we 't niet doen, en als 4 uurtjes DF aantrekkelijker zijn dan 4 uurtjes cpz testdag is de keuze snel gemaakt, daarnaast kom ik ook zeker voor m'n lol op een DF dag, hoe ik dan ook wel of niet met de afstelling van de racewagen bezig mag zijn.

RJay

Bericht door RJay » 30 sep 2011, 09:52

Hans, wij rijden over het algemeen circuit omdat we het leuk vinden, anders zouden we 't niet doen, en als 4 uurtjes DF aantrekkelijker zijn dan 4 uurtjes cpz testdag is de keuze snel gemaakt, daarnaast kom ik ook zeker voor m'n lol op een DF dag, hoe ik dan ook wel of niet met de afstelling van de racewagen bezig mag zijn.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 sep 2011, 09:54

Mooie tijd Laurens :thumbup:
Ik ben benieuwd wat voor tijd jij in een westfield/donkervoort rijd :cool:

Enrico

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 10:03

Luco schreef:Ja ik ben het voorbeeld van een petje.
Voordat je je bek een douw geeft, zou ik me eerst even inlezen :jenna:
Er staat namelijk een vraagteken achter (is een pijltje zie ik :D ).
En ja 30 cm naast elkaar inhalen is niet vreemd.
Wat is voor jouw acceptabel dan 3,5 meter?
Dan moet je misschien zondagstoerritjes gaan rijden. :ongeveer als:
Laat maar weten waneer jij mij een douw op mijn bek wil geven. Liever dat je je stoere groote jongen praatje op mij afreageert dan op de baan waar je het liefst met een koele hooft rond moet rijden.

Ik zal met beelden laten zien hoe fatsoenelijk voorbij rijden eruit ziet. Eens dat de saxo racer een voorbeeld was van live and let live. Laurens was goed bezig en heb als het goed is... weet niet zeker, een paar van de inhaal acties in beeld.

Ik voer geen discussie over 30cm met jou. Doe mij maar een 2de blauwe oog, dan pas ik bij de kleur van mijn wagen.....

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2011, 10:04

Hans R schreef:
Zondagtoerritjes?? Dit bedoel ik, eerlijk Luco rij jij trackdays omdat je het leuk vind? of om te trainen, afstellen etc? 30cm naast elkaar vind ik onacceptabel op een trackday! Dat doe je maar in je race en niet op een trackday, heb ook respect voor de langzamere deelnemers die op hun eigen tempo de baan ronden, kan je er op dat moment niet langs, dikke pech! Volgende ronde beter. Die gasten in die westfields zijn daar ook niet voor hun lol, die zijn aan het afstellen en gebruiken trackdays daarvoor. Jammer dat DF dan niet zegt: Sorry jongens daar zijn trackdays niet voor bedoelt..

Daarom speciale DF trainingdays is niet eens zo slecht voor dit soort gasten..
@Hans
Op elke trackday hou je mensen die soms wat risico's nemen, of ze onverantwoord of onacceptabel zijn is voor iedereen anders.
30 cm naast elkaar is voor mij acceptabel als ik weet dat diegene gewoon de controle over zijn auto heeft.
Ik rij bv liever 10 cm naast bv Laurens dan op 1 meter van een vreemde, omdat ik weet wat Laurens kan en doet in bepaalde situaties.
En laten we wel wezen, je rijdt geen trackday om puur het rondjes rijden, ook met een niet racer wil je elke keer beter of sneller en dan zal je toch de grenzen op moeten zoeken, de een doet dat wat voorzichtiger dan de ander.
Maar jij start de discussie op over de racers terwijl elke keer de meeste schade wordt gereden door de straatautos, dus wie moet er nu voorzichtiger zijn, de racers?
Beetje rare redenatie hoor.

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2011, 10:07

Enrico schreef:
Luco schreef:Ja ik ben het voorbeeld van een petje.
Voordat je je bek een douw geeft, zou ik me eerst even inlezen :jenna:
Er staat namelijk een vraagteken achter (is een pijltje zie ik :D ).
En ja 30 cm naast elkaar inhalen is niet vreemd.
Wat is voor jouw acceptabel dan 3,5 meter?
Dan moet je misschien zondagstoerritjes gaan rijden. :ongeveer als:
Laat maar weten waneer jij mij een douw op mijn bek wil geven. Liever dat je je stoere groote jongen praatje op mij afreageert dan op de baan waar je het liefst met een koele hooft rond moet rijden.

