Nieuwe BMW M5 (F10)
- FreudeamFahren
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Köt Robin, dan zijn we 't eens
En nu? 8)

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
ik heb altijd gelijk, wen er maar aan. 8)

- FreudeamFahren

- Robin
Klinkt nietszeggend uit de mond van het technisch betwetertje.FreudeamFahren schreef:Gelukkig, vind ik je toch gewoon weer een lulhannes

- FreudeamFahren
Look who's talking 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
OT
Mooie bak die M5, misschien wel iets te anoniem, maar ook een 2 tonner....................no go for me that is (uiteraard 2 deuren te veel)
Mooie bak die M5, misschien wel iets te anoniem, maar ook een 2 tonner....................no go for me that is (uiteraard 2 deuren te veel)
- Robin
Mooier wordt 't niet in limoland(buiten misschien 'n Quattroporte he) vind ik , maar bedenk je dat ook 'n 80(?)litertank heel gauw leeg is en dat gekke ding in Duisland al de wereld kost laat staan hier in NL.romo schreef:OT
- Macboy
Als mensen serieus hier een discussie willen aanzwengelen over het gewicht van een M5 dan kunnen de mods beter ingrijpen vrees ik. Wat heeft dat in godsnaam voor zin ??
Een M5 is altijd zwaar geweest. En dat boeit niet.
De M5 is gewoon de über sport limo.
Punt.
Punt.
- Gijs.
Is de touring (de F11) eigenlijk al leverbaar?
-
Ik geloof zaterdag de introductie
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Als mensen serieus hier een discussie willen aanzwengelen over het gewicht van een M5 dan kunnen de mods beter ingrijpen vrees ik. Wat heeft dat in godsnaam voor zin ??
Punt.
Niet mee eens.........
Zwaar was ie, klopt...............maar de nieuwe wordt nog zwaarder/groter/meer power............en dat is in de huidige tijd een stevig punt van discussie. De tekenen des tijds worden zeer slecht begrepen door de fabrikanten..........
Alles wordt meer en meer, behoudens de sportiviteit, die neemt omgekeerd evenredig af.........
Er zij veel mensen die dat niets boeit en het ding bij wijze van reeds hebben gekocht............ er zullen er ook genoeg zijn die hem juist vanwege bovengenoemde punten laten staan........
Een 550i weegt 1970kg of zo (gaat al nergens meer over) een M5 zal zwaarder uitgevoerd worden, de power zal in bedwang gehouden moeten worden, de aandrijflijn zwaarder, enz enz...........
Dan is meer power alleen maar noodzakelijk om meer massa van de plek te krijgen.................das volledig van de pot gerukt..........hoe mooi, goed en lekker zo`n kar ook is, maar met ///Motorsport heeft dat niets, maar dan ook niets meer van doen..................
Prima deze ontwikkeling, maar laat die ///Magische letter er dan aub af................een 550i will do the job also
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
-
Wat een gedoe om het gewicht, las van de week een test met een RS6 Avant...2100 kg schoon aan de haak. Hoeft ook niet gelijk een probleem te zijn, maar als 60% op de vooras drukt dan weet je gelijk waarom het nooit zo mooi kan sturen als een huidige M5.
Ik ga er vanuit dat de F10 M5 ook een mooie gewichtsverdeling zal hebben, dan is het gewoon een kwestie van even zetten en dat ding zal supermooi de bocht doorkomen.
Waar ik me meer druk om maak is de perfectie van bv de versnellingsbak. Als ik het op die filmpjes voorbij hoor komen lijkt het wel een multifuckingtronic met kunstmatig bepaalde schakelmomenten in de sportstand. Van mij mag het allemaal wat ruiger gaan tov de concurentie.
Had ook liever een snerpende V8 a-la Ferrari gehoord dan de muscle-car roffel die bv ook in een e39 M5 zit. Niets ten nadelen van de e39 M5, maar ik kan er toch niet echt aan wennen, het is geen BMW-geluid.
De M5's waren altijd een beetje de hooligan performance sedans tov de concurentie. Lijkt er steeds meer op dat AMG dat stokje aan het overnemen is, maar goed, die moeten ook gaan downsizen.
Ik ga er vanuit dat de F10 M5 ook een mooie gewichtsverdeling zal hebben, dan is het gewoon een kwestie van even zetten en dat ding zal supermooi de bocht doorkomen.
Waar ik me meer druk om maak is de perfectie van bv de versnellingsbak. Als ik het op die filmpjes voorbij hoor komen lijkt het wel een multifuckingtronic met kunstmatig bepaalde schakelmomenten in de sportstand. Van mij mag het allemaal wat ruiger gaan tov de concurentie.
Had ook liever een snerpende V8 a-la Ferrari gehoord dan de muscle-car roffel die bv ook in een e39 M5 zit. Niets ten nadelen van de e39 M5, maar ik kan er toch niet echt aan wennen, het is geen BMW-geluid.
De M5's waren altijd een beetje de hooligan performance sedans tov de concurentie. Lijkt er steeds meer op dat AMG dat stokje aan het overnemen is, maar goed, die moeten ook gaan downsizen.
- Petrolhead Tom
Dat idee had ik ook altijd, net iets makkelijker dwars dan de concurrentie, net iets feller en in het geval van de E60: iedereen doet 8 cilinders doen wij er 10. Ben dus benieuwd wat er van gaat komen.De M5's waren altijd een beetje de hooligan performance sedans tov de concurentie. Lijkt er steeds meer op dat AMG dat stokje aan het overnemen is, maar goed, die moeten ook gaan downsizen
- FreudeamFahren
Dat kun je pas zeggen als de definitieve spec bekend is. Zo lang er, bijvoorbeeld, in de optielijst van een gewone 550i geen fatsoenlijk sperdiff te vinden is en de M5 met een mechanisch sperdiff wordt uitgerust is de auto op de limiet al een hele andere.romo schreef:Een 550i will do the job also
- GTRene
hm, zo te horen klinkt ie nog goed ondanks de turbo's...
- Erik K.
Wannabe M5?

-
- Auto: M3P, 130i
M-pakket 

- ErikMartijn
Een 550i met M pakket en een M badge ja....
- Macboy
Dat lijkt toch wel heel erg op een M5 badge ? M-badge is niks mis mee, maar dan mag het wel kleiner.
- JP
- Ravin ///M
Volgens mij heb ik thuis nog pics van Italie sept 2010, daar heb ik de M5 in het wild ook al gezien. Twee X5en erachter, meetapparatuur op de bijrijdersstoel. Dacht dat dat al gemeengoed was. Zal vanavond ff checken.
- GTRene
ziet er niet verkeerd uit zo te zien.
- Petrolhead Tom
Dat typische turbo-motor uitlaat geluid komt op mij toch teveel over als een Cooper S works on steroids.
Ik vind het op de video's teveel hier op lijken.
Ik vind het op de video's teveel hier op lijken.