Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 14:23

Ik vind en fiesta ST zeker een leuke auto, maar als ik het vergelijk koop je een 100hp met bijna een ton minder op de klok dat speelt ook mee. Daarbij heeft de 100hp een zesbak en de fiesta een 5 bak.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 14:25

Petrolhead Tom schreef:Met de C2 hebben we wel 1 op 13 gereden maar echt veel zuiniger werd het niet.
Constant snelweg zonder airco (winter) dan denk ik? Een maat van me heeft er ook een en die zit altijd rond de 1:10, gecombineerd verbruik met airco aan.

Met zo'n Fordje Feest haal je de 1:13 ook vast wel als je rustig aan doet.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 14:27

Petrolhead Tom schreef:Ik vind en fiesta ST zeker een leuke auto, maar als ik het vergelijk koop je een 100hp met bijna een ton minder op de klok dat speelt ook mee. Daarbij heeft de 100hp een zesbak en de fiesta een 5 bak.
In welk opzicht vind je 6 versnellingen een pre?

Het zou zomaar kunnen dat de totale overbrenging in de 5 van een Fiesta ST zwaarder is dan die van de Panda in de 6. Het is niet altijd een over-drive. ;)

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door RobS » 25 mar 2011, 17:08

Het lijkt erop dat de keuze al gemaakt is :bag:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door RobS » 25 mar 2011, 17:09

Enne..als een Smart Roadster een optie was dan kun je voor 9k ook een hele dikke MX5 kopen :banaan:

Elise
Berichten: 8730
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Elise » 25 mar 2011, 17:32

Student en 25.000 per jaar rijden?

Nou ik zou het wel weten, ik kocht lekker een NIEUWE C1, 107 of Aygo (kan net voor je budget)
Eerst komende jaren geen kosten, geen wegenbelasting, super zuinig.....lage nieuwprijs dus lage verzekeringpremie (helemaal lekker als je nog weinig korting op de premie hebt).

En van het geld wat ik dan per jaar over hield ging ik eens ff lekker een biertje kopen :beer: en op vakantie :popcorn:

En als ik dan nog geld over zou houden zou ik dat sparen voor een leuke auto! :mrgreen:

ps. Alles ok met je zusje nu?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 17:35

Haha Aygo heb ik naar gekeken maar vind ik niet wat. ik heb de auto samen met mijn zusje dus rij ze niet allemaal alleen. Het is ook afhankelijk van een paar roadtripjes die nog gepland staan maar 25k is wel een beetje het idee.

Met mijn zusje gaat het steeds beter. Maandag weer naar de fysio en dan kan ze waarschijnlijk weer halve dagen gaan werken.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door dvh » 25 mar 2011, 18:14

Voor 7-8 k heb je net niet een aygo/c1/107

Meestal kom je dan met afleverkosten net wat hoger uit.
En dan issie echt kaal, geen stuurbekrachtiging, niks electrisch, geen radio, zelfs geen speakers.

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Mnrk » 25 mar 2011, 19:16

En wat te denken van een 206 GTI? (Bijvoorbeeld deze; http://link.marktplaats.nl/431313501" onclick="window.open(this.href);return false; )

Iets ouder en minder zuinig dan wat hier tot nu toe stond, maar volgens mij héél leuk autorijden!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door steve smith » 25 mar 2011, 19:34

Youp schreef:In welk opzicht vind je 6 versnellingen een pre?

Het zou zomaar kunnen dat de totale overbrenging in de 5 van een Fiesta ST zwaarder is dan die van de Panda in de 6. Het is niet altijd een over-drive. ;)
Als dat zo is zitten er gaten tussen de versnellingen. Heb nu nog 1 auto met 5-bak en begin me er aan te irriteren, de lage versnellingen zijn te lang voor kwiek stadsgebruik en de 5 is te kort voor relaxed DLD snelweggebruik. En dan te bedenken dat m'n vorige daily dezelfde motor&bak had met een nog korter diff..... Zelfs in de bus (Trafic) is die 6 een verademing, lage versnellingen super kort voor de aanhanger, maar 110 in 6 op de cruise bij 2000rpm. En geloof me, dat is laag voor een bedrijfsvoertuig!

Kan me Tom's voorkeur voor de 6-bak wel voorstellen. Laag snelwegtoerental maar toch lekker korte tussenliggende versnellingen.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Marco R. » 25 mar 2011, 19:35

Ik moet zeggen, een 6bak rijdt wel super lekker komend vanuit een 5bak. Oké het scheelt niet super veel met verbruik, maar de overbrengingen zijn wat korter en toch wel een goede 10%+ zuiniger.
En het is een Corolla dus kapot gaan doet hij nog steeds niet...