Ik zal met beelden laten zien hoe fatsoenelijk voorbij rijden eruit ziet. Eens dat de saxo racer een voorbeeld was van live and let live. Laurens was goed bezig en heb als het goed is... weet niet zeker, een paar van de inhaal acties in beeld.

Ik voer geen discussie over 30cm met jou. Doe mij maar een 2de blauwe oog, dan pas ik bij de kleur van mijn wagen.....
Lezen is ook niet je sterkste punt zie ik wel.
Ik denk overigens dat ik netter en fatsoenlijker rij dan jij, dat bedoelde ik met inlezen.
Als er iemand als een petje reageert dan ben jij het wel.
Past ook wel bij je auto :hungry: :tong:

Enrico

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 10:12

Luco schreef:Lezen is ook niet je sterkste punt zie ik wel.
Ik denk overigens dat ik netter en fatsoenlijker rij dan jij, dat bedoelde ik met inlezen.
Over het lezen, dat klopt... ben ook onder mijn pet geen nederlander.... :coffee:

Als het klopt hoe jij rijdt dan is dat alleen maat top....

mag ik mijn oogen dan bruin houden? :blackeye:

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2011, 10:19

Enrico schreef:
Luco schreef:Lezen is ook niet je sterkste punt zie ik wel.
Over het lezen, dat klopt... ben ook onder mijn pet geen nederlander.... :coffee:

Als het klopt hoe jij rijdt dan is dat alleen maat top....

mag ik mijn oogen dan bruin houden? :blackeye:
Ik had het over je bek een douw geven, dat wil een beetje zeggen dat je eerst moet lezen voor je wat roept, hoe je dan ineens komt op blauwe ogen??
Zo ben ik niet.

Dat je kan schrikken van dicht langs elkaar inhalen snap ik best.
Maar je rijdt wel op een circuit, jammer is dat deze discussie na elke dag op het forum wordt gevoerd.
Doe dat op de dag zelf, ga naar de organisatie en spreek de rijder aan.

De discussie hier heeft geen enkele zin.

Enrico

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 10:30

Luco schreef:Ik had het over je bek een douw geven, dat wil een beetje zeggen dat je eerst moet lezen voor je wat roept, hoe je dan ineens komt op blauwe ogen??
Zo ben ik niet.

Dat je kan schrikken van dicht langs elkaar inhalen snap ik best.
Maar je rijdt wel op een circuit, jammer is dat deze discussie na elke dag op het forum wordt gevoerd.
Doe dat op de dag zelf, ga naar de organisatie en spreek de rijder aan.

De discussie hier heeft geen enkele zin.
Aaah zo kompt de kat uit de mouw....
heb ik geschreven dat ik schrok? ik zeg dat er iets meer rekkening zou kunnen worden gehouden met de niet semi-profs die rond rijden tijdens de trackday. Meer niet, geen discussie, aleen komentaar.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 sep 2011, 10:49

Zinloze discussie? Mwah, weet het niet. Is alleen zinloos als DF er niks mee doet. En een keerpunt zit er aan te komen en daar zal de commerciële zijde denk ik de doorslag geven.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2011, 10:56

zo is dat, der mag best over gesproken worden...het is pas "zinloos" als je er niet over praat maar wel mee zit.

hier (forum) komen velen bij elkaar en kun je het meelezen en er eventueel extra op letten, "helaas" zijn er ook velen die verder niet meelezen en alleen meerijden op bepaalde track-days en dus zo niet op de hoogte zijn wat bij sommigen speelt :ongeveer als:

helemaal uitsluiten kun je het niet,
alleen maar elke keer herhalen dat het een trackday is en geen race of wedstrijd en respect hebben voor elkaars spullen e.d. dat kan wel en gebeurt ook, maar kan wellicht duidelijker af en toe :police:

@iko

Bericht door @iko » 30 sep 2011, 11:16

Beetje jammer weer, die discussies. Vooral door mensen die er niet bij waren.
Voor die mensen dan nog maar even een filmpje. Kun je weer even zien hoe het gaat op zo'n dag.

