DF-Motor Meet

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 25 apr 2011, 10:11

Om echt plat te gaan moet het idd onbehoorlijk hard……………….maar dat vertrouwen heb ik (nog) niet, alhoewel de "chicken stripes" na gisteren wel weer wat dunner zijn……………….. :bignews: ……….

Ik blijf het knap vinden hoe mensen dat doen, op "normale" snelheden is het onhaalbaar…………….

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2011, 10:14

Knot schreef:
romo schreef:Toen die gast ons voorbij knalde met zijn kofferset………………... :shock: …………….toen dacht ik het al; dit klopt niet…………. :lol:
Weet je dat ik m helemaal niet in de gaten had! Zie natuurlijk 6 motoren in mn spiegels en het is nou niet zo dat je alle details zit in die sportmotorspiegeltjes (al zijn die van wjn helemaal drama zag ik later op de snelweg).

Frank, zou de leuke stukjes eruit knippen en compilatie op youtube zetten, ff met pinaccle ofzo beetje stoeien.
Ik spiegel toch zeer regelmatig :hmmm: ……………………….maar niet vaak genoeg bleek maar weer, ik zag hem pas toen ie me passeerde…………….. :oops: :lol:
Net als die grijze Mercedes cabrio die ons voorbij knalde terwijl we toch redelijk het tempo er inhadden…………..didn`t see him comming………….. :hmmm: ……………………..dat kan beter romo, veel beter………….

wjn

Bericht door wjn » 25 apr 2011, 10:28

Dan heb je volgens mij nog redelijke spiegels om achteruit te kijken. Bij mij zitten ze er alleen voor de lol op, geloof ik. Ik moet altijd mn armen opzij draaien, om wat te kunnen zien.
Ze trillen iig niet 8)

Wb. snelheden, die waren iig nog niet zo dat je moest gaan hangen op de motor of zo om de bocht te nemen, dus dat valt dan wel weer mee :mrgreen: en is ook goed zo voor op straat.

Alleen op de snelweg terug is er een leuke bocht, waar ik ietsje harder door ben gegaan. 1e keer op deze motor in die bocht, dus nog wel rustig aan :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 25 apr 2011, 10:33

Mijn spiegels zijn echt goed, worden ook alom gewaardeerd, zowel functioneel als trillingvrij………..ik kan mijn armen laten zitten waar ze horen te zitten…..ook de zithouding vind ik goed, niet extreem vermoeiend, niet te veel hangend op de polsen, niet te veel trilling (alleen rond de 7 K RPM wordt ie wat voelbaar), al met al heb ik 240 km gereden zonder heel vermoeid er af te stappen. Voor zo`n fiets een dikke :thumbup:

Dat hangen heb ik helemaal geen ervaring mee, een knee down ook niet…………..ik kan die techniek ook niet helemaal snappen, van mijn motorrijlesinstructeur (leuk voor scrabble :wink: ) moest ik altijd de knieën aan de tank houden……………FWIW

wjn

Bericht door wjn » 25 apr 2011, 11:30

Check eens the race academy, om je rijvaardigheid op te peppen. Niet goedkoop, maar max 3 rijders per instructeur en zonodig 1 op 1 instructie. Indeling altijd in 4 klasses, van "rustig" tot "race". (komt mooi overeen met je dtc instellingen :mrgreen: )

Voor het leren rijden op een motor als de S1000RR veel beter dan bv VRO3, waar je toch met een mannetje of 7 à 8 achter een instructeur aan rijdt en de halve dag aan bz verrichtingen wordt besteed.

Maar om te zien reed je gewoon goed, weet natuurlijk niet hoeveel moeite je ervoor moest doen.

Ik moet toch altijd wel omschakelen, omdat de hyper zo anders rijdt, heb er wel een aantal km aan bochten voor nodig.

romo

Bericht door romo » 25 apr 2011, 11:39

Kijk, daar kan ik wat mee :thumbup: Altijd leuk om feedback te krijgen…………….ik neem aan dat je dit bedoelt?

http://www.race-academy.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie ik daar op die site dat er ook zo iets is al een "elbow down"………... :lol:

Afbeelding

De eerste meters had ik even wat moeite met het ritme en de de snelheid, maar later ging het prima en koste het niet veel energie. Mijn "tempo" ligt normaliter een tikkie lager……..

Ik probeer zoveel mogelijk marge en daarmee veiligheid in te bouwen, ik ben nogal conservatief op dat vlak. In een groep rijden moet je ook aan wennen, van daar dat ik achteraan reed. Er is dan voldoende overzicht en ik kan veel ruimte laten, ik vind het niks om met meerdere motoren op elkaars achterwiel te rijden, afstand er tussen, dat wil ik…………...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 apr 2011, 12:32

Klopt wat je zegt Robert en ik vond dat dat gisteren aardig netjes ging allemaal.
Tempo was lekker, niet bizar. Heb vorig jaar ook wel is ritjes gedaan waar het zowat elke bocht schrapen was (naja, ik dan niet maar de anderen). Voor een keer ook wel leuk, ff helemaal los.
Maar na de tijd denk je dan, hoop niet dat ik geflitst ben ofzo :P

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 apr 2011, 15:07

En deel 2 :)

romo

Bericht door romo » 25 apr 2011, 15:13

Ik ga gelijk kijken…………..