Maar die Panda, wat doet die qua gemiddeld verbruik dan?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 19:40

Bij rustig rijden schijn je 1 op 16 te kunnen halen, laat dat in de praktijk op 1 op 13 uitkomen dan is het in mijn ogen voldoende. :mrgreen:

Enneuh zesbak discussie: Wat Steve zegt. Het rijd gewoon prettiger. De C2 draaide bij 120 al bijna 4000 toeren, als je dan 150 a 160 rijd geeft het een beste bak herrie in de auto kan ik je vertellen.

Elise
Berichten: 8730
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Elise » 25 mar 2011, 19:43

dvh schreef:Voor 7-8 k heb je net niet een aygo/c1/107

Meestal kom je dan met afleverkosten net wat hoger uit.
En dan issie echt kaal, geen stuurbekrachtiging, niks electrisch, geen radio, zelfs geen speakers.
Dat klopt, maar voor 9k (wat het budget is) heb je er wel eentje, incl. afleverkosten.....en ja, dan is tie kaal.....(in mijn tijd was je blij dat je van A naar B kwam :bag: )

Maar is dat niet goed genoeg voor een student?

Even een rekensommetje tussen een Aygo @ 8.440 en een Panda 100HP @ 13.995 (beide basisprijs)

Aygo
25.000 km @ 1:22,2 (opgave) ==> 1126 liter @ 1,60 = €1801,-
wegenbelasting 0,0
Verzekering 300,- (afhankelijk schadevrije jaren etc.)

Panda
25.000 km @ 1:15,4 (opgave) ==> 1623 liter @1,60 = €2597,-
Wegenbelasting 280,- per jaar
Verzekering 430,- (afhankelijk schadevrije jaren etc.)

Dan kom ik al op een minimaal verschil van €1206 ,- per jaar.
(En dan reken ik geen onderhoud.....maar je mag verwachten dat een nieuwe Aygo (achtige) altijd gunstiger uitkomt onder de streep).

Lijkt me een aardig verschil als student zijnde toch?

Happytree
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jan 2010, 21:20

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Happytree » 25 mar 2011, 19:51

Hoezo een C1 rijden als je geld hebt voor een panda 100hp ik zou het wel weten, hier thuis staat ook een Aygo en het rijd niet onaardig, maar rij vele malen liever in mijn 8 jaar oude 106 GTI die de helft kost in aanschaf.

Verder is zo'n 6 bak leuk maar als het 2k @ 120 draait wil jij niet inhalen met zo'n panda. ik draai ook 4k @ 120 maar als ik gas geef heb je een reactie, het voelt direct aan, dat vind ik lekker rijden en het verbruik ja ik haal ook makkelijk 1 op 14 ondanks de korte bak.

een 206 zou ik zelf niet zo snel nemen, prima comfort stuurt wel aardig remmen kunnen er mee door maar het motor karakter is in mijn ogen totaal niet GTI waardig.

De panda oogt iig heel gaaf! als hij ook nog eens zo rijd lijkt het mij een prima keuze! al vond ik je c2 wel erg mooi!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 20:08

steve smith schreef:
Youp schreef:In welk opzicht vind je 6 versnellingen een pre?

Het zou zomaar kunnen dat de totale overbrenging in de 5 van een Fiesta ST zwaarder is dan die van de Panda in de 6. Het is niet altijd een over-drive. ;)
Als dat zo is zitten er gaten tussen de versnellingen. Heb nu nog 1 auto met 5-bak en begin me er aan te irriteren, de lage versnellingen zijn te lang voor kwiek stadsgebruik en de 5 is te kort voor relaxed DLD snelweggebruik. En dan te bedenken dat m'n vorige daily dezelfde motor&bak had met een nog korter diff..... Zelfs in de bus (Trafic) is die 6 een verademing, lage versnellingen super kort voor de aanhanger, maar 110 in 6 op de cruise bij 2000rpm. En geloof me, dat is laag voor een bedrijfsvoertuig!

Kan me Tom's voorkeur voor de 6-bak wel voorstellen. Laag snelwegtoerental maar toch lekker korte tussenliggende versnellingen.
Bij diesel is het wel weer een ander verhaal in verband met het korte toerenberijk.

Ik vergelijk even m'n ex 120i met de Saxo. De 120i had een 6 bak en die draaide bij 120 in de 6 net zo veel toeren als de Saxo bij 120 in de 5. En rond de 200km/h was dat ook ongeveer het zelfde.

Ik kan me goed voorstellen dat een licht autotje als een Fiësta met een 2 liter met 150pk een zwaardere laatste versnelling en eindoverbrenging heeft als een Pandatje met een 100pk torretje. Alleen al om de topsnelheid te kunnen halen.
Daarbij is de Fiësta ook voorzien van een gezonde dosis koppel om lekker door die versnellingen heen te sleuren.

