Nieuwe TV kopen. Tips??
-
Re: Nieuwe TV kopen. Tips??
Zeker. Bizar. Letterlijk 1 maand meegespeeld met de postcode loterij. Direct opgezegd. 2 maanden later kwamen ze melden dat we en de rest van de straat gewonnen hadden.
-
OnlineMartijn_bmw
hahaha das helemaal bizarGijzert schreef: 17 nov 2023, 14:11 Zeker. Bizar. Letterlijk 1 maand meegespeeld met de postcode loterij. Direct opgezegd. 2 maanden later kwamen ze melden dat we en de rest van de straat gewonnen hadden.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Hoeveel dan?Gijzert schreef: 17 nov 2023, 14:11 Zeker. Bizar. Letterlijk 1 maand meegespeeld met de postcode loterij. Direct opgezegd. 2 maanden later kwamen ze melden dat we en de rest van de straat gewonnen hadden.

-
Iets in de 5 cijfers na belasting.
- Arthur
Lekker 

- JP
https://radar.avrotros.nl/artikel/fragm ... nzin-60861Fragment: Nieuwe tv kalibreren, zin of onzin?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Filmpje niet gezien, maar conclusie zal zijn dat de hedendaagse TV's standaard uit de doos al heel goed zijn qua instellingen en voor het gros van de consumenten prima?
Ik heb begrepen dat als je de boel nog verder wilt verfijnen dat je eerst een x aantal branduren moet hebben en dat je een TV moet kalibreren op de plek waar deze altijd staat. De kalibratie voor een TV in een ruimte met veel zonlicht is anders dan in een donkere kamer.
Dit is verder een goede uitgebreide uitleg als je jezelf er in wilt verdiepen. Verder vind je op deze site ook veel reviews én kalibratie instellingen van vrijwel alle moderne TV's
https://www.rtings.com/tv/learn/how-to- ... te-your-tv
Ik heb begrepen dat als je de boel nog verder wilt verfijnen dat je eerst een x aantal branduren moet hebben en dat je een TV moet kalibreren op de plek waar deze altijd staat. De kalibratie voor een TV in een ruimte met veel zonlicht is anders dan in een donkere kamer.
Dit is verder een goede uitgebreide uitleg als je jezelf er in wilt verdiepen. Verder vind je op deze site ook veel reviews én kalibratie instellingen van vrijwel alle moderne TV's
https://www.rtings.com/tv/learn/how-to- ... te-your-tv
- JP
Moraal van het Radar-verhaal was dat ze in de showroom allemaal staan op standje 'lasogen', de kleuren schieten door je chakra heen. Inderdaad kun je beter thuis, en de deskundigen zeiden dat ook, zelf een beetje spelen met welke stand je het beste voor het oog vindt.
-
Ja die snap ik wel. Als ik in de MediaMarkt loop staan de TV's allemaal op standje maximaal met 88K Ultra HD-maximaal-kwaliteit filmpjes die daardoor bijna nep lijken. Totaal niet representatief als je thuis gewoon het NOS journaal via Ziggo kijkt of een serie via je HD Netflix account.
Toen wij vorig jaar een nieuwe TV kocht was ik niet zozeer onder de indruk van het grotere formaat, wel van de gigantische bak met licht die er standaard al vanaf kwam. Heb dat dus allemaal naar beneden bijgesteld want compleet niet nodig tijdens avonduren wanneer dat ding bij ons voornamelijk aan staat.
Je kunt het (o.a. via de link die ik postte) allemaal nog veel verder finetunen, maar ik heb daar geen zin om daar de tijd en moeite in te steken. Plus dat ik denk dat het ook geen wereld van verschil gaat zijn, zelfs niet met content via Prime/Disney op de hoogste kwaliteit. Films kijken via bijv. hoge kwaliteit blu-ray's doen we niet.
Toen wij vorig jaar een nieuwe TV kocht was ik niet zozeer onder de indruk van het grotere formaat, wel van de gigantische bak met licht die er standaard al vanaf kwam. Heb dat dus allemaal naar beneden bijgesteld want compleet niet nodig tijdens avonduren wanneer dat ding bij ons voornamelijk aan staat.
Je kunt het (o.a. via de link die ik postte) allemaal nog veel verder finetunen, maar ik heb daar geen zin om daar de tijd en moeite in te steken. Plus dat ik denk dat het ook geen wereld van verschil gaat zijn, zelfs niet met content via Prime/Disney op de hoogste kwaliteit. Films kijken via bijv. hoge kwaliteit blu-ray's doen we niet.
- Arthur
Enige wat ik wel eens lastig vind is overdag kijken terwijl er beelden worden afgespeeld die ‘s avonds of ‘s nachts zijn. Dan is het vaak zo donker dat ik bijna niets zie. Tip(s) voor een andere instelling? Of komt dat omdat de achtergrond van de TV licht is (overdag)?
-
Hoe oud is je TV?
Ik vond onze vorige 4K LED TV van een jaar of 7 oud nog lang niet toe aan vervanging. Destijds als een van de beste getest, ding deed het prima, nog altijd mooi beeld. Enige waar ik mij/wij ons aan stoorde was exact dat probleem wat jij noemde Arthur.
Het smart gedeelte hield qua apps en snelheid niet over, maar een Chromecast bleek de perfecte oplossing.
De vrouw (ja echt!) had een TV gezien in de winkel die ze wel graag als vervanger zag tzt, dat bleek de LG C3 te zijn. Die hebben we uiteindelijk eind vorig jaar aangeschaft, daarmee is dat probleem compleet verdwenen. Het beeld is (uiteraard) op alle vlakken veel mooier en beter, maar slecht was het bij de vorige zeker nog niet.
Of dat het verschil tussen LED en OLED is en/of leeftijd cq doorontwikkeling weet ik niet.
Ik vond onze vorige 4K LED TV van een jaar of 7 oud nog lang niet toe aan vervanging. Destijds als een van de beste getest, ding deed het prima, nog altijd mooi beeld. Enige waar ik mij/wij ons aan stoorde was exact dat probleem wat jij noemde Arthur.
Het smart gedeelte hield qua apps en snelheid niet over, maar een Chromecast bleek de perfecte oplossing.
De vrouw (ja echt!) had een TV gezien in de winkel die ze wel graag als vervanger zag tzt, dat bleek de LG C3 te zijn. Die hebben we uiteindelijk eind vorig jaar aangeschaft, daarmee is dat probleem compleet verdwenen. Het beeld is (uiteraard) op alle vlakken veel mooier en beter, maar slecht was het bij de vorige zeker nog niet.
Of dat het verschil tussen LED en OLED is en/of leeftijd cq doorontwikkeling weet ik niet.
- Arthur
Ik heb ook een LG, de LG OLED55C24LA, nu 2 jaar oud. Volgens een vriend van me was dat toen gewoon een goede TV 
Apps als Netflix etc zijn idd wel traag met opstarten en zoeken, terwijl ik hem ‘bedraad’ heb. Kijken is wel prima.