En voor de mensen die er wel waren: misschien sta je er wel op :-)

[vimeo]http://www.vimeo.com/29801809[/vimeo]

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2011, 11:45

familie van Knot? of kopen jullie ruiten bij dezelfde leverancier :lol:

die inhaal actie in de tarzan? pfff met z'n 3n was ff spannend met die GT3 zo lijkt het.
verder rijd jij normaal gesproken meestal netjes, dat zie je ook je kijkt meestal wat een minder "snelle" doet. :thumbup:

Enrico

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 12:08

GTRene schreef:die inhaal actie in de tarzan? pfff met z'n 3n was ff spannend met die GT3 zo lijkt het.
Iemand die heel goed in de spiegels kijkt om met zijn 3en daar in te stuuren !! was de film in de middag? ik ben rond 12 naar huis gegaan. Lekkere tempo rij je in de film! mooi om de evo en scoob voor bij te zien....

Andre

Bericht door Andre » 30 sep 2011, 12:11

De Vijverberg is inderdaad een trainingsoord voor race auto s geworden. Waar je vroeger mooie porsches en ander mooi spul zag rijden die staan nou meestal stil in de paddock. Die durven het niet meer aan of hebben ook een race auto of huren bij molenaar of koopman.

Ik heb daar met een M3 csl gereden van een kennis. De notaris:) Toen ik zelf reed ging het nog. Maar toen de Notaris zelf ging rijden met een minder tempo is het kort gezegd zeer gevaarlijk en kan je het beste je auto zo snel mogelijk in de pits parkeren. Verschillen tussen straatbanden en slicks is heel groot tel daarbij de race ervaring op en je krijgt gigantische verschillen die gewoon gevaarlijk worden.

Maar ja hoe los je dit op. Bij de vijverberg gaat men nog steeds zo door. En vele andere mensen met mooie dierbare auto s gaan naar GP elite trackdays toe en blijven dus weg.

Bij driftdagen.nl spreken wij mensen toe die zich niet aan de regels houden of worden de volgende keer niet meer uitgenodigd. Wij zeggen dan altijd het zijn driftdagen geen racedagen. Gun iedereen de baan.

Belangrijk voor DF organisatie is om een verplichte Briefing te houden waar uitgelegd word dat je je op een Trackday bevindt en niet op een Trainingsdag van CPZ.

Op de Briefing moet je dan de polsbandjes uitdelen voor de rijders. Dan weet je ook dat iedereen bij de Briefing was.

Vaak als er meteen een race weekend na de trackday komt zul je ook zien dat het vol zit met Raceauto s.

Dat je veel raceauto s ziet komt ook mede doordat je complete dagen organiseert. Zou je zoals Elmar zegt 2 uurtjes doen. Dan is dat ook opgelost.

Snipe

Bericht door Snipe » 30 sep 2011, 12:22

Mijn meest opvallende moment op Zandvoort - niet op een DF-dag overigens - was toen ik een paar rondjes meereed met Peter. Een vent met een Corvette kon het moeilijk hebben dat hij in was gehaald door een Alfa 147, kwam binnendoor in de Hugenholtz, spinde en miste de 147 op een haar na.

Hele discussie over raceauto's versus straatauto's, ook door allerlei mensen die er niet waren. Het gaat natuurlijk helemaal niet om de auto, het gaat erom wie er achter het stuur zit. Neem Andre; die is er soms met een raceauto en soms met een straatauto. Is het dan een totaal andere Andre die achter het stuur zit? Nee, natuurlijk niet. Datzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Laurens of Peter.

Discussies over hoe er gereden wordt moeten niet gaan over de auto's, ze zouden eerder moeten gaan over testosteron.

steve smith

Bericht door steve smith » 30 sep 2011, 12:25

Als "thuisblijver" is dit wel leuk om te lezen. Zelfde discussie als eerder die ook op dezelfde manier verloopt.

Misschien kan ik een brugje bouwen:

Rico, dat dit voor jou niet leeft kan ik me voorstellen. Je bent niet/nauwelijks op de baan, je bent geen rijder. Dus vind je wat mensen aangeven grotendeels gelul over een voor jou prima verlopen dag, en zie je die verharding op de baan niet. En je hebt nog gelijk ook, want het is voor jou inderdaad ook geen probleem. Jij rijdt daar geen 150 rondjes per dag, dus hoewel het je ongetwijfeld zal boeien wat er op de baan gebeurt krijg je een stuk minder rechtstreeks mee. Maar misschien is het dan ook handig je niet in die discussie te storten? Om wellicht iemand als ogen en oren bewust op de baan in te zetten? En ook eens een paar man naar huis te sturen als ze er een potje van maken?

Is maar een idee.....

Andre

Bericht door Andre » 30 sep 2011, 12:42

Snipe als je als racer naar een trackday toe gaat dan hoor je vantevoren te weten dat je niet op het naatje kan rijden als je in druk verkeer komt en dat je reserves moet houden.

Wil je dit niet ga dan naar gepaste trainingsdagen waar je niet eens met een straat auto tussen mag.

Snipe

Bericht door Snipe » 30 sep 2011, 12:56

Andre schreef:Snipe als je als racer naar een trackday toe gaat dan hoor je vantevoren te weten dat je niet op het naatje kan rijden als je in druk verkeer komt en dat je reserves moet houden.

Wil je dit niet ga dan naar gepaste trainingsdagen waar je niet eens met een straat auto tussen mag.
Exact, dat bedoel ik.

Luco

Bericht door Luco » 30 sep 2011, 13:00

@Ruben, ik bedoel niet dat de discussie op zich zinloos is, ik bedoel de discussie hier is zinloos.
Je moet die discussie op de dag zelf voeren en misstanden melden bij de organisatie.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 sep 2011, 13:54

En dan moet er iets mee gebeuren. De organisatie is doof op dit moment. Er spelen andere prioriteiten een rol. En het is het verhaal van André, waar is Rico op de baan? Je hoeft de geluiden die je hier hoort niet serieus te nemen. Maar verwacht dan überhaupt niet serieus genomen te worden. Mijn ervaring is dat er zeer selectief op vragen wordt gereageerd in topics en dat er nog geroepen wordt dat er met respect voor elkaars materieel wordt rondgereden, maar dat is uit de oude doos toen er nog voornamelijk met straatauto's en bekenden werd gereden. Nu wordt het als commercieel instrument gebruikt terwijl die tijd achter DF ligt. Ik vind het jammer, want voel me op veel DF dagen niet meer prettig en mijn probleem is dat er nog weinig organisaties zijn waar er alleen met straatauto's wordt gereden. Dan houdt het voor mij op een gegeven moment op en dat vind ik jammer.

Ik zal af en toe nog komen kijken om wat oude bekenden een handje te schudden en even wat benzine op te snuiven en dan ben ik weer weg. Zoals ik woensdag heb gedaan.

Enrico

Bericht door Enrico » 30 sep 2011, 14:14

Andre schreef:Vaak als er meteen een race weekend na de trackday komt zul je ook zien dat het vol zit met Raceautos.
Denk dat dit ook speelde. Tijdens de laatste DF dag op CPZ, was de verdeling race/track car niet zo overduidelijk als afgelopen woensdag. Zelf vind ik geen issue het samen rijden op de baan, maar wel dat er rekkening word gehouden met de gevaren die kunnen ontstaan door het verschil tussen de wagens, zoals Andre dan beschrijf.

By the way, werden er niet door meerdere mensen fotos geschoten? ik zag veel photograafen, maar kan na genoeg niets vinden die in de ochtend werd geschoten.
Laatst gewijzigd door Enrico op 30 sep 2011, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2011, 14:32

vind je wat mensen aangeven grotendeels gelul over een voor jou prima verlopen dag
Steve, de klachten en de complimenten aan het eind van de dag komen bij Peter en mij terecht. Van de mensen die zelf rijden, maar ook van de baanmarshalls en racecontrol van Zandvoort zelf waarmee ik de hele dag persoonlijk en dmv de portofoon in nauw contact mee sta. De feitelijke klachten waren minimaal en op welgeteld 2 vingers te tellen. Complimenten van de rijders vooral over de andere rijders waren er genoeg. Er is niet een rijder naar mij toegekomen met wangedrag over een andere rijder. Zandvoort zelf was ook zeer positief over het verloop en de deelnemers in het algemeen, ondanks de technische code roods (daar is ook niet veel aan te doen). De mensen die zich niet aan de regels van Zandvoort houden worden ook aangesproken door baanmarshall die staat bij de ingang. Een standje is veelal genoeg om de mensen aan de regels te houden. Want het is dan ook gewoon simpel. Niet je er aan houden is volgende keer zwarte vlag. En ja dit proces krijg ik over de hele dag 100% mee. (oke 97% dan).