Het verhaal verandert natuurlijk wanneer de 6e van de Panda een bewuste over-drive is en de 5 van de Fiësta prise-direct. Maar dan nog houd je de eindoverbrenging over.

Nog één ding, wat betreft toerental op de snelweg. Hoe minder, hoe stiller. Maar het wil niet persee zeggen zuiniger. Het kan zomaar zijn dat als de sweetspot van de motor rond de 3000 toeren ligt, hij bij 3000 toeren zuiniger is dan bij 2500 toeren. Hier wordt ook serieus goed over nagedacht in auto-ontwikkelings-land bij het matchen van een versnellingsbak aan een motor.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 20:34

@ Elise, we zitten hier ook nog bij Driving-fun he! Het moet nog wel een beetje leuk blijven. Een auto zie ik als een hobby dus die mag wel iets kosten.

@ Youp, ik begrijp dat je je niet helemaal blind moet staren op toerentallen en het aantal versnellingen maar toch lijkt een zes me een stuk prettiger. Al is het maar omdat de rest mooi op elkaar aansluit.

Gebruikersavatar
Drake
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
Locatie: Nieuwveen

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Drake » 25 mar 2011, 21:58

Celica t-sport? relatief zuinig en dan heb je ook nog eens 190pk tot je beschikking ;)

http://auto.marktplaats.nl/toyota/41676 ... grijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

Afbeelding

Je zal dan wel het feit moeten negeren dat je met een bepaald dubieus figuur word vergeleken :mrgreen:

Persoonlijk zou ik zelf kiezen voor een leuke auto rond de 3-5k en van de rest van het geld gewoon ermee rijden.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door ErikMartijn » 25 mar 2011, 22:02

TWRD? :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34356
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door JP » 25 mar 2011, 22:13

Heeft hij wel deze nog nodig....http://link.marktplaats.nl/410726867" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 22:24

Hahahaha heb er toevallig gisteren nog ingezeten maar ik vind het zo'n lelijk model. Vroeger vond ik het te gek maar nu vind ik er echt niks aan.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Ferdi » 26 mar 2011, 00:32

-Menrik- schreef:En wat te denken van een 206 GTI? (Bijvoorbeeld deze; http://link.marktplaats.nl/431313501" onclick="window.open(this.href);return false; )

Iets ouder en minder zuinig dan wat hier tot nu toe stond, maar volgens mij héél leuk autorijden!
De 206 GTi zou ik snel overslaan.

Dingen zijn traag als dikke stront door een trechter en echt geweldig rijden doet het ook niet is mijn persoonlijke ervaring.
Dingen zijn te zwaar voor het vermogen dat ze hebben en te soft om echt leuk door de bocht te gaan

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Michel P » 26 mar 2011, 16:55

Zou toch echt de ST even serieus nemen, echte auto kan de panda niet aan tippen. Je hebt je mond vol over DF, kijk de video....






Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door stefan740 » 26 mar 2011, 17:29

Tsja hij zal wel wat duurder in gebruik zijn maar ik zou het er zeker voor over hebben. Het is zoveel meer auto imho.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door indobesar » 26 mar 2011, 23:11

Serieus, YRV Turbo! Leuke mini HotHatch. Onderschatte auto.

Elise
Berichten: 8730
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Tom zijn C2 VTS. foto's NEXT opvolger gezocht.

Bericht door Elise » 27 mar 2011, 16:16

indobesar schreef:Serieus, YRV Turbo! Leuke mini HotHatch. Onderschatte auto.
Net even gegoogled op dat ding, kom ik dit testverslag tegen http://www.autozine.nl/text/55.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch is een sterke motor niet het enige ingrediënt voor een sportieve of opwindende auto. Een goede wegligging is minstens zo belangrijk. Helaas laat de YRV turbo hier verstek gaan. Bij normaal gebruik is de wegligging van de YRV voldoende veilig te noemen, maar bij bijzonder snel bochtenwerk voelt de auto zich niet prettig. Wanneer te veel gas in de bocht wordt gegeven, heeft de YRV een sterke neiging rechtdoor te gaan. Bij zware regenval of op slecht wegdek moet voorzichtig met het zo gewillige gas om worden gesprongen om de bedoelde koers te kunnen volgen. De wegligging is voldoende, maar niet in overeenstemming met het acceleratievermogen en daar moet de bestuurder nadrukkelijk rekening mee houden.
Dat klinkt dan toch niet erg hoopvol?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], lalmineyalman, MatthijsL en 6 gasten