Zo ben ook weer terug van een geweldig weekend.
Wij zijn donderdag al vertrokken naar Stadtkyll, alwaar we de nachten hebben doorgebracht, mede door de prachtige route Stadtkyll -> Adenau.
Vrijdag ochtend op tijd vertrokken richting de ring, om daar op tijd in te schrijven.
Peter vroeg nog of ik bijgelovig was, waarop ik ontkende en nummer 13 in ontvangst nam, naar buiten kijkend, begon ik als nuchtere boer bijna te twijfelen.....nat.... NS.... weinig rondjes gereden de laatste jaren.... en dan ook nog nummer 13....
Maar vol vertrouwen en lichte spanning de sticker op de auto geplakt, in de met grid volgestrooide klei parkeerplek, de rest van de "club" had de party tent opgezet incl verwarming, wat een goede zet bleek te zijn.
Een vrachtwagen had een smalle chicane aangelegd naar de klei/grid parkeerplek, best lastig, als je elke keer daar langs moet om een "nieuwe" mede passagier op te halen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Vol goede moed aangesloten, voor de pacecar ronden, ik zat helemaal achteraan in een groep met m'n oliegestookte, trekhaakhoudende, FWD, straatbanden auto, voor mij een hele rij BMW's, met daarrtussen 1 witte honda, die de eerste ronde al moeite had met de aansluiting, ik moest zelf met name bultje af goed opletten, omdat de auto achter nogal licht is, voelde ik het natte asfalt ook regelmatig onder m'n straatrubber doorglijden, maar het eerste rondje overleefd, de honda ging er tussenweg en het tempo ging wat omhoog, wederom flink glibberen, met bij aanremmen Wehrseifen al wat klam zweet doordat achter de boel in de ABS schoot, pas naar 5x pompen wel grip achter.....pfieuw, gelukkig voor mij ging het na breidscheid weer bultje op, waar de gewichtsverdeling en de geblazen oliestoker zich wel lekker voelt, maar dacht wel ff aan mijn nummer 13....
Daarna meerdere pacelaps meegemaakt met verschillende voorrijders, vond dit geweldig en zeer leerzaam, daarvoor mijn dank
Na 11 uur begon het vrije feest, heb heel langzaam het tempo wat opgevoerd en kreeg er steeds meer plezier in, ook in de regen, ben de tel kwijtgeraakt wat betreft de rondjes, maar het waren er incl de pacelaps ongeveer 30 (zo'n dikke 600km) en zo'n 60 liter diesel, om 15:40 ongeveer gestopt, omdat m'n straatbandjes toch wat minder werden, waren zgan bij aanvang
Kortom een heerlijke dag gehad, heb weer veel geleerd, veel mensen gesproken (altijd te weinig) .
Organisatie, een dikke
Denk dat het wat betreft de pacelaps, altijd lastig blijft, met name nu onder natte omstandigheden, waar elke auto weer anders reageerd op bepaalde stukken, daarnaast het verschil in vermogen en ervaring en natuurlijk lef en talent, anderzijds, zit jezelf achter het stuur, gaat het jou te hard, dan kun je beter lossen, en volgende ronde weer een kans wagen.
Als het kan en mag, ben ik er de volgende keer er weer zeker bij.
Organisatie, nogmaals bedankt.
