Alles over de 1 serie (part I)
- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
BMW 130i Cup 2007: ook een nieuwe auto, een 5-deurs!
BMW 130i Cup 2007: een nieuwe auto, een nieuw format
18.01.2007
[img:640:460]http://www.fapmateriaal.nl/images/auto/130icup_2007.jpg[/img]
Rijswijk. De BMW 130i Cup staat aan de vooravond van een mooi, nieuw seizoen. De merkencup wordt een stuk sneller, met dank aan onder meer een ‘afslankkuur’ van een kleine 100 kilo en andere Pirelli-banden. Op Circuit Park Zandvoort levert dit enkele seconden tijdwinst op. Een nieuw raceformat maakt de races nog spannender voor zowel het publiek als de deelnemers. Met Pasen worden er 25 auto’s aan de start verwacht.
De BMW 130i Cup kijkt terug op een geslaagd eerste seizoen. Dat is voor de organisatie geen reden om te genieten van een winterslaap. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om de klasse voorafgaand aan het autosportseizoen 2007 tegen bescheiden kosten verder te verbeteren.
De vier portieren en de achterklep van de BMW 130i Cup-auto worden vervangen door exemplaren van kunststof, dat levert een gewichtsbesparing van 70 kilo op. Daarnaast wordt de aircopomp verwijderd en krijgt de raceauto een lichtere accu. Cupcoördinator Frank Kerseboom schat hiermee de totale gewichtsreductie op een kleine 100 kilo.
Een andere belangrijke wijziging is de overstap naar banden en wielen in de maat achttien inch, een inchmaat groter dan vorig jaar. De BMW 130i Cup schakelt bovendien over op een Pirelli raceband met een stijvere constructie, wat het weggedrag van de Cup-auto ten goede komt. De keuze voor de nieuwe banden, gemonteerd op originele BMW wielen, is volgens Kerseboom alleen al goed voor anderhalve seconde winst per ronde. Het onderstel van de BMW 130i in Cup-trim wordt verder verbeterd door onder meer de montage van stijvere rubbers in de voor- en achterwielophanging, wat ook leidt tot een nog beter weggedrag. Met deze en andere aanpassingen moeten rondetijden op Circuit Park Zandvoort van 1:53 haalbaar zijn, denkt Kerseboom.
Het raceformat is gewijzigd, waardoor het spektakel naar verwachting zal groeien. Vanaf dit seizoen worden de races van de BMW 130i Cup uitsluitend op zondag en op Paas- en Pinkstermaandag verreden.
Voor de deelnemers aan de BMW 130i Cup staan er op zaterdag twee kwalificatietrainingen op het programma, waarvan de trainingstijden bij elkaar worden opgeteld. Het resultaat is bepalend voor de startopstelling van de Sprintrace van tien ronden. De uitslag van deze race is tevens de startopstelling van de Hoofdrace over zestien ronden. Net als in het FIA WTCC-kampioenschap, waarin BMW ook dit jaar weer de wereldtitel verdedigt, begint de top acht uit de Sprintrace in omgekeerde volgorde aan de Hoofdrace. De nummer acht uit de eerste wedstrijd mag in de Hoofdrace dus vanaf pole position starten.
De puntentelling is eveneens aangepast. De top acht krijgt punten volgens dezelfde puntentelling als in de Formule 1 (10-8-6-5-4-3-2-1), de extra punten voor de snelste raceronden en pole positions vervallen.
Naast het Nederlands kampioenschap wordt er een BMW Drivers Trophy uitgeschreven, speciaal voor deelnemers met beperkte middelen en / of weinig wedstrijdervaring. Kerseboom: “Niet iedereen kan zich in de strijd om de kopposities mengen. Met de komst van de BMW Drivers Trophy maken de betreffende rijders nu wel kans op een ereplaats. We verwachten dat de belangstelling voor de BMW 130i Cup hierdoor
verder toeneemt.”
Het tweede seizoen van de BMW 130i Cup telt zeven weekeinden (veertien races) en begint tijdens de Paasraces op 9 april op Circuit Park Zandvoort.
Kalender BMW 130i Cup 2007
9 april 2007 Zandvoort Paasraces
6 mei 2007 Zandvoort WTCC
28 mei 2007 Zandvoort Pinksterraces
8 juni 2007 Assen Nationale races
5 augustus 2007 Zolder (B) Nationale races
2 september 2007 Zandvoort Trophy of the Dunes
21 oktober 2007 Zandvoort Finale races
18.01.2007
[img:640:460]http://www.fapmateriaal.nl/images/auto/130icup_2007.jpg[/img]
Rijswijk. De BMW 130i Cup staat aan de vooravond van een mooi, nieuw seizoen. De merkencup wordt een stuk sneller, met dank aan onder meer een ‘afslankkuur’ van een kleine 100 kilo en andere Pirelli-banden. Op Circuit Park Zandvoort levert dit enkele seconden tijdwinst op. Een nieuw raceformat maakt de races nog spannender voor zowel het publiek als de deelnemers. Met Pasen worden er 25 auto’s aan de start verwacht.
De BMW 130i Cup kijkt terug op een geslaagd eerste seizoen. Dat is voor de organisatie geen reden om te genieten van een winterslaap. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om de klasse voorafgaand aan het autosportseizoen 2007 tegen bescheiden kosten verder te verbeteren.
De vier portieren en de achterklep van de BMW 130i Cup-auto worden vervangen door exemplaren van kunststof, dat levert een gewichtsbesparing van 70 kilo op. Daarnaast wordt de aircopomp verwijderd en krijgt de raceauto een lichtere accu. Cupcoördinator Frank Kerseboom schat hiermee de totale gewichtsreductie op een kleine 100 kilo.
Een andere belangrijke wijziging is de overstap naar banden en wielen in de maat achttien inch, een inchmaat groter dan vorig jaar. De BMW 130i Cup schakelt bovendien over op een Pirelli raceband met een stijvere constructie, wat het weggedrag van de Cup-auto ten goede komt. De keuze voor de nieuwe banden, gemonteerd op originele BMW wielen, is volgens Kerseboom alleen al goed voor anderhalve seconde winst per ronde. Het onderstel van de BMW 130i in Cup-trim wordt verder verbeterd door onder meer de montage van stijvere rubbers in de voor- en achterwielophanging, wat ook leidt tot een nog beter weggedrag. Met deze en andere aanpassingen moeten rondetijden op Circuit Park Zandvoort van 1:53 haalbaar zijn, denkt Kerseboom.
Het raceformat is gewijzigd, waardoor het spektakel naar verwachting zal groeien. Vanaf dit seizoen worden de races van de BMW 130i Cup uitsluitend op zondag en op Paas- en Pinkstermaandag verreden.
Voor de deelnemers aan de BMW 130i Cup staan er op zaterdag twee kwalificatietrainingen op het programma, waarvan de trainingstijden bij elkaar worden opgeteld. Het resultaat is bepalend voor de startopstelling van de Sprintrace van tien ronden. De uitslag van deze race is tevens de startopstelling van de Hoofdrace over zestien ronden. Net als in het FIA WTCC-kampioenschap, waarin BMW ook dit jaar weer de wereldtitel verdedigt, begint de top acht uit de Sprintrace in omgekeerde volgorde aan de Hoofdrace. De nummer acht uit de eerste wedstrijd mag in de Hoofdrace dus vanaf pole position starten.
De puntentelling is eveneens aangepast. De top acht krijgt punten volgens dezelfde puntentelling als in de Formule 1 (10-8-6-5-4-3-2-1), de extra punten voor de snelste raceronden en pole positions vervallen.
Naast het Nederlands kampioenschap wordt er een BMW Drivers Trophy uitgeschreven, speciaal voor deelnemers met beperkte middelen en / of weinig wedstrijdervaring. Kerseboom: “Niet iedereen kan zich in de strijd om de kopposities mengen. Met de komst van de BMW Drivers Trophy maken de betreffende rijders nu wel kans op een ereplaats. We verwachten dat de belangstelling voor de BMW 130i Cup hierdoor
verder toeneemt.”
Het tweede seizoen van de BMW 130i Cup telt zeven weekeinden (veertien races) en begint tijdens de Paasraces op 9 april op Circuit Park Zandvoort.
Kalender BMW 130i Cup 2007
9 april 2007 Zandvoort Paasraces
6 mei 2007 Zandvoort WTCC
28 mei 2007 Zandvoort Pinksterraces
8 juni 2007 Assen Nationale races
5 augustus 2007 Zolder (B) Nationale races
2 september 2007 Zandvoort Trophy of the Dunes
21 oktober 2007 Zandvoort Finale races
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Super
maar 2 september en finale races vallen samen met dsc. Wel mooi is het wtcc weekend dat we daar ook 130i cup rijden. Das top.
hier nog een 3 deurs photoshopje
[img:503:266]http://img440.imageshack.us/img440/6159/m1sideafw2.png[/img]
maar 2 september en finale races vallen samen met dsc. Wel mooi is het wtcc weekend dat we daar ook 130i cup rijden. Das top.
hier nog een 3 deurs photoshopje
[img:503:266]http://img440.imageshack.us/img440/6159/m1sideafw2.png[/img]
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
volgens mij snelste was 1.56 geloof ik.
Maar nu 18 inch met ander compound rubber en 100kg gewicht eruit.
Auto gaat straks richting de 1140kg a 1150kg met 272pk. Dan gaat ie lekker. Ophanging en zeker de achterophanging is vele male beter dan een E46 en E36.
Daarom vindt ik de 130i en zelfs de 120d beter sturen dan een e46 m3. We praten nu dus even niet over de M motor. Want das natuurlijk een pareltje.
Maar nu 18 inch met ander compound rubber en 100kg gewicht eruit.
Auto gaat straks richting de 1140kg a 1150kg met 272pk. Dan gaat ie lekker. Ophanging en zeker de achterophanging is vele male beter dan een E46 en E36.
Daarom vindt ik de 130i en zelfs de 120d beter sturen dan een e46 m3. We praten nu dus even niet over de M motor. Want das natuurlijk een pareltje.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Van een duits forum
Hi Leute,
habe das Coupe gestern nur noch leicht getarnt gesehen. Es kommt somit definitiv vor dem Cabrio (wie üblich). Ihr könnt Euch darauf freuen. Es sieht nicht so aus wie das Fotoshop-Bild weiter oben, eher wie ein kleines 3er Coupe. Ein sehr hübsches, edles Auto. Gut motorisiert ist es sicherlich sehr dynamisch und hat mich diesbzgl. an die 02-Generation erinnert. So, mehr wird nicht verraten
Hi Leute,
habe das Coupe gestern nur noch leicht getarnt gesehen. Es kommt somit definitiv vor dem Cabrio (wie üblich). Ihr könnt Euch darauf freuen. Es sieht nicht so aus wie das Fotoshop-Bild weiter oben, eher wie ein kleines 3er Coupe. Ein sehr hübsches, edles Auto. Gut motorisiert ist es sicherlich sehr dynamisch und hat mich diesbzgl. an die 02-Generation erinnert. So, mehr wird nicht verraten
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
In een ///M versie...........................en een beetje rap als het kanAndre schreef:Van een duits forum
Hi Leute,
habe das Coupe gestern nur noch leicht getarnt gesehen. Es kommt somit definitiv vor dem Cabrio (wie üblich). Ihr könnt Euch darauf freuen. Es sieht nicht so aus wie das Fotoshop-Bild weiter oben, eher wie ein kleines 3er Coupe. Ein sehr hübsches, edles Auto. Gut motorisiert ist es sicherlich sehr dynamisch und hat mich diesbzgl. an die 02-Generation erinnert. So, mehr wird nicht verraten

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik ben wel heel benieuwd naar hoe die er uit gaat zien.
andre we hebben steeds de denkfout gemaakt dat het huidige ontwerp het uitgangspunt moet zijn vor de nieuwe coupe, maar dit kan eigenlijk gewoon niet.
De nieuwe 1/2 serie coupe moet net zo anders zijn als een een 3 serie coupe zich verhoud tot een 3 serie sedan. andere neus, andere flank en andere kont. Ander past een coupe gewoon niet in het huidige 1 serie ontwerp lijkt me.
andre we hebben steeds de denkfout gemaakt dat het huidige ontwerp het uitgangspunt moet zijn vor de nieuwe coupe, maar dit kan eigenlijk gewoon niet.
De nieuwe 1/2 serie coupe moet net zo anders zijn als een een 3 serie coupe zich verhoud tot een 3 serie sedan. andere neus, andere flank en andere kont. Ander past een coupe gewoon niet in het huidige 1 serie ontwerp lijkt me.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
niet onaardige fotoshop
[img:750:300]http://www.mwerks.com/artman/uploads/fe ... header.jpg[/img]
http://www.mwerks.com/artman/publish/fe ... 1176.shtml
[img:750:300]http://www.mwerks.com/artman/uploads/fe ... header.jpg[/img]
bron:America Will Get BMW 1 Series Coupe and Convertible
First models may arrive in early 2008
Jan 24, 2007
Bryan Joslin
Ever since BMW debuted the 1 Series in Europe in 2004, Stateside BMW enthusiasts have been asking if and when we will get a 1 Series. The answers to that basic question have been cloudy for a long time, but they seem to be getting clearer by the day.
BMW officials have consistently stated that the U.S. would not see the 1 Series until after it had received its mid-cycle updates. The carmaker traditionally utilizes 7-year product cycles with mild styling changes in the third year. Last week BMW released photos of the facelifted five-door hatch, along with pictures of the first new derivative, a three-door hatch. These will both be officially unveiled at the Geneva Motor Show in early March and arrive in European showrooms thereafter.
But the new hatch model is still irrelevant to the American market since BMW has stated adamantly that it does not intend to offer a hatchback in the States again. Their last hatch offering, the 318ti of 1995 to 1998, was a weak sales performer. Moreover, many felt the 318ti cheapened the BMW brand's upscale image. America wasn't ready for the concept of a premium hatchback then, and BMW doesn't want to take another chance on that in the future.
But knowing that we won't get a hatch leaves only more questions. Will there be a convertible, like the CS1 concept car that the 1 Series is based upon? If there is a convertible, will there also be a coupe? Does it make sense to offer a four-door sedan? If there is a sedan, can it spawn a true wagon? These questions, unitl recently, have only been answered with "neither confirmation nor denial." BMW spokespeople do not offically speculate on future product.
BMW CS1 Concept of 2002- Inspiration for 1 Series
But at the recent press introduction of the new 3 Series Convertible, an Automotive News staff reporter was able to coax some details of the 1 Series from Klaus Borgmann, the project manager for both the 1 and 3 Series. Borgmann apparently stated that America will see both a two-door coupe and a convertible. Both models should arrive here sometime in 2008. While BMW North America would not officially confirm these plans, a spokesperson did say that the Automotive News reporter was accurate in reporting the statement she received from Mr. Borgmann.
Engine options have yet to be confirmed, but BMW officials have said they do not plan to offer a four-cylinder engine here. The assumtion is they will employ a version of the magnesium/aluminum 3.0-liter six-cylinder that is currently found in the European 130i, as well as the 3 and 5 Series, Z4 Coupe and Roadster, and X3 and X5 sport activity vehicles. There is also a strong possibility the 3.0-liter turbocharged six from the 335i coupes and sedan could find its way into an M version of the 1 Series.
The other big question on everyone's mind is pricing. Clearly the 1 Series must be priced below the 3 Series. But how much cheaper is the question. If it is priced too closely to a comparable 3 Series, buyers may make the jump and 1's may sit on dealers' lots. Pricing it too far below the 3 Series could not only cheapen the brand image, it might also make the 1 Series unprofitable for BMW and its dealers, spelling early termination for the model here.
BMW 130 Coupe- Rendered by MWerks.com
The challenge for BMW will be resisting the tempation to market the 1 Series as an "entry-level" car. Instead, the 1 must be seen as a premium small car that appeals to a different buyer than the 3 Series. MINI has been successful in convincing buyers that small doesn't necessarily have to equate to cheap. Audi and Volvo are also trying their hands at this approach with the A3 and C30, respectively.
Among driving enthusiasts, there is strong sentiment that the 3 Series has grown too large and luxurious to be a true sports coupe. Many of them long for a smaller, simpler car with the driving dynamics BMW has become known for. The 1 Series coupe could possibly deliver on that desire, all the while holding its head high as a true BMW.
For those who are following the progress of the 1 Series, the next few months will certainly be exciting times.
http://www.mwerks.com/artman/publish/fe ... 1176.shtml
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:1559:998]http://www.2addicts.com/bmw1swallpaper.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gelukkig dat het een foto shop is.............................want dat ding vind ik dus ook niet te pruimen zo, maar goed, het is niet the real thing.
Andre had toch ook 2 van die mooie plaatjes................................knal die er nog maar een keer op............................................
Als ze bij BMW hun naam eindelijk weer eens eer aan willen doen, dan maken ze zowel stylistisch alswel motorisch met die coupe nu eens een echt bom op wielen; licht, sterk en ook nog eens een plaatje om te zien...............................
Andre had toch ook 2 van die mooie plaatjes................................knal die er nog maar een keer op............................................
Als ze bij BMW hun naam eindelijk weer eens eer aan willen doen, dan maken ze zowel stylistisch alswel motorisch met die coupe nu eens een echt bom op wielen; licht, sterk en ook nog eens een plaatje om te zien...............................
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Door ben ik het ook mee eens. Als BMW het aanpakt zoals bij de 3-serie coupé, dus een eigen look voor de 2-serie, kan het echt een hele mooie auto worden. De vormgeving van de 1-serie drie-deurs is niet onaardig, maar de auto blijft omstreden. Als BMW echt de 2002 Turbo wil doen herleven met een 2-serie turbo dan moet ie een natural beauty worden met elegante maar ook krachtige lijnen. Een minder hoge en rechtopstaande neus naar voorbeeld van de 3-serie coupé gecombineerd met de daklijn van een coupé en andere dorpels/zijskirts (geen hangbuikzwijneffect) zou de trick moeten doen.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Precies, die hoge neus ( je zou je neus er voor optrekken niet dan), het doorzakken ( doe dat maar met karnaval, maar laat mij met rust ) een eigen gezicht ( maar dan niet met een ID van the Joker)...................................nou dan kan het nog goedkomenFemme schreef:Door ben ik het ook mee eens. Als BMW het aanpakt zoals bij de 3-serie coupé, dus een eigen look voor de 2-serie, kan het echt een hele mooie auto worden. De vormgeving van de 1-serie drie-deurs is niet onaardig, maar de auto blijft omstreden. Als BMW echt de 2002 Turbo wil doen herleven met een 2-serie turbo dan moet ie een natural beauty worden met elegante maar ook krachtige lijnen. Een minder hoge en rechtopstaande neus naar voorbeeld van de 3-serie coupé gecombineerd met de daklijn van een coupé en andere dorpels/zijskirts (geen hangbuikzwijneffect) zou de trick moeten doen.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wimo en 16 gasten