26 mei Spa-Francorchamps
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Hier nog een filmpje van eerder die dag met Arnold als passagier. Dit waren de 1e rondjes in de turbo die dag en de bandenspanning werd wat te hoog.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Zo, nog snel een kort verslagje van mijn kant!
Donderdag meteen na een meeting op het werk naar het zuiden gereden met de M3.
Om 13:45 ingeschreven bij Skylimit.
Om 14:00 uur de baan op, tot 17:45 rondjes gereden.
Twee maal getankt, waarvan 1 keer onder code rood (Porsche 944 stond dwars en vast in een bocht op het asfalt).
Om 17:45 van de baan af omdat het remlampje (weer) ging branden... dit keer voor de achter remmen.
De Ferodo DS2500 voorop zien er nog prima uit! Die houden het nog wel even uit.
Nog even de Classic racers achter op de paddock bekeken (faaantaastsche autos!), Icetea gedronken, en week naar huis gekacheld.
21:00 uur thuis, maar toen had ik het ook wel helemaal gehad met de M3! Wat stuitert die auto toch op de 18" OZs. Verder zit ik -zeker met een helm op- vanwege het opendak ook iets te ver achterover, waardoor ik best wel pijnlijke, vermoeide nek krijg.
De M3 gaat wel als de brandweer op Spa. Tuurlijk gaan veel geprepareerde wagens me voorbij, (die blauwe "DNRT M3" is echt veel sneller) maar met de almost OEM M3 voel ik me zeker geen stakker. En als ik hier en daar een 944 en 911 inhaal, ben ik al blij. Maar wat gingen de GT3 en de radicals er hard langs zeg! 1 maal zag ik een radical niet aankomen, en schoof die bijna onder m'n achterbumper... oef, liep goed af... Ook Laurens met de MX5 ging er stevig voorbij, prachtig!
Verder werd er weer heel netjes gereden, waarvoor complimenten iedereen. Naast de code rood geen ernstig oponthoud gehad. Er werd over het algemeen ook heel goed gevlagd!! (viel me op)
Overigens wel een kostbaar dagje:
450km op en neer, 1 tank + 2 keer tanken op het circuit, weer nieuwe remblokken, nu achter, en nu zijn de banden wel helemaal gaar, daar moet echt wat anders op voor een volgende circuitdag.
En, worst of all, de remschijven voor lijken ook haarscheurtjes in te zitten. Worden die veel heter met de Ferrodo's?
Twee vraagjes voor jullie specialisten:
- Wat te doen met de remschijven voor? Doorrijden, nieuwe OEM, of is er een betere aftermarket variant aan te bevelen?
- Ik heb nog een breedset liggen, welke semi-slicks adviseren jullie voor circuit gebruik?
Ik heb het hele verhaal van de Federals gelezen, overweeg ze, maar wat zijn jullie ervaringen met de Hankook Ventus Z211 (worden op marktplaats aangeboden)?
Ben benieuwd. Groet, en tot de CBR?
Donderdag meteen na een meeting op het werk naar het zuiden gereden met de M3.
Om 13:45 ingeschreven bij Skylimit.
Om 14:00 uur de baan op, tot 17:45 rondjes gereden.
Twee maal getankt, waarvan 1 keer onder code rood (Porsche 944 stond dwars en vast in een bocht op het asfalt).
Om 17:45 van de baan af omdat het remlampje (weer) ging branden... dit keer voor de achter remmen.
De Ferodo DS2500 voorop zien er nog prima uit! Die houden het nog wel even uit.
Nog even de Classic racers achter op de paddock bekeken (faaantaastsche autos!), Icetea gedronken, en week naar huis gekacheld.
21:00 uur thuis, maar toen had ik het ook wel helemaal gehad met de M3! Wat stuitert die auto toch op de 18" OZs. Verder zit ik -zeker met een helm op- vanwege het opendak ook iets te ver achterover, waardoor ik best wel pijnlijke, vermoeide nek krijg.
De M3 gaat wel als de brandweer op Spa. Tuurlijk gaan veel geprepareerde wagens me voorbij, (die blauwe "DNRT M3" is echt veel sneller) maar met de almost OEM M3 voel ik me zeker geen stakker. En als ik hier en daar een 944 en 911 inhaal, ben ik al blij. Maar wat gingen de GT3 en de radicals er hard langs zeg! 1 maal zag ik een radical niet aankomen, en schoof die bijna onder m'n achterbumper... oef, liep goed af... Ook Laurens met de MX5 ging er stevig voorbij, prachtig!