Natuurlijk is het geen theekransje op de baan, de verschuiving van alleen maar straatauto's naar trackauto's en raceauto's is een ontwikkeling die al lange tijd speelt. Maar er worden veel zaken door elkaar gehaald. Vooral de verhouding trackauto's en (competitie)racers. Want niet elke auto met een sticker is automatisch een raceauto. Maar de buitenstaander vind dat wel.

Ik lees hier dat ik op de baan had moeten rijden. dat is als aanspreekpunt en het beschikbaar moeten zijn bij calamiteiten niet mogelijk, tevens mis ik dan een bijna alle communicatie tussen racecontrol en de baanmarshalls. Elke deelnemer die iets doet wordt in de gaten gehouden door racecontrol en in eerste instantie ook door de baanmarshall bij de ingang aangesproken, meestal in samenspraak met mij. Zoals ik al schreef, met een portofoon krijg ik zo'n beetje de hele dag mee. Als een politieagent tussen de deelnemers die ook nog eens veel sneller rijden dan ik, waardoor ik niet eens een goed beeld kan krijgen is grotendeels zinloos. Daarbij speelt dat mensen met de nodige circuit ervaring grotendeels weten waar ze mee bezig zijn. Even ter herinnering, vorige keer op Zandvoort geen enkele keer code rood.

Er worden hier situaties geschetst die afgelopen woensdag helemaal niet aan de orde waren. Er is gewoon veel dicipline onder de rijders. En ja er zullen een paar zijn die hun race auto afstellen, maar think again.. zouden die mensen tijdens het testen er belang bij hebben om hun materiaal af te schrijven? Zodat ze volgende racedag niet aan de start kunnen verschijnen?

Maargoed deze discussie komt vaak terug. Overwegend door mensen die desbetreffende dag niet zelf hebben gereden. We begrijpen ook echt wel dat mensen zoals Ruben en Hans maar ook Elmar geen zin hebben om met hun straatauto tussen track en raceauto's te rijden. We begrijpen ook dat 8 uur rijden met een straatauto op een circuit ook weinig zinvol is. 2 uur de baan afhuren in de avonduren voor alleen maar straatauto's doen we niet meer. Dat was indertijd een prima opzet toen DF nog een "clubje" was. Mensen vergeten één ding, wij zijn de risicodragende partij, op jaarbasis zovaak een circuit afhuren dat gaat om serieus hoge huurkosten. En niemand die bijspringt als we financieel het schip in gaan. Dat vragen we ook niet, dat willen we ook niet, maar we kunnen het zakelijke aspect niet uit het oog verliezen. Als ik jullie er nog even aan mag herinneren dat Peter indertijd er voor 10000 euro aan privegeld is ingeschoten. Dat hoeft nu niemand zielig te vinden, maar dat is gewoon iets wat niet meer mag voorkomen.

Een overweging is om volgend jaar een dag bijvoorbeeld de laatste twee uur alleen maar straatauto's te laten rijden.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 30 sep 2011, 14:51

Vooral je laatste zin spreekt mij enorm aan!

Kunnen we hopelijk weer eens oldschool DF uurtjes maken en daarna wokken!!!!!! :kikker:

2 uur is voor mij vaak meer dan genoeg!

Aad

Bericht door Aad » 30 sep 2011, 14:57

Aiko schreef:Beetje jammer weer, die discussies. Vooral door mensen die er niet bij waren.
Voor die mensen dan nog maar even een filmpje. Kun je weer even zien hoe het gaat op zo'n dag.

En voor de mensen die er wel waren: misschien sta je er wel op :-)

[vimeo]http://www.vimeo.com/29801809[/vimeo]
Wegsturen die vent , niet normaal :wtf:

Plaats reactie