Hahaha begint in Losser………even weer hergroeperen……... :lol:

Mooi om te zien, ik wacht op de rest, heeft er ook nog iemand foto`s gemaakt?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 apr 2011, 17:08

Ik zag Thommy met een fotocam wat plaatjes schieten :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 apr 2011, 18:34

Hier deeltje 3 :)

wjn

Bericht door wjn » 25 apr 2011, 22:06

Leuk!

Erg mooie en stabiele beelden trouwens :thumbup:

Op het 3e filmpje bij ca 2 min staat het er mooi op als ik wat meer gas geef :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 25 apr 2011, 23:56

Zal zo die beelden eens bekijken, nu weer thuis van de camping en lekker snel internet hier ipv 3G mobiel.

Romo, over het sturen, begin eens met tegensturen als je dat nog niet doet, dus duwen waar je wilt dat de motor naar binnen val, daarna met de buitenste knie tegen de tank duwen om de motor verder plat te trekken en dan zal je zien dat je snelheid tekort komt voor de desbetreffende bocht. Ga je daarna verder dan kan je gaan verzitten (ietsje) tijden aanremmen als je toch al (deels) los komt van de buddy om daarna als je met tegensturen en tankballast goed plat de bocht in gaat het gas te openen en iets druk op het buitenste stepje zet om algehele grip te houden de bochten meesterlijk aanvallen ;) Oh ja en denk erom dat het binnenste stepje je tenen erop staan en alleen op het buitenste stepje je voet in het midden!

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 26 apr 2011, 08:40

mooie beelden, zie wel dat ik iets gemist heb :(

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 apr 2011, 09:18

Dr volgen nog 5 delen :P

Had ik maar een wat snellere upload thuis :'(

romo

Bericht door romo » 26 apr 2011, 11:15

Kom maar op, nog lekker nagenieten................. :thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 apr 2011, 11:53

Het enige wat ik eigenlijk mis was wat materiaal van langs de kant geschoten.
Was misschien ook wel leuk geweest, beetje voor de indruk van het geluid enzovoorts :P

Iets voor de volgende DF trip/meet??

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 apr 2011, 14:00

Damn ik heb dit helemaal gemist anders had ik jullie wel even kunnen helpen aan wat fly by filmpjes. :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 apr 2011, 15:58

Gave beelden. Fun was had. :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 apr 2011, 16:02

Thnx Xav :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 apr 2011, 16:09

8)

romo

Bericht door romo » 26 apr 2011, 17:09

Xave30 schreef:Gave beelden. Fun was had. :D

We hebben Driving Fun

En nu ook nog Riding Fun

Flying Fun had ik ook reeds bedacht :lol:

Op die laatste 2 leg ik mijn rechten, kom er maar in Rico............ :mrgreen: :bignews: :whistle:

Thommy

Bericht door Thommy » 26 apr 2011, 18:04

frank de jonge schreef:Ik zag Thommy met een fotocam wat plaatjes schieten :)
Zo eindelijk tijd om even 'iets' nee te zetten...

Het begon al bij de Tango in Maarsbergen... Mijn droom fiets: 'De' Ducati Desmosedici RR!!
Samen met WJN opgereden naar De Leutte. Dit ging lekker niet te snel/gek.
Bij de Lutte aangekomen kwam later de rest. Even een praatje en gaan. ik ging voorop met de tomtom, jammer genoeg begaf deze het en ging het ook niet geheel goed zolas geplant. Maar wel een mooie rit gereden :D
Bij het eten was het echt leuk met de chef kok, heerlijke broodjes! En een klein glaasje drank..... :P
Terugweg was leuk! Schrok wel even van der Polizei! Dacht wat doet die BMW nou weer? :hmmm: :whistle:
Later weer een shok... Romo was weg... gelukkig konden de andere me vertellen dat hij was afgehaakt, opweg naar huis...

Bij de A31 haakte ik af, richting huis... 1,5 uur later thuis. nog even de 260 aan getikt... verder lukt niet door gewicht/stroomlijning :oops:

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

mark m

Bericht door mark m » 26 apr 2011, 18:54

Wow!!!

Mooie apparaten :banaan: !
De Desmosedici blijft toch wel een droomfiets :love: !!

@ Frank: Mooi beeld en geluid. Heb je een GoPro??

De volgende keer hoop ik ook van de partij te zijn...

romo

Bericht door romo » 26 apr 2011, 20:28

Gaaf die foto`s……………….. :love: :hosanna: :thumbup:

Die broodje waren lekker hoor………..we gaan nog weer een keer……………..

Plaats reactie