Verder werd er weer heel netjes gereden, waarvoor complimenten iedereen. Naast de code rood geen ernstig oponthoud gehad. Er werd over het algemeen ook heel goed gevlagd!! (viel me op)
Overigens wel een kostbaar dagje:
450km op en neer, 1 tank + 2 keer tanken op het circuit, weer nieuwe remblokken, nu achter, en nu zijn de banden wel helemaal gaar, daar moet echt wat anders op voor een volgende circuitdag.
En, worst of all, de remschijven voor lijken ook haarscheurtjes in te zitten. Worden die veel heter met de Ferrodo's?
Twee vraagjes voor jullie specialisten:
- Wat te doen met de remschijven voor? Doorrijden, nieuwe OEM, of is er een betere aftermarket variant aan te bevelen?
- Ik heb nog een breedset liggen, welke semi-slicks adviseren jullie voor circuit gebruik?
Ik heb het hele verhaal van de Federals gelezen, overweeg ze, maar wat zijn jullie ervaringen met de Hankook Ventus Z211 (worden op marktplaats aangeboden)?
Ben benieuwd. Groet, en tot de CBR?
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 30 mei 2011, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Zo heb ik een minder zweterige helm en ook geen gel en shit in de helm. Zo'n muts kun je in de wasmachine flikkeren, een helm niet.Downforce Hans schreef:Wat is het nut van die helmmuts over je hoofd, is je helm te groot:
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Ook ik heb een heerlijke dag gehad en dat zonder ook maar 1 rondje met de Spyder op het circuit gereden te hebben. Het idee dat ie niet verzekerd is op het circuit, zit me toch nog steeds niet lekker.
Ik was 1 vd gelukkigen (ook wel genodigden genoemd) die 6 (2x 3) rondjes als passagier in de 997 GT 3 Cup mee mocht
De eerste sessie reed ik naast Robin Frijns, een naam volgens de kenners om te onthouden. Ondanks dat ie steeds zat te schelden over de " antieke opgerookte" slicks en het drukke verkeer, reed ie toch maar mooi 2.34. Echt, ik zou niet weten hoe ik moet uitleggen HOE hard dat gaat, vergeet al je referenties. Heb 2 dagen met spierpijn rondgelopen. Om toch een idee te geven wat het betekent om zo'n rondetijd te halen: er zat 1 bocht bij waar bijna iedereen van de passagiers letterlijk misselijk van werd (laatste bocht voor rechte stuk achterkant circuit richting busstop), zo veel g krachten kreeg je voor de kiezen. Of een bocht naar links insturen met 270km op de klok terwijl er rechts een auto naast zat, maar vooral ook remmen met een vertraging die ik nog nooit eerder heb mogen meemaken. In de pits kwam je geen centimeter uit je gordel, bij het aanremmen voor de busstop zat je 10 centimeter los van je stoel. En dan die Porsche motor, een origineel GT 3 RS blok maar dan met een nog sterkere krukas. Een monument van een motor, schakelen bij 8500rpm, enorme klappen van de bak. Het zingend geluid van het differentieel, geen enkele isolatie. En zo ongelooflijk veel tractie bij het uit accelereren van bochten. Ook leuk; bij het aanremmen voor La Source verremde Robin zich 1 keer, de achterkant brak heel plotseling uit naar links, hij vangt de auto, kijkt me ondertussen even aan, haalt zijn schouders op en houdt de auto vervolgens de hele bocht in die drift onder exact die drifthoek. Een jongen van 19 jaar, zucht...
Maar.... de rondjes met Hans gingen misschien niet zo hard als met de Porsche, maar ook dat was genieten. De Exige is een heerlijk neutrale auto voor op het circuit, haalt serieuze bochtsnelheden en geeft heel veel plezier, en daar gaat het toch maar mooi om!
Ik was 1 vd gelukkigen (ook wel genodigden genoemd) die 6 (2x 3) rondjes als passagier in de 997 GT 3 Cup mee mocht

