Dutch schreef:Zolang hij 'm maar netjes warmrijdt...
Toch maar besteld:-)
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Hij rijdt prima(doh) de eerste 15km zitten erop
Opvallend: Stuurtje en pook.(M) en de motorronk is stoerder dan de 330i. Kracht onderin als een vette tdi, met toch een miniscuul turbogaatje van een milliseconde. Niet boven de 4000rpm geweest na warmrijden, maar dat was al vlot. GF zei ook al:Wel wat sneller dan de 330 qua klap in de rug beetje. Remmerij:OK.
Tot zover.
Foto's en uitgebreider verslag volgt nog.
Opvallend: Stuurtje en pook.(M) en de motorronk is stoerder dan de 330i. Kracht onderin als een vette tdi, met toch een miniscuul turbogaatje van een milliseconde. Niet boven de 4000rpm geweest na warmrijden, maar dat was al vlot. GF zei ook al:Wel wat sneller dan de 330 qua klap in de rug beetje. Remmerij:OK.
Tot zover.
Foto's en uitgebreider verslag volgt nog.
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Wat kan ons dat nou schelen, man?? Foto's moeten we zien. En filmpjes. Met geluidsopnamen bij volle acceleratie. Vanuit het interieur, de kofferbak, de motorruimte, de linker uitlaat, de rechter uitlaat. En natuurlijk ook met de microfoon naast de wagen, achter de wagen, voor de wagen, onder de wagen.Mooi man ! gefeliciteerd. zijn de remmen ook zwaarder uitgevoerd dan van de 330i?
En 15 km??? Dan is ie al ingereden hoor, echt wel! Moderne techniek en zo, de toleranties zijn niet meer wat ze vroeger waren hoor. In de fabriek trappen ze ook meteen vol. En dat met koude motor!!
Misschien toch in het begin maar even rustig aandoen, Robin. Anders heb je straks weer tippende klekken. Of erger nog; een turende krijsbo!
-
Djurre / Boris
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18 okt 2006, 17:50
- Locatie: Veendam
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Martijn, velgen overzetten? Je bent niet wijs man
Nieuwe auto alles nieuw.
Welkom Djurre.
Euh. Hoe zal ik 't zeggen........
Dit is in 't dagelijks leven een 'E46 M3 zonder sper' en met een mooier geluid, haal de bleeer/snerp uit de M3 en je zit in de buurt, echt anders dan de 330i.
Ben gisteren met GF ff stuk wezen rijden. 4000rpm de max, maar kon 't niet laten 1 keer naar 5800 gaan
Stond toen 160km op.(Olietemp, schommelt tussen 100/110) Hij ligt snaarstrak op de weg, zo stil en zo Ueberdegelijk, BMW komt altijd weer met de overtreffende trap
Kijk, hier herken je een 'dikke motor'aan, imho:
Je rijdt 120/130kmh in z'n 6. Je geeft 'half gas' zegmaar en dan voelt ie door dat koppel dat ie al wil, en zo tikken de seconden weg en ben je echt voila binnen luttele seconden op 200kmh(paar keer gedaan) IN ZN 6!
Dat is de kracht van deze motor. Ik beweer dat de 330i voor dit kunstje bij wijze van spreken 10sec langer nodig heeft, maar da's mijn beleving. 200 is prutsnelheid in dit ding, maar dat was 't ook in de 330i, maar je zit er ZO op in deze.Op de tussensprintjes in hogere versnellingen is ie veel sterker en meer bij de les dan de heerlijke M3 motor. In normale versnellingen, ff in z'n 2/3/4:M3 achtige klap in de rug.
Maar da's mijn gevoel zeg maar.Keurige wagen. Dijk van een motor. Dit had de 3er nodig als normaal topmodel. Gasgeven en duw in je rug.Altijd.
Interieur met M stuur/pook:De grootste aanrader, waarvoor dank!
Ik moet btw wat meer kracht zetten om van verzet te wissel, maar degelijk, prima(is een ZF las ik, de 330i had Getrag, of andersom, boeie)
Oh, ja minirotondes/bochten: Weer Michelin Pilot Sport RFTs, prima en IK merk geen dusdanig verschil met de 330i op minirotondes. Deze is minder deinerig, strakker(nieuwer doh) en ik heb de beleving dat 't onderstel 1 tandje is aangepast, maar ik kan er naast zitten. Net zo zwaar op de neus als de 330i, dus redelijk door de bocht te manoeuvreren
Nieuwe auto alles nieuw.
Welkom Djurre.
Euh. Hoe zal ik 't zeggen........
Dit is in 't dagelijks leven een 'E46 M3 zonder sper' en met een mooier geluid, haal de bleeer/snerp uit de M3 en je zit in de buurt, echt anders dan de 330i.
Ben gisteren met GF ff stuk wezen rijden. 4000rpm de max, maar kon 't niet laten 1 keer naar 5800 gaan
Kijk, hier herken je een 'dikke motor'aan, imho:
Je rijdt 120/130kmh in z'n 6. Je geeft 'half gas' zegmaar en dan voelt ie door dat koppel dat ie al wil, en zo tikken de seconden weg en ben je echt voila binnen luttele seconden op 200kmh(paar keer gedaan) IN ZN 6!