Apps als Netflix etc zijn idd wel traag met opstarten en zoeken, terwijl ik hem ‘bedraad’ heb. Kijken is wel prima.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik herken wel wat je schrijft Richard.
Onze 4K LED Philips TV ging na 10jr kapot dus tijd voor een nieuwe.
Nu een Samsung OLED geworden en vind hem eigenlijk vergelijkbaar met de 10jr oude Philips behalve met donker tv beeld in een lichte kamer overdag. Dat is nu flink duidelijker zichtbaar op de nieuwe tov de oude TV.
Overigens interesseert een TV mij erg weinig dus ik heb eigenlijk niks ingesteld aan het ding, zo uit de doos aan de muur gehangen.
HDMI kabel van de AppleTV erin en spelen maar, de TV zelf is hier thuis niks meer dan een dom scherm alle bediening en afspelen gaat via de AppleTV en geluid via een Sonos AMP en losse speakers.
Nu een Samsung OLED geworden en vind hem eigenlijk vergelijkbaar met de 10jr oude Philips behalve met donker tv beeld in een lichte kamer overdag. Dat is nu flink duidelijker zichtbaar op de nieuwe tov de oude TV.
Overigens interesseert een TV mij erg weinig dus ik heb eigenlijk niks ingesteld aan het ding, zo uit de doos aan de muur gehangen.
HDMI kabel van de AppleTV erin en spelen maar, de TV zelf is hier thuis niks meer dan een dom scherm alle bediening en afspelen gaat via de AppleTV en geluid via een Sonos AMP en losse speakers.
-
Dan is je TV +/- een jaar ouder dan de mijne. De C2 was de voorganger van de C3, eerder dit jaar is de C4 gepresenteerd.Arthur schreef: 23 sep 2024, 13:37 Ik heb ook een LG, de LG OLED55C24LA, nu 2 jaar oud. Volgens een vriend van me was dat toen gewoon een goede TV
Net als bij telefoons zijn de veranderingen tov het vorige model niet wereldschokkend voor de gemiddelde consument.
Ik ervaar het probleem niet meer met donkere beelden, maar mijn referentiekader was dan ook met een veel oudere TV. Onze TV staat overigens ook in een woonkamer met overdag een hoop zonlicht.
Ja al die (verplichte) meuk op het beginscherm kan ik ook wel missen, het is idd gewoon een dom scherm. De apps zijn nu nog lekker vlot, dus nog geen reden om de Chromecast er weer aan te hangen. Als de TV wat ouder wordt, de apps trager en niet meer worden geüpdate schaf ik wel weer een nieuwe Chromecast of AppleTV aan.Martijn_bmw schreef: 23 sep 2024, 13:42 Ik herken wel wat je schrijft Richard.
Geluid hier inmiddels via een Sonos ARC want het geluid bij alle TV's is gewoon ruk

Qua geluid wel even wennen tov de losse speakers die ik voorheen had, maar past wel wat beter in het interieur en vind het geluid verbazend goed voor een soundbar.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Herkenbaar, ik heb mijn TV op gaming stand gezet, daar werd het al een stuk beter mee.Arthur schreef: 23 sep 2024, 12:35 Enige wat ik wel eens lastig vind is overdag kijken terwijl er beelden worden afgespeeld die ‘s avonds of ‘s nachts zijn. Dan is het vaak zo donker dat ik bijna niets zie. Tip(s) voor een andere instelling? Of komt dat omdat de achtergrond van de TV licht is (overdag)?
- RS-Ron
Ik heb ook de C2 LG Oled, staat op stand levendig ? Prima beeld.
Gr Ron
Gr Ron
- Bert ///M3
Over dat laatste. TV's hebben een 100 mbit ethernet poort terwijl de WiFi van de TV vaak een veelvoud doet, afhankelijk van afstand naar de router.Arthur schreef: 23 sep 2024, 13:37 Ik heb ook een LG, de LG OLED55C24LA, nu 2 jaar oud. Volgens een vriend van me was dat toen gewoon een goede TV
Verder is het donkere beeld ook een beetje een eigenschap van OLED, een OLED TV heeft vanzichzelf minder helderheid als bijvoorbeeld LED. En dat is een nadeel als je overdag kijkt. Overdag helderheid / brightness opschroeven.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
OLED is echt mooie techniek, maar kan je nu eindelijk een OLED kopen zonder inbrandprobleem of is dat nog steeds niet opgelost?
- Bert ///M3
Geen last van met TV, alleen voor een PC scherm durf ik het nog niet echt aan.
- 350 Z
Wij hebben een OLED TV en de logo's van RTL etc. zijn flink ingebrand welke bij een wat donker beeld meteen zichtbaar is.veejay schreef: 23 sep 2024, 15:59 OLED is echt mooie techniek, maar kan je nu eindelijk een OLED kopen zonder inbrandprobleem of is dat nog steeds niet opgelost?
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Wij hebben sinds ongeveer een maand deze staan: https://www.bol.com/nl/nl/p/sony-kd-65x ... oductTitle

Bevalt prima, niets aan afgesteld en zowel overdag als 's avonds een prima beeld.

Bevalt prima, niets aan afgesteld en zowel overdag als 's avonds een prima beeld.

- RS-Ron
Na twee jaar niets ingebrand, wel is de afstandbediening vergroeit met de hand van mijn vrouw........ je kan niet alles hebben......350 Z schreef: 23 sep 2024, 16:45Wij hebben een OLED TV en de logo's van RTL etc. zijn flink ingebrand welke bij een wat donker beeld meteen zichtbaar is.veejay schreef: 23 sep 2024, 15:59 OLED is echt mooie techniek, maar kan je nu eindelijk een OLED kopen zonder inbrandprobleem of is dat nog steeds niet opgelost?
-
OnlineMartijn_bmw
Oh daar heeft onze tv ook al last vanRS-Ron schreef: 23 sep 2024, 17:57Na twee jaar niets ingebrand, wel is de afstandbediening vergroeit met de hand van mijn vrouw........ je kan niet alles hebben......350 Z schreef: 23 sep 2024, 16:45Wij hebben een OLED TV en de logo's van RTL etc. zijn flink ingebrand welke bij een wat donker beeld meteen zichtbaar is.veejay schreef: 23 sep 2024, 15:59 OLED is echt mooie techniek, maar kan je nu eindelijk een OLED kopen zonder inbrandprobleem of is dat nog steeds niet opgelost?

-
Paar maanden terug een LG G4 gekocht. Helderheid op de helft gezet, speciaal oog standje aan zodat het niet te vel is. Alleen met films springt die naar film modus.
Echt top. Zelfs met 55”
Echt top. Zelfs met 55”

- WJ
Ik heb ook zo'n LG OLED, helemaal top. Maar stap 1 is een AppleTV/GoogleTV/Etc aan te schaffen en je TV niet aan het internet te hangen. Al die TV OS zooi is aids.