De eerste sessie reed ik naast Robin Frijns, een naam volgens de kenners om te onthouden. Ondanks dat ie steeds zat te schelden over de " antieke opgerookte" slicks en het drukke verkeer, reed ie toch maar mooi 2.34. Echt, ik zou niet weten hoe ik moet uitleggen HOE hard dat gaat, vergeet al je referenties. Heb 2 dagen met spierpijn rondgelopen. Om toch een idee te geven wat het betekent om zo'n rondetijd te halen: er zat 1 bocht bij waar bijna iedereen van de passagiers letterlijk misselijk van werd (laatste bocht voor rechte stuk achterkant circuit richting busstop), zo veel g krachten kreeg je voor de kiezen. Of een bocht naar links insturen met 270km op de klok terwijl er rechts een auto naast zat, maar vooral ook remmen met een vertraging die ik nog nooit eerder heb mogen meemaken. In de pits kwam je geen centimeter uit je gordel, bij het aanremmen voor de busstop zat je 10 centimeter los van je stoel. En dan die Porsche motor, een origineel GT 3 RS blok maar dan met een nog sterkere krukas. Een monument van een motor, schakelen bij 8500rpm, enorme klappen van de bak. Het zingend geluid van het differentieel, geen enkele isolatie. En zo ongelooflijk veel tractie bij het uit accelereren van bochten. Ook leuk; bij het aanremmen voor La Source verremde Robin zich 1 keer, de achterkant brak heel plotseling uit naar links, hij vangt de auto, kijkt me ondertussen even aan, haalt zijn schouders op en houdt de auto vervolgens de hele bocht in die drift onder exact die drifthoek. Een jongen van 19 jaar, zucht...
Maar.... de rondjes met Hans gingen misschien niet zo hard als met de Porsche, maar ook dat was genieten. De Exige is een heerlijk neutrale auto voor op het circuit, haalt serieuze bochtsnelheden en geeft heel veel plezier, en daar gaat het toch maar mooi om!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Mooi verhaal Ron! Denk je nog steeds aan verkopen Hans? Je ging echt heel hard rond, Ruben ging trouwens ook mooi rond! 