Dat is de kracht van deze motor. Ik beweer dat de 330i voor dit kunstje bij wijze van spreken 10sec langer nodig heeft, maar da's mijn beleving. 200 is prutsnelheid in dit ding, maar dat was 't ook in de 330i, maar je zit er ZO op in deze.Op de tussensprintjes in hogere versnellingen is ie veel sterker en meer bij de les dan de heerlijke M3 motor. In normale versnellingen, ff in z'n 2/3/4:M3 achtige klap in de rug.
Maar da's mijn gevoel zeg maar.Keurige wagen. Dijk van een motor. Dit had de 3er nodig als normaal topmodel. Gasgeven en duw in je rug.Altijd.
Interieur met M stuur/pook:De grootste aanrader, waarvoor dank!
Ik moet btw wat meer kracht zetten om van verzet te wissel, maar degelijk, prima(is een ZF las ik, de 330i had Getrag, of andersom, boeie)
Oh, ja minirotondes/bochten: Weer Michelin Pilot Sport RFTs, prima en IK merk geen dusdanig verschil met de 330i op minirotondes. Deze is minder deinerig, strakker(nieuwer doh) en ik heb de beleving dat 't onderstel 1 tandje is aangepast, maar ik kan er naast zitten. Net zo zwaar op de neus als de 330i, dus redelijk door de bocht te manoeuvreren
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:Romo, ik ga zuinig(er) leven :twisted:
Om in 't hiernamaals toch nog eens een E90 M3 V8 te rijden. LOL
En waarom heeft de 335i 400Nm? OMDAT die M3 V8 430/40/450Nm krijgt en als atmosferische 4.0/4.2 zit je dan beetje aan de max... Marketing![]()
Die 335i heeft lichtgetuned zo 500+ Nm.
Doe jij maar zuunig.................................voor het hiernamaals, ik doe het nu wel ruig..................................beter rijk geleefd en arm gestorven dan andersom
-
Robin
- Berichten: 56283
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Rico, eerst geen tijd, maar wel bedankt. Ik regel denk ik wat met Rudolf.
Op vochtig wegdek en wat pittiger accelereren resulteert in wielspin eerder dan in de 330i(hoeishetmogelijk.nl) en beetje scheef wegtrekken, maar met 'n sperdiff a la Andre's 130i ben je een end op weg om meer lol hiermee te beleven dan met welke andere on M BMW. Die motor is ideaal voor driftwerk in 3 bij 70 ofzo. Wat ik van Andre hoorde is dat de M5 onderin (RELATIEF) niet thuis is icm 285ers ofzo achter en 't gewicht(niet dat de 335i nou een Caterhammetje is) . Nou ja iig. Hij trekt behoorlijk.
Zojuist hier vlakbij (Oudehaske/Joure binnendoor) de euforie beleefd wat ik alleen heb gehad met de M3 E46 toen ik 'm net had, qua uit een bocht trekken en dan ECHT die trap na voelen. Dat ebt gauw weg, weet ik. De S3 had std 210pk en was leuk een wowtje, later met de chip was ik al aan de S3 gewend niet nieuw meer...Ook de GTT Impreza 218pk toen ik 'm ophalde gaf WEL een WOW De rest van m'n wagens hadden dat niet. Ja de M3 en deze dus
Op vochtig wegdek en wat pittiger accelereren resulteert in wielspin eerder dan in de 330i(hoeishetmogelijk.nl) en beetje scheef wegtrekken, maar met 'n sperdiff a la Andre's 130i ben je een end op weg om meer lol hiermee te beleven dan met welke andere on M BMW. Die motor is ideaal voor driftwerk in 3 bij 70 ofzo. Wat ik van Andre hoorde is dat de M5 onderin (RELATIEF) niet thuis is icm 285ers ofzo achter en 't gewicht(niet dat de 335i nou een Caterhammetje is) . Nou ja iig. Hij trekt behoorlijk.
Zojuist hier vlakbij (Oudehaske/Joure binnendoor) de euforie beleefd wat ik alleen heb gehad met de M3 E46 toen ik 'm net had, qua uit een bocht trekken en dan ECHT die trap na voelen. Dat ebt gauw weg, weet ik. De S3 had std 210pk en was leuk een wowtje, later met de chip was ik al aan de S3 gewend niet nieuw meer...Ook de GTT Impreza 218pk toen ik 'm ophalde gaf WEL een WOW De rest van m'n wagens hadden dat niet. Ja de M3 en deze dus
Laatst gewijzigd door Robin op 19 okt 2006, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:Zwarte hemel en stuur geven lekker luxe/sportief gevoel. Robin als je tijd hebt kom ff langs (toko) maak ik een uitgebreide foto sessie. kan ik daarna gelijk op het net gooien.
Foto sessie my ass................................mooi excuus hoor Rico.........................je wil er gewoon in knallen...........................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten
