BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%
 
Totaal aantal stemmen: 105

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 13:13

Michel P schreef:Ik ben een atmo liefhebber, e30 m3 met 276pk en 280nm bij 7450 tpm, mijn Exige die 8500 tpm draait, en ik kom ook graag in die regionen, je moet werken om de auto in de juiste powerband te houden. Heerlijk om te doen.
Ok, maar wat weegt die E30 M3 en wat weegt de Exige he?

hoogtoerige atmo's horen en kg/pk verhouding te hebben die lekker laag is, anders wordt't niks. Wees nou eens eerlijk. :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 13:15

Robin schreef:
Michel P schreef:Ik ben een atmo liefhebber, e30 m3 met 276pk en 280nm bij 7450 tpm, mijn Exige die 8500 tpm draait, en ik kom ook graag in die regionen, je moet werken om de auto in de juiste powerband te houden. Heerlijk om te doen.
Ok, maar wat weegt die E30 M3 en wat weegt de Exige he?

hoogtoerige atmo's horen en kg/pk verhouding te hebben die lekker laag is, anders wordt't niks. Wees nou eens eerlijk. :D
E30 M3 was 1200kg Exige 850kg.

Michel

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 13:29

Michel P schreef:
Robin schreef:
Michel P schreef:Ik ben een atmo liefhebber, e30 m3 met 276pk en 280nm bij 7450 tpm, mijn Exige die 8500 tpm draait, en ik kom ook graag in die regionen, je moet werken om de auto in de juiste powerband te houden. Heerlijk om te doen.
Ok, maar wat weegt die E30 M3 en wat weegt de Exige he?

hoogtoerige atmo's horen en kg/pk verhouding te hebben die lekker laag is, anders wordt't niks. Wees nou eens eerlijk. :D
E30 M3 was 1200kg Exige 850kg.

Michel
Dus.

En dan wil men in 'n familiedaily als de nieuwe 1er dus bij atmobenzines blijven.
Die dingen wegen al honderden kilos meer dan jouw auto's.

Atmo is voor de normale wereld straks verleden tijd. Wen er maar aan. Zware veilige karren, wat wil je dan nog beginnen met 'n atmo.

Ik ben trouwens de laatste die atmo's wil bashen, de Ferrari V8/12 en Lambo V12's bring them on....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 13:30

Maar goed. De 2.0 turbo is een feit. Een tijdje al. De realiteit was dat misschien 5 procent van alle 1 en 3 series met de 3 liter atmo werd verkocht. BMW kiest gewoon voor eenheidsworst 1 type motor voor alle modellen turbootje er op pk's uit een chippie en klaar is klara. Co2 verhaal en niet meer de moeite nemen om de 3 liter te passen ivm de eisen. Toen in 2005 bekend werd dat de 130i uitkwam was ik er helemaal gek van. Alles draaide om die motor in die auto. Nu die koffiemolen er in zeg ik, geef mijn portie maar aan fikkie.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 13:34

Rico, meld je aan:
http://www.3-liter.nl/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cheers mate:

Afbeelding

*pakt alvast rennies*

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 13:36

Oja Robin hierboven schreef je ergens "het draait allemaal om geld" dat is ook precies de reden waarom massaal op 4 cilinder turbo's wordt overgestapt. BMW was toch altijd een liefhebbersmerk waar je terecht kon als je geen zin had in VAG meuk. Nu is BMW zelf VAG meuk geworden.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 13:39

RVV schreef:Oja Robin hierboven schreef je ergens "het draait allemaal om geld" dat is ook precies de reden waarom massaal op 4 cilinder turbo's wordt overgestapt. BMW was toch altijd een liefhebbersmerk waar je terecht kon als je geen zin had in VAG meuk. Nu is BMW zelf VAG meuk geworden.
Mee eens. Maar ik rij zolang 't nog kan de ietsie leukere nieuwere BMW's. Beginnend bij volgend jaar de F30 335i, Ongezien teken ik daar nu voor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 13:42

Lijkt me ook dat je die ongezien kan kopen.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door markk » 05 jun 2011, 13:48

FerdiACS1 schreef: Markk:
Dat is echt helemaal niet waar wat je zegt.
Advies: ga eens rijden in een moderne turbo. Hoe gelijmatig is een 1M/// bijvoorbeeld qua vermogensopbouw, schitterend gedaan. Nogmaals, die Golf R van Hans was ook heel mooi uitgesmeerd. Heftig rijden licht aan jezelf, niet aan de techniek.
Nou kom maar eens langs dan met de moderne turbo. Maken we er een gezellig avondje van en zal ik daarna eerlijk posten of de ontwikkeling mijn mening heeft ingehaald ;-)

Mark.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 13:52

Idd Robin, een Golf GTI met 2.0 turbo is een heerlijke auto, met een snoepje van een motor. Heb in de GTI van Macboy gereden en zelfs met 180km/h op de teller echt zuinig. Blok is soepel, en heerlijk bij de les.

BMW zal het niet slechter doen lijkt me.

Maar voor speelgoed toch graag een atmo.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door RVV » 05 jun 2011, 13:56

En zelfs BMW vind de 3 liter de sportiefste motor :lol:


Zesmaal zoveel temperament.
De zescilinder benzinemotor.
Bij de krachtigste motor voor de BMW 1 Serie zorgt de volledig variabele klepbediening Valvetronic voor een optimale vermogensontplooiing. Zo ontwikkelt de zijdezacht lopende krachtbron een enorme aandrijfkracht: met 190 kW (258 pk) accelereert de zescilinder van 0 naar 100 km/h in 6,0 seconden en biedt hij een topsnelheid van 250 km/h. Beslist de sportiefste manier om BMW 1 Serie te rijden. Voortdurend wil de BMW 130i laten zien wat hij kan. Alleen met zijn verbruik is hij zeer terughoudend.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door M@rcel » 05 jun 2011, 14:00

Tussen de 130i en iets eronder zit nogal een gat.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Petrolhead Tom » 05 jun 2011, 14:01

Komtie! Ik vind de nieuwe 1 serie echt geweldig! Wat een heerlijke auto, lekker eigenzinnig. 2.0 turbo ten opzichte van de 3 in lijn? Top! Lekker veel koppel, dat geluid zal wel meevallen en voor dagelijks gebruik zoveel makkelijker te rijden dan een atmo, de atmo fanboys geven het zelf toe! Hoe vaak raak je die laatste paar toeren nou aan? Komop zeg. Gewon lekker aan de turbo, lekker veel koppel!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Michel P » 05 jun 2011, 14:09

Maar BMW is toch bezig een groen merk te worden, daar hoort deze strategie bij. Maar een zorgelijke ontwikkeling is natuurlijk dat het gros van de nieuwe BMW's met automaat geleverd gaat worden, voor de DF liefhebber een drama. Zoek maar eens een recente 2e hands BMW met dikke motor met handbak, bijvoorbeeld een 335i een handbak is moeilijk te vinden.

Michel

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 14:12

Robin schreef:
RVV schreef:Oja Robin hierboven schreef je ergens "het draait allemaal om geld" dat is ook precies de reden waarom massaal op 4 cilinder turbo's wordt overgestapt. BMW was toch altijd een liefhebbersmerk waar je terecht kon als je geen zin had in VAG meuk. Nu is BMW zelf VAG meuk geworden.
Mee eens. Maar ik rij zolang 't nog kan de ietsie leukere nieuwere BMW's. Beginnend bij volgend jaar de F30 335i, Ongezien teken ik daar nu voor.


Na deze 1er eye opener, doe ik dat dus zeker niet......................eerst zien dan geloven, dan pas kopen.......

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 05 jun 2011, 14:17

romo schreef:
Robin schreef:
RVV schreef:Oja Robin hierboven schreef je ergens "het draait allemaal om geld" dat is ook precies de reden waarom massaal op 4 cilinder turbo's wordt overgestapt. BMW was toch altijd een liefhebbersmerk waar je terecht kon als je geen zin had in VAG meuk. Nu is BMW zelf VAG meuk geworden.
Mee eens. Maar ik rij zolang 't nog kan de ietsie leukere nieuwere BMW's. Beginnend bij volgend jaar de F30 335i, Ongezien teken ik daar nu voor.


Na deze 1er eye opener, doe ik dat dus zeker niet......................eerst zien dan geloven, dan pas kopen.......
Een F30 3er wordt gewoon 'n iets scherper gelijnde en kleinere F10 5er. is 't voor mij heel eenvoudig hoor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door romo » 05 jun 2011, 14:25

Wel mee eens, maar ik ga dat ding eerst IRL beoordelen............

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door M@rcel » 05 jun 2011, 14:26

Robin moet gewoon doorgroeien naar de nieuwe M5 biturbo koppelknaller ohne ende

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door M@rcel » 05 jun 2011, 14:29

Overigens op Jalopnik gelezen dat de F20 op Angry Birds is geïnspireerd...... 8)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10880
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Joy » 05 jun 2011, 14:40

Petrolhead Tom schreef:Komtie! Ik vind de nieuwe 1 serie echt geweldig! Wat een heerlijke auto, lekker eigenzinnig. 2.0 turbo ten opzichte van de 3 in lijn? Top! Lekker veel koppel, dat geluid zal wel meevallen en voor dagelijks gebruik zoveel makkelijker te rijden dan een atmo, de atmo fanboys geven het zelf toe! Hoe vaak raak je die laatste paar toeren nou aan? Komop zeg. Gewon lekker aan de turbo, lekker veel koppel!
In de funauto zo vaak mogelijk ? Dat is toch de essentie van 'spirited driving'? Niks fijners dan van de hoogste versnelling met een paar keer tussengas terug te gaan naar de 3e versnelling om dan vol door te trekken en de alsmaar toenemende trekkracht tot aan de toerenbegrenzer te ervaren.
Voor dagelijks gebruik is een koppelmotor prettig. In een 116i lijkt me dat prima. Prestaties gaan er ook fors mee op vooruit ten opzichte van het huidige model. Maar omwille van het plezier wat ik er van krijg om het maximale uit de techniek te halen vind ik een atmosferische motor nog steeds heer en meester voor de funkilometers. Je krijgt beloning naar mate van werken.
Met die 'koppelmotoren' lijkt het er eigenlijk niet meer toe te doen hoe alert je er mee rijdt, zo een motor trekt toch wel ( 5400 tpm max vermogen :bag: ). En daar kan ik gewoon niet warm van worden. Een motor die niet in toenemende mate doortrekt tot de begrenzer is voor mij niet wat ik zoek. Bij diesels vind ik dat ook waardeloos. Bijna 1500 toeren van het bovenste bereik zijn niet te gebruiken door een instortende vermogenscurve. Gelukkig lijken de bi-turbo's dat nu redelijk op te vangen.
En dan hebben we nog de gasrespons. Ik krijg niet het idee dat ik een gasklep aan het bedienen ben maar slechts de turbo. Dat jojo effect van vermogensafgifte vind ik helemaal niks. De vertraagde respons op het gaspedaal zorgt ervoor dat je het ene moment het pedaal op de bodem hebt en het volgende moment weer vrijwel geheel los moet laten omdat de turbo ineens boost begint te geven. Dus je mist gewoon een stuk direct gevoel wat je met een atmosferische motor wel hebt.
En dan blijft het stukje geluidsbeleving nog over. Te gedempt en te afstandelijk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Macboy » 05 jun 2011, 15:10

130i is gewoon een pareltje. Niks negatiefs over te verzinnen behalve het gewicht voorin tov een 4-cilinder.

Wat pas echt onvindbaar is: een 335d met handbak 8)

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Thijs-v-d-H » 05 jun 2011, 15:15

Macboy schreef:130i is gewoon een pareltje. Niks negatiefs over te verzinnen behalve het gewicht voorin tov een 4-cilinder.

Wat pas echt onvindbaar is: een 335d met handbak 8)
Want nooit gemaakt :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 15:29

Afbeelding
the car is longer than the current 1er, with a good chunk of that extended length in the wheelbase (30 mm), it would seem that rear leg room is important (every extra inch counts)
the car is wider than before, not by much, but enough to make the interior feel more spacious (and the interior design helps with that also)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 15:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

best lekker breed en vanuit deze hoeken vind ik hem best mooi, mooier zelfs dan de oude.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door GTRene » 05 jun 2011, 15:41

Afbeelding

Afbeelding

lijkt ook lekkere dikke wielkasten achter te hebben.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 12 gasten