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Mooi omschreven Ron!
Jammer dat het rondje in de Radical niet doorging.. Was zeker een top dagje en het wordt tijd voor jou dat je een Renault R26.R gaat halen met helm
Of die 2-11
http://www.pistonheads.com/sales/2647357.htm
Exige kopen Tom?


http://www.pistonheads.com/sales/2647357.htm
Exige kopen Tom?

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
GTRene schreef:huh? op zo'n nwe kar pech?![]()
wat gebeurde er dan met dat raam? en hoe gefixt...makkie of...
met zo'n ding merk je het wel als je een zwaarder iemand meeneemt, Snipe is ook niet de lichtste![]()
tijdje geleden had ik FrankS bij mij in de kar, dat merkte je ook wel iets, maar meeste moest ik wennen aan veel minder zicht opzij e.d., hij is behoorlijk fors zullen we maar zeggen


- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Als ik in de markt was was die van jou de eerste waar ik zou gaan kijken. Helaas laten de kwartjes het niet toe. Succes met de verder verkoopHans R schreef:
Exige kopen Tom?

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Hij vraagt ook geen twee kwartjes 

- Knot
- Berichten: 40223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Hankook prima maar ik zou me beperken tot de Ventus V12 Evo (geen andere typen, dit is een gelukstreffer van hun in mijn ogen).Spijkerhard schreef: Twee vraagjes voor jullie specialisten:
- Wat te doen met de remschijven voor? Doorrijden, nieuwe OEM, of is er een betere aftermarket variant aan te bevelen?
- Ik heb nog een breedset liggen, welke semi-slicks adviseren jullie voor circuit gebruik?
Ik heb het hele verhaal van de Federals gelezen, overweeg ze, maar wat zijn jullie ervaringen met de Hankook Ventus Z211 (worden op marktplaats aangeboden)?
Schijven OEM (ATE vlak op powerdiscs) prima, goedkoop maar vaker vervangen. Die 120 euro voor powerdiscs kan je er wat slijten voor je het geld van een BBK eruit hebt. Haarscheurtjes is normaal (temperatuur) na 1 set blokken. Scheurt ie eenmaal door naar de rand meteen stoppen en eraf halen. Veilig is vaak schijven tegelijk met blokken vervangen als je de boel oprijdt dus ijzer op ijzer is dan niet zo'n probleem als het toch in de kliko gaat.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
En het 2e filmpje van de dag
- jos_br
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Lars Oosterveen schreef:
En het 2e filmpje van de dag
Willen jullie eens ophouden met filmpjes hier neer te zetten............baal ervan er niet bij geweest te zijn...
Jos.

- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Jahoor:jos_br schreef:Willen jullie eens ophouden met filmpjes hier neer te zetten............baal ervan er niet bij geweest te zijn...
Oh sorry, verkeerd gelezen

- Lars Oosterveen
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Hoe wil je dat gaan afkopen?jos_br schreef:Willen jullie eens ophouden met filmpjes hier neer te zetten............baal ervan er niet bij geweest te zijn...
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Etters, mijn wraak zal zoet zijn.........
Jos.
Jos.

-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Had het verkeerd gelezen bij http://www.gbphotosports.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar je moet er je voertuignummer invoeren. Ik dacht dat de nummers de hoeveelheid foto's bedroeg, niet dus. M.a.w., levert wel een aantal spectaculaire foto's op, alleen jammer dat ze 15 eu/stuk zijn.

- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Die site kende ik nog niet, leuke plaatjes erop. Die 15 euro is echter niet eens de 4000x3000 oid high res als ik het zo lees? Die kerel is helemaal gek.


En nog een video
En nog een video
- Lars Oosterveen
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 14 mei 2010, 16:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Dir prijzen zijn way te hoog, zeker voor de kwaliteit foto`s geleverd.... zien er echt niet uit.
En ik kan het weten......
En ik kan het weten......

- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Ik ben op zoek naar een nieuwe dag op Spa maar het wil qua data niet echt lukken en men is ook serieus duurder dan DF.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
19 juni; het topic volgt vandaag nog. 

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
http://www.skylimitevents.be/calendar/f ... ender.html" onclick="window.open(this.href);return false;stefan740 schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe dag op Spa maar het wil qua data niet echt lukken en men is ook serieus duurder dan DF.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Die werd al genoemd inderdaad maar ik rij dan mee met de vierlandenrit. Was anders perfect geweest, middag rijden voor 280 8)
Ik denk dat ik gewoon uitwijk naar de ring.
Ik denk dat ik gewoon uitwijk naar de ring.
- buks
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 25 mei 2008, 00:04
- Locatie: Twente
Re: 26 mei Spa-Francorchamps
Klein filmpje van mijn broertje in zijn civic. We waren er 's middags en dat is erg goed bevallen.
Kwaliteit is niet top, dat moet in de toekomst toch wat beter.
gr.buks
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bK-9cAsYYNo&hd=1[/youtube]
Kwaliteit is niet top, dat moet in de toekomst toch wat beter.
gr.buks
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bK-9cAsYYNo&hd=1[/youtube]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten